Jump to content

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Recommended Posts

Oke ff een superbelangrijke vraag voor vanavond. Dit is het principe:

Ik kom vanavond op de kroeg, daar word ik gewogen

Daarna onbeperkt spareribs en bier voor een tijdje

Daarna weer wegen

Gene die het meest is aangekomen wint.

HOE WIN IK? (d) [MENTION=7545]Martijn.[/MENTION] [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION].

Serieus btw

Ja maar ik moet ook een beetje m'n maag oprekken toch?

Appeltje paar uur voor je begint zou ik doen, krijg ik altijd zieke honger van. Zorg inderdaad ook dat je tijdens het eten niet naar de wc gaat.

Misschien kan je voor het begint al de enige alcohol drinken om je lichaam uit te drogen, maar weet niet of dat verstandig is.

• 5 weeks later...

Een vraagje aan de kenners hier:

Stel, je traint 2 of 3 spiergroepen op een dag. Kun je dan het beste eerst alle oefeningen voor de ene spiergroep afwerken, dan de volgende, etc, of is het verstandig om steeds af te wisselen tussen oefeningen voor de ene en de andere spiergroep, zodat ze wat meer rust krijgen tussendoor?

Maakt niet uit. Meestal wordt wel aangeraden grote spiergroepen en grote compound oefeningen (waar je meer spieren mee aanspreekt) eerst te pakken, die kosten immers meer energie. Dan kun je ze zwaarder pakken waardoor je training waarschijnlijk effectiever zal zijn.

Grote spiergroepen zijn: bovenbenen (quadriceps+hamstrings), bovenrug

Middelgrote spiergroep: borst

Kleine: rest

Hmm, dan ga ik voorlopig eens uitproberen wat voor mij het beste gaat. Ik merk altijd wel dat schouders vaak moeilijk te combineren valt met bijvoorbeeld borst. Ik merk ook wel eens dat als ik een spiergroep te lang laat rusten mijn armen nog wel eens willen gaan trillen tijdens de oefening. Bedankt in ieder geval!

Borst training pakt de voorkop van de schouders aan, net als de triceps. Die gebruik je ook bij oefeningen die specifiek gericht zijn op de voorste schouder kop. Logisch natuurlijk dat ie dan moeilijker gaat. De spieren zijn dan al vermoeid.

Trillingen v/d armen kun je volgens mij niets aan doen.