Jump to content

Schaatsen

Mark

Recommended Posts

Verweij wordt er op de 15.00m straks gewoon afgereden door Davis, Hansen, en de Russen. En hopelijk haalt Bokko op de OS ook weer eens een fatsoenlijk niveau. De 15.00 meter verdient wel weer een grote namen bovenaan na dat geschommel van de afgelopen jaren.

Strak hopen dat Smeekens weer een poging kan doen om zijn Nederlands record terug te pakken, Van Beek weer zo een 1000 meter kan rijden als vorige week. De 5km moet natuurlijk een wereldrecord gereden gaan worden door Kramer en hopelijk zitten Bergsma en Lee er kort bij, dan krijg je alleen maar meer spektakel.

• 1 month later...

Schaatsen

Nauta mag zich echt genaait voelen door die vercrackte wissel. Krijgt nog wel een staartje die 3000m.

Normaal krijgen ze dan toch een herkansing. Zonder die wissel was ze 2e geworden. Kan niet anders.

Wüst wel weer ijzersterk trouwens.

Normaal krijgen ze dan toch een herkansing. Zonder die wissel was ze 2e geworden. Kan niet anders.

Wüst wel weer ijzersterk trouwens.

Wat MVDV zegt. Daar heb je geen klap aan

. Ook nog verder interessant wat ze met De Vries gaan doen. Verwacht niet dat die zich individueel gaat plaatsen op 1500 of 5km. Die kan aangewezen worden voorde ploegenachtervolging.

Snap ik. Maar die herkansing is niet geweest dus zal er wel wat anders komen. Lijkt me sterk dat ze het zo af doen. Of ze moet er vanaf gezien hebben. Maar daar heb ik niks over gehoord

Herkansing hebben ze laten lopen. Heeft geen zin om nog een keer die afstand op dezelfde avond nog een keer te rijden. 2keer volle bak de 3km rijden in zo'n kort tijdbestek lukt gewoon niet. Romme liet het ook al weten op de radio.

Schaatsen

Herkansing hebben ze laten lopen. Heeft geen zin om nog een keer die afstand op dezelfde avond nog een keer te rijden. 2keer volle bak de 3km rijden in zo'n kort tijdbestek lukt gewoon niet. Romme liet het ook al weten op de radio.

Dat twee keer in kort tijdsbestek rijden onzinnig is snap ik. Mooi genaaid dus.

Romme liet ook weten dat ze wellicht geeneens protest gaan indienen, sowieso niet als Nauta zich gewoon op de 5km plaatst.

Verspilde moeite ook gewoon, aangezien als niet telt in de sport. En normaal gesproken wint ze op 3km echt geen medaille( wereldbeker dit seizoen keer 6e achter 3 landgenoten(wust 3e, de jong en voorhuis) pr van haar is 4.03,50( 2e keer gereden in salt lake city(13e) en calgary(6e)) Op 5 km geef ik haar meer kans op medaille.

Wat MVDV zegt. Daar heb je geen klap aan

. Ook nog verder interessant wat ze met De Vries gaan doen. Verwacht niet dat die zich individueel gaat plaatsen op 1500 of 5km. Die kan aangewezen worden voorde ploegenachtervolging.

Zal niet gebeuren denk ik, met Leenstra, Van Beek, De Jong en Wüst is er niet echt een probleem. Zeker als Ter Mors zich op de 1500 weet te plaatsen. Evt. zou Nauta ook nog kunnen (als die zich plaatst op de 5). De Vries aanwijzen voor de ploegenachtervolging zou redelijk genant zijn imo.

Edited by Hwb

Zal niet gebeuren denk ik, met Leenstra, Van Beek, De Jong en Wüst is er niet echt een probleem. Zeker als Ter Mors zich op de 1500 weet te plaatsen. Evt. zou Nauta ook nog kunnen (als die zich plaatst op de 5). De Vries aanwijzen voor de ploegenachtervolging zou redelijk genant zijn imo.

Ik hoop bij de mannen echt op verwij, Kramer, Tuitert en Groothuis. Dan zijn de problemen tenminste niet echt groot mbt die matrix. Bij de vrouwen is het prima zo alleen 500m is jammer. Het probleem begint helaas bij de IOC...

Ik hoop bij de mannen echt op verwij, Kramer, Tuitert en Groothuis. Dan zijn de problemen tenminste niet echt groot mbt die matrix. Bij de vrouwen is het prima zo alleen 500m is jammer. Het probleem begint helaas bij de IOC...

Tuitert zou kunnen als vierde man, maar denk dat het Bergsma wordt. En Groothuis heeft niet genoeg inhoud joh. Wordt Kramer, Verweij, Blokhuizen.

Op dat nominatie systeem was ook veel kritiek. Ik vind het wel mooi zo, alles of niets.

Over Verweij verwacht ik dat hij wel aangewezen wordt. De ploegachtervolging is volgens mij kansrijker dan 1500 en 1000 meter, daar zullen Davis en Hansen het wel uit gaan maken. Verder zie ik ook niet echt een alternatief voor Verweij, of Wouter Olde Heuvel moet vandaag winnen, die kan je natuurlijk wel mooi gebruiken in de achtervolgingsploeg.

Dat nominatiesysteem is er nooit geweest. Het oude systeem werkte met nominaties en ook wat willekeur. Was weinig doorzichtig. Ik stel simpelweg voor: kampioenen in pre-olympisch jaar plaatsen zich, de rest mag er in alles of niets om rijden.

Verweij gaat wel zeker lijkt mij, los van of hij zich vandaag individueel plaatst.

Als je naar kampioenen kijkt bedoel je dan internationaal en afstandskampioenschappen? Want anders beperk je het ook alleen maar tot Wüst, Bergsma en Kramer die afstandskampioen zijn, en die zijn nu ook beschermd met een calamiteiten regel. En als je het breder zou trekken zou je bijvoorbeeld een Otterspeer, die podium rijdt op het WK sprint, dan al vooraf naar de spelen moeten sturen, die rijden nu geen deuk meer in een pakje boter.