Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Roda JC Kerkrade

steijns

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Pino:

Wat bedoel je met clubs die een eigen identiteit hebben? En welke clubs hebben dat dan niet?

Goeie vraag, want er is niet echt een vaste definitie voor. Dat vormt zich na verloop van tijd, door regionale invloeden, sportieve invloeden, historische invloeden enz.

Roda lijkt mij wat dat betreft erg vergelijkbaar met bijvoorbeeld dus NAC of De Graafschap. Een (wellicht niet al te grote) groep fanatieke supporters, sterk verbonden met de stad waar hun club vandaan komt, die weten wat de historie van de club is, erkenning voor de helden van weleer, om wat dingen te noemen.

Daarentegen zou ik een AZ noemen. Ik heb daar niet het gevoel dat daar een sterke eigen identiteit heerst. Of Excelsior.

Maar, let wel; observaties van een buitenstaander en persoonlijke voorkeuren spelen daarbij ook een rol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Buffell:

Goeie vraag, want er is niet echt een vaste definitie voor. Dat vormt zich na verloop van tijd, door regionale invloeden, sportieve invloeden, historische invloeden enz.

Roda lijkt mij wat dat betreft erg vergelijkbaar met bijvoorbeeld dus NAC of De Graafschap. Een (wellicht niet al te grote) groep fanatieke supporters, sterk verbonden met de stad waar hun club vandaan komt, die weten wat de historie van de club is, erkenning voor de helden van weleer, om wat dingen te noemen.

Daarentegen zou ik een AZ noemen. Ik heb daar niet het gevoel dat daar een sterke eigen identiteit heerst. Of Excelsior.

Maar, let wel; observaties van een buitenstaander en persoonlijke voorkeuren spelen daarbij ook een rol.

Je hebt dus eigenlijk 0 argumenten waarom meen club wel of niet  een "eigen identiteit" heeft.

Lulkoek dus allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Pino:

Je hebt dus eigenlijk 0 argumenten waarom meen club wel of niet  een "eigen identiteit" heeft.

Lulkoek dus allemaal.

Er staan toch wel degelijk argumenten in (sterke binding met stad, fanatieke aanhang). Wellicht ben je het er niet mee eens, maar een argument dat niet past in jouw opvatting van wat nou een eigen identiteit is, is nog steeds een argument.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Buffell:

Dit is toch bij iedere club joh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Pino:

Dit is toch bij iedere club joh!

Nee, vind ik niet. Ik mis bij veel clubs het gevoel dat ze echt voor een stad, voor een community, voor een vriendengroep staan.

Anders geef ik dat niet aan. Maar we hoeven het ook niet eens te zijn. Je mag het uiteraard alleszins sterke argumenten vinden, dat staat je volledig vrij. Maar het is niet zo dat het dan géén argumenten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei cimbomcu:

Emmen nu. Zwolle was een tijdje terug toch ook gewoon een middenmoter in de KKD. 

Ging me er meer om dat Excelsior natuurlijk ook in een positie zit waar ze in principe geen/weinig bestaansrecht hebben als profclub in een stad met Feyenoord en Excelsior. Maar door goed beleid hebben ze toch jaren stabiel in de eredivisie gespeeld, door de voorwaarden die jij schetste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De puntenaftrek heeft te maken met 'wijzigingen in de structuur van de club', waarbij Roda JC zich niet aan de regels van voetbalbond KNVB heeft gehouden. Waar dat precies over gaat, is niet bekend. De voetbalbond wil vooralsnog niet reageren op dit bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Hwb:

Goede zaak. Opvallend dat hij (blijkbaar) eieren voor zijn 'geld' kiest.

17 minuten geleden zei cimbomcu:

Zou die niet stiekem geld mee hebben gekregen?

Geen idee, mijn vermoeden is gezien de positieve reacties over hem bij het weggaan, dat hij zo geweldig was, is dat er is afgesproken hem te laten gaan en niet met modder gooien. Zodat hij door de "voordeur"kan vertrekken. Prima allemaal zolang hij maar weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites