Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #50

Grote Ree

Aanbevolen berichten

image.jpeg.a275d8fd88fc973339f3a8d570d084bb.jpeg

Stemronde 25/28: Verenigde Staten

Met nog vier stemronden te gaan kan de definitieve beslissing in de titelstrijd nu gaan vallen. Of nou ja, noem het maar 'strijd', bij de bookmakers moet je er zelfs geld op toeleggen mocht je nu nog willen inzetten op een Australische eindzege. Laat ik het dan zo formuleren: de genadeklap kan in deze ronde uitgedeeld gaan worden. De eventuele eer daarbij is aan nasje92, die nu de Amerikaanse stemmen bekend mag gaan maken. Hij zal zelf overigens nog wel in spanning zijn, want zijn uitgedeelde punten kunnen een nieuwe twist geven in het gevecht om de overige podiumplekken.

Nasje zendt geregeld songs in die je gerust kunt rekenen tot het countrygenre. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij dat vaak doet met het land waar de bakermat van dit genre ligt. Dit is inmiddels alweer de vijfde keer dat hij deelneemt met de Verenigde Staten. Sowieso heeft een nasje92 een flink netwerk in die uithoek van de wereld, getuige het aantal deelnames dat hij met Canada en Mexico achter zijn naam heeft staan. Vorige editie koos hij het ruime sop en liet hij Frans-Polynesië debuteren. Het was een kortstondig avontuur, want nu hij is dus weer terug op vertrouwde grond.

image.thumb.png.fcaf50870c61db96cac915f71045341e.png

De stemmen van de Verenigde Staten

Spoiler

image.thumb.png.2cce942147e20b7a3fac0edcfa1a0659.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.jpeg.a275d8fd88fc973339f3a8d570d084bb.jpeg

Stemronde 26/28: Zuid-Afrika

Voordat we doorgaan met de volgende stemronde maak ik eerst even van de gelegenheid om Erwin. van harte te feliciteren met zijn glansrijke overwinning. Hij heeft nog maar zeven punten nodig om een all-time puntenrecord in de wacht te slepen. Hiervoor is hij gedeeltelijk afhankelijk van de grillen van Srangaman. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet scherp op mijn netvlies had staan dat Srangaman al drie keer eerder heeft deelgenomen. Blijkbaar was hij er altijd als een slangaman doorheen geglipt. 

De uitslagen van de eerste drie deelnames waren niet bepaald om over naar huis te schrijven voor deze scout. Srangaman wacht nog altijd op zijn eerste top 10-notering, ware het niet dat de kans dat die in deze editie komt vrij groot is. Zijn Zuid-Afrikaanse inzending valt tot nu toe in de smaak bij muziekminnend MU en zeker is dat Srangaman in de uiteindelijke ranglijst in ieder geval zijn puntengemiddelde flink gaat opkrikken. Opvallend overigens is dat Srangaman's Zuid-Afrika een ware allemansvriend is maar tegelijkertijd op dit moment het hoogst genoteerde land is dat nog geen twaalfpunter heeft weten binnen te slepen. Sterker nog, ook de eerste tienpunter laat nog op zich wachten en zelfs de eerste achtpunter moet nog komen. Nu eerst zelf de punten uitdelen en dan hopen dat het venijn in de staart van deze competitie zit. Wie weet is dan zelfs een podiumplek nog haalbaar.

image.thumb.png.2248f1514f1a7e577156af21cbb566bd.png   

De stemmen van Zuid-Afrika

Spoiler

image.thumb.png.2cce942147e20b7a3fac0edcfa1a0659.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites