Jump to content

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Recommended Posts

• 1 month later...

De Crunch kennen we allemaal, hiermee pak je de bovenste buikspieren en deze oefening kan je op verschillende manieren uitvoeren.

Uitvoering:

Sets: 4

Herhalingen: 20

Wat bedoelen ze hiermee? 4x crunch doen met een aantal van twintig? [MENTION=189]Adriaan[/MENTION]; [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

De Crunch kennen we allemaal, hiermee pak je de bovenste buikspieren en deze oefening kan je op verschillende manieren uitvoeren.

Uitvoering:

Sets: 4

Herhalingen: 20

Wat bedoelen ze hiermee? 4x crunch doen met een aantal van twintig? [MENTION=189]Adriaan[/MENTION]; [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

Je bovenste buikspieren ;c?

Je buikspieren zijn 1 spier, elke oefening waarmee je je buik traint train je elk blokje, om het zo maar te zeggen.

En je buikspieren zijn trouwens verticaal opgedeeld, niet horizontaal.

En dat los van het feit dat de crunch een kut oefening is.

Maar dat betekent inderdaad 4 setjes van 20 herhalingen. Dus 4 x 20.

4.30: Broodje gekookt ei op volkorenbrood

Broodje kipfilet op volkorenbrood

Een plak kaas

Glas magere melk

8.00: Halve beker kwark mixen met één beker yoghurt

Halve beker bevroren fruit naar keuze (ontdooid) er doorheen een kwart beker walnoten, cashewnoten of andere soorten noten. (let op: Ongezout!)

12:00: Een volkoren/meergranen sandwich

200gr mager rundvlees + sla of groenten zoals komkommer of tomaat. En een stuk fruit (sinaasappel, mango of appel)

14:30 Kwart beker noten en een kwart beker rozijnen plus banaan en één eierkoek

Training

Uitvoering: Basic Crunch (op je rug, voeten plat op de grond, handen op je hoofd, ellenboog naar knie)

Sets: 3-4

Herhalingen: 10-20

Maximaal 30 seconden rust tussen sets.

Uitvoering: Vertical Crunch (kruis je benen, benen verticaal in de lucht, leg je handen onder je hoofd, zo hoog mogelijk komen)

Uitvoering: Plank. (Tenen en onderarmen aan grond)

Herhalingen: 30-50 seconden volhouden

Ga op je rug liggen en plaats je handen in je nek, breng je rechter elleboog en je linkerknie naar elkaar toe terwijl je het rechterbeen in zijn geheel strekt. Je maakt een fietsbeweging zoals de oefening al suggereert.

Uitvoering: Squat Jumps

15.30: Aardbeishake met 2 lepels honing en 250-300ml magere melk of kokosmelk.

18:00: 250 gram karbonade, 1 maiskolf (koken in water). Gestoomde groenten (zoveel als je wil)

Salade naar keuze. Olijfolie als dressing

Goed train/eet schema? :)

Had ik verkeerd getyped. :-D

Maar heb je nog een toevoeging? [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

Je moet weten hoeveel kcal je in totaal nodig hebt, en hoeveel eiwit, en je koolhydraten aan je training aanpassen en een minimum aantal vetten krijgen, in een juiste balans.

Ik kan er wat zinnigs over zeggen als je weet hoeveel kcal, eiwit, koolhydraten en vetten je in totaal binnenkrijgt met zo'n schema.

En je buik trainen is zinloos, daar krijg je geen platte buik van.

Als je wat van je lichaam wil maken zul je serieus krachttraining moeten doen, dit soort schema's leveren 0 komma 0 resultaat, en dus heb je er al snel genoeg van omdat je geen veranderingen merkt.

En serieus krachttraining houdt in dat je minstens 3x per week traint, waarbij je je hele lichaam traint. In een sportschool.

Edited by Kweekie

Ik hoef ook niet zozeer een bodybuilder te worden. Heb gewoon ondergewicht en wil dit verbeteren door gezonder/meer te gaan eten in combinatie met wat oefeningen. Doe dit ook als een test of ik wel de discipline ervoor hebt. Dit kost maar 1,50 en wanneer het flopt is het prima, maar voor een jaarabbo bij de fitness en dan niet gaan is stupid.

In principe ben je al een bodybuilder als je aan je lichaam werkt dmv training en voeding he ;c

En zo breed worden als pro BB-ers, duurt jaaaaren, plus vergeet niet dat ze aan de steroïden zitten.

En als je van je ondergewicht af wil komen moet je gewoon meer eten, klaar. En als je niet wilt dat je dan alleen maar vet aankomt, zul je KT moeten doen.

Toch maar afgezien van het hele idee. Heb wel een baan, maar heb ook andere kosten. En mijn ouders kunnen het ook niet veroorloven. Dus zeker 85,- pw gaat wij op zich wel lukken. Alleen ga ik niet krom liggen financieel gezien voor een simpel schema'tje van 1,50. Ga nu eerst wat conditiewerk doen plus meer eten en wanneer ik in financieel rustiger vaarwater zat kan ik ook makkelijker aanpakken.

Boys!

Ik wil ook weer gaan sporten. Momenteel zit ik iets boven m'n vaste gewicht, dus ik merk dat ik weer moet gaan bewegen na anderhalf jaar stilstand. Destijds zoals sommigen van jullie wel weten van 106 kg naar 75 gegaan, en momenteel weeg ik 77,5. Het lijkt mij verstandig om ook te gaan beginnen met kracht training, en wellicht een beetje cardio erdoorheen.

Anyway, sporten er hier mensen bij Basic Fit? Ik ben wel benieuwd of dat een beetje een fatsoenlijke sportschool is. Ik ben met name sceptisch over de faciliteiten, aangezien het toch een ''budget''sportschool is. Hoe zijn de kleedkamers daar, en dan vooral de douches? Heb wel verhalen gehoord van sommige budgetsportscholen waar je maar beter thuis kon douchen ;c (nu prefereer ik dat sowieso, maar goed). En beetje voldoende apparaten ook?

Thanks (y)

Als er maar water uit de douchekop komt, toch? :cab: Dat zou wel het laatste van mijn zorgen zijn in een budgetsportschool

Ik ga na het voetbalseizoen ook beginnen met fitnessen. Al m'n vrienden doen het nu zo'n beetje ook, sommige zijn zelfs aan shakes en dat soort shit en voelen zich nu helemaal de bomb nu hun bovenarmen 2mm in diameter is gegroeid :cab: Mijn voornaamste reden though, is om mijn buikje, dat ik uiteraard in Malta opgebouwd heb, weg wil werken. Ietwat laat voor de zomer, maar goed zomervakantie zit er waarschijnlijk toch niet in, maar wil gewoon strak buikje krijgen en wellicht nog wat aan bovenlichaam werken. Tips anyone?

² - gezonder eten

Dus geen liga's, koeken, broodjes dit en dat. Gewoon, groente, fruit, vlees.

Niet per se gezonder, gewoon minder.

Als je per dag 3000 kcal verbruikt en je eet 2500 kcal aan pizza, snoep en koekjes, val je ook af. Ja het is minder gezond maar zo werkt t wel.

Dat minder eten wou ik sowieso al doen. Ik snack onmogelijk veel (m'n ouders zeiden ook, die 5 en half maand dat ik weg was scheelde huge in de maandelijke kosten :cab:), daar dus maar eens geleidelijk van af stappen. Sowieso bij stappen enzo eet ik al minder (geen broodjes kebab meer na afloop halen enzo ;c), maarja thuis blijft verleidelijk.

Boys!

Ik wil ook weer gaan sporten. Momenteel zit ik iets boven m'n vaste gewicht, dus ik merk dat ik weer moet gaan bewegen na anderhalf jaar stilstand. Destijds zoals sommigen van jullie wel weten van 106 kg naar 75 gegaan, en momenteel weeg ik 77,5. Het lijkt mij verstandig om ook te gaan beginnen met kracht training, en wellicht een beetje cardio erdoorheen.

Anyway, sporten er hier mensen bij Basic Fit? Ik ben wel benieuwd of dat een beetje een fatsoenlijke sportschool is. Ik ben met name sceptisch over de faciliteiten, aangezien het toch een ''budget''sportschool is. Hoe zijn de kleedkamers daar, en dan vooral de douches? Heb wel verhalen gehoord van sommige budgetsportscholen waar je maar beter thuis kon douchen ;c (nu prefereer ik dat sowieso, maar goed). En beetje voldoende apparaten ook?

Thanks (y)

Jup, basic fit is gewoon meer dan degelijk hoor. Ruime kleedkamers en met de douches is ook niets verkeerd, althans waar ik ga toch ;c Weet niet of de faciliteiten in Nederland anders zijn maar in België ben ik al in 3 verschillende steden geweest en overal was het in orde.

• 2 weeks later...