Jump to content

Roda JC Kerkrade

steijns

Recommended Posts

:-D totale waanzin deze man

Heel typerend ook dat ik nu de gebeten hond ben en fout zou zitten in bepaalde ogen. Terwijl ik enkel simpele fatsoensnormen aanhou en benoem dat zulk gedrag niet bepaald een toonbeeld van beschaving is. Omgekeerde wereld. Gelukkig kunnen ze mij het stadion niet uitzetten.

En om toch maar op het stukje van Cim te reageren: ten eerste ben ik hier niet aan het werk. Voor ik met jou in zee zou gaan zal Lazy een astronomisch factuurtje kunnen verwachten. Ten tweede: open voor andere invalshoeken sta ik altijd, dat betekent niet dat ik erin mee hoef te gaan. Zeker niet, zowel zakelijk als prive, als het over geweld gaat. Dat zal ik altijd afkeuren (soms qua emotie begrijpelijk, maar nooit de meest vruchtbare oplossing). Dat jij het genormaliseerd hebt in je referentiekader zegt meer over jou dan over mij. Hou de zaken goed in beeld, je moet het niet om gaan draaien. 

Edited by Magikarp

17 uur geleden zei Rossi:
17 uur geleden zei Magikarp:

Sterk, sterk. Buiten het feit dat het nogal een zwak staaltje 'ja maar jij' is, geef je direct een voorbeeld van iets dat inderdaad een stuk beter is dan een mens hardhandig aan te pakken en zich bedreigd te laten voelen met weet ik hoeveel anderen. Mocht ik nou echt volledig overtuigd zijn van het feit dat Ié Feyenoord kapot zou maken (en ik zou het relativeringsvermogen missen waardoor ik niet zou denken: het is een voetbalclubje, kom zeg), zou ik alsnog geen poot hebben om op te staan. Het is immers enkel in sentiment 'mijn club'. Feitelijk zit er niks van mij bij. Ook niet van jou. Ook niet van deze mongolen bij Roda. Hoe hard ze ook het territoriale alphamannetje willen spelen. Je bent slechts een toeschouwer die elke week een kaartje koopt, meer niet. Ongenoegen mag je laten blijken, op een beschaafde manier. Dit soort praktijken houden ze maar lekker in dat beperkte oostblok en verder. Maargoed, de stoere jongens hier zien beelden en vinden dat zo ontzettend indrukwekkend dat ze dat hier ook maar na gaan doen. Voelen ze zich toch ff één keer in de week belangrijk. Treurig eigenlijk.

Jij komt met een voorbeele over Philips. Wat ik bedoel is dat er aan de hand van (gewelddadige) stakingen, de basis is gelegd voor jouw huidige rechten. Dus het werkt wel. Wellicht red je ook je club ermee

Als je geweld als een middel gaat gebruiken om je zin te krijgen ben je bij voorbaat al fout. Dan doet eigenlijk de rest van de discussie er ook niet meer toe. Dat ik jeuk krijg van bepaalde zaken wil toch niet zeggen dat ik dan ook maar geweld moet gebruiken? Dat is toch waanzin? 

20 uur geleden zei Sophomore:

Ik zie een voetbalclub namelijk als een sociale institutie die van de fans is.

Er ontstaan heel veel problemen doordat fans zelf ook dat idee hebben. Voetbalclubs zijn niet van de fans. Natuurlijk voelen ze zich in sterke mate verbonden met de club. Maar dat maakt de club niet van hen. Als ze zichzelf wijsmaken dat dat wel zo is, of dat ze recht hebben over het besturen van de club te beslissen, gaat het geregeld nogal mis.

7 uur geleden zei cimbomcu:

Ga lekker ergens anders de rationele psycholoog uithangen Magikarp. Voetbal is wereldsport nummer 1, mensen zijn er helemaal gek van. Door het ''spelletje'' voetbal strandden er huwelijken, raken mensen in een financiële put en er gaan zelfs mensen dood aan het voetbal. Dan komt het elitaire hoogopgeleide Magikarp even vertellen dat het eigenlijk allemaal maar onzin is en dat die lui gewoon niet goed wijs zijn. Ja daag vriend. Wist jij dat jij juist in jouw beroepenveld je eigen meningen en interpretaties vooral aan de kant moet schuiven en open moet staan voor andere gevoelens? Ook al zijn dat totaal niet de gevoelens die jij hebt.

Ieder z'n mening, maar ongeacht of je clubs als een bedrijf en de fans als consumenten ziet of meer als een sociale functie, waarbij de fans mede cultuurbewakers zijn, ik ga er van uit dat we (bijna) allemaal van mening zijn dat je geen fysiek of verbaal geweld dient te gebruiken om je punt te maken. Ik hoop althans dat de meeste mensen er zo over denken. Zodra je gaat meppen, ben je af en mag je niet meer meedoen met de grote mensen. Dat is waar het allemaal mee begon, voordat er een kleine zijsprong kwam naar het al dan niet relativeren van dergelijk gedrag door supporters, waarbij de opmerking die jou ogenschijnlijk in het verkeerde keelgat is geschoten voor mijn gevoel een mening is over de uitzonderingspositie van voetbalsupporters inzake protesteren tegen beleid.

Daar verder op ingaand, dat iemand voetbal als een product ziet, is prima, toch? Ieder zijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn, dat ben ik ook niet, maar je reageert nogal gepikeerd en randje op de man op een relatief onschuldige opmerking. Volgens mij probeert bijna niemand de acties van die supporters goed te praten, so ease up on this little remark. Voor de rest mag je het hier wel of niet mee eens zijn, ik denk dat ik mijn punt gemaakt heb.

Als je geweld als een middel gaat gebruiken om je zin te krijgen ben je bij voorbaat al fout. Dan doet eigenlijk de rest van de discussie er ook niet meer toe. Dat ik jeuk krijg van bepaalde zaken wil toch niet zeggen dat ik dan ook maar geweld moet gebruiken? Dat is toch waanzin? 
Op de beelden die ik gezien heb is er geen geweld gebruikt.

3 uur geleden zei Hwb:

Er ontstaan heel veel problemen doordat fans zelf ook dat idee hebben. Voetbalclubs zijn niet van de fans. Natuurlijk voelen ze zich in sterke mate verbonden met de club. Maar dat maakt de club niet van hen. Als ze zichzelf wijsmaken dat dat wel zo is, of dat ze recht hebben over het besturen van de club te beslissen, gaat het geregeld nogal mis.

Aan de andere kant, zonder fans is er geen club. Ik snap ook best dat je als club niet naar iedere schreeuwlelijk hoeft te luisteren. De supporters hoeven zich ook niet op microniveau met het beleid van de club te bemoeien, zoals of verdediger X wel of niet gekocht had moeten worden, maar als de identiteit van de club in het gedrang komt, snap ik best dat ze zich hiertegen uitspreken. Je kunt de fans prima formeel negeren, maar wanneer ze en masse wegblijven, zowel uit het stadion als qua tv-kijkers, dan wordt toch vrij snel een pijnlijk verhaal. 

14 minuten geleden zei Rossi:
6 uur geleden zei Elsjorro1990:

Man doe nou niet zo achterlijk. Met je poten aan iemand zitten, duwen etc. Dat valt gewoon onder geweld. 

1 uur geleden zei Rossi:
7 uur geleden zei Elsjorro1990:

Maar dat is er wel gebruikt zoals ik al eerder aangaf. Toen je zei mij te geloven. 

Je hebt als supporter niet eens het recht om te eisen dat anderen eruit moeten. Of doe jij dat ook als je buurmannetje je niet aanstaat? Laat staan dat je ze er zelf uitwerkt. Echt heel zorgwekkend vertekend beeld hebben sommigen hier van wat een supportertje precies inhoudt.

Edited by Magikarp

Heb het idee dat er iets van historisch besef mist bij sommige users hier. En dan specifiek de ontstaansgeschiedenis van voetbalclubs eind 19e eeuw/begin 20e eeuw. 

9 uur geleden zei Hwb:

Er ontstaan heel veel problemen doordat fans zelf ook dat idee hebben. 

Oh dat wil ik zo van je aannemen, maar ik zie niet in hoe dit een argument is tegen mijn stelling dat  voetbalclubs van de fans zijn.

Edited by Sophomore

33 minuten geleden zei Sophomore:

Heb het idee dat er iets van historisch besef mist bij sommige users hier. En dan specifiek de ontstaansgeschiedenis van voetbalclubs eind 19e eeuw/begin 20e eeuw. 

Niks mee te maken in 2019 natuurlijk. Zo kun je van wel meer organisaties en bedrijven de ontstaansgeschiedenis aanhalen. Tijden veranderen, er wordt geprofessionaliseerd etc. Dit is een redenatie van de categorie 'Rijdende Rechter'. "In 1832 liep hier een sloot, die mijn overgrootvader op zijn vierde verjaardag gegraven heeft. Daarom mag jij geen schutting plaatsen en ook je auto niet voor de deur parkeren."

Edited by Magikarp

10 uur geleden zei Magikarp:

Je hebt als supporter niet eens het recht om te eisen dat anderen eruit moeten. Of doe jij dat ook als je buurmannetje je niet aanstaat? Laat staan dat je ze er zelf uitwerkt. Echt heel zorgwekkend vertekend beeld hebben sommigen hier van wat een supportertje precies inhoudt.

Vind ik wel een prima voorbeeld dit. Als mijn buurman ervoor zorgt dat ik geen woonplezier heb, dat ik mijn huur niet meer kan betalen en dat ik misschien mijn geliefde huis moet verlaten dan zorg ik er iig wel voor dat die buurman weet dat ik er absoluut niet blij mee ben. Dat betekent niet dat ik hem in elkaar tik, maar ik ga ook zeker niet blijven negeren en wachten tot het mis gaat en ik mijn eigen huis moet verlaten.

Een prima voorbeeld wat jij ervan maakt (als huurder/huiseigenaar heb je namelijk wel flink wat rechten en de buurman is gelijk aan jou), ik doelde vooral op de buurman in het stadion, maar je doet het weer. Heb al meerdere keren aangegeven dat je best je onvrede kan uiten. Alleen niet op deze manier. 

Edited by Magikarp

18 uur geleden zei Nom de Guerre:

Aan de andere kant, zonder fans is er geen club.

Eens. Ik zeg ook niet dat fans niet belangrijk zijn. Maar geen enkele club is qua voortbestaan afhankelijk van de de harde kern. Roda zou prima kunnen functioneren zonder die 60 gasten (als het er al 60 waren) die De la Vega het stadion uitgooiden. Omdat ze de grootste bek hebben, denken ze dat zij model staan voor alle/de meeste/de meest betrokken supporters en dus dat zij de mening van de fans vertegenwoordigen. Dat klopt soms, maar vaak is het ook gewoon ontzettende onzin.

Er komt geen straf. En Roda komt met niets naar buiten, omdat dit vooraf allemaal was afgesproken!
Daarom konden deze mensen ook daar komen, ze hadden gewoon kaarten van Roda gekregen voor het vak ernaast.
Omdat het personeel helemaal klaar is met die man. Het is een tiran op de werkvloer. Een grote oplichter. Een charlatan. 

Deze actie was volledig gepland. Daarom greep beveiliging niet in en kwam politie niet naar binnen. En daarom stond er wel veel politie al klaar. Iedereen was op de hoogte.
Er was zelfs afgesproken dat als De La Vega niet vrijwillig zou vertrekken van de tribune, de politie hem op de tribune zou komen halen en wegbrengen 'voor zijn eigen veiligheid'.

Zou geregisseerd zijn door Roda zelf. 

2 uur geleden zei Hwb:

Eens. Ik zeg ook niet dat fans niet belangrijk zijn. Maar geen enkele club is qua voortbestaan afhankelijk van de de harde kern. Roda zou prima kunnen functioneren zonder die 60 gasten (als het er al 60 waren) die De la Vega het stadion uitgooiden. Omdat ze de grootste bek hebben, denken ze dat zij model staan voor alle/de meeste/de meest betrokken supporters en dus dat zij de mening van de fans vertegenwoordigen. Dat klopt soms, maar vaak is het ook gewoon ontzettende onzin.

Ik begrijp je punt, maar als je onder deze omstandigheden de fans de deur uitzet, dan gaan er meer supporters lopen dan alleen die zestig. Voor een club die het vooral van lokale en regionale sponsors moet hebben, lijkt me dat geen verstandig besluit. Daarmee zeg ik niet dat je geen signaal mag afgeven, maar dit signaal is niet het juiste, in mijn ogen.

De soap gaat verder, gisteren heeft het kantoorpersoneel zich collectief ziek gemeld.

De la Vega wil de beveiliger (no hablo Espanol) ontslaan en tevens ook contract verbreken met het beveiligingsbedrijf.

Roda wil daarentegen Del la Vega weg hebben, er staat al een nieuwe investeerder klaar, een Limburger die miljonair is geworden in de IT en tevens hebben een groep oud spelers van Roda ook wat geld bij elkaar gekregen.

Del la Vega wil daarentegen van geen wijken weten, gaat nog spannend worden de komende weken.

11 minuten geleden zei E2E:

Als de KNVB de overname door De La Vega afkeurt heeft hij juridisch toch geen poot om op te staan? Zit er niet heel kort op verder.

Ja maar kijk hoelang het in Den Bosch heeft geduurd....

En zo lang Del la Vega er nog zit, kan er geen andere investeerder komen.

Del la Vega schijnt ook al leningen hebben afgesloten, al weet ik niet of dat op de naam van Roda is, of op de naam van Del la Vega, ik vrees het eerste.

11 minuten geleden zei E2E:

Overigens, ik ga me er niet al te erg in mengen, maarrrr; iemand het stadion uitduwen is niet 'geweldloos'. Als we het woord 'geweldloos' gaan interpreteren als 'heeft geen klap of schop gekregen' gaan we echt de verkeerde kant uit met z'n allen. Ben het verder wel ongeveer eens met Magikarp. 

Helemaal mee eens, kijk ik wil die Mexicaan het liefste ook vandaag dan morgen weg hebben, maar dit is niet de juiste manier. En dat gelul van Soof over supporters en zo, tja dan snap je er gewoon niet veel van.

Edited by Pino

Citaat

'Roda kan zonder veel problemen van De la Vega af'

Roda JC zou zonder al te veel problemen van Mauricio Garcia de la Vega af kunnen komen.

Dat zegt de Heerlense advocaat Bjorn Jegers, die ook lid is van Platform Roda JC, tegen L1.

Eenzijdig ontbinden
"In de regel is het zo dat je een overeenkomst kunt ontbinden op basis van in gebreke stelling als je een overeenkomst met iemand sluit en hij komt zijn verplichtingen niet na. Dat basisprincipe gaat ook bij Roda ook op", legt Jegers uit. Dat ontbinden kan volgens hem ook eenzijdig. "Roda kan van die constructie ook gebruik maken, want we weten dat De la Vega meerdere afspraken niet is nagekomen."

Absurd bedrag
Dat de Mexicaanse eigenaar nu 250.000 euro eist als afkoopsom vindt Jegers absurd. "Hij kan dat een mooi rond bedrag vinden, maar op basis waarvan? Hij is drie maanden bij de club die vrijwel onderaan staat in de Keuken Kampioen Divisie en hij heeft in die tijd meer geld uit de club gehaald dan dat hij erin heeft gestoken. Dus op grond waarvan zou hij recht hebben op zo’n groot geldbedrag. Ik zou zeggen: Roda trap er niet in en geef hem geen geld mee."

Edited by Pino