Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Politiek speelde altijd wel mee in Eurovisie maar dit jaar is het wel extra opvallend. Kan toch niet dat zo'n dramatisch slecht nummer wint. En Polen :D

Sorry, maar daar ben ik het toch echt niet mee eens. Oekraïne had echt een goed nummer waar echt betekenis in zat. Vond Rusland daarentegen een niemendalletje. Zat toch wel in mijn top vijf qua muziek, alleen wilde ze eigenlijk niet laten winnen door politieke dingen en zo, maar ja dingen zitten toch nog wel in een piek wat dat betreft in het oosten van Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oekraïne is de enige en volkomen terechte winnaar. Op werkelijk waar élk gebied. Een zegen voor dit rukfestival waar muzikale inzendingen normaliter geen waardering krijgen of simpelweg ontbreken.

Nederland is jammer. Had geen overwinning mogen verdienen, maar zeker meer dan een elfde plaats. Aan de andere kant is het wel begrijpelijk. Het is gewoon een ietwat saai nummer. Niet heel erg, maar wél voor een massahysterische verkiezing als het Songfestival.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oekraïne, mooi nummer. (y)

[MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; deels Turks he. Is het opgevallen? Wij waren echt verbaasd aan het kijken. :D

Haha ja zag t vandaag eerder op fb. Blijkt ook een Crimeaans Turk te zijn. Indirect toch gewonnen haha. Op t einde zwaar spannend toen die 2 overbleven. Verschil was uiteindelijk ook maar 30 punten.

Mja hopen dat iedereen heeft gezien dat de jury ook gewoon politieke voorkeur heeft en bepaalde landen daarom niet meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar daar ben ik het toch echt niet mee eens. Oekraïne had echt een goed nummer waar echt betekenis in zat. Vond Rusland daarentegen een niemendalletje. Zat toch wel in mijn top vijf qua muziek, alleen wilde ze eigenlijk niet laten winnen door politieke dingen en zo, maar ja dingen zitten toch nog wel in een piek wat dat betreft in het oosten van Europa.

Ik vond het een nummer met over de top dramatiek in een songfestival dat al volledig gevuld was met dramatische power ballads. Nummer dat het volledig moet hebben van de politieke boodschap imo. Hoort niet thuis op het songfestival.

Vond eigenlijk vrij weinig nummers te pruimen, eigenlijk enkel Nederland, België, Cyprus en Italië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja zag t vandaag eerder op fb. Blijkt ook een Crimeaans Turk te zijn. Indirect toch gewonnen haha. Op t einde zwaar spannend toen die 2 overbleven. Verschil was uiteindelijk ook maar 30 punten.

Mja hopen dat iedereen heeft gezien dat de jury ook gewoon politieke voorkeur heeft en bepaalde landen daarom niet meedoen.

Ja, maar als je straks eens rustig gaat meekijken naar de televoting, zal ik je laten zien dat belachelijk veel buurlanden voor Mother Russia hebben gestemd ;) Oh en ook Nederland stemde gewoon in televoting netjes op België, dus als je denkt dat de mensen beter zijn zit je mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oekraïne is het beste nummer en Rusland was al wekenlang het populairste nummer onder de ESF-lovers, de voornamelijke doelgroep. Stonden ook al wekenlang hoog (laatste week beide top-3) bij de bookmakers. Het is echt puur toeval en een spraakmakende bijkomstigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eurovision Songfestival

Ja, maar als je straks eens rustig gaat meekijken naar de televoting, zal ik je laten zien dat belachelijk veel buurlanden voor Mother Russia hebben gestemd ;) Oh en ook Nederland stemde gewoon in televoting netjes op België, dus als je denkt dat de mensen beter zijn zit je mis.

Klopt. Maar vrijwel altijd won de favoriet. Wat ik wil zeggen, is dat het vrij weinig uitmaakt. En laten we eerlijk zijn Rusland had gewoon een zeer aardig inzending met veruit beste show.

Ik vond de stemmen van de jury nog meer wtf dan de plebs eerlijk gezegd. Ukraine die strategisch 12 punten aan Litouwen gaf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze nieuwe opzet moest het toch spannender maken? Ik vond het niet per definitie spannender. Sluit me verder aan bij Magikarp, wat een verschrikkelijk nummer van Oekraïne zeg, brr. Lekker gezellig met z'n allen naar Kiev volgend jaar, top. Ook echt bizar ook hoe dat Polen nog even driekwart van de ranglijst inhaalde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit wordt elk jaar aangehaald, echt letterlijk élk jaar weer terwijl het mij toch vrij makkelijk te verklaren lijkt. Deze zogenaamde vriendjespolitiek, veel Nederlanders/Belgen willen het nog wel eens zo wegzetten uit frustratie en onmacht, is niet meer dan logisch. Als je een groot land (Sovet-Unië/Voormalig Joegoslavië) opbreekt in allemaal kleinere landjes krijg je natuurlijk verschillende volkeren die via taal/cultuur/afkomst/familie nog op een bepaalde manier een binding met elkaar hebben/voelen. Dat merk je terug in zulke evenementen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Australië was zowaar bijna nog het beste nummer. Waarom ze hieraan meedoen tja, maar kun je ook bij meerdere landen zeggen tho.

Bijzondere avond, NL en Belgie beiden te laag, zeker muzikaal gezien. Maar dat kan je natuurlijk verwachten. Polen ook :D Zag dat zowel Belgische als Nederlandse voters ze als tweede hadden? Opmerkelijk. Maar al bij al wel genoten van weer een bijzondere avond. En uiteindelijk Rusland v Oekraïne, mooier kon het haast niet zijn. Helaas gaat politieke statements samengevat in een slecht liedje nog boven echte muziek, net als een paar jaar terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites