Reidar. Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Mooi rondje langs de Achterhoekse velden in de voorbereiding. Belangrijk voor de binding met de achterban. Je mag mij ook taggen, ik zal je wedstrijden aanschouwen vanaf mijn vaste plekkie op de Groenendaal tribune. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Een leuk alter ego, nogmaals veel plezier en succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Duidelijke keuzes! Niet al te veel speelbare competities is op zich ook wel een logische keuze gezien het concept. Ook ik ben natuurlijk benieuwd naar de eerste resultaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Wederom leuke updates en wie beter om de club te leiden dan Bennie Jolink! Nog een extra reden om deze novelle te gaan volgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Dit is heel leuk om te lezen. Tag mij ook maar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Pezen door de provincie de eerste wedstrijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Lekker tegen Condordia Wehl. Zaten wij daar niet samen bij in de competitie toen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 7 november 2023 Auteur Share Geplaatst 7 november 2023 Øsen op ’t platteland Werken, hard werken. Dat is wat Bennie Jolink (nou ja, ik eigenlijk) verwacht van mijn spelers in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Stevige conditietrainingen, de fysieke weerbaarheid opschroeven en ook nog eens opdraven in nietszeggende oefenpotjes. Tegelijkertijd zijn het niet alleen de spelers die zwoegen, ook de technische staf (nou ja, weer ik eigenlijk) moest stevig aan de bak in de eerste maanden. Een blik op de transfers, de oefenpotjes en de start van de competitie. Nieuwe stafleden Er waren vacante posities binnen het personeelsbestand, dus ging ik de markt op om Achterhoekers te vinden die niet te beroerd waren om voor een veredelde onkostenvergoeding fulltime op de trainingsaccommodatie te staat. Met name het B-team en de O18 hadden meer begeleiding nodig. Die werd gevonden in Jasper Heusinkveld (Doetinchem, oud-speler), Leon Broekhof (Brummen, oud-speler), Raymond Lenting (Doesburg, oud-speler), en Glenn Loovens (Doetinchem, oud-speler). Daarnaast had De Graafschap geen hoofd jeugdopleiding meer, sinds er tijdens de coronapandemie met de bezem door de club was gegaan. Doetinchemmer Felix Monasso, toentertijd boos over zijn noodgedwongen vertrek, had wel oren naar een terugkeer op de Vijverberg en vertrok bij stadsgenoot VIOD. Voorlopig houden we het bij deze transfers, tenzij er zich een buitenkans voordoet. Spelers Twee spelers moesten wat mij betreft direct vertrekken: Hamza Bouirouchane en David Flakus Bosilj. Eerstgenoemde is een aanvallende middenvelder die een deel van zijn jeugd voor De Graafschap speelde, maar enkel over een Belgisch en Marokkaans paspoort beschikt. Over twee jaar zou hij zijn Nederlandse paspoort aan mogen vragen. Ik had ervoor kunnen kiezen hem twee jaar aan een amateurclub te verhuren of om hem naar het B-team te zetten. Beide opties hadden er niet toe geleid dat hij zich goed genoeg zou ontwikkelen, dus werd hij in de etalage gezet. FC Twente maakte een half miljoen euro over. Ook bedong De Graafschap een doorverkooppercentage van dertig procent van de winst op een mogelijke volgende transfer. Dan die andere speler: Flakus Bosilj wordt dit seizoen gehuurd van Hellas Verona. We betalen geen huurbedrag of salaris, maar helaas kan de huur niet beëindigd worden. Enkeltje B-team voor David – het spijt me, jongen. Slechts één Achterhoeker werd naar de club gehaald. Niemand minder dan de in de stad geboren Ted van de Pavert begint aan zijn derde periode bij de Superboeren. Aangezien elke periode en elk jaar minder begon te worden wat betreft zijn niveau, houdt het ganse stadion zijn hart al vast. Met zijn 31 jaar voegt hij in ieder geval iets ervaring toe aan het centrum. Nog belangrijker is echter dat hij overweegt veldtrainer te worden na zijn spelerscarrière. Van de Pavert komt gratis over, nadat zijn contract bij Roda JC was afgelopen. Oefenwedstrijden Bennie Jolink trok een stevig rookgordijn op in de oefencampagne. Veel jeugdspelers kregen een kans om zich te laten zien, wat het spel vaker niet dan wel ten goede kwam. Tegen de amateurs van DZC stond er negentig minuten lang een ploeg met spelers uit eigen jeugd in het veld; in Ulft en Wehl gebeurde dat gedurende één helft. “De uutslagen interesseer’n mien geen reet”, liet Jolink optekenen. “De jongens mott’n fitter worden en geleuven dat ze een kans kunt kriegen.” Dat de beoogde basiself wel degelijk iets in de mars had, liet het zien tegen IJsselmeervogels en Heracles Almelo. Rapid Wien leerde de spelers van De Graafschap wat verliezen is door op de Vijverberg het duel te winnen dat bol stond van de arbitraire dwalingen. “Den kearl zal thuus wel niks te vertell’n hebben”, meende Jolink na afloop. De aftrap Hoe je het ook wendt of keert en wat je ook laat zien in de voorbereiding, uiteindelijk moet je er staan als het om de punten gaat. Dat cliché ging ook op voor De Graafschap, dat op tijd bij de les was in de openingswedstrijd tegen ADO Den Haag. De bezoekers waren beter en hebben met Henk Veerman een speler die te goed is voor de Keuken Kampioen Divisie. De 1-0 kwam van zijn hoofd na een strakke hoekschop van vedette Bart van Hintum. Haen en Raterink zetten echter razendsnel orde op zaken; beide keren was Önal met een slimme pass de aangever. Zo lieten de Achterhoekse jongelingen zich gelijk gelden in een wedstrijd waarin De Graafschap eigenlijk de zege niet verdiende. Veel beter was het spel tegen Jong Ajax en FC Emmen, twee potjes die allebei met 2-0 gewonnen werden. Opnieuw was het feest voor de jeugdopleiding van de Doetinchemmers, want opnieuw kwamen alle doelpunten en assists op naam van producten uit eigen jeugd. Voor Nic Hartgers was het helemaal een mooi moment; de geboren Doesburger leek zich op moeten te gaan maken voor een seizoen in het tweede elftal, maar kreeg tot ieders verbazing vanaf de eerste wedstrijd zijn kans op het verdedigende middenveld. @MNie: eindelijk, zeg dat wel! @chrisje1993: ik ook, haha! De eerste resultaten zijn reeds binnen. @Tim Windt: nogmaals dank! Het begin is er. @MuseMouse: thanks, wordt geregeld! @Reidar.: kijk aan, een trouwe volger van het adembenemende spel op de Vijverberg . @19CH98: ach, iemand moet het doen . Bedankt! @Marius: ik moet ook aan de spelsnelheid denken en dat wordt er met veel extra landen ook niet beter op. @ElMarcos: in Bennie we trust! @Badmuts: thanks, komt in orde! Staat er nog een game met UNA op de planning? @Djurovski: zoals men dat zo mooi zegt. @Gert: volgens mij wel, kan me vooral de ruime kantine met een prima snackhoek herinneren . @FMNOOB @bas huijsmans @KayDeManaager @De Raam @Urbeto @neva @Fantasy @keano77 @rich ruzzian @FlyD. Geen tag meer ontvangen? Laat maar weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 De start van het seizoen is zeer overtuigend met 9 uit 3! Hopelijk kunnen de jonge honden dit hoge niveau vasthouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Hele sterke start na een goede voorbereiding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Ondanks alle experimenten toch ook een geslaagde oefenperiode qua resultaten. Dat de jongens er klaar voor waren bewezen nadien ook de eerste competitieresultaten. Een voortreffelijke start toch wel, zeker gezien de tegenstand ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Je bent heerlijk begonnen aan de competitie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Leuke stafleden erbij. Aantal namen die ik zelf ook nog wel ken. Ted van de Pavert is een jongen van de club, maar gaat weinig toevoegen vrees ik. Sportief ben je in ieder geval goed begonnen., Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Die game gaat er zeker komen! Misschien zelfs in de stijl van jouw save Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Tedje in Doetinchem! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Prima voorbereiding. Benieuwd hoe het gaat om het echie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
askat73 Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Mooi om te volgen dit. Ben zelf ook seizoenskaarthouder van de Graafschap, dus ben benieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 8 november 2023 Auteur Share Geplaatst 8 november 2023 De stemming zit er duchtig in Elke thuiswedstrijd is de Vijverberg vrijwel uitverkocht; vanuit alle dorpen en steden in de omgeving wil men onderdeel uitmaken van het speciale project. Zij, die dagelijks hard werken en voor hun gezin zorgen, zien op vrijdagavonden hun eigen ethos terug in de spelers op het veld – samen vormen ze de Achterhoek. Dat de eerste resultaten in de nieuwe aanpak goed waren, speelt een niet te onderschatte rol in de opkomst, ook al kennen ze in Doetinchem een hondstrouw publiek. De man aan het roer, Bennie Jolink, is tactisch af en toe aan het klooien geweest om tot beter spel te komen, maar aan het tactisch geraamte is weinig veranderd. Het is tijd voor een blik op de eerste seizoenshelft. Werken aan de doelstellingen De missie mag nooit uit het oog worden verloren – enkel Nederlanders opstellen en enkel Achterhoekers aantrekken. Daarnaast speelt er nog wat met transfersommen en sportief succes van de regionale spelers, maar dat is voor later order. Om aan de basis van de missie te voldoen, is al vroeg in het seizoen gestart met het verlengen van contracten. Alle selectiespelers met een aflopend contract zijn langer aan de club verbonden. Bovendien zijn de contracten van Brittijn en Haen verder opengebroken, iets wat na de winterstop ook op de planning staat voor de overeenkomsten van Önal, Raterink, Schoppema en Van der Logt. Ook het B-elftal is aan de beurt gekomen in de contractuele rondes. Aangezien daar vrijwel alle spelers op amateurbasis speelden, zijn de contracten van alle Achterhoekers omgezet in een meerjarig profcontract, zodat zij dagelijks op het trainingsveld kunnen staan om zich te ontwikkelen. Dit kost de club maandelijks zo’n €14.000,- aan salarissen. Omgerekend kunnen deze spelers dankzij de transfersom van Bouihrouchane drie jaar lang uitbetaald worden. Slimmigheidje: loonsverhogingen bij promotie naar het hoogste niveau zijn in geen enkel contract opgenomen. Keuken Kampioen Divisie – de opleiding scoort Na de eerste drie wedstrijden viel er een opvallende statistiek te noteren: alle doelpuntenmakers waren afkomstig uit de eigen opleiding. Deze wetenswaardigheid kreeg een bijzonder vervolg. Pas in de elfde (!) competitiewedstrijd van het seizoen wist een importspeler het net te vinden. Dat was Donny Warmerdam, die tegen Groningen een afgeslagen hoekschop in de verre hoek streepte. Hij mag gerust een klassieke combo-breaker worden genoemd, want in de negen KKD-wedstrijden die volgden tot aan de winterstop, werden alle doelpunten opnieuw gemaakt door louter spelers die hun opleiding genoten in de Doetinchemse jeugd. Spoiler De topscoorderslijst wordt aangevoerd door Devin Haen uit Zieuwent – met zestien treffers blijft hij Yusuf Barasi en Henk Veerman van ADO nipt voor. Assistkoning van de competitie is dan weer Doetinchemmr Basar Önal, die twaalf keer de aangever was in veertien gespeelde wedstrijden. Verder mocht één tot Superboer opgeleide speler zijn interlanddebuut maken. Helaas niet voor Nederland, zo ver zijn we nog lang niet, maar wel voor Irak. Blnd Hassan speelde zeven competitiewedstrijden, waarvan vijf als invaller, en was betrokken bij drie goals. In Basra speelde hij zijn eerste wedstrijd voor Irak, in de met 5-2 gewonnen wedstrijd tegen de Filippijnen. Blnd scoorde direct twee keer. Een paar dagen later kon hij niet verhelpen dat er met 2-0 werd verloren in Kirgizië… Door met de stand. De eerste periode liepen we op een haar na mis. Roda JC had één keer vaker gescoord en werd zodoende boven ons geposeerd op de ranglijst. De tweede periode was echter duidelijk voor De Graafschap, waardoor er een klein gat is ontstaan op de algemene ranglijst. De club heeft als doel opgesteld om dit seizoen in de middenmoot te eindigen; dat gaat wel lukken. Vanwege het sportieve succes besloot het bestuur het transferbudget te verhogen naar een miljoen euro; Bennie mag de markt op! Bekersucces? Over het succes in de KNVB beker kan nog geen zinnig woord worden gezegd. Grootste winnaar is ongetwijfeld Jeffry Fortes, die onlangs hoopte zo’n kutamateurclub te loten in de beker. Nou, Jeffry, je kon in dit eerste seizoen twee keer je hart ophalen, ook al deed je niet beide keren mee. Zowel Hoogeveen als Quick (die uit Den Haag) werden al te veel inspanning eenvoudig opzij gezet. Geen monsterscores, maar daar gingen we ook niet voor. In januari volgt een derde uitwedstrijd. MVV ontvangt ons in de strijd om een plek in de kwartfinale. @19CH98: De jonge honden hebben het niveau tot dusver behoorlijk vast weten te houden! @Tim Windt: De voorbereiding zegt me nooit veel, het gaat erom hoe we starten in de competitie. Gelukkig is de voorbereiding daarop wel geslaagd. @Marius: Het was geen gemakkelijke start gezien de tegenstanders, des te blijer was ik dat we zo wisten te starten. @chrisje1993: We hebben niet te klagen. @ElMarcos: Van de Pavert kan op dit moment nog wel een jaartje mee in de KKD, in de game althans, in realiteit moet je er niet meer aan willen beginnen. @Badmuts: Mocht het zover zijn, geef me dat vooral een tag! @MNie: Tedje waar anders? @Djurovski: Om het echie gaat het niet verkeerd, leuke wedstrijd gespeeld ook tegen Groningen. Vanuit mijn perspectief, haha. @askat73: Gaaf, mooi om te zien dat meerdere users hier deze prachtige club volgen! @MuseMouse @Reidar. @Gert @FMNOOB @bas huijsmans @KayDeManaager @De Raam @Urbeto @neva @Fantasy @keano77 @rich ruzzian @FlyD @Satioz Liever geen tag bij elke update? Let me know! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Zo kan het kampioenschap de club al bijna niet meer ontgaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Je hebt het zeer goed voor elkaar zo halverwege het seizoen! Daarnaast is de Achterhoek nu al vrijwel uitsluitend vertegenwoordigd in de doelpuntenmakers en dat vind ik echt wel leuk om te lezen. Tot slot ben je al relatief dicht bij bekersucces aangezien alleen een competitiegenoot nog de weg tot de kwartfinale kan versperren. Al met al een geweldige eerste seizoenshelft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Zo, de toon is meteen gezet in de eerste seizoenshelft zeg. Nog geen duel verloren en met een zeer respectabele bovenaan. De beker is inderdaad nog een onbekende, maar je bent wel door! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Ik denk dat het voortvarender verloopt dan je vooraf gedacht had... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Nog ongeslagen en zo op weg naar promotie, kan het niet anders omschrijven als een schitterende start! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Ging dit geen werk van lange adem worden? Je lijkt nu al de promotie niet meer te kunnen mislopen. Bovendien liggen ook de kaarten in de beker goed met een eventuele kwartfinale binnen handbereik. De supporters gaan daar nog leuke momenten tegemoet op de Vijverberg tijdens de tweede seizoenshelft me dunkt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Een zeer goed begin van het seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten