Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Schaatsen

Mark

Recommended Posts

Het is bijna weer zover. Het schaatsseizoen gaat weer beginnen :) .

Van 5 - 7 november zijn de NK afstandskampioenschappen

De Nederlandse schaatsploegen

DPA Schaatsteam

Gretha Smit

Ralf van der Rijst

DSB Groep

Bas Brusche

Helen van Goozen

Jacques de Koning

Jan Bos

Kip Carpenter

Mariska Huisman

Remco Olde Heuvel

Remmelt Eldering

Rutger Elsinga

Stefan Groothuis

Tom Prinsen

KNSB Opleiding Langebaan

Eelco Bakermans

Elma de Vries

Els Murris

Jarno Meijer

Jurre Trouw

Lars Elgersma

Moniek Kleinsman

Wieteke Cramer

Willeke van Benthem

KNSB Regiotop

Bob de Jong

Dennis Kalker

Frouke Oonk

Jeroen Hairwassers

Maaike Head

Mireille Reitsma

Rixt Meijer

Sandra 't Hart

Tijn Ponjee

Tim Salomons

Sponsor Loterij Schaatsploeg

Annamarie Thomas

Erben Wennemars

Gianni Romme

Jakko Jan Leeuwangh

Marianne Timmer

Marja Vis

Mark Tuitert

Rhian Ket

Sicco Janmaat

Simon Kuipers

Team TNT Angenent

Henk Angenent

Team TVM Schaatsploeg

Alexander Oltrop

Andrea Nuyt

Beorn Nijenhuis

Carl Verheijen

Gerard van Velde

Jochem Uytdehaage

Renate Groenewold

Rintje Ritsma

Yuri Solinger

Wie op dit forum volgen deze sport ook? Wat vinden jullie van deze sport en waarom? Wie zijn jullie favorieten?

Ik volg het schaatsen elk jaar. Zelf heb ik ongeveer 6 jaar geschaatst en ik vind het ook leuk om naar te kijken. Bij de mannen ben ik op de korte afstanden voor Wennemars. Het is zo mooi om te zien hoe gretig hij is. Op de lange afstanden ben ik voor Romme. Afgelopen seizoenen ging het wat minder met hem, maar ik hoop dat dit weer een mooi seizoen voor hem wordt.

Bij de vrouwen ben ik op de korte afstanden voor Marianne Timmer en op de lange afstanden voor Groenewold

Het is bijna weer zover. Het schaatsseizoen gaat weer beginnen :) .

Van 5 - 7 november zijn de NK afstandskampioenschappen

De Nederlandse schaatsploegen

DPA Schaatsteam

Gretha Smit

Ralf van der Rijst

DSB Groep

Bas Brusche

Helen van Goozen

Jacques de Koning

Jan Bos

Kip Carpenter

Mariska Huisman

Remco Olde Heuvel

Remmelt Eldering

Rutger Elsinga

Stefan Groothuis

Tom Prinsen

KNSB Opleiding Langebaan

Eelco Bakermans

Elma de Vries

Els Murris

Jarno Meijer

Jurre Trouw

Lars Elgersma

Moniek Kleinsman

Wieteke Cramer

Willeke van Benthem

KNSB Regiotop

Bob de Jong

Dennis Kalker

Frouke Oonk

Jeroen Hairwassers

Maaike Head

Mireille Reitsma

Rixt Meijer

Sandra 't Hart

Tijn Ponjee

Tim Salomons

Sponsor Loterij Schaatsploeg

Annamarie Thomas

Erben Wennemars

Gianni Romme

Jakko Jan Leeuwangh

Marianne Timmer

Marja Vis

Mark Tuitert

Rhian Ket

Sicco Janmaat

Simon Kuipers

Team TNT Angenent

Henk Angenent

Team TVM Schaatsploeg

Alexander Oltrop

Andrea Nuyt

Beorn Nijenhuis

Carl Verheijen

Gerard van Velde

Jochem Uytdehaage

Renate Groenewold

Rintje Ritsma

Yuri Solinger

Wie op dit forum volgen deze sport ook? Wat vinden jullie van deze sport en waarom? Wie zijn jullie favorieten?

Ik volg het schaatsen elk jaar. Zelf heb ik ongeveer 6 jaar geschaatst en ik vind het ook leuk om naar te kijken. Bij de mannen ben ik op de korte afstanden voor Wennemars. Het is zo mooi om te zien hoe gretig hij is. Op de lange afstanden ben ik voor Romme. Afgelopen seizoenen ging het wat minder met hem, maar ik hoop dat dit weer een mooi seizoen voor hem wordt.

Bij de vrouwen ben ik op de korte afstanden voor Marianne Timmer en op de lange afstanden voor Groenewold

Schaatsen

Godsgruwelijk geweldig, ik ben gek op schaatsen, tenminste schaatsen kijken. Al jaarlijks een winterse bezigheid, volg alles, hoe laat 't ook is, al is 't om vier uur 's nachts en moet ik de volgende ochtend om half zeven op. Mijn favoriet is nog steeds Ritsma, geweldige schaatser. Op twee komt van Van Velde, vanwege zijn miraculeuze come-back. Bij de vrouwen heb ik niet echt een favoriet, ik vind Anni Friesinger wel cool op zich.

Ik ga van 't week-end iig kijken, zeker weten :D

Schaatsen

Van Velde is btw ook een van mijn favorieten (heb er wel meerdere :D ). Zijn come-back was bijzonder goed.

Ritsma is ook een goede schaatser, maar misschien wordt het weleens tijd dat hij gaat stoppen. Ik hoop dat hij nog wat kan winnen dit seizoen :)

Schaatsen

Schaatsen _0_

Jochem Uytdehaage en Carl Verheijen zijn mijn favorieten. Bij de Dames Smit en natuurlijk de Duitse dames Pechstein en Friesinger.

_O_

Bij de mannen was ik vroeger altijd fan van de beer uit Lemmer, oftewel Rintje :) Ik ben hem eens tegengekomen toen ik met vakantie was een jaar of 7 terug, was wel supervet :D

Nu volg ik het schaatsen een stuk minder, glad geen tijd meer voor, ook weinig behoefte toe. Majah, leuk vind ik het wel als er weer eens een heel Nederlands Mannen podium is :D

Schaatsen

Ik volg het ook altijd wel, vooral dan de kortebaan, al dat lange gezeur wordt zo snel saai. Op de korte baan ben ik voor Wennemars off course, lange baan voor Gianni Romme, omdat ik weleens met zn moeder schaats.

Maar leuke sport 8)

Schaatsen

Een sport waar ik zelf een aantal jaar aan gedaan heb :)

Vind het nog steeds erg leuk maar de keuze is gevallen op voetbal. Een van mijn beste vrienden maakte de omgekeerde keuze, die schaatst nu in de volgende ploeg. Je indeling klopt volgens mij niet geheel Mark :) Op KNSB.NL kun je de teamindelingen zien.

KNSB Regiotop

Postbus 1120

3800 BC AMERSFOORT

http://www.KNSB.nl

Een aantal toprijders/sters uit de gewesten krijgt gedurende het seizoen van de KNSB extra faciliteiten aangeboden, waaronder trainingskampen en buitenlandse wedstrijden. Deze rijders/sters vallen onder de zogenoemde Regiotop, welke onder begeleiding staat van Aart van der Wulp. De verantwoordelijkheid voor deze rijders/sters blijft overigens bij de gewestelijke trainers. De samenstelling van de Regiotop kan gedurende het seizoen wijzigen.

Op dit moment ziet de Regiotop er als volgt uit:

Annamarie Thomas

Sandra ’t Hart

Frouke Oonk

Maaike Head

Moniek Kleinsman

Mireille Reitsma

Otto van de Pol

Stefan Verlaan

Douwe de Vries

Mark Wouda

De naam dikgedrukt is de naam van die vriend van mij, dit weekend komt hij in actie op de 1000 meter :)

Daarnaast ken ik ook Jurre Trouw, oud klasgenoot, die in de ploeg van KNSB Opleiding Langebaan zit.

Redelijk wat 'connecties' in het wereldje dus :P

Hopen dat Stefan er komt, veelbelovend issie zeker.

Schaatsen

Ik zet na het eten de televisie op Nederland 2 en ik verwacht schaatsen te zien, maar dat is dus niet zo :moop: Ik vind het zo jammer dat ze het niet live uitzenden. Ze zouden er meer aandacht aan moeten besteden. Nu moet ik het vanavond maar doen met een samenvatting van alle afstanden die vandaag gereden zijn.

Bron: http://www.nieuws.nl

NK Afstanden: Van Velde prolongeert toch titel op de 500 meter

Gerard van Velde (TVM) heeft bij de NK afstanden in Assen zijn titel op de 500 meter geprolongeerd. Hij werd in de eerste race nog teleurstellend vierde (36.66), maar revancheerde zich met de snelste tijd in de tweede race (36.19). Zijn teamgenoot Beorn Nijenhuis won zilver en Erben Wennemars (Postcode Loterij) pakte het brons.

Die derde plaats was een tegenvaller voor Wennemars. Hij had in de eerste race nog de snelste tijd (36.20) neergezet, maar verknalde met een tijd van 36.76 zijn kansen op de titel. Nijenhuis kon daardoor met tijden van 36.62 en 36.30 naar de tweede plaats opschuiven. Jan Bos eindigde als vierde (36.66, 36.38) en Simon Kuipers (Postcode Loterij) reed zich naar de vijfde plaats. Hij plaatste zich daardoor net als Van Velde, Nijenhuis, Wennemars en Bos voor de wereldbekerwedstrijden in het Japanse Nagano en het Chinese Harbin in december.

Jammer dat Wennemars het de 2e race niet goed heeft gereden, maar ik gun het Van Velde ook wel :)

NK Afstanden: Timmer oppermachtig op 500 meter

Marianne Timmer heeft bij de NK Afstanden in Assen haar nationale titel op de 500 meter geprolongeerd. De schaatsster uit de Postcode Loterijploeg won vrijdag zowel de eerste (39.81) als de tweede race (39.49) en bleef daarmee Frouke Oonk van KNSB Regiotop (40.41, 39.96) en Annette Gerritsen van Jong Oranje (40.30, 40.45) voor.

Het was voor Timmer de derde nationale titel op de 500 meter op rij. Haar tijd in van 39.49 in de tweede race betekende bovendien een ruime verbetering van het baanrecord in Assen.

Timmer _O_

Schaatsen

Bob de Jong heeft inmiddels de 5000 meter gewonnen. Op de 2e plaats is Verheijen geeindigend en Romme werd 3e.

Jochem Uytdehaage is slechts 13e geworden. Hij heeft dus nog duidelijk last van zijn ongeluk (een paar weken geleden)

Schaatsen

Bron: wwwi.nieuws.nl

Romme na twee jaar weer WB-winnaar

Gianni Romme heeft in een baanrecord van 6:19.06 de 5.000 meter gewonnen bij de eerste wereldbekerwedstrijd in Hamar. De Nederlandse schaatser boekte daarmee zijn 20ste wereldbekerzege. Zijn laatste overwinning dateerde al wel van twee jaar geleden, op 10 november 2002 ook in Hamar. De Noor Øystein Grødum werd vandaag tweede in 6:20.88.

Bob de Jong pakte met 6:22.04 de derde plaats, Carl Verheijen werd vierde in 6:22.54 en Sven Kramer eindigde in 6:28.87 op een verdienstelijke zesde plaats. Tom Prinsen bleef wat achter met de vijftiende plaats (6:37.47).

Goede prestatie van de Nederlanders.

Nederlandse schaatssters in achterhoede op 1.500 meter

De Nederlandse schaatssters hebben teleurstellend gepresteerd op de 1.500 meter bij de eerste wereldbekerwedstrijd in Hamar. De Amerikaanse Jennifer Rodriguez was in een tijd van 1.57.02 de snelste en de Canadese Cindy Klassen werd in 1.57.35 tweede. Barbara de Loor was in 1.59.49 op de elfde plaats de beste Nederlandse.

Renate Groenewold werd in 1.59.58 twaalfde en Marianne Timmer eindigde in 1.59.98 als dertiende. Frédérique Ankoné was in 2:00.24 goed voor de veertiende tijd.

Rodriguez werd vorig jaar achter Anni Friesinger tweede in het WB-eindklassement op de 1.500 meter. Friesinger eindigde in Hamar als negende in 1.59.41.

Dit was erg teleurstellend :(

Wat ik vandaag ook zag op tv was de ploegenachtervolging. Een nieuw, maar heel leuk onderdeel. Ze willen er ook een Olympisch onderdeel van gaan maken. Nederland eindigde 9e. Niet goed, maar dat kwam omdat de 3 Nederlandse rijders allemaal uit een andere ploeg kwamen en nooit samen getraind hadden. De Amerikanen hebben een wereldrecord gereden.

Schaatsen

Bron: wwwi.nieuws.nl

Romme na twee jaar weer WB-winnaar

Gianni Romme heeft in een baanrecord van 6:19.06 de 5.000 meter gewonnen bij de eerste wereldbekerwedstrijd in Hamar. De Nederlandse schaatser boekte daarmee zijn 20ste wereldbekerzege. Zijn laatste overwinning dateerde al wel van twee jaar geleden, op 10 november 2002 ook in Hamar. De Noor Øystein Grødum werd vandaag tweede in 6:20.88.

Bob de Jong pakte met 6:22.04 de derde plaats, Carl Verheijen werd vierde in 6:22.54 en Sven Kramer eindigde in 6:28.87 op een verdienstelijke zesde plaats. Tom Prinsen bleef wat achter met de vijftiende plaats (6:37.47).

Goede prestatie van de Nederlanders.

Nederlandse schaatssters in achterhoede op 1.500 meter

De Nederlandse schaatssters hebben teleurstellend gepresteerd op de 1.500 meter bij de eerste wereldbekerwedstrijd in Hamar. De Amerikaanse Jennifer Rodriguez was in een tijd van 1.57.02 de snelste en de Canadese Cindy Klassen werd in 1.57.35 tweede. Barbara de Loor was in 1.59.49 op de elfde plaats de beste Nederlandse.

Renate Groenewold werd in 1.59.58 twaalfde en Marianne Timmer eindigde in 1.59.98 als dertiende. Frédérique Ankoné was in 2:00.24 goed voor de veertiende tijd.

Rodriguez werd vorig jaar achter Anni Friesinger tweede in het WB-eindklassement op de 1.500 meter. Friesinger eindigde in Hamar als negende in 1.59.41.

Dit was erg teleurstellend :(

Wat ik vandaag ook zag op tv was de ploegenachtervolging. Een nieuw, maar heel leuk onderdeel. Ze willen er ook een Olympisch onderdeel van gaan maken. Nederland eindigde 9e. Niet goed, maar dat kwam omdat de 3 Nederlandse rijders allemaal uit een andere ploeg kwamen en nooit samen getraind hadden. De Amerikanen hebben een wereldrecord gereden.

Dat kwam niet omdat ze nooit samen getraind hadden, dat kwam omdat die mafkees drie sprinters had gebruikt ipv drie allrounders :D Met een Tuitert, Verheijen en eh let's say Romme ofzo, eindig je veel beter.

Schaatsen

Dit weekend was het NK Allround in Heerenveen en wat was het een mooi kampioenschap :|

Bij de heren heeft de 18-jarige Sven Kramer gewonnen :) Wat was het indrukwekkend om te zien hoe goed hij was. Vandaag moest er een 10 km gereden worden en dat had hij nog nooit gedaan. Maar hij reed een tijd van 13 minuten en 20 seconde en werd daarmee 2e op die afstand :cab: Wat een geweldig talent. In de toekomst gaan we hopelijk nog veel meer van hem zien

Schaatsen

Lol. Dat noem ik geen talent meer, dan maak je het gewoon hard waar. Hij rijdt de afgelopen weken elke week beter, dus ook op het EK kunnen we daar best een top vijf klassering van verwachten. Jochem zal denk ik 3de/4de worden, terwijl Verheijen en Tuitert voor de eerste twee plekken gaan strijden. Fabris wordt 3de of 2de, terwijl oko Skobrev kans maakt op de 3de/4de plaats. Een redelijk leuk toernooi dus :)

Schaatsen

Afgelopen middag zag ik nog een boze Ritsma op de televisie. Ze begonnen tegen hem te zeggen dat het misschien tijd werd om te stoppen aangezien hij de laatste weken niet meer bij de top hoort. Ritsma werd toen boos, want hij wist hoe hij zich voelde en hij weet dus wanneer hij moet stoppen.

Zelf vind ik dat hij te lang is doorgegaan. Ik zeg ook stoppen :agree:

Schaatsen

Het EK Allround in Heerenveen is vandaag begonnen.

Vanmiddag werd de 500m bij de heren al gereden en zojuist is de 5000m afgelopen. Kramer heeft weer een mooie rit gereden: 6.24 en dat was een wereldrecord bij de junioren _O_ Verheijen en Uytdehaage reden ook prima.

De rit Fabris - Kramer was echt mooi om te zien. Vooral de laatste 2 ronde toen Kramer ging versnellen. In het laatste rondje ging hij Fabris nog voorbij en zijn rondetijd was 29,6 :cab:

Schaatsen

staat kramer nu bovenaan ?

Tuitert staat nu bovenaan.

Uitslag 500m Heren

01. Mark Tuitert NED 00.36.08

02. Jochem Uytdehaage NED 00.36.40

03. Jan Friesinger DUI 00.36.43

04. Jevgeni Lalenkov RUS 00.36.59

05. Enrico Fabris ITA 00.36.71

06. Thomas Falger OOS 00.36.97

07. Havard Bokko NOO 00.37.00

08. Stefan Heythausen DUI 00.37.05

09. Vesa Rosendahl FIN 00.37.08

10. Sven Kramer NED 00.37.12

11. Ivan Skobrev RUS 00.37.17

12. Carl Verheijen NED 00.37.18

13. Matteo Anesi ITA 00.37.28

14. Andre Vreugdenhil BEL 00.37.38

15. Jarmo Valtonen 00.37.40

16. Eskil Ervik NOO 00.37.41

16. Andrei Burliaev RUS 00.37.41

18. Johan Rojler ZWE 00.37.47

19. Sebastian Falk ZWE 00.37.84

20. Konrad Niedzwiedzki POL 00.37.85

21. Igor Makovetsky WRUS 00.38.04

22. Pawel Zygmunt POL 00.38.05

23. Miroslav Vtipil TCH 00.38.15

24. Bart Veldkamp BEL 00.38.18

25. Marco Weber DUI 00.38.48

26. Marnix ten Kortenaar OOS 00.38.82

27. Maksim Pedos UKR 00.39.07

28. Stefano Donagrandi ITA 00.39.13

28. Oystein Grodum NOO 00.39.13

30. Anatoly Krasheninin RUS 00.39.36

31. Claudia Grozea ROM 00.39.61

32. Ronald Bosker ZWI 00.40.38

Uitslag 5000m Heren

01. Eskil Ervik NOO 06.23.40

02. Carl Verheijen NED 06.24.27

03. Sven Kramer NED 06.24.29

04. Enrico Fabris ITA 06.24.58

05. Jochem Uytdehaage NED 06.25.72

06. Oystein Grodum NOO 06.26.01

07. Mark Tuitert NED 06.28.38

08. Johan Rojler ZWE 06.29.21

09. Pawel Zygmunt POL 06.32.45

10. Bart Veldkamp BEL 06.32.68

11. Ivan Skobrev RUS 06.34.83

12. Marco Weber DUI 06.36.55

13. Anatoly Krasheninin RUS 06.37.74

14. Havard Bokko NOO 06.38.14

15. Stefan Heythausen DUI 06.41.20

16. Sebastian Falk ZWE 06.41.56

17. Stefano Donagrandi ITA 06.42.12

18. Matteo Anesi ITA 06.43.71

19. Andrei Burliaev RUS 06.44.95

20. Jevgeni Lalenkov RUS 06.47.19

21. Marnix ten Kortenaar OOS 06.50.84

22. Jan Friesinger DUI 06.52.49

23. Konrad Niedzwiedzki POL 06.53.43

24. Claudia Grozea ROM 06.53.52

25. Vesa Rosendahl FIN 06.53.55

26. Andre Vreugdenhil BEL 06.55.05

27. Ronald Bosker ZWI 06.56.71

28. Thomas Falger OOS 07.01.76

29. Maksim Pedos UKR 07.03.03

30. Jarmo Valtonen 07.03.47

31. Miroslav Vtipil TCH 07.10.27

32. Igor Makovetsky WRUS 07.12.49

Mark Tuitert noteerde de zevende tijd (6.28,38) en gaat daarmee aan de leiding na twee afstanden. Jochem Uytdehaage staat tweede voor de Italiaan Enrico Fabris.

Ik geloof dat Kramer vierde staat. Niet slecht.