Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #48

Titan

Aanbevolen berichten

Op 20-3-2024 om 10:18 zei Badmuts:

Ondertussen kan ik mededelen dat de volledige lijst met alle nummers up to date heb gemaakt

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BlGnFqP8dHdroJdNiudlhrb48mB-lIFQW4zjjxYSbIY/edit?usp=sharing

Dank hiervoor nog! Zie ik dat ik dus toch in nr. 45 al Giant Rooks instuurde die @Bolderbast al eens instuurde. En hij wilde vorige editie dan weer Catfish & The Bottleman insturen, die ik al eens had gedaan. Blijkbaar beetje zelfde muziek.

@timpy00 Is blijkbaar heel erg fan van Marcus & Martinus. Tweede keer in niet heel veel edities dat hij ze instuurt :D

Verder vast nog wel een paar dubbelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei 007mark:

Dank hiervoor nog! Zie ik dat ik dus toch in nr. 45 al Giant Rooks instuurde die @Bolderbast al eens instuurde. En hij wilde vorige editie dan weer Catfish & The Bottleman insturen, die ik al eens had gedaan. Blijkbaar beetje zelfde muziek.

@timpy00 Is blijkbaar heel erg fan van Marcus & Martinus. Tweede keer in niet heel veel edities dat hij ze instuurt :D

Verder vast nog wel een paar dubbelen.

Ik stuur vooral iedere keer Noorse inzendingen in. En kwam deze toevallig tegen met nummers van melodifestivalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Urbeto:

Poeh, van Vreven had ik wel punten verwacht maar dat het er zoveel zouden zijn komt als een zeer aangename verrassing. Dankjewel! Is dit waarom men het zalig Pasen noemt?

Ik had dan weer niets verwacht. Zeer blij met de 10 punten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

so8pdEA.png

Het is iets na achten in de ochtend als het ambtelijke presentatieduo wakker wordt gemaakt om een nieuwe artiest aan te kondigen. 'Weet je wel hoe laat het is?' mompelt Adries collega vanonder zijn slaapzak. In zijn poging zich om te draaien stoot hij een halfvolle jeneverfles om die helaas voor Adrie nog geopend op de grond stond. Het transparante middeltje verspreidt zich over de linoleum ondergrond en doordringt in Adries neus. Hij schrikt wakker uit een nachtmerrie. 'Nee, nee, ik wil geen flexwerkplek, nee...'

Uiteindelijk is het tweetal weer fris en fruitig en wordt Chili het podium opgeroepen in de persoon van Ana Tijoux. De in Lille geboren en door Chiemel ingezonden artieste is kind van Chileense ouders die vanwege gedonder in eigen land (de staatsgreep van '73) naar Frankrijk waren gevlucht. Op haar zesde zag Tijoux het land van haar ouders voor het eerst en toen het in Chili weer rustig werd (het is inmiddels 1993) verhuist ze zelfs naar het land. In de tussentijd is ze al flink beïnvloed door verschillende artiesten in de rap- en hiphopscene. 

Na aan de weg te hebben getimmerd in de bands Los Tetas en Makiza kiest Tijoux voor een solocarrière, wat leidde tot haar debuutalbum in 2007: Kaos. In januari van het huidige jaar bracht ze haar vijfde soloalbum uit genaamd Vida. Het nummer dat we nu gaan horen, komt echter van haar album 1977 (haar geboortejaar) en heet Sube, een nummer over de vrijheid en kracht om op te staan. Het Engelstalige gedeelte van de track wordt uitgevoerd door Invincible. Drop the beat!

De stemmen uit Chili

@007mark, @aron24, @Badmuts, @bas huijsmans, @bas2204, @Bogatyr, @Chiemel, @Chimpa, @chrisje1993, @Djurovski, @Erwin., @Fabian., @Fantasy, @Grote Ree, @ivago, @Laki, @nasje92, @Roprop, @Rykjvk1, @Satyr, @Tim', @timpy00, @Titan, @Urbeto, @Vreven, @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

so8pdEA.png

Op de presentatieschermen in het Stadskantoor wordt sinds vanochtend continu dezelfde tekst getoond.  'Ik werk ook nog steeds iedere dag.' Houdt u er een ander werkethos op na? Dan is een functie bij de overheid meer voor u, denkt de ondernemer. 'Ga dan gewoon lekker ergens werken waar het allemaal kan.'  In ambtenarenland werden de uitspraken van Ad Schaap met gejuich ontvangen. Die man moest gek zijn, kon niet anders. Meer dan 32 of 40 uur in een werkweek? Ons niet bellen!

Waar wel voor naar het gemeentelijk bureau kan worden gebeld is de volgende act op de Worldvision Song Contest. Amsterdam wordt namelijk opgevoerd. Dat nummer komt trouwens niet uit Nederland, maar uit Denemarken, ter verduidelijking. Alsof Nederland een nummer genaamd Kopenhagen zou insturen, of Rwanda aan de haal gaat met het zeer aanstekelijke Anta-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-rivo. User Badmuts kiest ervoor om Nephew het optreden te laten verzorgen.

De band Nephew werd in 1996 in Aarhus opgericht en wordt nu beloond met een gig op het grootste liedjesfestival van de wereld. Vooral in eigen land is de band populair, met zes studioalbums, meerdere EP's en vele singles in de hitlijsten. Drie keer werd de nummer 1-positie bereikt in de binnenlandse charts. Amsterdam hoort daar niet bij; het kwam in 2018 tot de dertigste plek. Het nummer zelf neemt ons de hele wereld mee over. De zanger ziet onbekend mensen proosten in Amsterdam, de trein pakken naar Hamburg, helemaal loco gaan in Londen, dansen in Parijs, flikflooien in San Francisco en (buiten)echtelijk tikkertje spelen in Tokio. En Hasselt? Dat wordt weer eens niet genoemd...

De stemmen uit Denemarken

@007mark, @aron24, @Badmuts, @bas huijsmans, @bas2204, @Bogatyr, @Chiemel, @Chimpa, @chrisje1993, @Djurovski, @Erwin., @Fabian., @Fantasy, @Grote Ree, @ivago, @Laki, @nasje92, @Roprop, @Rykjvk1, @Satyr, @Tim', @timpy00, @Titan, @Urbeto, @Vreven, @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het zeggen hoor; Denemarken is nergens goed voor. Het is een beetje als FvD in de Tweede Kamer. Het bestaat, het roept onbegrijpelijke dingen maar je doet er geen weldenkend mens een plezier mee. 

Verstuurd vanuit de burelen van de Zweedse VVV. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites