Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Toch maar afgezien van het hele idee. Heb wel een baan, maar heb ook andere kosten. En mijn ouders kunnen het ook niet veroorloven. Dus zeker 85,- pw gaat wij op zich wel lukken. Alleen ga ik niet krom liggen financieel gezien voor een simpel schema'tje van 1,50. Ga nu eerst wat conditiewerk doen plus meer eten en wanneer ik in financieel rustiger vaarwater zat kan ik ook makkelijker aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boys!

Ik wil ook weer gaan sporten. Momenteel zit ik iets boven m'n vaste gewicht, dus ik merk dat ik weer moet gaan bewegen na anderhalf jaar stilstand. Destijds zoals sommigen van jullie wel weten van 106 kg naar 75 gegaan, en momenteel weeg ik 77,5. Het lijkt mij verstandig om ook te gaan beginnen met kracht training, en wellicht een beetje cardio erdoorheen.

Anyway, sporten er hier mensen bij Basic Fit? Ik ben wel benieuwd of dat een beetje een fatsoenlijke sportschool is. Ik ben met name sceptisch over de faciliteiten, aangezien het toch een ''budget''sportschool is. Hoe zijn de kleedkamers daar, en dan vooral de douches? Heb wel verhalen gehoord van sommige budgetsportscholen waar je maar beter thuis kon douchen ;c (nu prefereer ik dat sowieso, maar goed). En beetje voldoende apparaten ook?

Thanks (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er maar water uit de douchekop komt, toch? :cab: Dat zou wel het laatste van mijn zorgen zijn in een budgetsportschool

Ik ga na het voetbalseizoen ook beginnen met fitnessen. Al m'n vrienden doen het nu zo'n beetje ook, sommige zijn zelfs aan shakes en dat soort shit en voelen zich nu helemaal de bomb nu hun bovenarmen 2mm in diameter is gegroeid :cab: Mijn voornaamste reden though, is om mijn buikje, dat ik uiteraard in Malta opgebouwd heb, weg wil werken. Ietwat laat voor de zomer, maar goed zomervakantie zit er waarschijnlijk toch niet in, maar wil gewoon strak buikje krijgen en wellicht nog wat aan bovenlichaam werken. Tips anyone?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

² - gezonder eten

Dus geen liga's, koeken, broodjes dit en dat. Gewoon, groente, fruit, vlees.

Niet per se gezonder, gewoon minder.

Als je per dag 3000 kcal verbruikt en je eet 2500 kcal aan pizza, snoep en koekjes, val je ook af. Ja het is minder gezond maar zo werkt t wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat minder eten wou ik sowieso al doen. Ik snack onmogelijk veel (m'n ouders zeiden ook, die 5 en half maand dat ik weg was scheelde huge in de maandelijke kosten :cab:), daar dus maar eens geleidelijk van af stappen. Sowieso bij stappen enzo eet ik al minder (geen broodjes kebab meer na afloop halen enzo ;c), maarja thuis blijft verleidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boys!

Ik wil ook weer gaan sporten. Momenteel zit ik iets boven m'n vaste gewicht, dus ik merk dat ik weer moet gaan bewegen na anderhalf jaar stilstand. Destijds zoals sommigen van jullie wel weten van 106 kg naar 75 gegaan, en momenteel weeg ik 77,5. Het lijkt mij verstandig om ook te gaan beginnen met kracht training, en wellicht een beetje cardio erdoorheen.

Anyway, sporten er hier mensen bij Basic Fit? Ik ben wel benieuwd of dat een beetje een fatsoenlijke sportschool is. Ik ben met name sceptisch over de faciliteiten, aangezien het toch een ''budget''sportschool is. Hoe zijn de kleedkamers daar, en dan vooral de douches? Heb wel verhalen gehoord van sommige budgetsportscholen waar je maar beter thuis kon douchen ;c (nu prefereer ik dat sowieso, maar goed). En beetje voldoende apparaten ook?

Thanks (y)

Jup, basic fit is gewoon meer dan degelijk hoor. Ruime kleedkamers en met de douches is ook niets verkeerd, althans waar ik ga toch ;c Weet niet of de faciliteiten in Nederland anders zijn maar in België ben ik al in 3 verschillende steden geweest en overal was het in orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar sportschool gedaan, maar had toen mentaliteit van lik-me-vestje en kon me maar niet motiveren om naar de sportschool te gaan. Echter ging ik ook steeds meer rotzooi eten en kreeg ik een klein buikje, nu wat meer op mijn eetpatroon gelet en heb hem nu al goed weggewerkt. Wil nu echter mijn conditie gaan verbeteren en ook wat meer spier 'kweken', dus ga nu eerst paar maanden beetje hardlopen enzo, om later weer abonnement op de sportschool te nemen en daar zo'n 3x in de week naar toe te gaan. Nou vroeg ik mezelf af (heb al beetje zitten zoeken op Google, maar leek me wel handig om hier ook even te vragen), hoe lang ongeveer hardlopen en wat voor 'ritme'? Ik heb nog niet zo'n goede conditie, haalde bij 8 min. duurloop 4.5 rondje volgens mij, zegt genoeg ;c En is het handiger om dat in je eentje te gaan doen of met vrienden? Alvast bedankt voor de hulp!

Edit: Goh, net gekeken voor trainingsbroek + vest + schoenen + korte broek + trainingsshirt, dat kost ook nogal wat zeg :cab: Maarja, heb er wel wat voor over hehe. Hopelijk willen ouders ook nog wat sponsoren (wat ik wel verwacht), moet en zal doorzetten nu. Wil niet aankomend seizoen, maar seizoen daarop weer aanmelden bij de plaatselijke voetbalvereniging, dus conditie is wel echt nodig.

Edit II: Paar vrienden van me willen in vakantie ook krachttraining gaan doen, misschien daarna ook nog. Ik wil dat sowieso jarenlang gaan doen, maar wel beter dat ik dan i.i.g. eerste maand/2 maanden 'gezelschap' heb. Vraag me nu alleen nog af of ik dan daar zo'n schema aan moet vragen ofzo, zag wel dat je een 'black card' kon kopen, dat was onbeperkt sporten voor €49,95 (neem aan per jaar :huhu:), dus dat valt wel mee. Schema's kan ik ook gewoon op internet vinden of misschien hier vragen(?), dus dat is niet echt nodig of wel? Wil eigenlijk eerst maandje hardlopen voor conditie en dan een beetje cardio afwisselen met redelijk veel krachttraining, wil vooral mijn buik- en armspieren trainen, even ter info ;c Tips zijn welkom, alvast bedankt!

bewerkt door JanVertonghen'
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, die 50 euro zal wel gewoon per maand zijn hoor ;) Het belangrijkste voor het hardlopen is dat je goede schoenen hebt. Met dit weer is een lange broek en een vest ook echt niet nodig. Je hebt vast nog wel een korte broek ergens liggen en gewoon een t-shirt wat je nooit meer draagt, en je bent klaar om te gaan.

Om te beginnen is het zeker relaxed als je met meerdere gaat, dan heb je toch meer drive om te gaan sporten. Je moet er alleen wel voor zorgen dat je ook alleen gaat, mochten zij soms niet willen/kunnen.

Qua hardlopen moet je gewoon beginnen met een intervaltraining. Paar minuten hardlopen, minuutje wandelen, weer een paar minuten hardlopen, weer wandelen, etc. Als je om de dag loopt heb je genoeg tijd om uit te rusten en om een conditie op te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, die 50 euro zal wel gewoon per maand zijn hoor ;) Het belangrijkste voor het hardlopen is dat je goede schoenen hebt. Met dit weer is een lange broek en een vest ook echt niet nodig. Je hebt vast nog wel een korte broek ergens liggen en gewoon een t-shirt wat je nooit meer draagt, en je bent klaar om te gaan.

Om te beginnen is het zeker relaxed als je met meerdere gaat, dan heb je toch meer drive om te gaan sporten. Je moet er alleen wel voor zorgen dat je ook alleen gaat, mochten zij soms niet willen/kunnen.

Qua hardlopen moet je gewoon beginnen met een intervaltraining. Paar minuten hardlopen, minuutje wandelen, weer een paar minuten hardlopen, weer wandelen, etc. Als je om de dag loopt heb je genoeg tijd om uit te rusten en om een conditie op te bouwen.

Ja, van die 50 euro wist ik ondertussen al, wel verschrikkelijk duur. Die sportschool is ziek klein en heb eerder 6 maanden bij een veel grotere gezeten voor 30 euro per maand, maar kan daar niet meer terecht omdat die overgegaan is naar Basic Fit ofzo. Heb nu nog niet echt goede schoenen, moet die nog steeds bestellen ;c Heb ook al Ajax-trainingspak gekocht en heb ook uittenue van dit jaar (13-14), verder heb ik nog inlooptenue van vorig seizoen (12-13) dus komt goed.

Ben begonnen met maatje van me, daarna 2x alleen gelopen en dat beviel me echt goed eerlijk gezegd. Lekker eigen tempo, zelf bepalen wanneer je ff rust, etc. Ga dit dus doen en dan in de zomervakantie en waarschijnlijk na de zomervakantie ook sportschool erbij :) Bedankt voor de tips iig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar sportschool gedaan, maar had toen mentaliteit van lik-me-vestje en kon me maar niet motiveren om naar de sportschool te gaan. Echter ging ik ook steeds meer rotzooi eten en kreeg ik een klein buikje, nu wat meer op mijn eetpatroon gelet en heb hem nu al goed weggewerkt. Wil nu echter mijn conditie gaan verbeteren en ook wat meer spier 'kweken', dus ga nu eerst paar maanden beetje hardlopen enzo, om later weer abonnement op de sportschool te nemen en daar zo'n 3x in de week naar toe te gaan. Nou vroeg ik mezelf af (heb al beetje zitten zoeken op Google, maar leek me wel handig om hier ook even te vragen), hoe lang ongeveer hardlopen en wat voor 'ritme'? Ik heb nog niet zo'n goede conditie, haalde bij 8 min. duurloop 4.5 rondje volgens mij, zegt genoeg ;c En is het handiger om dat in je eentje te gaan doen of met vrienden? Alvast bedankt voor de hulp!

Edit: Goh, net gekeken voor trainingsbroek + vest + schoenen + korte broek + trainingsshirt, dat kost ook nogal wat zeg :cab: Maarja, heb er wel wat voor over hehe. Hopelijk willen ouders ook nog wat sponsoren (wat ik wel verwacht), moet en zal doorzetten nu. Wil niet aankomend seizoen, maar seizoen daarop weer aanmelden bij de plaatselijke voetbalvereniging, dus conditie is wel echt nodig.

Edit II: Paar vrienden van me willen in vakantie ook krachttraining gaan doen, misschien daarna ook nog. Ik wil dat sowieso jarenlang gaan doen, maar wel beter dat ik dan i.i.g. eerste maand/2 maanden 'gezelschap' heb. Vraag me nu alleen nog af of ik dan daar zo'n schema aan moet vragen ofzo, zag wel dat je een 'black card' kon kopen, dat was onbeperkt sporten voor €49,95 (neem aan per jaar :huhu:), dus dat valt wel mee. Schema's kan ik ook gewoon op internet vinden of misschien hier vragen(?), dus dat is niet echt nodig of wel? Wil eigenlijk eerst maandje hardlopen voor conditie en dan een beetje cardio afwisselen met redelijk veel krachttraining, wil vooral mijn buik- en armspieren trainen, even ter info ;c Tips zijn welkom, alvast bedankt!

Als dat zo zou zijn dan zou ik nooit meer voetballen bij een club :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat zo zou zijn dan zou ik nooit meer voetballen bij een club :D

Huhu zo erg is mijn conditie niet hoor ;c Staat er een beetje verkeerd, maar bedoelde dus dat ik gewoon een goede conditie nodig heb, maar niet te snel op voetbal wil gaan. Maarja, vandaag 5.5 kilometer gelopen in 20 minuten (volgens dat Runkeeper, maar geloof er niet veel van). Weet niet of dat goed is of slecht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En jongens als je alleen wil cutten, wat is dan handig om te doen? Gewoon heel weinig eten en gaan hardlopen ofzo? Moet buikje kwijt namelijk, ben al breed genoeg.

Nee man, dan verlies je heel veel spieren. Je kan beter iets onder je behoefte gaan zitten terwijl je ook gewoon krachttraining blijft doen. Dan voorkom je al te veel spierverlies en val je toch af. (Y) Als je alleen gaat hardlopen en weinig gaat eten dan ga je echt in starvation en word je zo'n giro 555 kindje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huhu zo erg is mijn conditie niet hoor ;c Staat er een beetje verkeerd, maar bedoelde dus dat ik gewoon een goede conditie nodig heb, maar niet te snel op voetbal wil gaan. Maarja, vandaag 5.5 kilometer gelopen in 20 minuten (volgens dat Runkeeper, maar geloof er niet veel van). Weet niet of dat goed is of slecht?

Als je dat al gelijk haalt, dan doe je het zeer goed _O_

http://www.gmap-pedometer.com/

Voor voetbal heeft een echte duurloop trouwens minder nut dan interval trainingen aangezien je op het veld steeds moet versnellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En jongens als je alleen wil cutten, wat is dan handig om te doen? Gewoon heel weinig eten en gaan hardlopen ofzo? Moet buikje kwijt namelijk, ben al breed genoeg.

Krachttraining sowieso, cardio hoeft niet, kan prima zonder.

En op je eten letten, voldoende kcal om 0,5 kg per week af te vallen, voldoende eiwit (2g/kg), voldoende vet (1g/kg), rest invullen naar eigen wens.

Een schatting van je onderhoud (hoeveelheid kcal die je moet eten om op gewicht te blijven) kun je hier maken: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

En dan gewoon er 500 vanaf halen en zoveel eten.

Heel weinig eten is een slecht idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee man, dan verlies je heel veel spieren. Je kan beter iets onder je behoefte gaan zitten terwijl je ook gewoon krachttraining blijft doen. Dan voorkom je al te veel spierverlies en val je toch af. (Y) Als je alleen gaat hardlopen en weinig gaat eten dan ga je echt in starvation en word je zo'n giro 555 kindje...

Ah oké, had namelijk ergens gelezen dat sommige bodybuilders 3/4 van het jaar alleen maar fastfood enz. eten en dan binnen 3 maanden weer ziek veel cutten en een onwijs laag vetpercentage hebben.

Krachttraining sowieso, cardio hoeft niet, kan prima zonder.

En op je eten letten, voldoende kcal om 0,5 kg per week af te vallen, voldoende eiwit (2g/kg), voldoende vet (1g/kg), rest invullen naar eigen wens.

Een schatting van je onderhoud (hoeveelheid kcal die je moet eten om op gewicht te blijven) kun je hier maken: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

En dan gewoon er 500 vanaf halen en zoveel eten.

Heel weinig eten is een slecht idee.

Heb nu dus onderhoud 2885, dus dan moet je 2385 per dag eten en 2885 per dag verbranden?

bewerkt door De Stroot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die een sportzaak weet waar je beetje goedkoop terecht kunt? Bij Intersport schrok ik best wel van de prijzen voor trainingspakken/shirts etc.

Wil graag weer meer aan hardlopen doen dus heb wel goede uitrusting nodig :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit een hardloopschema gekregen. Nu zit ik daar al ver overheen, maar misschien wil je die wel gebruiken? Moet je zelf bepalen waar je begint.

[MENTION=709]Elano[/MENTION];

Runnersworld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah oké, had namelijk ergens gelezen dat sommige bodybuilders 3/4 van het jaar alleen maar fastfood enz. eten en dan binnen 3 maanden weer ziek veel cutten en een onwijs laag vetpercentage hebben.

Heb nu dus onderhoud 2885, dus dan moet je 2385 per dag eten en 2885 per dag verbranden?

Powerlifters vreten vaak veel fastfood, omdat zij geen zorgen wat betreft vet percentage hebben, zij willen zo sterk mogelijk zijn in een lage reprange, en hoeven er niet tiptop bij te staan. Dan kun je beter zorgen dat je gewoon veel kcal binnenkrijgt, dan hou je jezelf niet tegen.

Als je onderhoud 2900 is kun je idd voor 2400 gaan. En de weegschaal in de gaten houden, anders gewoon meer of minder eten als je niet op die halve kilo gewichtsverlies per week zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites