Jump to content

Roda JC Kerkrade

steijns

Recommended Posts

Och, het is een lokaal Calimero trekje. Nom zegt zelf al dat er drie profclubs op een postzegel spelen, maar die postzegel heeft Belgisch, Duits en Nederlandse wortels. De kans op een fusie is 0, de kans dat er één omvalt dus veel groter. En dat is dan ook de wens wel hier, liever dood dan samen met één of twee anderen.

1 uur geleden zei PJHoutman:

Nou én? Als je nu ziet dat Fortuna en Roda de laatste jaren tegen een faillisement aanzitten, dan heeft de KNVB toch gelijk met het steunen van een fusie?

Minder profclubs? Volgens mij is vrij recent de amateurtop op de schop gegooid met als doel een vloeiendere transitie tussen amateur en prof, waardoor er juist een gelijk aantal (semi-)profclubs kan blijven mocht er een club Haarlem, Veendam, RBC of AGOVV achterna gaan. 

Dat je niet wil fuseren moet je zelf weten hoor, is emotie en moet je vooral aan vasthouden, maar doen alsof dit een of andere samenzwering binnen de KNVB is, is absurd. 

Editie: laat maar zitten, let's agree to disagree.

Edited by Nom de Guerre

:-D ik ga hier geen lange discussie over voeren, maar een club is maar op een bepaald niveau (behorend bij de grootte en o.a. aantal supporters) levensvatbaar. De stunts die Twente uit heeft moeten halen om er weer bovenop te komen zijn ongekend en daar heeft Roda absoluut niet de middelen voor. Er is simpelweg gezegd in de Eredivisie alleen plek voor 2 clubs die om degradatie strijden in die regio. Komen natuurlijk meer dingen bij kijken, maar het is niet zomaar een kwestie van een leuke TD erbij..

39 minuten geleden zei cimbomcu:

Ja, volgens mij was/is Twente veel verder afgegleden. Zie wat een Td daar kan bereiken.

Ja man! Echt goed gezien van jou! Wat heb jij toch een enorm verstand van voetbal, waarom werk jij niet in het voetbal?

#CimmieForBondscoach

52 minuten geleden zei PJHoutman:

Twente was helemaal niet verder afgegleden. Daar stond/staat een veel betere structuur. Goede jeugd, goed netwerk. 

Twente een goede jeugd lijkt mij geen goede combinatie. Netwerk dus via de TD.

Edited by cimbomcu

26 minuten geleden zei Pino:

Ja man! Echt goed gezien van jou! Wat heb jij toch een enorm verstand van voetbal, waarom werk jij niet in het voetbal?

#CimmieForBondscoach

Oh het leek er even op dat je serieus wilde praten, maar uiteindelijk komt de ware Pino tevoorschijn en gaan we verder met waar we bezig waren.

50 minuten geleden zei Rogier.:

:-D ik ga hier geen lange discussie over voeren, maar een club is maar op een bepaald niveau (behorend bij de grootte en o.a. aantal supporters) levensvatbaar. De stunts die Twente uit heeft moeten halen om er weer bovenop te komen zijn ongekend en daar heeft Roda absoluut niet de middelen voor. Er is simpelweg gezegd in de Eredivisie alleen plek voor 2 clubs die om degradatie strijden in die regio. Komen natuurlijk meer dingen bij kijken, maar het is niet zomaar een kwestie van een leuke TD erbij..

Heel Nederland heeft het inderdaad daar over als het om Twente gaat. Maar er is ook een Twente na die ''stunts''.

In Twente heb je ook 2 profclubs in de hoogste divisie binnen een straal van 25 km.

Edited by cimbomcu

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Oh het leek er even op dat je serieus wilde praten, maar uiteindelijk komt de ware Pino tevoorschijn en gaan we verder met waar we bezig waren.

Als jij weer dikke poep loopt te posten, heeft het toch geen zin om daar serieus op in te gaan?

Even snel wat punten waarom jouw posts onzin waren:

• Twente heeft een veel grotere achterban
  • Twente heeft een veel grotere regio om zicht op te richten
  • Twente stond er financieel vele malen beter voor toen ze degradeerden
  • Twente heeft een veel grotere naam
  • Twente heeft veel betere faciliteiten.

Dit heb ik even in 2 minuten bedacht. Als ik er 2 uur over nadenk zal ik vast met een nog groter lijstje komen, maar daar heb ik geen zin en tijd voor. Doei!

Edited by Pino

10 minuten geleden zei Pino:

Als jij weer dikke poep loopt te posten, heeft het toch geen zin om daar serieus op in te gaan?

Even snel wat punten waarom jouw posts onzin waren:

• Twente heeft een veel grotere achterban
  • Twente heeft een veel grotere regio om zicht op te richten
  • Twente stond er financieel vele malen beter voor toen ze degradeerden
  • Twente heeft een veel grotere naam
  • Twente heeft veel betere faciliteiten.

Dit heb ik even in 2 minuten bedacht. Als ik er 2 uur over nadenk zal ik vast met een nog groter lijstje komen, maar daar heb ik geen zin en tijd voor. Doei!

Achterban is zo gekomen, niet altijd al zo geweest. Regio tja, zal dat veel uitmaken? Nogmaals Twente zit met Eredivisie club Heracles erbij. Hoe beter je gaat presteren hoe belangrijker regio wordt.

Twente had een schuld van 60 miljoen toen ze degradeerden, lijkt mij niet dat Roda daar ook maar een beetje in de buurt komt.

Achterban is zo gekomen, niet altijd al zo geweest.

:-D :-D 

Regio tja, zal dat veel uitmaken? Nogmaals Twente zit met Eredivisie club Heracles erbij. Hoe beter je gaat presteren hoe belangrijker regio wordt.

Ja? Twente en Heracles hebben een veel grotere regio dan Roda, MVV en Fortuna, dat zelfs 3 clubs zijn!

Twente had een schuld van 60 miljoen toen ze degradeerden, lijkt mij niet dat Roda daar ook maar een beetje in de buurt komt.

Dan vergis je je daar toch echt in. Roda staat op de rand van de afgerond. het zal misschien geen 60M zijn. maar twente heeft natuurlijk ook veel meer exploitatie mogelijkheden, veel meer kapitaal (oa op het veld) een veel groter stadion, veel meer supporters. Dat telt allemaal mee.

9 minuten geleden zei cimbomcu:

Dus jij gelooft meer in een fusie? @Pino

Nee. Dan zul je wellicht op financieel gebied en regionaal gebied veel meer kunnen, maar dan zit er niemand in je stadion. Dan heb ik nog liever dat Roda onderaan de KKD staat zoals nu.