Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Denk dat Italië nog wel lager gaat eindigen. Nederland middenmoot. Zijn iets te veel zoetsappige liedje namens vrouwen waardoor de stemmen over die landen een beetje verspreid worden denk ik. Verder schat ik in dat Moldavië wel eens verrassend hoog zou kunnen eindigen.

Kenner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegenvallende punten van het publiek, maar ergens ook wel een beetje verwacht. 15 alleen wel heel erg weinig. Portugal denk ik verdiende winnaar en Italië verrassend laag. Vond het na 1x luisteren niet zo veel, maar inmiddels zit het dan toch beetje in je hoofd die melodie en had het niet misstaan bij de eerste 3.

Oh en Spanje, kom dan niet :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nieuwe editie staat voor de deur. Momenteel zijn 35/43 inzendingen bekend en als songfestivalfan leek het me wel leuk om jullie alvast een klein vooruitzicht te geven.

Volgens de bookmakers zijn dit de vijf grootste kanshebbers op de eindoverwinning:

5. Spanje

[YOUTUBE]arXd-WjUXD0[/YOUTUBE]

4. Australië

[YOUTUBE]J4XZxbrvepw[/YOUTUBE]

3. Tsjechië

[YOUTUBE]k6_oxE2MxZE[/YOUTUBE]

2. Estland

[YOUTUBE]76KOUIfDry8[/YOUTUBE]

1. Bulgarije

Deze inzending wordt maandag pas bekendgemaakt, maar staat om één of andere reden toch op 1.

---

Nederland en België staan respectievelijk op de 8e en 11e positie. Ik verwacht dat beide redelijk makkelijk naar de finale zullen gaan.

Nederland | Waylon

[YOUTUBE]8TowcElmyek[/YOUTUBE]

België | Laura Groeseneken (Sennek)

[YOUTUBE]6DGf9TMehi0[/YOUTUBE]

---

Mijn persoonlijke top 3 bestaat uit:

3. Een leuk indie-pop-bandje uit Zwitserland (staan overigens laatste in de odds, 43e)

[YOUTUBE]jXOlPGnkZFY[/YOUTUBE]

2. Een metalband uit Hongarije (staan 32e in de odds)

[YOUTUBE]TcWC7XOBZIE[/YOUTUBE]

1. De Estse sopraan

#2 in de odds hierboven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook al flink wat geluisterd. Ongeveer 29 stuks toen die bekend waren. Waylon valt wel op ertussen, iets wat denk ik een positief punt is.

Spanje weet il mog dat ik wel mooi vond. En uit mijn hoofd Wit Rusland, maar niet meer zeker van. Zal dexe week nog eens een update maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='007mark']@QuaLyon Ben er niet meer aan toegekomen, maar zie dit nummer op 1 staan voorlopig bij de bookies :r (Nederland knap 6e en stijgende) [YOUTUBE]CziHrYYSyPc[/YOUTUBE][/QUOTE] Ja klopt, die was na mijn post uitgekomen. Ik weet nog niet echt dat ik er van moet vinden :-D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt, die was na mijn post uitgekomen. Ik weet nog niet echt dat ik er van moet vinden :-D

Jij had het over Bulgarije dat eerst bovenaan stond ik de odds. Die hebben dit nummer uitgebracht: (vind zelf erg goed)

[YOUTUBE]Uvy_R3fTHQ4[/YOUTUBE]

Persoonlijk top 10 van mij:

1 Wit-Rusland

2 Estland

3 Duitsland

4 Cyprus

5 Spanje

6 Bulgarije

7 Oostenrijk

8 Griekenland

9 Nederland

10 Italië

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vreselijk slecht allemaal. Ik vind ook oprecht de inzendingen van België en Nederland de enige die nog iets met muziek hebben te maken. En verder vallen inderdaad Wit-Rusland (wel heel glibberig), Estland, Bulgarije en ook Frankrijk nog wel mee.

Oh en leuk dat Konstantin Bucharov (Melovin) meedoet voor Oekraïne. Dat jochie heeft oprecht talent en charisma, stage presence. Alleen Engels kan hij nog altijd niet en z'n nummer is vreselijk poppy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Top 15 ziet er op dit moment als volgt uit:

15 | Noorwegen | Alexander Rybak - That's How You Write A Song

14 | Denemarken | Rasmussen - Higher Ground

13 | Moldavië | DoReDos - My Lucky Day

12 | Duitsland | Michael Schulte - You Let Me Walk Alone

11 | Montenegro | Vanja Radovanovic - Inje

10 | Macedonië | Eye Cue - Lost and Found

9 | Polen | Gromee ft. Lukas Meijer - Light Me Up

8 | België | Sennek - A Matter Of Time

7 | Roemenië | The Humans - Goodbye

6 | Spanje | Alfred y Amaia - Tu Canción

5 | Zwitserland | ZiBBZ - Stones

4 | Nederland | Waylon - Outlaw In 'Em

3 | Portugal | Cláudia Pascoal - O Jardim

2 | Hongarije | AWS - Viszlát Nyár

1 | Estland | Elina Nechayeva - La Forza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='QuaLyon']Mijn Top 15 ziet er op dit moment als volgt uit: 15 | Noorwegen | Alexander Rybak - That's How You Write A Song 14 | Denemarken | Rasmussen - Higher Ground 13 | Moldavië | DoReDos - My Lucky Day 12 | Duitsland | Michael Schulte - You Let Me Walk Alone 11 | Montenegro | Vanja Radovanovic - Inje 10 | Macedonië | Eye Cue - Lost and Found 9 | Polen | Gromee ft. Lukas Meijer - Light Me Up 8 | België | Sennek - A Matter Of Time 7 | Roemenië | The Humans - Goodbye 6 | Spanje | Alfred y Amaia - Tu Canción 5 | Zwitserland | ZiBBZ - Stones 4 | Nederland | Waylon - Outlaw In 'Em 3 | Portugal | Cláudia Pascoal - O Jardim 2 | Hongarije | AWS - Viszlát Nyár 1 | Estland | Elina Nechayeva - La Forza[/QUOTE] Grappig om te zien dat er wwl wat overeenkomsten zijn, maar ook echt grote verschillen. Zo vind ik Hongarije bv exht niks en heb jij mijn favoriet niet eensbij de beste 15 ;c @Zeus; zou zomaar kunnen dat Oekraine ook gaat verrassen hoor. Waarschijnlijk veel publiekspunten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorspelde top 5 is als volgt:

1. Duitsland

2. Nederland

3. Bulgarije

4. Australië

5. Oostenrijk

Betekent overigens niet dat ik dat zelf ook de vijf beste liedjes vind, al vallen alle nummers in mijn ogen prima te pruimen.

Eervolle vermeldingen verder ook voor de volgende landen, die leuke songs hebben maar die het om uiteenlopende redenen niet gaan redden:

België - gaat live door de mand vallen, gebaseerd op eerdere live-opnamen

Portugal - idem

Hongarije - geniale inzending maar iets te extreem voor het songfestivalpubliek

Spanje - iets te lief qua inzending

Overigens zie ik Estland ook nog wel hoge ogen gooien. Fantastische zangtechniek heeft die vrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites