Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Hij landde op donderdagavond 18.00 uur met een privévliegtuig, ging daarna door naar de clubstore om in het clubtenue te poseren voor fotografen, tussendoor op de voet gevolgd door het social media team van Barcelona. Hij sprak wat woordjes Catalaans, zong een paar regels van het clublied El Cant delBarça. 's Avonds dineerde hij met zijn familie in restaurant Buenos Aires en maakte hij meteen kennis met het bestaan als profvoetballer van Barcelona. De manager van de zaak vroeg of hij gek was geworden toen hij klaar stond met zijn bankpas om de rekening te betalen. 'Ik wilde echt afrekenen, maar de mensen wilden er niks van weten. Als je dat dan zo meemaakt, ja, dat voelt toch apart.'

Mooi dit :D onze Frenkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Sophomore:

FC Andorra naar Segunda B omdat ze de licentie van Reus innemen  @Bingbangboem Op deze manier gaan ze sneller in La Liga geraken dan wij in FM ;c 

Wordt nog interessant om volgen wat die investeerders daar gaan doen, als ik transfermarkt moet geloven gaat het wel ten koste van de Andorrezen die gedumpt worden... :D 

Hebben trouwens al Javi Martos gehaald, kapitein van Charleroi. Toch een gek project, want op zich lijkt het me nu niet de club met het meeste potentieel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Bingbangboem:

Toch een gek project, want op zich lijkt het me nu niet de club met het meeste potentieel. 

Qua toeschouwersaantal? Daar heb je zeker een punt, maar het belastingklimaat zorgt er natuurlijk wel voor dat veel spelers graag willen komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lachen wel. Komend seizoen tegen Barça B :D

Citaat

Wordt nog interessant om volgen wat die investeerders daar gaan doen, als ik transfermarkt moet geloven gaat het wel ten koste van de Andorrezen die gedumpt worden... :D 

De FM'er in mij hoopt dan dat ze wel gaan investeren in Andorrese jeugd zodat dat nationale team ook eens beter wordt. 

Maar neem idd aan dat ze zich nu wel stevig gaan versterken en er vooral Spanjaarden zullen komen ja. 

Wbt potentieel, lastig in te schatten. Weet ook niet hoe het leven is in Andorra. Zou me niet verbazen als ze daar enkel gaan voetballen en op termijn een trainingscentrum gebruiken in een Spaanse stad.

bewerkt door Simonsav
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Simonsav:

Al genoeg fans die vinden dat hij op de 6 moet ipv Busquets. En dat zegt wel wat gezien de status en historie van Busq. Maarja vorig jaar is die regelmatig al eens door de mand gevallen dus snap het wel. Denk ook niet dat je ze allebei kunt opstellen.

Tuurlijk wel. Je zou Frenkie prima naast Rakitic kunnen zetten met Busquets erachter.

Hoorde ook al (via-via) van de vader van Frenkie (dus niet per se betrouwbare bron) dat hij beter is dan Busquets. Al viel de verdediging hem nogal tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Hwb:

Tuurlijk wel. Je zou Frenkie prima naast Rakitic kunnen zetten met Busquets erachter.

Is een beetje teveel van hetzelfde imo, zeker als je een 4-3-3 speelt. Zou dan eerder voor of Busq of Frenkie gaan, met daarvoor Rakitic en Arthur. 

In een 4-2-3-1 bijvoorbeeld zou ik ze wel allebei opstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit Barcelona is toch ook maar een matig team zo zonder Messi zeg :cab: Middenveld loopt voor geen meter, Frenkie krijgt geen meter ruimte, en Alena en Roberto kunnen niet bereikt worden. Als ze al bereikt worden nemen ze 'm kut aan of vervolgt er een kutbal naar Griezmann of Dembele die een foute loopactie maken of iets anders. Zet Busquets gewoon naast Frenkie en Rakitic ervoor, dan kan je toch veel makkelijker onder de druk uitkomen en naar voren ballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-8-2019 om 21:32 zei Rogier.:

Dit Barcelona is toch ook maar een matig team zo zonder Messi zeg :cab: Middenveld loopt voor geen meter, Frenkie krijgt geen meter ruimte, en Alena en Roberto kunnen niet bereikt worden. Als ze al bereikt worden nemen ze 'm kut aan of vervolgt er een kutbal naar Griezmann of Dembele die een foute loopactie maken of iets anders. Zet Busquets gewoon naast Frenkie en Rakitic ervoor, dan kan je toch veel makkelijker onder de druk uitkomen en naar voren ballen.

Valverde is gewoon kut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-8-2019 om 21:32 zei Rogier.:

Jup haha, ook op trainingen en in preseason etc. ziet het er met Frenkie wat ongemakkelijk uit. Hij doet het wel meteen heel goed imo, maar toch verdrietig als je naar je droomclub verkast, en nobody wants to taka your tiki.

Was er nooit een Real Madrid topic? Die probeer ik nu te vinden maar het lukte niet. Ik hoop nog steeds dat we een middenvelder gaan halen, dat is ook wel echt nodig. Ik ben blij dat Bale blijft, moest ook wel met alle blessures, en tot nu toe doet hij het best goed. Hoop dat het team weer sterk oogt met Hazard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Rogier.:

Lees nu dat Frenkie in een Coutinho-achtige rol speelt, heel ver naar voren. Klopt dat? Want dat zie ik heel moeilijk werken :cab:

Hij staat wel vrij ver vooruit uit en valt vaak uit naar de linksbuiten plek.  Speelt ook niet heel bijzonder, al geldt dit voor heel Barca eigenlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites