Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1  @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@delichris; Ik vind het nooit zo erg. Het biedt inderdaad kansen aan andere spelers die er al zitten of aan nieuwe aankopen. Zeker als het grootverdieners betreft ben ik er vaak niet rouwig om.

@ElMarcos; Zo sta ik er inderdaad ook wel in. Het is hiero of daaro wat mij betreft. Als je hier niet wil zijn, dan is dáár het gat van de deur.

@Willem; Jaaa, genieten. Lekker shoppen en herbouwen, fantastisch. Zeker als je voor je eerste volledige seizoen staat bij een club.

@Glenn08; De meeste scoutinguurtjes zijn al wel gedaan hoor, want als je te laat begint met scouten eindig je met helemaal niets! Maar het kost inderdaad tijd, maar dit vind ik juist het leukste onderdeel van FM.

@De Raam; Yes. En zeker als ze onrust creëren die zich ook nog een weg door je selectie weet te wurmen, dan ben je een stuk verder van huis!

@Djurovski; Precies dat!

image.png

59. Spitsuur

Shaparenko heeft ons inderdaad verlaten voor een zandbakavontuur. Oei. Wel een hoop centjes dat vrijkomt, ook in het salarishuis en een buitenlanderplekje, maar hij had wel specifieke kwaliteiten. Vooral zijn traptechniek was een wapen voor onze spelhervattingen. Nu hebben we alleen Hannibal nog die dat goed kan.

Takahiro Ikeda komt binnen. Dat is een snelle middenvelder van het gedegradeerde Oita, 18 jaar jong, had een clausule van iets meer dan acht ton die bij degradatie actief zou worden. Prima. Naast dat hij centraal op het middenveld en op zes uit de voeten kan, heeft hij ook ervaring als rechtervleugelverdediger. Ik vermoed dat we hem daar verder gaan ontwikkelen.

Kim Kyung-Hwang komt ook binnen. Een negentienjarige Zuid-Koreaanse spits. Viel op bij de scouts, niet alleen omdat hij over best wel wat kwaliteiten bezit, maar ook omdat hij een echte modelburger is. Zulke jongens moet je er ook tussen hebben. Nadeel is dat hij alleen als buitenlander telt in Japan, maar dat heb ik er wel voor over. Net als de anderhalf miljoen euro die ik aftik om hem binnen te hengelen.

Het houdt echter niet op, want ze (lees: de ervaren jongens uit de selectie) willen dat we centraal achterin echt versterkt worden. Nou, als ik het aantal tegendoelpunten van vorig jaar bekijk is dat niet gek na het vertrek van onze beste verdediger. Daarom komen er nog twee, maar dat zijn wel allebei buitenlanders. Als eerste komt de Zuid-Koreaanse Mongoliër Munkh-Erdene Bariadii voor anderhalf miljoen euro over van Suwon. Bariadii, net 19, heeft inmiddels al acht A-interlands achter zijn naam voor Mongolië.

Omdat ik niet verwacht dat de jonge spelers die we gehaald hebben drie duels in de week kunnen spelen gooi ik wat principes overboord en hengel ik mijn zevende buitenlander binnen. Niemand minder dan Gaston Ávila komt over vanuit Amsterdam en zal de leider van de defensie moeten worden. Overigens betekent het wel dat ik misschien afscheid wil nemen van Gelson Martins, ondanks dat hij vorig seizoen nog topscorer werd van ons team. Hij drukt flink op de begroting en is uit de feestdagen gekomen met nog wat meer tekenen dat zijn lichaam ouder wordt…

Ook Marcus Meloni mag bij een leuk bod vertrekken, het is een veelzijdige wingback en daarom is het fijn om hem bij de selectie te houden, maar we hebben ook Haddow gehaald als veelzijdige back en die neemt geen buitenlanderplekje in beslag.

Op 1 februari spelen we de laatste oefenwedstrijd van het seizoen, tegen een nietszeggende tegenstander (15-0). Over vier dagen wacht de strijd om de Super Cup en nog eens vier dagen later beginnen we het tweeluik met BG Pathum United in de Champions League met een thuisduel. Spannend. In de tussentijd hoop ik nog twee Japanse talenten binnen te hengelen voor de breedte; een doelman en een defensieve middenvelder. Daarnaast ziet het er inderdaad uit dat Gelson Martins vertrekt, want hij heeft de Ligue 1-clubs voor het uitkiezen.

We zitten in een spannende fase, goede resultaten nu kunnen ons echt een kickstart geven voor onze seizoenstart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt daar duchtig verbouwd in Japan. Met die buitenlander-regel is dat ook best wel een pittig klusje maar je lijkt er wel bedreven in om er iets van te maken. Elke niet-Japanner lijkt immers duchtig gewikt en gewogen te worden. Nu maar te hopen dat ze potten breken ( :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1  @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@Willem; Het wordt een aardige rebuild ja! Hopen dat het goed uitpakt :classic_ninja:

@Djurovski; Zolang we ook maar een hoop kaarten verkopen vind ik dat niet zo erg ;) 

@Marius; Het is net zoeken tussen de jongens die niet als buitenlander meetellen en de buitenlandse buitenlanders die dan weer net genoeg gaan toevoegen óf zich gaan ontwikkelen... Het is een aardige puzzel, maar daar hou ik wel van :D 

@delichris; Thanks!

@Kyrill; Bedankt! Ik vond Avila ook wel tof en gelukkig is hij in FM wat beter dan dat hij tot nu toe bij Ajax heeft laten zien...

@ElMarcos; Tsja, koopwoede.. Er is ook wel het een en ander vertrokken, maar ik kan inderdaad niet ontkennen dat ik wat kwaliteitsinjecties heb geprobeerd te geven aan het elftal. Voor nu en voor de nabije toekomst.

@De Raam; Precies! In principe wil ik gewoon de beste worden, dus dan zullen andere principes soms principieel overboord moeten. En inderdaad, ik denk dat het team zeker een stuk sterker is dan het afgelopen seizoen!

image.png

60. De juiste prijs

Veel zaken hebben te maken met prijzen. Zo prijzen we Shibayama een beetje de markt uit, door teveel te vragen en interesse af te schrikken. Zo laten we Gelson Martins voor een zacht prijsje (vier ton) naar AS Saint-Etienne vertrekken, maar wel pas in juni. Zo pakken we de eerste prijs van het nieuwe seizoen door de Super Cup met 2-0 te winnen van landskampioen Gamba Osaka, na twee late treffers (’81 en ’90). De juiste prijs – eigenlijk de enige die er echt toe doet – is die van de Aziatische Champions League. Om daar nog in de race te blijven dienen we af te rekenen met BG Pathum. Daarnaast moet ik oppassen dat ik niet een prijs betaal voor het drukke schema en de flinke werkdruk van de laatste tijd, want ik merk dat Charlotta thuis wat begint te morren…

Het eerste duel met onze Thaise tegenstander is in eigen huis. In de groepsfase waren we er totaal niet klaar voor, onderschatte ikzelf ook de kracht van de tegenstander en werd het 1-3, om uit met 2-4 te winnen na een slopend duel. Nu zijn we vanaf het begin scherp. Sterker nog, na elf seconden werkt Kim Kyung-Hwan de bal al binnen na een fijne pass van Okonuki. Bariadii knikt vervolgens een hoekschop van Ávila binnen en zo is het na twaalf minuten al 2-0. Hannibal scoort op slag van rust en dan ben ik er wel zeker van dat dit goed gaat komen. Helaas de spelers ook, maar de 3-1 eindstand die na 90 minuten op het bord staat geeft alle recht om tevreden te zijn en zonder al te veel stress af te reizen naar Thailand.

In Thailand geven we bepaalde andere spelers de kans om te shinen, om te werken aan het doel van het halen van de twintig duels voor de club of gewoon om tactisch wat te proberen. Het gaat zonder risico, al geven we nog bijna een ruime voorsprong weg. Na een 0-2 ruststand winnen we het duel met 3-4. Niets aan de hand dus na de thuiszege. In de kwartfinales wacht wederom een bekende tegenstander, want Vissel Kobe komt uit de koker. Leuk, nog meer herhaling in de Champions League...

Anyway, voor de start van de eerste competitiewedstrijd ziet de selectie er als volgt uit:

image.png.cdf791960f66f15731ef0b4934a26764.png

Al met al een mooie mix van jong talent en ervaren krachten, al zeg ik het zelf. Enkele jongens, zoals Shibayama, Sugata en Meloni mogen de ploeg verlaten, maar hoeven dat niet per se. Gelson Martins zit er nog wel, maar zal niet heel vaak meer in actie komen. Verder zitten we bijna twee miljoen binnen het loonbudget, een marge die groter zal worden als Martins in juni vertrokken is en mogelijk ook minimaal één van de drie eerder genoemde spelers nog zal vertrekken. We houden onze ogen open voor buitenkansjes, maar ik verwacht niet dat we nog wat gaan halen. Met deze selectie zullen we een heel eind moeten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de ervaring is Gelson nog fijn om erbij te hebben, maar aangezien hij niet meer de beste is en toch een aanzienlijk bedrag opstrijkt, is het alleen maar handig om hem er binnenkort niet meer bij te hebben. Haha, die CL-lotingen in Azië beginnen op den duur echt saai te worden :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De volgende horde is alvast genomen in de CL. De loting voor de volgende ronde steekt dan wel serieus tegen. Uiteindelijk wil je in zo'n continentaal tornooi ook gewoon eens tegen andere clubs kunnen spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites