rich ruzzian Geplaatst 30 december 2013 Share Geplaatst 30 december 2013 Vind trouwens dat kampioenen meer beschermd moeten worden. Rijders die in het preolympisch jaar de WB of WK Afstanden winnen, zouden geplaatst moeten zijn imo. OKT dan voor de overige plekken. Nee joh, gewoon Amerikaanse systeem. Boem alles of niets. Bovendien prestaties uit het verleden bieden toch helemaal geen garantie of je op de Olympische Spelen het goed doet. Als er al iets moet veranderen is het natuurlijk bij het IOC/ISU. Is toch werkelijk een belachelijke regel dat er maar 10 verschillende schaatsers naar de spelen mogen. En dat je om mee te mogen doen aan de ploegenachtervolging op een individuele afstand dient uit te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 30 december 2013 Share Geplaatst 30 december 2013 Als je naar kampioenen kijkt bedoel je dan internationaal en afstandskampioenschappen? Want anders beperk je het ook alleen maar tot Wüst, Bergsma en Kramer die afstandskampioen zijn, en die zijn nu ook beschermd met een calamiteiten regel. En als je het breder zou trekken zou je bijvoorbeeld een Otterspeer, die podium rijdt op het WK sprint, dan al vooraf naar de spelen moeten sturen, die rijden nu geen deuk meer in een pakje boter. Alleen internationale winnaars. Dus ook Smeekens (WB 500m) en Nuis (WB 1000m). Geeft ze de gelegenheid zich niet druk te maken over kwalificatie, maar zich volledig op de OS te richten. Calamiteitenregel is totaal onduidelijk en kan leiden tot willekeur bij het inzetten ervan. Het gaat mij er niet om kampioenen te beschermen, maar om ze in een vroegtijdig stadium zekerheid te geven over plaatsing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 30 december 2013 Share Geplaatst 30 december 2013 Nou mannen, zeg het maar: Ter Mors - Oenema Nauta - Oenema Vd Weijden - Nauta Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JorisvdMeer Geplaatst 30 december 2013 Share Geplaatst 30 december 2013 Nauta - Oenema lijkt me het fairst, maar het zal wel VD Weijden - Nauta worden. Hoe dan ook altijd klote voor een van de drie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 december 2013 Share Geplaatst 30 december 2013 Gister avond blijkbaar al lees ik op nos.nl. Beetje vreemd einde van de uitzending. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 30 december 2013 Share Geplaatst 30 december 2013 Ja, lijkt me toch dat dat al langer bekend is. Ik vond het ook al zo raar dat Tuitert zo bedrukt keek na die fantastische rit en plaatsing voor de OS. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 30 december 2013 Share Geplaatst 30 december 2013 Nou mannen, zeg het maar: Ter Mors - Oenema Nauta - Oenema Vd Weijden - Nauta skate-off tussen Nauta en Vd Weijden. Ben het eens met Wennemars wat dat betreft. En wat een rit van Tuitert _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 30 december 2013 Share Geplaatst 30 december 2013 (bewerkt) Nauta - Oenema lijkt me het fairst, maar het zal wel VD Weijden - Nauta worden. Hoe dan ook altijd klote voor een van de drie. Mee eens. Bovendien is Oenema in principe medaillekandidaat, dus zou haar verkiezen boven Vd Weijden. Skate-off lijkt me geen goed plan. Gaat vaak samen met tegenvallende prestatie op Spelen. 30 december 2013 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 11 januari 2014 Share Geplaatst 11 januari 2014 Wust beslist het EK op de 500m al. Mannen kan weleens een schitterend toernooi worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 januari 2014 Share Geplaatst 12 januari 2014 Wust beslist het EK op de 500m al. Mannen kan weleens een schitterend toernooi worden. Niet alleen op de 500m :huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 12 januari 2014 Share Geplaatst 12 januari 2014 Die Belgische die doorreed :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 12 januari 2014 Share Geplaatst 12 januari 2014 Nauta echt een bazig toernooi gereden zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 12 januari 2014 Share Geplaatst 12 januari 2014 Belachelijk dat ze niet gewoon is aangewezen op de 3000m. Heeft ze gister maar mooi bewezen :) 2 honderdste was het? Echt meer dan belachelijk van de KNSB, je wilt er toch mensen heensturen die de grootste kans op medailles hebben. Ze is geen wereldtopper, dikke lul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 12 januari 2014 Share Geplaatst 12 januari 2014 Was het niet Paulien van Deutekom die jaren geleden ook kneiterhard genaaid werd door de KNSB, toen Barbara de Loor? aangewezen werd, ondanks haar kwalificatietijd? Vind sowieso gewoon dat de snelste mee moet. Als je duidelijk gehinderd wordt, kan je toch niet verwachten dat iemand een half uur na de laatste rit nogmaals moet gaan? Snap niet dat die regels er ooit doorheen zijn gekomen. Doe het dan een dag later opnieuw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 13 januari 2014 Share Geplaatst 13 januari 2014 Alsof het puur door dat hinderen kwam. Als je op de langere afstanden 0.03 seconden tekort kwam, kan ik me niet voorstellen dat je nergens in de restant van de rit minstens 1 slag ergens harder kan. Zelfs met hinderen had zich gewoon kunnen plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 13 januari 2014 Share Geplaatst 13 januari 2014 Zonder het hinderen had ze zich overduidelijk geplaatst, dan mag je wel zeggen dat het hinderen ervoor gezorgd heeft dat ze zich niet heeft geplaatst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 13 januari 2014 Share Geplaatst 13 januari 2014 Alsof het puur door dat hinderen kwam. Als je op de langere afstanden 0.03 seconden tekort kwam, kan ik me niet voorstellen dat je nergens in de restant van de rit minstens 1 slag ergens harder kan. Zelfs met hinderen had zich gewoon kunnen plaatsen. Jij hebt de rit niet gezien? Door dat hinderen liep haar rondetijd ineens op, terwijl ze overduidelijk aan het versnellen was. Reed achter de Vries had een snellere rondetijd, kwam in de buitenbocht langszij en moest toen zwaar inhouden. Dat heeft haar overduidelijk kwalificatie gekost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 1 maart 2014 Share Geplaatst 1 maart 2014 Kramer DSQ vanwege kickfinish. Oké, het mag niet, maar dit is wel heel erg regeltjesneuken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 2 maart 2014 Share Geplaatst 2 maart 2014 Enerzijds heb je gelijk. Anderzijds is het de taak van de scheidsrechter om de regels te handhaven. Als die dan overtreden worden, dien je op te treden. Doe je dat niet, dan maak je eigenlijk een fout. Moeilijk spanningsveld altijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 maart 2014 Share Geplaatst 2 maart 2014 Kramer DSQ vanwege kickfinish. Oké, het mag niet, maar dit is wel heel erg regeltjesneuken. Zag hem net ook even terug. Slaat nergens op joh. Been slingert meer heen en weer en dat het echt een trap is. Ik kan de reactie van Wüst daarom wel waarderen, door na een val nog wel even de race af te maken om met een overduidelijke kickfinish te komen. Puur om een statement af te geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 16 maart 2014 Share Geplaatst 16 maart 2014 Nederlandse shorttrackmannen pakken goud bij de relay op het WK in Montreal _O_ Wat een finish en wat een held is Sjinkie! Geweldige revanche :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 16 maart 2014 Share Geplaatst 16 maart 2014 Nederlandse shorttrackmannen pakken goud bij de relay op het WK in Montreal _O_ Wat een finish en wat een held is Sjinkie! Geweldige revanche :D 'Het wordt helemaal niks, of wat wordt het nou eigenlijk? Sjinkie Knegt pakt de wereldtitel' in 1 adem haha Heerlijk _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 16 maart 2014 Share Geplaatst 16 maart 2014 Zag hem bij Studio Voetbal (euh :cab:) langskomen, heerlijke inhaalactie zeg :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 4 juni 2014 Share Geplaatst 4 juni 2014 Geen schaatstempel in Almere Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 4 juni 2014 Share Geplaatst 4 juni 2014 Volksfeest in Heerenveen zeker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten