Jump to content

Roda JC Kerkrade

steijns

Recommended Posts

15 uur geleden zei Pino:

Sorry krijg de quote niet weg. 

Matjew en Pino; wij zijn geen toeschouwers in deze wereld, maar de acteurs.

Er zijn de geschreven wetten en regels en de ongeschreven morele regels. 

In dit gevalt telt voor mij de morele regels zwaarder dan de geschreven regels. Niet ingrijpen zou voor mij moreel juist verwerpelijk zijn. Beetje als toekijken hoe iemand in elkaar wordt geslagen. 

3 uur geleden zei Sophomore:

Sorry krijg de quote niet weg. 

Matjew en Pino; wij zijn geen toeschouwers in deze wereld, maar de acteurs.

Er zijn de geschreven wetten en regels en de ongeschreven morele regels. 

In dit gevalt telt voor mij de morele regels zwaarder dan de geschreven regels. Niet ingrijpen zou voor mij moreel juist verwerpelijk zijn. Beetje als toekijken hoe iemand in elkaar wordt geslagen. 

Wat een gelul. Sowieso is de vergelijking al bijzonder ongepast, het gaat hier om een voetbalclubje waar zelfs de KNVB nog wel over wat te zeggen heeft (? qua ingrijpen vooraf, tijdens en achteraf?) en niet om een mensenleven dat (potentieel) in direct gevaar is. Dat romantiseren van voetbalclubs en hun achterlijke 'supporters' moet eens afgelopen zijn. Gedraag je man. Je ziet het personeel van Philips toch ook niet de directeur ff aan zn kraagje naar buiten trekken als iets ze niet zint? Je staat als supporter echt niet boven de wet, al leven er veel wel in die waan.

Ingrijpen kan op verschillende manieren, binnen de perken. Die spandoekjes en spreekkoren zijn prima. Meer recht heb je niet als supporter, he. Je bent niet opeens de handhaver van de clubcultuur of wat dan ook, laat staan dat je de plaatselijke uitsmijter uit moet gaan hangen. Als de fysieke weg de eerste/enige is die in je opkomt wordt het tijd om eens op een bankje te gaan liggen en te mediteren. Op z'n minst. Professionele hulp mag ook. 'Hoe kan ik mijn emoties beter reguleren en verwoorden, en hoe kan ik daar gepast naar handelen?'

Edited by Magikarp

Wat een gelul. Sowieso is de vergelijking al bijzonder ongepast, het gaat hier om een voetbalclubje waar zelfs de KNVB nog wel over wat te zeggen heeft (? qua ingrijpen vooraf, tijdens en achteraf?) en niet om een mensenleven dat (potentieel) in direct gevaar is. Dat romantiseren van voetbalclubs en hun achterlijke 'supporters' moet eens afgelopen zijn. Gedraag je man. Je ziet het personeel van Philips toch ook niet de directeur ff aan zn kraagje naar buiten trekken als iets ze niet zint? Je staat als supporter echt niet boven de wet, al leven er veel wel in die waan.

Ingrijpen kan op verschillende manieren, binnen de perken. Die spandoekjes en spreekkoren zijn prima. Meer recht heb je niet als supporter, he. Je bent niet opeens de handhaver van de clubcultuur of wat dan ook, laat staan dat je de plaatselijke uitsmijter uit moet gaan hangen. Als de fysieke weg de eerste/enige is die in je opkomt wordt het tijd om eens op een bankje te gaan liggen en te mediteren. Op z'n minst. Professionele hulp mag ook. 'Hoe kan ik mijn emoties beter reguleren en verwoorden, en hoe kan ik daar gepast naar handelen?'

Jij hebt wel je sociale- en arbeidsrechten door vergelijkbare personen als dat Philipspersoneel wat jij aanhaalt. Zo slecht nog niet geweest.

Maar je kan inderdaad ook je onvrede uiten door lappen tekst over Ié te schrijven ergens op een forum.

Hulde voor deze supporters!

EWr is overigens wel gewoon geweld gebruikt en Del la Vega heeft, mijns inziens terecht, aangifte gedaan van bedreiging en mishandeling. Lekker bezig weer. Ook een goed signaal naar eventuele toekomstige investeerders.
Waar zijn er beelden dat hij is mishandeld?

13 minuten geleden zei Rossi:
3 uur geleden zei Pino:
EWr is overigens wel gewoon geweld gebruikt en Del la Vega heeft, mijns inziens terecht, aangifte gedaan van bedreiging en mishandeling. Lekker bezig weer. Ook een goed signaal naar eventuele toekomstige investeerders.

Waar zijn er beelden dat hij is mishandeld?

Hij is niet mishandeld maar volgens mij heeft hij wel klappen gehad. Ik heb beelden gezien die inmiddels al verwijderd zijn.....

Hij is niet mishandeld maar volgens mij heeft hij wel klappen gehad. Ik heb beelden gezien die inmiddels al verwijderd zijn.....
Dan ga ik uit van jouw verhaal. Dat is wel erg triest. Hem zo eruit duwen zie ik geen probleem in, althans ik kan het heel erg begrijpen wanneer dat gebeurd. Maar hem werkelijk slaan is triest.

6 minuten geleden zei Rossi:
14 minuten geleden zei Pino:

Dan ga ik uit van jouw verhaal. 

Zou je vaker moeten doen :-D

34 minuten geleden zei Rossi:

Jij hebt wel je sociale- en arbeidsrechten door vergelijkbare personen als dat Philipspersoneel wat jij aanhaalt. Zo slecht nog niet geweest.

Ik begrijp, op het eerste gezicht, heel weinig van deze zin als ik heel eerlijk ben. Ik reageer maar even vanuit een vrije interpretatie: als personeel heb je bepaalde rechten inderdaad, dan kun je o.a. terecht bij verschillende vakbonden. Dat gebeurt, gek genoeg, allemaal op een nette manier. Als supporter heb je heel weinig rechten, maar men praat zichzelf af en toe aan dat ze tot boven de goden verheven zijn want 'het is mijn club'. 

Citaat

Maar je kan inderdaad ook je onvrede uiten door lappen tekst over Ié te schrijven ergens op een forum.

Sterk, sterk. Buiten het feit dat het nogal een zwak staaltje 'ja maar jij' is, geef je direct een voorbeeld van iets dat inderdaad een stuk beter is dan een mens hardhandig aan te pakken en zich bedreigd te laten voelen met weet ik hoeveel anderen. Het is een stuk gezonder (ja, echt) en beschaafder om emoties te uiten via woorden. Zeker als daar nog een flinke dosis top notch humor bij komt kijken. Dat kan op een forumpje.

Mocht ik nou echt volledig overtuigd zijn van het feit dat Ié Feyenoord kapot zou maken (en ik zou het relativeringsvermogen missen waardoor ik niet zou denken: het is een voetbalclubje, kom zeg), zou ik alsnog geen poot hebben om op te staan. Het is immers enkel in sentiment 'mijn club'. Feitelijk zit er niks van mij bij. Ook niet van jou. Ook niet van deze mongolen bij Roda. Hoe hard ze ook het territoriale alphamannetje willen spelen. Je bent slechts een toeschouwer die elke week een kaartje koopt, meer niet. Ongenoegen mag je laten blijken, op een beschaafde manier. Dit soort praktijken houden ze maar lekker in dat beperkte oostblok en verder. Maargoed, de stoere jongens hier zien beelden en vinden dat zo ontzettend indrukwekkend dat ze dat hier ook maar na gaan doen. Voelen ze zich toch ff één keer in de week belangrijk. Treurig eigenlijk.

Edited by Magikarp

Sterk, sterk. Buiten het feit dat het nogal een zwak staaltje 'ja maar jij' is, geef je direct een voorbeeld van iets dat inderdaad een stuk beter is dan een mens hardhandig aan te pakken en zich bedreigd te laten voelen met weet ik hoeveel anderen. Mocht ik nou echt volledig overtuigd zijn van het feit dat Ié Feyenoord kapot zou maken (en ik zou het relativeringsvermogen missen waardoor ik niet zou denken: het is een voetbalclubje, kom zeg), zou ik alsnog geen poot hebben om op te staan. Het is immers enkel in sentiment 'mijn club'. Feitelijk zit er niks van mij bij. Ook niet van jou. Ook niet van deze mongolen bij Roda. Hoe hard ze ook het territoriale alphamannetje willen spelen. Je bent slechts een toeschouwer die elke week een kaartje koopt, meer niet. Ongenoegen mag je laten blijken, op een beschaafde manier. Dit soort praktijken houden ze maar lekker in dat beperkte oostblok en verder. Maargoed, de stoere jongens hier zien beelden en vinden dat zo ontzettend indrukwekkend dat ze dat hier ook maar na gaan doen. Voelen ze zich toch ff één keer in de week belangrijk. Treurig eigenlijk.

Jij komt met een voorbeele over Philips. Wat ik bedoel is dat er aan de hand van (gewelddadige) stakingen, de basis is gelegd voor jouw huidige rechten. Dus het werkt wel. Wellicht red je ook je club ermee

1 uur geleden zei Magikarp:

Wat een gelul. Sowieso is de vergelijking al bijzonder ongepast, het gaat hier om een voetbalclubje waar zelfs de KNVB nog wel over wat te zeggen heeft (? qua ingrijpen vooraf, tijdens en achteraf?) en niet om een mensenleven dat (potentieel) in direct gevaar is. 

Daarom is het ook een vergelijking en niet exact dezelfde situaties. 

Uit jouw opmerking maak ik op dat je een voetbalclub als een bedrijf ziet, niet? Denk dat dat onze basis van het meningsverschil is. Ik zie een voetbalclub namelijk als een sociale institutie die van de fans is. Dat is al een totaal ander uitgangspunt. 

"Je bent als fan niet de bewaker van de clubcultuur."

Juist wel denk ik dus :D De clubcultuur is immers opgebouwd en gecreëerd door de fans. 

Edited by Sophomore

Dat is dus de romantisering van voetbalclubs waardoor supporters zich belangrijker (en onaantastbaarder (dikke van dale kom er maar in)) voelen dan ze zijn. Heel gevaarlijk. Uiteindelijk ben je slechts een afnemer van een product, ondanks alle sentimenten die erbij komen kijken. Je betaalt voor entertainment. Als jij een museumjaarkaart hebt is het Boijmans van Beuningen ook niet van jou, ook niet als je er al sinds je 5e om de twee weken komt. Als er dan een expositie over de linkertiet van Pernille La Lau komt terwijl jij denkt dat dat de ondergang zal zijn van het museum kun je denk ik enkel een mailtje sturen naar [email protected]. Misschien met een spandoekje voor de ingang staan. Liedjes zingen. Maar meer kun je niet. Voetbalsupporters voelen zich, op meerdere manieren, vaak onterecht heel speciaal. Je kan alles binnen de perken doen, maar uiteindelijk zijn er mensen/organisaties die er daadwerkelijk over gaan, en die zullen moeten ingrijpen. Hoe hard je ook gelijk hebt. Beschaving en fatsoen, en geen enkele sport, hobby of baan staat daarboven.

10 minuten geleden zei Rossi:

Jij komt met een voorbeele over Philips. Wat ik bedoel is dat er aan de hand van (gewelddadige) stakingen, de basis is gelegd voor jouw huidige rechten. Dus het werkt wel. Wellicht red je ook je club ermee

Ik begrijp je punt, echter weet ik niet of dit de beste route is. Denk dat iederéén wel zag dat het een boef was, alleen kon die er niet direct uitgewerkt worden? KNVB daarom ook niet direct alle lijnen open gegooid? Dan wordt dat, achter de schermen, 'netjes' geregeld. Waarom Roda het uberhaupt toegelaten heeft is mij een raadsel. Geen idee hoe dat allemaal is gegaan verder.

Edited by Magikarp

Breaking news

Donald Trump nieuwe eigenaar Roda JC ?

Geruchten gaan dat Donald Trump interesse heeft om Roda JC over te nemen.
De interesse van de Amerikaanse president werd gewekt toen hij hoorde dat supporters van Roda gisteren een Mexicaan hadden uitgezet.

Meer details volgen nog.

Edited by Pino

22 uur geleden zei Rossi:

Hardhandig? Hahaha man overdrijf niet zo. Nee je moet hem lekker zijn gang laten gaan en de club kapot laten maken. Maar goed jij wijkt op je gemakkie uit maar Amsterdam. Voor de anderen is het hun cluppie en die willen het niet naar de godverdomme zien gaan. Ook her bestuur wat verantwoordelijk is voor het binnenhalen van deze oplichter zou ik op dezelfde manier naar buiten werken.

Nee helemaal niet, je kunt van alles en nog wat doen om te laten blijken dat je iemand niet wilt hebben. Maar je moet je poten gewoon thuis houden. Die supporters hebben geen enkel recht om die beste man dat stadion uit te werken. 

Ga lekker ergens anders de rationele psycholoog uithangen Magikarp. Voetbal is wereldsport nummer 1, mensen zijn er helemaal gek van. Door het ''spelletje'' voetbal strandden er huwelijken, raken mensen in een financiële put en er gaan zelfs mensen dood aan het voetbal. Dan komt het elitaire hoogopgeleide Magikarp even vertellen dat het eigenlijk allemaal maar onzin is en dat die lui gewoon niet goed wijs zijn. Ja daag vriend. Wist jij dat jij juist in jouw beroepenveld je eigen meningen en interpretaties vooral aan de kant moet schuiven en open moet staan voor andere gevoelens? Ook al zijn dat totaal niet de gevoelens die jij hebt.

6 minuten geleden zei cimbomcu:

Ga lekker ergens anders de rationele psycholoog uithangen Magikarp. Voetbal is wereldsport nummer 1, mensen zijn er helemaal gek van. Door het ''spelletje'' voetbal strandden er huwelijken, raken mensen in een financiële put en er gaan zelfs mensen dood aan het voetbal. Dan komt het elitaire hoogopgeleide Magikarp even vertellen dat het eigenlijk allemaal maar onzin is en dat die lui gewoon niet goed wijs zijn. Ja daag vriend. Wist jij dat jij juist in jouw beroepenveld je eigen meningen en interpretaties vooral aan de kant moet schuiven en open moet staan voor andere gevoelens? Ook al zijn dat totaal niet de gevoelens die jij hebt.

Dat is nu precies het probleem :)

:-D totale waanzin deze man

Heel typerend ook dat ik nu de gebeten hond ben en fout zou zitten in bepaalde ogen. Terwijl ik enkel simpele fatsoensnormen aanhou en benoem dat zulk gedrag niet bepaald een toonbeeld van beschaving is. Omgekeerde wereld. Gelukkig kunnen ze mij het stadion niet uitzetten.

En om toch maar op het stukje van Cim te reageren: ten eerste ben ik hier niet aan het werk. Voor ik met jou in zee zou gaan zal Lazy een astronomisch factuurtje kunnen verwachten. Ten tweede: open voor andere invalshoeken sta ik altijd, dat betekent niet dat ik erin mee hoef te gaan. Zeker niet, zowel zakelijk als prive, als het over geweld gaat. Dat zal ik altijd afkeuren (soms qua emotie begrijpelijk, maar nooit de meest vruchtbare oplossing). Dat jij het genormaliseerd hebt in je referentiekader zegt meer over jou dan over mij. Hou de zaken goed in beeld, je moet het niet om gaan draaien. 

Edited by Magikarp

17 uur geleden zei Rossi:
17 uur geleden zei Magikarp:

Sterk, sterk. Buiten het feit dat het nogal een zwak staaltje 'ja maar jij' is, geef je direct een voorbeeld van iets dat inderdaad een stuk beter is dan een mens hardhandig aan te pakken en zich bedreigd te laten voelen met weet ik hoeveel anderen. Mocht ik nou echt volledig overtuigd zijn van het feit dat Ié Feyenoord kapot zou maken (en ik zou het relativeringsvermogen missen waardoor ik niet zou denken: het is een voetbalclubje, kom zeg), zou ik alsnog geen poot hebben om op te staan. Het is immers enkel in sentiment 'mijn club'. Feitelijk zit er niks van mij bij. Ook niet van jou. Ook niet van deze mongolen bij Roda. Hoe hard ze ook het territoriale alphamannetje willen spelen. Je bent slechts een toeschouwer die elke week een kaartje koopt, meer niet. Ongenoegen mag je laten blijken, op een beschaafde manier. Dit soort praktijken houden ze maar lekker in dat beperkte oostblok en verder. Maargoed, de stoere jongens hier zien beelden en vinden dat zo ontzettend indrukwekkend dat ze dat hier ook maar na gaan doen. Voelen ze zich toch ff één keer in de week belangrijk. Treurig eigenlijk.

Als je geweld als een middel gaat gebruiken om je zin te krijgen ben je bij voorbaat al fout. Dan doet eigenlijk de rest van de discussie er ook niet meer toe. Dat ik jeuk krijg van bepaalde zaken wil toch niet zeggen dat ik dan ook maar geweld moet gebruiken? Dat is toch waanzin? 

20 uur geleden zei Sophomore:

Ik zie een voetbalclub namelijk als een sociale institutie die van de fans is.

Er ontstaan heel veel problemen doordat fans zelf ook dat idee hebben. Voetbalclubs zijn niet van de fans. Natuurlijk voelen ze zich in sterke mate verbonden met de club. Maar dat maakt de club niet van hen. Als ze zichzelf wijsmaken dat dat wel zo is, of dat ze recht hebben over het besturen van de club te beslissen, gaat het geregeld nogal mis.

7 uur geleden zei cimbomcu:

Ieder z'n mening, maar ongeacht of je clubs als een bedrijf en de fans als consumenten ziet of meer als een sociale functie, waarbij de fans mede cultuurbewakers zijn, ik ga er van uit dat we (bijna) allemaal van mening zijn dat je geen fysiek of verbaal geweld dient te gebruiken om je punt te maken. Ik hoop althans dat de meeste mensen er zo over denken. Zodra je gaat meppen, ben je af en mag je niet meer meedoen met de grote mensen. Dat is waar het allemaal mee begon, voordat er een kleine zijsprong kwam naar het al dan niet relativeren van dergelijk gedrag door supporters, waarbij de opmerking die jou ogenschijnlijk in het verkeerde keelgat is geschoten voor mijn gevoel een mening is over de uitzonderingspositie van voetbalsupporters inzake protesteren tegen beleid.

Daar verder op ingaand, dat iemand voetbal als een product ziet, is prima, toch? Ieder zijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn, dat ben ik ook niet, maar je reageert nogal gepikeerd en randje op de man op een relatief onschuldige opmerking. Volgens mij probeert bijna niemand de acties van die supporters goed te praten, so ease up on this little remark. Voor de rest mag je het hier wel of niet mee eens zijn, ik denk dat ik mijn punt gemaakt heb.

Als je geweld als een middel gaat gebruiken om je zin te krijgen ben je bij voorbaat al fout. Dan doet eigenlijk de rest van de discussie er ook niet meer toe. Dat ik jeuk krijg van bepaalde zaken wil toch niet zeggen dat ik dan ook maar geweld moet gebruiken? Dat is toch waanzin? 
Op de beelden die ik gezien heb is er geen geweld gebruikt.