Thomassje123 Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Pff, tegen Sundowns valt niet op te boksen zo helaas. Zelf ook van verloren ook zie ik. Hopelijk krijgen ze nog een keer een meltdown(s) dan. Seizoen is nog lang Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Een prijs te pakken en je doet nog mee in de andere beker. Je moet je nu focussen op de tweede plek. Dan kan je daarna voortborduren op de titel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Op Sundowns lijkt geen maat te staan, maar daaronder vecht je wel mee voor de tweede plek. Gaat niet verkeerd! Wel aardig drukke speelschema's daar in Zuid-Afrika Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Het kampioenschap gaat lastig worden, dus altijd fijn om dan toch alvast een prijs te pakken! Aviwe Mqokozo heeft duidelijk de plek voorin geclaimd, ondanks het roulatiesysteem. Als Sundows zo goed blijft draaien, blijft mijn optie D niet zo'n gekke keuze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 24 februari Auteur Share Geplaatst 24 februari #16 Kom ons kyk bietjie anderkant die Waal Het begint langzaamaan richting de wintermaanden te gaan en dat betekent dat het er niet rustiger op wordt qua wedstrijden. In ieder geval niet voor ons, want we zijn nog altijd actief in de Telkom Knockout (een van de bekertoernooien in Zuid-Afrika) en hebben natuurlijk ook in de competitie nog de nodige potten af te werken. Te beginnen met vijf wedstrijden in november. Ondanks dat we begonnen met twee overtuigende zeges op Cape Town City en SuperSport United, kwam daarna de klad er toch een beetje in. Eerst middels een 2-1 nederlaag op bezoek bij TS Galaxy en aan het eind van de maand ook middels een volledig onnodige remise tegen AmaTuks, een laagvlieger in de Premiership. Tussendoor wonnen we wel weer van Casric Stars, wat het leed enigszins verzachtte. Deze wisselvallige vorm konden we niet gebruiken, want in december trapten we de maand af met de halve eindstrijd van de Telkom Knockout tegen Sundowns. De gedoodverfde favoriet voor alle te verdelen prijzen in Zuid-Afrika kwam als tegenstander uit de bus tijdens de loting en dus konden we onze borst nat maken. Al na een half uur voetballen stond er een 2-2 stand op het scorebord, wat tevens de score was na negentig minuten voetballen. En dus gingen we verlengen. Twee keer een kwartier extra voetballen. En waar in menig verlenging niet zo veel meer gebeurd, zagen we dit maal nog maar liefst vijf (!) treffers in het extra half uur. Thabo Nodada schoot ons op voorsprong, Jorry Mabena maakte weer gelijk en nog in de eerste helft van de verlengingen was het Ethan Brooks die ons weer op voorsprong schoot. In de tweede helft van de extra tijd wist Celimpilo Ngema de wedstrijd helemaal in het slot te gooien en onze finaleplaats veilig te stellen. In die finale troffen we Kaizer Chiefs, die nipt wonnen van Stellenbosch in de andere halve finale. Met onze vertrouwde 4-2-3-1 opstelling begonnen we ook deze wedstrijd, maar we konden niet voorkomen dat we halverwege de eerste helft op achterstand kwamen. Gelukkig kregen we niet veel later een penalty te nemen, welke feilloos werd binnengeschoten door Taariq Fielies. Invaller Phalane leek ons een kwartier voor tijd naar de overwinning te schieten, maar helaas kwam Kaizer Chiefs via een treffer van Edson Castillo weer op gelijke hoogte tijdens de reguliere speeltijd. Weer verlengen dus. Dit keer was het Mqokozo die middels een dubbelslag de wedstrijd besliste, waardoor we met 4-2 wonnen en een nieuwe prijs mogen bijschrijven! Tussen de bekerwedstrijden door noteerden we een remise tegen Golden Arrows en de wedstrijden na de finale wisten we allemaal te winnen. Dat alles resulteert in een tweede plek op de ranglijst, waar Golden Arrows, Stellenbosch FC en alle andere achtervolgers het ondertussen ietwat laten afwijzen. Koploper Sundowns is daarentegen nog wel redelijk buiten schot, met zeven verliespunten minder dan wij op dit moment hebben. Maar goed, we zijn pas net iets over de helft en je weet wat ze zeggen; de bal is rond. We kunnen gerust stellen dat het aantrekken van Aviwe Mqokozo een schot in de roos is gebleken. Met zeventien treffers tot dusver schiet hij redelijk met scherp, wat ook gezegd kan worden van Phalane en Ngema. Zij hebben er allebei al elf weten te maken, net iets meer dan Adebayor. Onze middenvelder uit Niger hoopt spoedig ook in de dubbele cijfers te geraken, wat hem ongetwijfeld wel zal gaan lukken in de loop van komend kalenderjaar. En dan nog iets, zo vlak voor de jaarwisseling. Michael Silberbauer werd eind 2024 aangesteld als hoofdcoach van NEC Nijmegen, maar kon niet voorkomen dat ze zich in de onderste regionen van de Eredivisie bevonden. En dus besloot het bestuur van de Nijmegenaren dat het tijd werd voor een frisse wind. Tot nader order worden de honneurs waargenomen door Jeffrey Leiwakabessy, maar ik besloot weer een hengeltje uit te gooien naar een ploeg in de Eredivisie. Waar ik eerder op bezoek mocht in Arnhem, waagde ik nu een poging in Nijmegen. De rivaliteit is nu al geboren bij de Arnhemmers Ik werd uitgenodigd voor een gesprek met Jasper van der Meulen en enkele andere belanghebbenden in de top van de Nijmeegse voetbalploeg en hoor spoedig meer over een eventueel vervolg. @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Dansmeister@Boyzone Spanning alom. Zowel op als buiten het veld Bedankt allemaal weer voor jullie reacties en het volgen van dit verhaal. Mocht je ergens iets meer over willen zien of speciale verzoekjes hebben; kom maar door! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Die nederlaag isg erg zonde en jammer, nu wordt titel pakken heel moeilijk... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Zou wel een stap omhoog zijn richting N.E.C. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Gaat niet slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Dat loopt toch wel erg lekker momenteel. De hamvraag is natuurlijk wat het zal worden: een mogelijke titel in Zuid-Afrika, of een plekje op de bank bij NEC? Beide klinken niet slecht eerlijk gezegd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Fijne resultaten geboekt. Je pakt meteen een prijs mee en wie weet krijg je nog een kans op de titel. Wel mooi dat je met NEC kon praten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Je bent wel dicht naar Sundowns toe gekropen, zou mooi zijn als je de titel nog kunt pakken maar het is natuurlijk geen must, je hebt een prima seizoen zo. Benieuwd wat er gaat gebeuren betreft de sollicitatie bij NEC! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Hup, naar Europa!! Geen makkelijke beslissing gezien de prestaties de afgelopen twee maanden in Zuid-Afrika, maar denk dat het 'redden' van NEC een aangenamere opgave is Benieuwd naar wat er uit de bus gaat komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Ik zou in Zuid-Afrika blijven, en wachten op een mooiere club Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Je hebt de start van het seizoen niet gemist zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 28 februari Auteur Share Geplaatst 28 februari #17 Hoop vir die beste Niet lang nadat ik op gesprek ging in Nijmegen kreeg ik een berichtje van de voorzitter van NEC, Jasper van der Meulen. Met Nick Kerstens naast hem hoorde ik via de videocall dat ze me graag verwelkomen als nieuwe manager, waarbij ikzelf als enige eis had om wel het seizoen in Zuid-Afrika te voltooien. Daar konden ze mee leven en in de vorm van Jeffrey Leiwakabessy hadden ze tot mijn komst een degelijke clubman als interim-manager. Ik ondertekende vervolgens digitaal de overeenkomst die mij straks voor twee seizoenen aan de club verbindt. Citaat De tussenstand in de Eredivisie op het moment van tekenen Voetballen deden we natuurlijk ook nog gewoon na de jaarwisseling, waar na de winterstop direct een hele belangrijke pot op de agenda stond: een thuiswedstrijd tegen koploper Sundowns. Dat ze niet onverslaanbaar zijn, dat bleek wel uit de wedstrijd die we tegen hen afwerkten. Met maar liefst 4-1 kreeg de bezoekende koploper klop, waardoor we de titelstrijd weer een beetje spannend zouden kunnen maken. Van de drie competitieduels die in februari werden gespeeld, wonnen we er twee. Enkel tegen Orlando Pirates kwamen we niet verder dan een remise, gevolgd door een bekernederlaag tegen Cape Town City. Een waar spektakelstuk voor de neutrale toeschouwer, een ware nachtmerrie voor mij als manager. Het leek nergens naar en ik kan wel zeggen dat er dan ook meerdere flesjes water gegooid zijn tijdens en na deze wedstrijd... Dit alles resulteert in de volgende tussenstand, waarbij gezegd dient te worden dat Sundowns nog een duel tegoed heeft. Maar toch, het is weer spannend! Met nog vijf wedstrijden te gaan hebben we alles volledig in eigen hand, want om kampioen te worden moeten we hoe dan ook alle duels gaan zien te winnen. Ondertussen moeten we dan hopen op puntverlies van de huidige koploper en dan onze vingers kruizen dat het afdoende gaat zijn om een eventueel kampioenschap veilig te stellen. Ondertussen werpen we ook een nieuwe blik op de tussenstand in de Eredivisie, waar ook in januari en februari de nodige duels werden afgewerkt. Waar NEC op het moment van tekenen nog op de zestiende plek stond, zijn ze inmiddels een plekje gedaald naar de zeventiende plek. Een plek die directe degradatie tot gevolg heeft... Dat moet beter! @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Dansmeister@Boyzone Nijmegen it is Nu maar hopen dat Leiwa het zootje bij elkaar weet te rapen en handhaving in de Eredivisie veilig weet te stellen! Bedankt allemaal weer voor jullie reacties en voor het lezen of liken van de voorgaande update(s). Dat doet een mens goed, kan ik je vertellen. Heb je speciale verzoekjes? Laat het me vooral weten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Ik heb zo'n idee dat NEC het niet gaat redden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari (bewerkt) Jeffrey Leiwakabessy mag er wel nog even voor gaan zitten precies. Dat is wat anders dan NEC's succes van gisteren Hopelijk slaagt ie er in NL in om NEC in de Eredivisie te houden! Wat zuidelijker gaat het wel naar behoren! Het belooft nog een spannende titelstrijd te gaan worden met de Sundowns! 28 februari bewerkt door Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Je zit tot je Nec in de problemen als ze degraderen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Verrassende move eigenlijk. Benieuwd of je nog weer terug naar Afrika gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Het vertrek naar NEC komt niet uit de lucht gevallen, maar ik hoop maar dat je het jezelf niet gaat beklagen dat je niet meteen de overstap hebt gemaakt. Ik heb het één keer gedaan in van mijn saves, het restant van het seizoen afgewerkt bij mijn huidige werkgever, en kon het jaar erop een niveau lager aan de slag. Ondertussen heb je natuurlijk nog wel de kans om in Zuid-Afrika eventueel een kampioenschap mee te pikken. Dat zou ook nog schelen uiteraard. Maarr het is verre van een gelopen race. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Tag waardig hoor maat! NEC, leuke stap! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Veel plezier en succes bij NEC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Het loopt daar in Nijmegen niet zo heel lekker, hopelijk kan jij als topcoach wat necromantie toepassen en de club uit de dood laten opstaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Nijmegen wacht op je! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Als je maar niet echt gaat degraderen. FM manager dan onwaardig. Gaat verder niet heel slecht! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten