delichris Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Dit gaat heel lekker met al die fijne uitslagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 februari Auteur Share Geplaatst 13 februari Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. Het was even twee weekjes stil door allemaal gekwakkel met de gezondheid (zowel fysiek als mentaal ), maar we gaan weer met frisse moed door! We gaan de Japannen van het dak spelen. @De Raam; Zeker, al met al een fantastisch (half) seizoen gedraaid. Dit had ik met Sanuki nooit voor elkaar gekregen. @Kyrill; Bedankt! Zeker blij mee, heel lekker jaar geweest zo en geen moment spijt van de overstap. @Djurovski; Ja, maar dat lange stilzitten richting zo'n grote wedstrijd is ook niet altijd alles. @Marius; Klopt, mag zeker niet klagen. Nu de Champions League inderdaad 'even' doorkomen en het is gewoon een prachtig jaar geweeest. @JoonsterkeBE; Bedankt! En sorry van de vorige keer, had jullie inderdaad even op het verkeerde been gezet. Je moet de mensen wel willen laten terugkomen voor een volgende update hè @ElMarcos; Eerder bloesemboom en sake, maar goed We klagen niet en gaan lekker weer verder! @delichris; Zeker, bedankt! Volgend jaar hopelijk nóg beter. 56. Prijzen in zicht Grappig. Zo lang na het reguliere seizoen pas de bekerfinale. Hiervoor speelden we ook een finale, namelijk de laatste groepswedstrijd van de Champions League. Met twaalf punten hadden we er drie achterstand op onze tegenstander, BG Pathum United. Doordat er in de andere groepen ook sterke nummers twee waren, was kwalificatie wel waarschijnlijk, maar nog niet zeker. Mede daarom is het ook wel gewoon fijn om in Thailand met 2-4 te winnen van een erg sterke tegenstander. Zodoende sluiten wij de groepsfase als groepswinnaar af en dat is altijd lekker. Achteraf bleek alleen dat een hele grote nederlaag ons nog had doen uitschakelen, maar nogmaals, dit is toch beter. Voor de loting maakte het achteraf gezien niet uit, want in de achtste finales werden uitgerekend BG Pathum United en wij aan elkaar gekoppeld. Die duels vinden in februari plaats, nog voor onze competitie begint, dus dat vereist wel wat aanpassingsvermogen en gedegen planning. Tussendoor had ik wel de tijd om wat administratie bij te werken. Marcus Meloni kwam tot meer dan twintig duels onder mijn leiding, wat betekent dat ik Brazilië kan afstrepen van de Poképlayerchallenge, maar ook de letter M van de grote alliteratie uitdaging. Van al onze selectiespelers met interessante nationaliteiten komt alleen Takahiro Ko niet aan de twintig duels. De Chinese Japanner raakte een tijdlang zwaar geblesseerd, waardoor hij op elf blijft steken onder mijn leiding. Aan de andere kant betekende het wel dat we Noorwegen, Brazilië, Finland, Oekraïne, Portugal en Kaapverdië mogen afstrepen. In principe gaan daar volgend jaar nog minimaal drie nationaliteiten bij komen, met Ko (China) en Hannibal (Frankrijk en Tunesië). We leven ontspannen toe richting die bekerfinale. Het is een grote prijs, Urawa won hem wel al acht keer eerder, maar de laatste keer was in 2021. Daarnaast zou het voor mij een bekroning zijn op een fantastisch seizoen, nadat ik halverwege binnenkwam als nummer twaalf. Charlotta en ik brengen de Kerst in eigen huis door, want ik kan natuurlijk straks niet weg van de club. Daarnaast heb ik weinig met Kerst, maar dat is voor Charlotta anders. En dus even wennen, zo ver weg van het Zweedse Gammelstad. Wel komen onze oude vrienden Michel en Sabine over, de Duitsers die net als Charlotta in hetzelfde studentengroepje zaten, vier jaar terug. Zij zijn al die tijd al een stel, waardoor ik het lastig vond om er veel tijd mee door te brengen, ik voelde me snel het derde wiel aan de wagen. Uiteindelijk zijn zij ook weer verder gegaan vanaf Japan en hebben ze een tijdje in Orlando en Reykjavik gewoond en gewerkt. Verschil moet er zijn. Maar het zijn wel hele fijne mensen, allebei. En ook Charlotta mag ze graag. Dus in plaats van familie over te laten vliegen kiezen we hiervoor. Op 30 december zullen ze weer vertrekken, wij blijven met z’n tweetjes thuis voor de jaarwisseling. Ik heb genoeg werk te doen en zij gaan naar vrienden in Amerika. Dat zal er wel in hakken. Laten we hopen dat we het kalenderjaar heel positief kunnen afsluiten (al moet dat sowieso wel lukken) en dat we het dan ook minstens net zo positief kunnen openen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Mooi geschreven weer. KIU! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Ga zo door, goede resultaten ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Mooi dat je uiteindelijk als groepswinnaar weet door te stoten in de CL! Dat je dan uitgerekend tegen de nummer twee komt uit je poule vind ik wel een beetje lullig. Altijd al awkward gevonden dat zo'n zaken mogelijk zijn in sommige tornooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Mooie update ga zo door Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Kutgw! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Kutgw!! Heerlijke post en update weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari Mooi dat je door bent in de CL. Die beker pakken zou wel de kers op de taart zijn want je hebt het meer dan prima gedaan tot nog toe! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari Sportief gaat het voor de wind, maar om dan weer tegen hetzelfde team te moeten spelen is altijd vervelend. Het liefst zie ik in dat soort toernooien zoveel mogelijk verschillende tegenstanders en bij voorkeur ook nooit uit eigen competitie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari Door in de CL en ik kijk nu al uit naar de beker finale. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 15 februari Share Geplaatst 15 februari Zo geen plaatjes maakt het best moeilijk om groene en rode bolletjes te zien, zodoende weet ik niet of het goed gaat. Maar toch heerlijke resultaten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Helaas kwam je net te laat in vorm in de reguliere competitie. Toch nog kans op prijzen, hopelijk kun je wat tastbaars pakken op het einde van het seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 24 februari Auteur Share Geplaatst 24 februari Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Djurovski, @Fantasy, @Kyrill, @Arezo & @Dansmeister; Thnx maatjes thnx @Marius; Ja, ik vind die opzet ook raar. Wéér tegen dat team, zo zie je maar dat wij heel gewend zijn aan de Europese opzet, daar is het gewoon niet mogelijk. En omdat we dat gewend zijn vinden wij dat terecht natuurlijk. @ElMarcos; Helemaal mee eens, doet wel en beetje afbreuk aan de 'continentale ervaring'. @delichris; Thanks, het ik mag niet klagen @Glenn08; Dat is bewust hè, het is een novelle en geen stripboek @Thomassje123; In de competitie denk ik ook wel dat we er het beste uit hebben gehaald hoor, we kwamen natuurlijk van heel erg ver. Beker zou een mooie prijs zijn, Champions League natuurlijk de absolute kroon! Oké, vorige week zei ik: Het was even twee weekjes stil door allemaal gekwakkel met de gezondheid (zowel fysiek als mentaal ), maar we gaan weer met frisse moed door! We gaan de Japannen van het dak spelen. Had even een terugval Maar we zijn er weer eens een keer! 57. De feestdagen Van Kerst tot nieuwjaar waren we ook vooral met voetbal bezig. Thuis is alles vrij soepel verlopen, het was ontzettend gezellig met Michel en Sabine, die ook nog heuglijk nieuws hebben, want Sabine is in verwachting van een jongetje. We zijn uiteraard erg blij voor ze, maar tegelijkertijd voel ik een soort ongemakkelijkheid over ons heen trekken. Zowel Charlotta als ik heeft het eigenlijk nooit zo over kinderen gehad, maar nu ik bijna 32 word is het misschien wel eens tijd om te kijken wat we nu willen in het leven. Al denk ik dat ik haar eerst ten huwelijk ga vragen, want ik ben er over uit: Cupido heeft meteen raak geschoten bij me. Wie er ook wel raak mocht schieten was Hannibal Mejbri. De Tunesische Fransman mocht na maanden eindelijk zijn debuut voor ons maken, want het nieuwe kalenderjaar was aangebroken. Op 1 januari 2028 debuteert hij in de basis tijdens de bekerfinale tegen de Yokohama F. Marinos. Het is een rare finale. Het tempo ligt vrij laag, het ritme lijkt er aan beide kanten echt wel uit en dat uit zich in het geval van onze tegenstander tot absolute onmacht. Niet dat we zelf nu continu de bal hebben en dreigend zijn, maar ze komen geen enkele keer in de buurt van ons doel. Bij rust is het dan 0-0, waar wij tot negen doelpogingen zijn gekomen en zij geen enkele keer richting doel geschoten hebben, dus er lijkt weinig aan de hand. In de tweede helft blijft het spelbeeld hetzelfde en het is uitgerekend Hannibal die halverwege de tweede helft de ban breekt: 1-0 en op basis van de statistieken natuurlijk meer dan terecht: Tien minuten voor tijd, als zijn vervanger klaarstaat, werkt Hannibal na een prima actie ook nog eens de 0-2 binnen. Pas in de vierde minuut van de blessuretijd, nadat we zelfs al op 3-0 waren gekomen, kwam Yokohama tot hun eerste doelpoging, maar Suzuki redde bekwaam. Hannibal was continu aanspeelbaar, vaak dreigend en hij gaat echt een hele mooie toevoeging zijn voor dit elftal. Dankzij zijn droomdebuut pakken wij de beker, mijn grootste prijs tot nu toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari leuke update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Lekker om de beker te pakken hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Gaat lekker maatje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Mooi geschreven, goed resultaat. KIU! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Degelijke resultaten, gaat goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Van een droomdebuut gesproken inderdaad! Meteen bepalend in een bekerfinale, dat kan niet elke speler zeggen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Kutgw! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Zo, dat is wel een lekkere om even mee te pakken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Mooie binnenkomer voor Mejbri seg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Leuke update wederom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 27 februari Auteur Share Geplaatst 27 februari Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Kyrill; Bedankt maat! @delichris; Zeker, erg blij mee. @Djurovski @Bogatyr @Fantasy @Dansmeister @ElMarcos; Bedankt mannen! @De Raam; Zeker, dit had ik nooit voor elkaar gekregen met Sanuki. @JoonsterkeBE; Absoluut, wat een held @Marius; Dat is zeker waar! Heel blij met zijn impact en het gemis van wedstrijdritme was gelukkig geen enkel probleem. 58. Veranderingen Direct na de viering van de bekerwinst komt Marius Hoibraten naar me toe. Eerder in het seizoen hadden we al een gesprek waarin hij aangaf dat hij zijn volgend jaar aflopende contract voorlopig niet wilde verlengen en nu bracht hij het nog een stapje verder. “Ik wil weg baas. Ik ben 32, heb het hier jarenlang prima naar m’n zin gehad, maar ik ben te groot voor de club. Hoe we de bekerwinst vandaag vieren… Zo uit ons dak, terwijl er zoveel meer potentie in deze club zit. De club die de Champions League won in mijn debuutseizoen moet nu blij zijn met een beker. Ik wil nog één keer vlammen.” Heel eerlijk, verrast was ik niet. De manier waarop vind ik wel frappant en zijn timing is natuurlijk helemaal maf. Omdat we blij zijn met de beker is het voor hem een bevestiging dat we een kleine club geworden zijn?! Heel eerlijk, Hoibraten is een fantastische speler, maar is al 32 en verdient bijna 2,5 miljoen euro per jaar. Sterker nog, hij heeft het grootste salaris van allemaal, want hij blijft Hannibal Mejbri net voor. “Ik begrijp het. Ik zal je voor een zacht prijsje laten gaan, maar het actief aanbieden bij clubs moet je zelf maar via je zaakwaarnemer regelen. Bedankt voor alles dit seizoen.” Nog vier dagen later hadden we akkoord met meerdere clubs over een transfersom van twee miljoen euro en hij zou niet de enige vertrekker zijn. Sterker nog, het lijkt wel een handelshuis in de eerste dagen van januari. Omdat er in februari echter al om de Champions League gevoetbald dient te worden, zit een vakantie er nu écht niet in. Echt niet. De spelers krijgen met heel veel mazzel twee weken vakantie, maar in die twee weken is het een drukte van jewelste en zie ik het recruitment team vaker dan m’n eigen vriendin. Niet gek, want er rust een aardige verantwoordelijkheid op mijn schouders. We hebben intern uitgesproken dat we dit jaar voor de titel gaan en ik heb een transferbudget van 13,5 miljoen euro gekregen. Omdat er echter ook veel focus op jongere aanwinsten moet, moet ik het ook echt uit gaan geven. Japanners en jonge talenten moeten het worden. Shuto Miura, van Kyoto, is de eerste. Net negentien is ie, maar hij heeft al bijna veertig competitieduels gespeeld. Als centrumverdediger bij de nummer vijf van de competitie, dus dat is niet slecht. Wij tikken zijn clausule af van 3,5 miljoen en ronden de transfer af voordat het eveneens geïnteresseerde Porto een officieel bod kan doen. Dat is één. Jay Haddow is twee. Een veelzijdige vleugelverdediger die overkomt van de Blackburn Rovers voor net geen miljoen euro. Ik weet niet of hij de kwaliteiten bezit om in de basis te komen, maar het is een heel bruikbare speler en beschikt over de Engelse, Hong Kongse en Japanse nationaliteit. Op twaalf januari, ten tijde van de eerste training, is Hoibraten al vertrokken en dreigt Shaporenko in zijn kielzog mee te gaan richting de zandbak. Zijn transfer zou een aderlating zijn, maar ook 6,5 miljoen en een buitenlander-plaatsje opleveren. Vijf februari start de supercup, dat is over 3 weken, gevolgd door de Champions League duels. Tot die tijd is het spitsuur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten