Pino Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 (bewerkt) Wat bedoel je met clubs die een eigen identiteit hebben? En welke clubs hebben dat dan niet? @Buffell 2 oktober 2019 bewerkt door Pino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 Zojuist zei Pino: Wat bedoel je met clubs die een eigen identiteit hebben? En welke clubs hebben dat dan niet? Goeie vraag, want er is niet echt een vaste definitie voor. Dat vormt zich na verloop van tijd, door regionale invloeden, sportieve invloeden, historische invloeden enz. Roda lijkt mij wat dat betreft erg vergelijkbaar met bijvoorbeeld dus NAC of De Graafschap. Een (wellicht niet al te grote) groep fanatieke supporters, sterk verbonden met de stad waar hun club vandaan komt, die weten wat de historie van de club is, erkenning voor de helden van weleer, om wat dingen te noemen. Daarentegen zou ik een AZ noemen. Ik heb daar niet het gevoel dat daar een sterke eigen identiteit heerst. Of Excelsior. Maar, let wel; observaties van een buitenstaander en persoonlijke voorkeuren spelen daarbij ook een rol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 Zojuist zei Buffell: Goeie vraag, want er is niet echt een vaste definitie voor. Dat vormt zich na verloop van tijd, door regionale invloeden, sportieve invloeden, historische invloeden enz. Roda lijkt mij wat dat betreft erg vergelijkbaar met bijvoorbeeld dus NAC of De Graafschap. Een (wellicht niet al te grote) groep fanatieke supporters, sterk verbonden met de stad waar hun club vandaan komt, die weten wat de historie van de club is, erkenning voor de helden van weleer, om wat dingen te noemen. Daarentegen zou ik een AZ noemen. Ik heb daar niet het gevoel dat daar een sterke eigen identiteit heerst. Of Excelsior. Maar, let wel; observaties van een buitenstaander en persoonlijke voorkeuren spelen daarbij ook een rol. Je hebt dus eigenlijk 0 argumenten waarom meen club wel of niet een "eigen identiteit" heeft. Lulkoek dus allemaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 9 minuten geleden zei MetalMichael: Zie je in Rotterdam bij Excelsior bijvoorbeeld. Emmen nu. Zwolle was een tijdje terug toch ook gewoon een middenmoter in de KKD. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 5 minuten geleden zei Pino: Je hebt dus eigenlijk 0 argumenten waarom meen club wel of niet een "eigen identiteit" heeft. Lulkoek dus allemaal. Er staan toch wel degelijk argumenten in (sterke binding met stad, fanatieke aanhang). Wellicht ben je het er niet mee eens, maar een argument dat niet past in jouw opvatting van wat nou een eigen identiteit is, is nog steeds een argument. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 21 minuten geleden zei Buffell: Roda lijkt mij wat dat betreft erg vergelijkbaar met bijvoorbeeld dus NAC of De Graafschap. Een (wellicht niet al te grote) groep fanatieke supporters, sterk verbonden met de stad waar hun club vandaan komt, die weten wat de historie van de club is, erkenning voor de helden van weleer, om wat dingen te noemen. Dit is toch bij iedere club joh! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 22 minuten geleden zei Pino: Dit is toch bij iedere club joh! Nee, vind ik niet. Ik mis bij veel clubs het gevoel dat ze echt voor een stad, voor een community, voor een vriendengroep staan. Anders geef ik dat niet aan. Maar we hoeven het ook niet eens te zijn. Je mag het uiteraard alleszins sterke argumenten vinden, dat staat je volledig vrij. Maar het is niet zo dat het dan géén argumenten zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 54 minuten geleden zei cimbomcu: Emmen nu. Zwolle was een tijdje terug toch ook gewoon een middenmoter in de KKD. Ging me er meer om dat Excelsior natuurlijk ook in een positie zit waar ze in principe geen/weinig bestaansrecht hebben als profclub in een stad met Feyenoord en Excelsior. Maar door goed beleid hebben ze toch jaren stabiel in de eredivisie gespeeld, door de voorwaarden die jij schetste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 Drie strafpunten nu voor Roda wegens het overtreden van regels bij structuurwijziging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 De puntenaftrek heeft te maken met 'wijzigingen in de structuur van de club', waarbij Roda JC zich niet aan de regels van voetbalbond KNVB heeft gehouden. Waar dat precies over gaat, is niet bekend. De voetbalbond wil vooralsnog niet reageren op dit bericht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 Kansloos. Is er niet ergens een mijn waar je die vent in ken dumpen. Meteen van dat gezeik af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 *kan De mijnen zijn al jaren gesloten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 Wel vriendelijk verzoeken en hooguit duwen. Het moet niet naar geweld gaan neigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 Zooitje lekker failliet verklaren joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 4 uur geleden zei Regis: Zooitje lekker failliet verklaren joh. Zucht typische reactie van iemand die er niets van begrijpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 2 oktober 2019 Share Geplaatst 2 oktober 2019 (bewerkt) Mag aannemen dat de KNVB wel aan Roda heeft laten weten waarom ze die straf voorgelegd hebben gekregen? 3 oktober 2019 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 (bewerkt) Roda gaat aangifte doen tegen De La Vega wegens fraude: https://www.vi.nl/audio/het-moddergooien-is-in-alle-hevigheid-losgebarsten-bij-roda-jc En ook goed nieuws: 3 oktober 2019 bewerkt door Pino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 Op 2-10-2019 om 13:33 zei Pino: Gladbach ligt toch een stukje van Kerkrade af, denk dat je Aken ook niet moet vergeten. Daar zat zaterdag 4800 man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 *kan De mijnen zijn al jaren gesloten.Kom uit den haag dus ken kan ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 3 oktober 2019 Share Geplaatst 3 oktober 2019 Ken* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 5 oktober 2019 Share Geplaatst 5 oktober 2019 De soap is ten einde. Na gesprekken met de gemeente, de club en de KNVB, ziet Del La Vega af van overname. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 5 oktober 2019 Share Geplaatst 5 oktober 2019 Goede zaak. Opvallend dat hij (blijkbaar) eieren voor zijn 'geld' kiest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 5 oktober 2019 Share Geplaatst 5 oktober 2019 Zou die niet stiekem geld mee hebben gekregen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 5 oktober 2019 Share Geplaatst 5 oktober 2019 54 minuten geleden zei Hwb: Goede zaak. Opvallend dat hij (blijkbaar) eieren voor zijn 'geld' kiest. 17 minuten geleden zei cimbomcu: Zou die niet stiekem geld mee hebben gekregen? Geen idee, mijn vermoeden is gezien de positieve reacties over hem bij het weggaan, dat hij zo geweldig was, is dat er is afgesproken hem te laten gaan en niet met modder gooien. Zodat hij door de "voordeur"kan vertrekken. Prima allemaal zolang hij maar weg is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 6 oktober 2019 Share Geplaatst 6 oktober 2019 22 uur geleden zei cimbomcu: Zou die niet stiekem geld mee hebben gekregen? Die VI-watcher zei vanochtend bij Fox dat hij een percentage krijgt van toekomstige transfersommen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten