Titan Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Het goede gevoel is op het moment in het bezit van Kobe, na die 2-0 zege. In de resterende twee potten doen wat je moet (en kunt) doen. Winnen! Het liefst zo dik mogelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 4 april Auteur Share Geplaatst 4 april Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem@Nom de Guerre Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. 21 uur geleden zei Djurovski: Pfoe wat een spanning hoor Ja, nogal 14 uur geleden zei Nom de Guerre: Waar heb ik je dat eerder horen zeggen? Succes met de ontknoping en hopelijk de ontlading. Ik heb daar nog wel wat goudgele herinneringen van geloof ik. 13 uur geleden zei delichris: Wat een spanning in de competitie zeg en een verrassende nederlaag in de CL. Ja, die competitie is niet normaal. Die CL ook niet, sloeg helemaal nergens op. Even een baalmomentje. 11 uur geleden zei Marius: Kobe kon je ploeg een mentale tik geven maar het lijkt erop dat jij wel eens de uppercut mag gaan uitdelen. Ik heb mijn vuisten gereed staan. Hopelijk lukt het. 10 uur geleden zei Kyrill: Erg spannend zeg, niet normaal!! Cliffhanger Dit is inderdaad iets dat ik in FM ook niet vaak heb meegemaakt. 7 uur geleden zei Titan: Het goede gevoel is op het moment in het bezit van Kobe, na die 2-0 zege. In de resterende twee potten doen wat je moet (en kunt) doen. Winnen! Het liefst zo dik mogelijk Gewoon winnen, ruime cijfers. De AI zal er echt geen hele hoop gaan inschoppen, dat doen ze nooit. 76. Endgame Poh. Nog één wedstrijd, de bekerfinale op nieuwjaarsdag. Dan zit het seizoen er op. En wat voor seizoen is het geweest zeg, ongelooflijk. Het was jammer dat we de League Cup niet wonnen, maar we konden natuurlijk wraak nemen op Vissel Kobe in de competitie. Althans, wraak nemen, de competitie is natuurlijk wel honderdmaal belangrijker dan de League Cup. En het mooie is dat we het redelijk in eigen hand hadden. Er was nog één ‘maar’. Wij moesten in het slotduel aantreden tegen de nummer 6, Sendai, gelukkig wel thuis. Vissel Kobe speelde eveneens thuis, maar dan tegen het afgelopen week gedegradeerde Shimizu. En dus leek die kloof van drie doelpunten wel heel lastig te overbruggen, maar zeker niet onhaalbaar. Tel daarbij op dat we in de tussentijd een hele belangrijke wedstrijd speelden in de Champions League (thuis tegen Ulsan werd met 2-0 gewonnen) en die titel was nog bepaald geen sinecure. Je kan je dan ook voorstellen dat de schrik groot was toen we in de achtste minuut op een 0-1 achterstand kwamen. Gelukkig was het anderhalve minuut later weer gelijk en op het moment dat we doorkregen dat Vissel Kobe op 1-0 was gekomen, schoot Ikeda de 2-1 binnen. Toen Hara in de 37e minuut 3-1 maakte viel er toch wel een gevoel van opluchting over me heen. Ook bij de supporters, want die hadden zich vanaf het begin al luid laten horen, maar nu begonnen ze er echt een feestje van te maken. Maar toch. Vanuit Kobe was het lang stil, maar twee doelpunten in evenveel minuten hadden de ruststand onverwachts op 3-0 gezet, waardoor de onderlinge marge nog maar 2 was. Oké, wij hebben meer doelpunten vóór, dus ze moeten echt over ons heen in plaats van op gelijke hoogte komen, maar de missie voor Kobe is daar ook wel duidelijk. Onze jongens mogen dus ook niet verslappen. Na een uur is het bij ons nog steeds 3-1, al hadden we wel een afgekeurde goal gezien van Hara. En als we doorkrijgen dat er wéér gescoord is in Kobe en het daar nu 4-0 staat, begint het toch wel aardig penibel te worden. Sterker nog, vier minuten later wordt het via een benutte strafschop 5-0. Een gevoel van absolute horror maakt zich over mij meester. Ik heb nog nooit zoveel mensen tegelijk zo stil horen worden. Tien minuten voor tijd missen wij een gigantische kans en vrijwel tegelijk wordt er in Kobe 6-0 gemaakt. Ik besluit er een extra spits bij te zetten, want we kunnen niet gokken op een treffer van Shimizu in Kobe, zij spelen nergens om. En we vallen aan. En vallen aan. En vallen aan. En vallen om. 38 wedstrijden. 102 punten. Een doelsaldo van +75. En het dan op één doelpunt op de slotdag verliezen. Goh. Ziek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Ik hoop dat er waarnemers zaten in de tribunes bij Kobe. Hier zit toch een geurtje aan, nee? Zuur. Zeer zuur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april (bewerkt) Corruptie. 4 april bewerkt door Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Dit is wel echt heel zuur hoor. In de meeste novelles vielen de balletjes de goede kant op maar hier helaas niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Wat gruwelijk fucking zuur zeg... Echt balen. Typisch dat @Glenn08 de post dan ook echt liked, ik vind er niks ''leuks'' aan iig, heel erg zuur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Hier wordt je niet goed van zeg. Ik zeg Yakuza. Iets anders kan ik me niet bedenken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Prutser . Wat verschrikkelijk zuur, en heel typisch ook, zo'n laatste speeldag. Helaas was Shimizu al gedegradeerd en stond er voor die lui niets meer op het spel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Om nachtmerries van te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april 6 uur geleden zei Kyrill: Wat gruwelijk fucking zuur zeg... Echt balen. Typisch dat @Glenn08 de post dan ook echt liked, ik vind er niks ''leuks'' aan iig, heel erg zuur Ik like die post om voor mezelf een indicatie te hebben welke ik allemaal gelezen heb. En zodat de poster ook weet dat ik de novelle nog volg. Want ik wil niet elke keer van die nietszeggende reacties achterlaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april 26 minuten geleden zei Glenn08: Ik like die post om voor mezelf een indicatie te hebben welke ik allemaal gelezen heb. En zodat de poster ook weet dat ik de novelle nog volg. Want ik wil niet elke keer van die nietszeggende reacties achterlaten. Oh ik like die post nu omdat iemand zegt dat ik het niet mag doen. Maar dat ligt aan mijn irritante karakter. Jammer Neev. Maar ik weet dat je mentaal heel sterk bent, dat je van een zwak moment een kracht moment kan maken. Of zoals op mijn wc hangt: Het leven is soms oneerlijk Het leven doet soms pijn Gelukkig kunnen we nog kakken Dat is dan wel weer fijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Pff.... wat een ontzettende zure manier om de titel te verliezen zeg. Ongekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april 3 uur geleden zei Glenn08: Ik like die post om voor mezelf een indicatie te hebben welke ik allemaal gelezen heb. En zodat de poster ook weet dat ik de novelle nog volg. Want ik wil niet elke keer van die nietszeggende reacties achterlaten. Sorry moppie ik snap het. Ik was ook erg moe van 3 dagen werken. Het was half grap half serieus, ik zie nu dat ik niet in mijn post had, maar wel wou doen. En idd nietszeggende reacties is idd geen goed idee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 6 april Auteur Share Geplaatst 6 april Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem@Nom de Guerre Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. Op 4-4-2024 om 21:20 zei Marius: Ik hoop dat er waarnemers zaten in de tribunes bij Kobe. Hier zit toch een geurtje aan, nee? Zuur. Zeer zuur. Dit was inderdaad wel heel verdacht. Deed me denken aan Spanje - Malta. Eikels. Shimizu hoeft ook echt niet terug te keren zolang ik nog actief ben in Japan, want ik maak ze finaal af. Op 4-4-2024 om 21:22 zei Nom de Guerre: Corruptie. Eens. Op 5-4-2024 om 06:53 zei delichris: Hier wordt je niet goed van zeg. Ik zeg Yakuza. Iets anders kan ik me niet bedenken. Ja, zoiets. Het was in ieder geval janken. Op 5-4-2024 om 08:38 zei Bogatyr: Om nachtmerries van te krijgen. Jep. Echt hartverscheurend. Op 5-4-2024 om 08:51 zei Willem: Krijg mixed feelings van Kobe. Op 4-4-2024 om 21:50 zei Djurovski: Dit is wel echt heel zuur hoor. In de meeste novelles vielen de balletjes de goede kant op maar hier helaas niet Het enige waar ik me maar aan vasthou is dat dit voor het verhaal op zich niet verkeerd is. Had ik geen novelle gehad, was de laptop gaan vliegen denk ik Of in ieder geval de muis, die is van de action. Op 5-4-2024 om 09:16 zei Arezo: Oh ik like die post nu omdat iemand zegt dat ik het niet mag doen. Maar dat ligt aan mijn irritante karakter. Jammer Neev. Maar ik weet dat je mentaal heel sterk bent, dat je van een zwak moment een kracht moment kan maken. Of zoals op mijn wc hangt: Het leven is soms oneerlijk Het leven doet soms pijn Gelukkig kunnen we nog kakken Dat is dan wel weer fijn Dit is wel erg lief van jou xx Op 5-4-2024 om 10:25 zei ElMarcos: Pff.... wat een ontzettende zure manier om de titel te verliezen zeg. Ongekend. Ja, zo'n sterke AI heb ik ook nooit eerder meegemaakt geloof ik. Op 5-4-2024 om 08:18 zei Titan: Prutser . Wat verschrikkelijk zuur, en heel typisch ook, zo'n laatste speeldag. Helaas was Shimizu al gedegradeerd en stond er voor die lui niets meer op het spel. Bedankt hè, eikel . Het was inderdaad heel zuur, iets waar ik geen rekening mee had gehouden, totdat ik zag dat zij nog tegen Shimizu speelden. Het is niet anders, maar het is wel verschrikkelijk jammer. 77. De aftermath We waren gebroken. Die momenten in de kleedkamer na afloop of eigenlijk op het veld al, leken uren te duren. Niemand zei iets. Tranen rolden stilletjes over vele wangen en iedereen leek oogcontact te vermijden. Uiteindelijk moest ik me wel vermannen, om de jongens een voor een te steunen en ze te beschermen. ‘Ga naar huis jongen, ga naar je gezin, naar je vriendin, naar je bed’. Pas rond middernacht had ik zelf genoeg moed verzameld om naar huis te gaan. Tenminste, ik had vooral geen zin in ruzie met de man van het stadionbeheer, die wilde ook onderhand naar huis. Ik had een paar gemiste oproepen zag ik, van Charlotta. Gevolgd door een berichtje. ‘Neem je tijd, ik begrijp het’. Ook dat nog. Ik voelde me al zo schuldig. Schuldig over het mislopen van de titel, over het teleurstellen van bijna 70.000 mensen op de tribunes en nog eens tienduizenden buiten het stadion en in de stad. Al die huilende kinderen ook. Over het teleurstellen van mijn jongens, die zo ongelooflijk hard geknokt hebben om een onvergetelijk seizoen neer te zetten, wat ook is gelukt. Schuldig over het feit dat ik niets heb laten weten aan m’n zwangere vrouw, die dus thuis bleef vanwege haar conditie en nu ongetwijfeld ligt te slapen. In een moment van afschuwelijke zwakte besluit ik iets te doen wat ik lang niet gedaan heb. Ik schiet snel met de auto de stad in, die er nu vrij stil bij ligt en ik besluit een nachtwinkel op te zoeken. Ik reken veel te veel geld af voor veel te weinig bier, maar het is écht bier. Dat hebben ze hier ook niet overal. Gewapend met twee sixpacks kom ik thuis en tref ik Charlotta inderdaad slapend aan. Ik geef haar een kus op haar wang, waar ze half grommend op reageert en ik ga de woonkamer in. Ik neem niet eens de moeite om het bier koud te zetten. Ik ga zitten, zet het op een zuipen en verzuip mezelf in zelfmedelijden. ... Geen idee waarom, maar ik word wakker in de badkamer. Het is nog donker. Godzijdank. Ik voel aan m’n achterhoofd, die voelt nat. Kut, toch geen gat in m’n kop hè? Gelukkig – het was nog water van de badkamervloer. Ik snap er geen reet van. Ik kijk op mijn horloge; het is 4:44 – maar als je dat ondersteboven houdt staat er h:hh. Ha : ha ha. Zelfs het lot lacht me uit. Even vraag ik me af waarom ik me zo voel. En dan weet ik het weer. Bier. Voetbal. Gatver. Klotedag. Het is toch gelukt om hem een paar uur te vergeten. Hop, gauw naar bed. Maandag naar Vietnam. Over 32 uur vliegen we al. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 6 april Share Geplaatst 6 april Ik voel de emotie zo wat door het scherm heen. Dit gaat nog wel even pijn ook al moet je weer de knop om zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 april Share Geplaatst 6 april Alcohol is gemaakt voor dit soort momenten. Begrijpelijk dat je er dan naar grijpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 april Share Geplaatst 6 april Even het moment vergeten door het op zuipen te zetten. Geen goed idee meestal wel begrijpelijk. Wel heerlijk geschreven je voelt de pijn door het scherm spatten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 25 april Auteur Share Geplaatst 25 april Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem@Nom de Guerre Op 6-4-2024 om 13:22 zei delichris: Ik voel de emotie zo wat door het scherm heen. Dit gaat nog wel even pijn ook al moet je weer de knop om zetten. Zo, dit deed wel even een paar weken pijn ja Maar we zijn er weer, vol twijfels, vragen en een bekerfinale! Op 6-4-2024 om 16:33 zei Marius: Alcohol is gemaakt voor dit soort momenten. Begrijpelijk dat je er dan naar grijpt. Niet best. Wel begrijpelijk. Op 6-4-2024 om 18:08 zei Djurovski: Even het moment vergeten door het op zuipen te zetten. Geen goed idee meestal wel begrijpelijk. Wel heerlijk geschreven je voelt de pijn door het scherm spatten Thanks DJuro. Jammer dat het vervolg even op zich liet wachten, maar we zijn er weer 78. The Clash Nou, mijn gedrag van na de finale verdient zeker geen schoonheidsprijs. Gelukkig heeft niemand er wat van meegekregen, want ik was dus ergens in slaap gevallen onder de douche. Ik had zelfs maar vier biertjes op, dus de schade viel wel mee. Gelukkig maar. Drank is absoluut geen oplossing voor m’n problemen. Dat was een moment van zwakte zoals ik deze maar zelden heb gehad en ik hoop deze ook nooit meer tegen te komen. Vietnam dus. De laatste wedstrijd in de groepsfase van de Champions League en als we pech hebben en de resultaten elders zijn ongunstig, hebben we wederom doelsaldo nodig om een beslissing te forceren. En dus probeer ik de jongens op scherp te krijgen, maar uiteraard is dat lastig. We praten over hetgeen er gebeurd is en kunnen elkaar en onszelf niets verwijten. Het seizoen dat we hebben afgewerkt is fantastisch, want met 102 punten word je 99,99 procent van de tijd kampioen. Het is nu een keer niet anders, we gaan ze pakken in de beker en komen volgend jaar nóg sterker terug. Even lijkt alles tegen te zitten. We nemen het Vietnamese doel van Ho Chi Minh City FC liefst zesenvijftig keer onder vuur. Tenminste, we doen zesenvijftig pogingen om dat te doen. Zestien daarvan komen daadwerkelijk in het gebied tussen paal en lat terecht, maar we scoren er slechts twee. Even voelen we de bui al hangen, maar als we horen dat Ulsan later heeft gewonnen in Thailand zijn we alsnog gewoon groepswinnaar met één punt voorsprong op de nummer twee. Prima dus. Vervolgens is het zesentwintig dagen zonder officieel duel voor we wederom de degens kruisen met Vissel Kobe. Ditmaal in de belangrijkste bekertoernooi van Japan, in de grote finale. De grote pest is ook dat bijna niemand bereid is om in die tussenliggende periode te oefenen. Japanse clubs zijn over het algemeen helemaal klaar, die zijn blij dat ze met vakantie mogen. Europese clubs spelen doorgaans nog in hun competitie, tenzij het daar net winterstop is. Dan is het nog maar de vraag of je naar Japan wil reizen. Uiteindelijk weten we alleen Galatasaray te strikken, zij komen nog voor de feestdagen langs en leren ons een leerzaam lesje (1-2). Nieuwjaarsdag staat dus in het teken van de bekerfinale, de afsluiting van het seizoen 2028 en de start van het seizoen 2029. De clash tussen de titanen van het afgelopen jaar. En het nieuwe jaar start op zich niet verkeerd. Een penalty, binnen de tien minuten, wordt door Gastón Ávila feilloos binnengeschoten: 1-0. Vlak voor rust wordt het echter 1-1, maar na rust komen we weer op voorsprong door Morita. Als Nakamura twintig minuten voor tijd 2-2 maakt voel ik de bui hangen, zeker aangezien Kobe sterker wordt. Echter is dat buiten Munkh-Erdene Bariadii gerekend, want de Mongoliër werkt op fraaie wijze de 3-2 binnen. Alsof ze het er om doen hè. In de derde minuut van de blessuretijd, op het moment dat we denken dat we er misschien wel bijna zijn, wordt de 3-3 binnen gewerkt. Weer niet. Weer op de valreep. Maar we kúnnen het nog rechttrekken. De korte bespreking, na het eindsignaal van de reguliere speeltijd, die was niet nodig van mijn kant. Ik zag elf getergde koppen, klaar om wraak te nemen. Dit gaan we niet nog een keer laten gebeuren! Nog voor het eerste kwartier verstreken was, hadden we de stand op 5-3 gezet. Kawase (96) en Kim (103) deden het. Zo pakten we de meest prestigieuze beker van Japan. En toch… het voelt als een troostprijs. Er had zoveel meer in gezeten. Dit seizoen heeft zo zijn littekens nagelaten. Privé een lastige situatie gehad, gevolgd door blijdschap en onzekere tijden met een zwangerschap. Straks kan ze nergens meer heen – en heb ik een Japanse dochter. Is dat genoeg om de littekens te doen vervagen? Of blijft dit seizoen me tot in den treure achtervolgen? Eerlijk is eerlijk, de Champions League is binnen, ik heb geen reden om hier te blijven. Behalve dan voor m’n eigen carrière. Should I stay or should I go? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 april Share Geplaatst 25 april Hij moet gaan. Kiezen voor het geluk van Charlotta en zijn dochter. Banen kan je, zelfs na dit seizoen vol littekens overal vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 25 april Share Geplaatst 25 april Gewoon nu de deur dicht doen. Het was een heel mooi seizoen en er zijn geheid andere clubs die je willen hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 25 april Share Geplaatst 25 april Lastige keus. Hoofddoel is al bereikt die CL maar die titel zo mislopen zal toch ook revanche gevoelens oproepen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 april Share Geplaatst 25 april Toch een kleine revanche. Om helemaal revanche te nemen moet je eigenlijk blijven. Maar als je de vraag stelt, dan overweeg je ook een vertrek, en misschien moet je dat dan ook maar doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten