Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Schaatsen

Mark

Aanbevolen berichten

Vind trouwens dat kampioenen meer beschermd moeten worden. Rijders die in het preolympisch jaar de WB of WK Afstanden winnen, zouden geplaatst moeten zijn imo. OKT dan voor de overige plekken.

Nee joh, gewoon Amerikaanse systeem. Boem alles of niets. Bovendien prestaties uit het verleden bieden toch helemaal geen garantie of je op de Olympische Spelen het goed doet.

Als er al iets moet veranderen is het natuurlijk bij het IOC/ISU. Is toch werkelijk een belachelijke regel dat er maar 10 verschillende schaatsers naar de spelen mogen. En dat je om mee te mogen doen aan de ploegenachtervolging op een individuele afstand dient uit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je naar kampioenen kijkt bedoel je dan internationaal en afstandskampioenschappen? Want anders beperk je het ook alleen maar tot Wüst, Bergsma en Kramer die afstandskampioen zijn, en die zijn nu ook beschermd met een calamiteiten regel. En als je het breder zou trekken zou je bijvoorbeeld een Otterspeer, die podium rijdt op het WK sprint, dan al vooraf naar de spelen moeten sturen, die rijden nu geen deuk meer in een pakje boter.

Alleen internationale winnaars. Dus ook Smeekens (WB 500m) en Nuis (WB 1000m). Geeft ze de gelegenheid zich niet druk te maken over kwalificatie, maar zich volledig op de OS te richten. Calamiteitenregel is totaal onduidelijk en kan leiden tot willekeur bij het inzetten ervan. Het gaat mij er niet om kampioenen te beschermen, maar om ze in een vroegtijdig stadium zekerheid te geven over plaatsing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nauta - Oenema lijkt me het fairst, maar het zal wel VD Weijden - Nauta worden. Hoe dan ook altijd klote voor een van de drie.

Mee eens. Bovendien is Oenema in principe medaillekandidaat, dus zou haar verkiezen boven Vd Weijden.

Skate-off lijkt me geen goed plan. Gaat vaak samen met tegenvallende prestatie op Spelen.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belachelijk dat ze niet gewoon is aangewezen op de 3000m. Heeft ze gister maar mooi bewezen :) 2 honderdste was het? Echt meer dan belachelijk van de KNSB, je wilt er toch mensen heensturen die de grootste kans op medailles hebben. Ze is geen wereldtopper, dikke lul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was het niet Paulien van Deutekom die jaren geleden ook kneiterhard genaaid werd door de KNSB, toen Barbara de Loor? aangewezen werd, ondanks haar kwalificatietijd?

Vind sowieso gewoon dat de snelste mee moet. Als je duidelijk gehinderd wordt, kan je toch niet verwachten dat iemand een half uur na de laatste rit nogmaals moet gaan? Snap niet dat die regels er ooit doorheen zijn gekomen. Doe het dan een dag later opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsof het puur door dat hinderen kwam. Als je op de langere afstanden 0.03 seconden tekort kwam, kan ik me niet voorstellen dat je nergens in de restant van de rit minstens 1 slag ergens harder kan. Zelfs met hinderen had zich gewoon kunnen plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsof het puur door dat hinderen kwam. Als je op de langere afstanden 0.03 seconden tekort kwam, kan ik me niet voorstellen dat je nergens in de restant van de rit minstens 1 slag ergens harder kan. Zelfs met hinderen had zich gewoon kunnen plaatsen.

Jij hebt de rit niet gezien? Door dat hinderen liep haar rondetijd ineens op, terwijl ze overduidelijk aan het versnellen was. Reed achter de Vries had een snellere rondetijd, kwam in de buitenbocht langszij en moest toen zwaar inhouden. Dat heeft haar overduidelijk kwalificatie gekost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enerzijds heb je gelijk. Anderzijds is het de taak van de scheidsrechter om de regels te handhaven. Als die dan overtreden worden, dien je op te treden. Doe je dat niet, dan maak je eigenlijk een fout. Moeilijk spanningsveld altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kramer DSQ vanwege kickfinish. Oké, het mag niet, maar dit is wel heel erg regeltjesneuken.

Zag hem net ook even terug. Slaat nergens op joh. Been slingert meer heen en weer en dat het echt een trap is. Ik kan de reactie van Wüst daarom wel waarderen, door na een val nog wel even de race af te maken om met een overduidelijke kickfinish te komen. Puur om een statement af te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederlandse shorttrackmannen pakken goud bij de relay op het WK in Montreal _O_

Wat een finish en wat een held is Sjinkie! Geweldige revanche :D

'Het wordt helemaal niks, of wat wordt het nou eigenlijk? Sjinkie Knegt pakt de wereldtitel'

in 1 adem haha Heerlijk _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites