Glenn08 Geplaatst 10 maart Share Geplaatst 10 maart Poeh die laatste uitslag zal wel binnengekomen zijn. Maar ik verwacht dat je het helemaal gaat rechtzetten in de volgende updates. Qua tactieken kan ik je eigenlijk alleen maar één raad geven, gewoon eentje downloaden joh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 10 maart Share Geplaatst 10 maart Komt nog goed. Hopelijk is de tactiek snel ingewerkt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Na dertien duels sta je er gewoon heel erg goed voor. Al hoop ik niet dat de pandoering tegen Utrecht een voorbode is voor wat er gaat komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Even wat bijgelezen. Mooie voorstelling van je basiself, met newgen Daniel Sørlokken in het hart van je defensie als mijn favoriet Je zit nog steeds op schema voor promotie, maar zoals de rest al aangaf zijn er hier en daar wel wat opmerkelijke uitslagen te noteren. Tijd om aan de tactische tekentafel te gaan zitten en wat kleine wijzigingen door te voeren misschien. Ben benieuwd naar de komende periode! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 12 maart Auteur Share Geplaatst 12 maart #25 De tactische tekentafel Er was nogal wat op te merken, al dan niet terecht op de speelwijze die we hanteerden. En ik moet toegeven, er zaten wel wat hiaten in de instructies. Dus daar zijn we mee aan de slag gegaan, ware het niet dat dat pas rond of na de jaarwisseling in-game heeft plaatsgevonden. En dus hebben we het merendeel van de wedstrijden in deze update nog 'gewoon' met de 4-2-3-1 gespeeld zoals ik die jullie presenteerde. Te beginnen met de vijf potten in november, waar we maar liefst 30(!) doelpunten zagen. Daarvan werden er 21 door ons gemaakt en kregen we er 9 tegen. Qua gescoorde doelpunten mogen we dus niet klagen, maar achterin was het nogal eens open huis. De meest in het oog springende overwinning is die in en tegen Emmen. De thuisploeg kreeg met maar liefst 1-8 klop in een wedstrijd waarin Viktor Daði Sigurólason de grote man was met drie doelpunten. Dit - je verwacht het niet - eigen jeugdproduct speelt sinds 2023 in Nijmegen en kent dit seizoen zijn grote doorbraak. Hoe spectaculair de maand november was, zo saai was de maand december. Met slechts drie duels op de agenda maakten we ons langzaam maar zeker op voor de jaarwisseling en winterstop. Het leek echter alsof de spelers al aan hun winterstop begonnen waren, want zowel tegen FC Dordrecht als tegen Willem II kwamen we niet tot scoren. De opponent wist ook geen doelpogingen tot treffer te promoveren, waardoor we tot tweemaal toe de brilstand op het scorebord zagen na afloop van de 90 minuten voetbal. In de KNVB Beker werden we gekoppeld aan FC Groningen. Op bezoek in de Euroborg mocht Jaydon Banel zich tot matchwinner kronen, want zijn treffer was voldoende om de Eredivisionist op de knieën te krijgen. Dit alles resulteert in de volgende tussenstand. We zien dat Willem II nog altijd ongeslagen is na twintig potten voetbal. Twaalf keer wonnen ze, acht keer remiseerden ze. Met drie opeenvolgende gelijke spelen hebben we onszelf behoorlijk in de voet geschoten, want één keer meer winnen had er voor gezorgd dat we aan kop zouden gaan in de Keuken Kampioen Divisie. Maar ja, 'als' hè. Als m'n tante twee wielen had, had het een fiets kunnen zijn. Daar heb je precies niets aan. Gelukkig is het seizoen nog lang en hebben we nog alles om voor te spelen. Kijken we naar de spelersstatistieken, dan valt direct op dat zo ongeveer iedereen al speelminuten heeft mogen maken. Alleen verdediger Hans Viktor Hjálmarsson en middenvelder Daishawn Baja hebben nog geen minuten in het eerste gemaakt dit seizoen, ondanks dat ze wel week in week uit met de A-kern meetrainen. Wat mij ook goed zint, is het feit dat we zo veel verschillende doelpuntenmakers hebben in de spelerskern. Nog niemand is tot in de dubbele cijfers geraakt, maar dat gaat ongetwijfeld later dit seizoen nog wel gebeuren. Een smetje op de komende jaarwisseling, is de mededeling dat Dirk Proper op de afsluitende training van dit jaar gescheurde kruisbanden opliep nadat hij iets te enthousiast achter een verloren bal aanrende. Een polletje op het veld, een verkeerde beweging... niemand die weet wat exact de oorzaak is. Feit is wel dat het bijzonder zuur is, mede omdat Luc Netten nog altijd een degradatieclausule in zijn contract heeft staan en zo ongeveer de gehele Saudi-Arabische Eredivisie achter zijn derrière aan heeft wandelen. Ik acht de kans dus redelijk aanwezig dat hij ons in januari gaat verlaten, wat een behoorlijk gat zal geven op de positie van verdedigende middenvelder. Spoiler @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Boyzone@Thierryvane@Thomassje123 Ontzettend bedankt allemaal weer voor jullie reacties en likes na de vorige update. Heb je een speciaal verzoekje of wil je ergens iets (meer) van zien? Laat het me weten! In de volgende update zullen we zien hoe we de transferperiode gaan doorkomen en welke spelers zullen vertrekken en arriveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Voor nu nog 2e, je zal vast snel 1e komen te staan. Prestaties zijn goed, veel spelers spelen, alleen heel erg zuur, vervelend en balen dat Dirk Proper 8-9 maanden geblesseerd is nu pffff :'( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart De ene maand niets dan spektakel, de andere maand net gebrek er aan ... Maar die tweede plaats is natuurlijk hetgeen wat écht telt. Balen van die blessure natuurlijk. Bij zo'n lange periodes vrees je toch altijd of een speler nog terug bij zijn oude niveau gaat kunnen aanhaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Die 8-1 op Emmen is lekker hoor! Maar wat heeft dat Willem II gegeten joh? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart pfoe, serieuze aderlating die blessure van Proper.. Fijn doelpuntenkermis gehouden in november! Heerlijke Ijslandse invloed ook in de 1-8 op Emmen In december liet het aanvallend compartiment je in de steek, maar defensief was het wel solide! Als je je aanvallers na de winterstop ook nog eens op scherp krijgt, zal je het Willem II nog wel moeilijk gaan maken in strijd om het kampioenschap in de KKD! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Aanvallend top, achterin kwetsbaar. Wellicht is de balans een beetje zoek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Met een sterke maand november keurig op de 2e plaats wat ook voldoende is voor directe promotie. Jammer van die twee gelijke spelen in de maand erop. Keurig door in de beker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Vooral interessant om te zien dat je geen echte doelpuntenmaker hebt. Over het algemeen in de KKD schiet een spitta er wel een doelpuntje of 30 in. Maar dan is het ook weer tactisch geblaat. Uitstekende maand gehad in november en december iets minder. Voorlopig op een promotieplek en dat is het enige wat telt. Als je wil, kun je de tactiek met mij delen in PM. Zal ik er volgende week mee spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart De blessure van Propper is een hele nare, want dat is toch objectief gezien een van je betere spelers. Verder vind ik het opvallend dat dit het resultaat is van een tactiek met Hiaten daarin.... hoe goed gaat het dan als je die oplost? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 14 maart Auteur Share Geplaatst 14 maart #25 Nieuw elan Met Proper die maandenlang is uitgeschakeld is dankzij zijn kruisbandblessure en met de vele buitenlandse interesse in Luc Netten beraamde ik mijzelf alvast op nieuwe spelers, maar zolang Netten niet vertrok hoefden we niet in actie te komen. Dat duurde uiteindelijk een week of drie, want op 23 januari vertrok Luc Netten naar Etti. De ploeg van Leonaro Jardim is terug te vinden in de bovenste regionen van het hoogste voetbalniveau van Saudi-Arabië en activeerde zijn degradatieclausule. Niets aan te doen. Op zoek naar een vervanger dan maar. Die vervanger hadden we natuurlijk al langer op de korrel, want het vertrek van onze verdedigende middenvelder komt niet uit de lucht vallen. Ik ben dan ook blij te vermelden dat Clint Leemans een overstap van NAC naar NEC wel zag zitten. Met zijn ervaring en kwaliteiten gaat hij een belangrijke pion zijn in de spelverdeling en op het niveau van de Keuken Kampioen Divisie is hij met afstand een van de beste spelers van de gehele competitie als je het mij vraagt. Spoiler Goed, voetballen deden we ondertussen ook nog gewoon natuurlijk. In januari werkten we vijf wedstrijden af, waarvan vier in de competitie en één in de beker. In eigen huis kregen we bezoek van Eredivisionist Excelsior, dat alle hoeken van het veld te zien kreeg. Zo zie ik het natuurlijk graag en dat laat wel zien dat we - tegen een laagvlieger weliswaar - makkelijk meekunnen tegen een ploeg die op een hoger niveau acteert. In de competitie ging het ook alleraardigst, al baal ik toch wel van het gelijke spel in eigen huis tegen VVV. Balans is het toverwoord. Dat zou zomaar een citaat van @Nom de Guerre kunnen zijn. Maar met de voorgestelde wijzigingen in de speelwijze zagen we direct resultaat. Achterin hielden we de boel net wat strakker dicht. Voorin liep het iets beter en de spelers wisten elkaar iets soepeler te vinden, zo leek het. Dus dank ook aan @Becks, @Dansmeister en alle anderen voor hun tips en input. De resultaten in de maand februari liegen er niet om, want we zien enkel groene bolletjes terug op het overzicht. Te beginnen met de kwartfinale van de beker, waarin we op bezoek gingen bij De Graafschap. Het was Fodé Fofana die ons na iets meer dan een kwartier op voorsprong schoot en Viktor Daði Sigurólason die met een dubbelslag vlak voor het verstrijken van de negentig minuten de marge naar drie bracht. Ondertussen zagen we behoorlijk wat goals in de competitieduels tegen Jong AZ, Telstar en opnieuw De Graafschap, waarna we vervolgens in de halve finale van de beker waren aanbeland. Je zou het bijna vergeten, maar na na de overwinning op De Graafschap zijn we alweer aanbeland bij de laatste vier! Dat we het qua loting niet bepaald slecht getroffen hebben, bleek wel uit het feit dat we Cambuur als tegenstander gerold kregen. Dat had ook Ajax kunnen zijn, om maar wat te noemen. De Friezen gingen in eigen huis met 3-0 ten onder dankzij goals van Orion Nettl en Fodé Fofana (2x). Op naar De Kuip dus! Met nog tien wedstrijden te spelen is de titelstrijd nog ongekend spannend. Willem II weet inmiddels wat verliezen is en daardoor moeten zij de koppositie nu aan ons laten. Wat vooral opvalt, is onze enorme scoringsdrift. Met al 83 treffers tot op heden sluit ik niet uit dat we de driedubbele cijfers gaan halen dit seizoen. Daar durf ik zelfs wel een kratje Jupiler op in te zetten. Of twee. Voor de volledigheid nog het resterende speelschema, met daarin o.a. de bekerfinale medio april tegen Ajax in De Kuip. Een minstens net zo opvallend affiche is die tegen Willem II op de laatste speeldag van dit seizoen. Dat zou zomaar eens een enorm belangrijke pot kunnen worden die beslissend gaat zijn in de titelstrijd... Spoiler @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Boyzone@Thierryvane@Thomassje123 Wil je een mention bij elke update of juist uit bovenstaand lijstje? Laat het me even weten Ik wil jullie allemaal weer bedanken voor het lezen en liken van de vorige update. En natuurlijk ook voor de reacties die achtergelaten zijn De balans was inderdaad een beetje zoek, @Nom de Guerre. Het lijkt er op dat we die nu wel een beetje hebben teruggevonden, dus we gaan zien of we deze lijn nu door kunnen trekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Wat een periode zeg. In deze vorm is die laatste wedstrijd tegen Willem II er 1 voor de statistieken. Prima vervanger gehaald voor Netten. @neva zal trots op je zijn. Denk persoonlijk dat je er zelfs op vooruit bent gegaan al gebruik ik/ zie ik Netten meer als CV. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Leemans Het gaat verder lekker, maar dat moet ook wel een beetje. Ik ben erg benieuwd naar de finale! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Mooie, stabiele prestaties. Slow and steady, old chap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart En daar is de ommekeer en stabiliteit in resultaten. Als je dit niveau kan aanhouden, denk ik dat die laatste partij niet meer van belang is voor het keukenkampioenschap 😛 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Mooie en erg goede resultaten. Staat lekker bovenaan en met Clint, heb je toffe en goede aanwinst gevonden,voor weinig geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Met cultheld Leemans erbij lijk je gouden zaken gedaan te hebben. Ik vermoed dat je dit niet meer uit handen gaat geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Je kende echt een ijzersterke periode en in deze vorm ga je zeker promoveren. Ik durf wel te voorspellen dat het met de titel is en ik zo bijna verbaasd zijn als het laatste duel met Willem II echt nog om de knikker gaat. maar who knows! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Leemans is een fijne aankoop, ook de ideale muurligger. Moet ie zijn voornaam wel nog even veranderen in Plint. De resultaten zijn uitstekend, dat wordt op het gemakje kampioen worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 15 maart Auteur Share Geplaatst 15 maart 19 minuten geleden zei Willem: Leemans is een fijne aankoop, ook de ideale muurligger. Moet ie zijn voornaam wel nog even veranderen in Plint. De resultaten zijn uitstekend, dat wordt op het gemakje kampioen worden. Dan krijg je dus P.Leemans. Daar krijg ik weer andere associaties bij dan 'muurligger', maar bon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Toch wel uiterst benieuwd wat je gaat brengen tegen Ajax Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 16 maart Auteur Share Geplaatst 16 maart #26 "The only way is up" Om maar een voormalig novelle-titel te gebruiken als header van een update. De enige weg is omhoog. Met nog tien competitiewedstrijden te gaan in de Keuken Kampioen Divisie hebben we nog alles om voor te spelen. We zouden zelfs de dubbel nog kunnen realiseren, met een eindoverwinning in de competitie en een bekerzege in de finale tegen Ajax. Dat laatste zal lastig worden, maar dat eerste acht ik toch meer dan realistisch. Zeker als ik zie hoe de wedstrijden in maart ons vergingen. Vijf potten, dertien punten. Enkel op bezoek bij FC Den Bosch remiseerden we, alle andere duels werden eenvoudig gewonnen. Met name de eclatante 7-0 overwinning op Jong Utrecht was fijn. Dubbel fijn, want na de 5-1 nederlaag in de Domstad hadden we nog wel een appeltje te schillen met hen. Zo gezegd, zo gedaan. In april richtte de Nijmeegse fans zich vooral op de pot die halverwege de maand gepland stond; de bekerfinale in De Kuip tegen Ajax. Met ongeveer 22.000 meegereisde fans waren we enigszins in de minderheid, maar dat mocht de pret niet drukken toen Elayis Tavsan na amper een kwartier voetballen ons op voorsprong schoot. Lang leek het er zelfs op dat we met een voorsprong gingen rusten, ware het niet dat Nicolò Tresoldi in de laatste minuut van de eerste helft de gelijkmaker tegen de touwen werkte. Dat er in de tweede helft niet meer gescoord werd, hadden we met name te danken aan doelman Hidde Jurjus, die de geblesseerde Raatsie verging. De Amsterdammers waren heer en meester, maar wisten dat in de tweede helft niet in de score uit te drukken. En dus kwamen er verlengingen aan te pas, waarin we halverwege de eerste helft op achterstand kwamen dankzij Gustav Kjølstad Nyheim. De Noorse aanvallende middenvelder stond goed opgesteld bij een afvallende bal en schoot onberispelijk binnen. Een 1-2 achterstand dus bij het ingaan van de tweede helft van de verlengingen, veel vermoeide spelers en geen enkele wisselmogelijkheid meer nadat Jaydon Banel na het verstrijken van de reguliere speeltijd als laatste invaller gebruikt was. Ik had stiekem de handdoek al een klein beetje geworpen, totdat we nog een strafschop kregen. Plots. Zomaar uit het niets. En het was niet eens een hele zware overtreding. In mijn ogen toch zeker. Maar de scheidsrechter ziet het altijd goed, dus het zal terecht zijn. Clint Leemans nam plaats achter de bal en schoot raak; 2-2! Een beetje onverwacht, ook zeker een beetje onterecht maar daarom niet minder lekker. Nadien werd er niet meer gescoord en dus moesten er uiteindelijk strafschoppen aan te pas komen om een winnaar aan te wijzen. Allebei namen we er uiteindelijk tien, waarvan invallers Friðriksson en Post namens ons mistten, terwijl bij de Amsterdammers enkel rechtsback Ramsay zijn trap van elf meter niet tegen de touwen kreeg. Zonde natuurlijk, maar absoluut wel terecht. Ajax was gewoon beter, simpel. Om voor de laatste pot tegen Willem II nog ietwat meer kwaliteit binnen te harken (én voor in de Eredivisie natuurlijk), voegden we Guus Til aan de selectie toe. Al sinds februari zat hij zonder club, nadat zijn contract bij Lorient in Frankrijk werd ontbonden. Omdat we in april alle competitiewedstrijden winnend wisten af te sluiten, waren we al snel verzekerd van een plek bij de eerste twee en dus een plekje in de Eredivisie volgend seizoen. Iemand met zijn kwaliteiten en ervaringen is voor zo goed als elke Eredivisionist een nuttige toevoeging aan de selectie, laat staan voor een Keuken Kampioen Divisie ploeg zoals wij. Spoiler De laatste pot tegen Willem II deed er wel niet meer toe, dat dient gezegd te worden. Een enkeling waagde zich al aan deze voorspelling en chapeau; jullie gaan door voor de witte koelkast mét deur. Maar goed, we moesten die wedstrijd nog wel spelen natuurlijk. Uiteindelijk schreven we allebei een puntje bij, wat voor ons allebei geen verschil meer maakte. Wij gaan als kampioen een niveautje hoger, de Tilburgers als runner-up. Samen met ons zal Almere City meegaan naar de Eredivisie. Zij wisten als nummer tien (!) van de Keuken Kampioen Divisie de play-offs te winnen door in de finale Eredivisionist RKC te verslaan. Knap staaltje voetbal én een enorme momentopname natuurlijk. Want ploegen als Roda, De Graafschap en ADO Den Haag waren met afstand beter over het gehele seizoen. Zij wisten echter de play-offs niet te overleven, wat wel een essentieel onderdeel is van de promotie-/degradatiewedstrijden natuurlijk. RKC, Excelsior én aartsrivaal Vitesse zien we volgend jaar een niveautje lager. Hun plekken zullen worden ingenomen door onszelf, Willem II en Almere City - dat moge duidelijk zijn. Opvallend feitje is dat AZ met afstand kampioen werd, Ajax door het winnen van de beker toch nog Europees voetbal veiligstelde en dat PEC Zwolle de play-offs won in de strijd om een ticket voor de voorrondes van de UEFA Conference League. Verrassingen genoeg op het hoogste niveau van de Nederlandse voetbalpiramide dus! Als we kijken naar de statistieken van onze eigen ploeg, dan zien we heel wat dubbele cijfers. Veel verschillende spelers met een veelvoud aan goals en/of assists, zoals ik het zelf graag voor ogen heb. En een staatje waar ik zelf erg trots op ben, is dat iedereen tot speelminuten is gekomen dit seizoen. Iedereen die deel uitmaakte van de A-kern heeft zich ook (meer dan eens) op het veld mogen laten zien. En waar ik zelf héél erg trots op ben, is Jimi Tauriainen. Eindelijk is hij gaan scoren, wat hem bij zijn voorgaande broodheren niet of nauwelijks lukte. Ik ben blij dat ik hem het vertrouwen heb kunnen geven wat hij dubbel en dwars heeft terugbetaald. Spoiler @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Boyzone@Thierryvane@Thomassje123 Mag ik jullie allemaal weer bedanken voor de reacties, likes én voor het lezen van de vorige update(s)? Ik vind van wel, dus hartstikke bedankt allemaal weer Eens zien wat we een niveautje hoger kunnen klaarspelen. Durven jullie je aan een voorspelling te wagen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten