De Raam Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 (bewerkt) Centro de Alto Rendimiento: Youth Development & Adapting Tactics Inhoudsopgave Inhoudsopgave Hier ben je nu! Introductie / Uitleg novelle Uitleg over wat ik in deze novelle allemaal wil bespreken en hoe ik tot die ideeën gekomen ben Campeonato Ecuatoriano de Fútbol (LigaPro) (Deel 1) Stuk over de nationale competities - Geschiedenis & Clubs Campeonato Ecuatoriano de Fútbol (LigaPro) (Deel 2) Stuk over de nationale competities - Structuur, Regels en Beker Independiente del Valle (Deel 1) Informatie over de club - Geschiedenis & Infrastructuur Independiente del Valle (Deel 2) Informatie over de club - Investeringen, filosofie, record sales & de volgende generatie Nieuwe (extra) Investeringen Artikel over de manier waarop de club met transfers omgaat en de profijten van de transfer van Moises Caicedo (Brighton --> Chelsea) Tiago Marques de Lima Achtergrondverhaal van de manager Independiente del Valle in FM24 Informatie over de club in Football Manager 2024 Invloeden op de Youth Intake Informatie over welke zaken invloed uitoefenen op de jaarlijkse jeugdinstroom Strategie: Spelers Ontwikkelen (Deel 1) Informatie over hoe ik de ontwikkeling van spelers aanpak - Waarom & Benodigdheden Strategie: Spelers Ontwikkelen (Deel 2) Informatie over hoe ik de ontwikkeling van spelers aanpak - Scouting, selecties & verhuren Game Setup Informatie over hoe ik mijn games opzet en waarom Voor we beginnen Samenvatting van al het bovenstaande De eerste tactiek Uitleg over hoe ik mijn eerste tactiek heb gemaakt op basis van het huidige spelersmateriaal De eerste wedstrijd Analyse van onze eerste wedstrijd tegen Flamengo en hoe we ons aan hen hebben aangepast Eerste seizoenshelft Resultaten uit de eerste seizoenshelft van 2024 Niet alleen maar een goednieuwsshow (Deel 1) Sommige grote talenten boekten geen vooruitgang in de ontwikkeling - In deze update introduceer ik de case studies Niet alleen maar een goednieuwsshow (Deel 2) Sommige grote talenten boekten geen vooruitgang in de ontwikkeling - In deze update zoek ik naar de oorzaken en bespreek ik mijn aanpassingen 1 maart bewerkt door Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 18 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 18 oktober 2023 (bewerkt) 2. Introductie / Uitleg novelle Welkom bij mijn novelle voor Football Manager 2024, wat fijn dat jullie er weer bij zijn! Begin oktober kondigde ik al in verscheidene topics aan dat ik mijn novelle voor dit jaar anders zou gaan aanpakken. Ik wil bij dezen eerst mijn excuses aanbieden voor die uitspraken. Ik snap heel goed dat ik jullie daarmee een vervelende tijd heb bezorgd en dat jullie de afgelopen weken moeilijk de slaap hebben kunnen vatten. Want zeg nou eerlijk, wie heeft zich niet afgevraagd wat die gekke De Raam nu weer zal gaan doen? Daarom wil ik in deze post uitleggen wat nou precies de insteek is van deze novelle en vooral ook even het ‘waarom’ bespreken. De meeste leden die in de Novellebundel actief zijn kennen elkander wel een beetje. Vaak weet je van tevoren wat je ongeveer kunt verwachten van bepaalde novellisten. Ik denk dat het grote gros bij mij denkt: “Goh, daar heb je hem weer met zijn hoogstaande updates, eens zien hoe lang hij het dit keer gaat volhouden…” Die gedachte is overigens volledig terecht hoor. Ik ken mijn sterke en zwakke punten en een novelle tot een goed einde brengen behoort zeker tot die laatste categorie. Om het mezelf wat makkelijker te maken en mezelf meer te motiveren, heb ik gekozen voor een nieuw concept. Mijn vaste schare volgers weten inmiddels maar al te goed dat ik Football Manager speel om mijn eigen jeugd op te leiden. Dat is eigenlijk wel de rode draad in elke save die ik speel. Ik vind het heerlijk om uren na te denken over het spotten van talent, trainingen, speelwijzen waarin talenten zich goed kunnen ontwikkelen, factoren die meespelen in de ontwikkeling van spelers en meer. Dit gaat dan ook weer de rode draad zijn in dit topic. Behaalde resultaten en prestaties gaan een secundaire rol krijgen in mijn updates, waar die in de meeste novelles de boventoon voeren. Ik verschaf me hiermee de ruimte om te schrijven over wat ik leuk vind in plaats van het herhaaldelijk plaatsen van maandelijkse updates. Tevens is dat vaak één van de redenen waarom het bij mij mis gaat. Het updaten per maand gaat mij op een gegeven moment gewoon vervelen óf ik kom met mijn savegame veel te ver voor te lopen op mijn novelle. Wat kunnen we verwachten in deze novelle? Ik heb dit idee eigenlijk een beetje ‘gestolen’ van iemand anders maar ga er mijn eigen invulling aan geven. In 2018 startte Ö-zil to the Arsenal! een topic op het forum van SI: Caixa Futebol Academy: Youth Development & Adapting Tactics en ik wil dus dit jaar hier op het forum iets vergelijkbaars neerzetten. In dit topic beschrijft hij hoe hij de ontwikkeling van een gehele club (jeugd tot eerste elftal spelers) aanpakt, wat zijn ideeën achter zijn tactieken zijn en welke resultaten hij hiermee behaalt. Verscheidene onderwerpen komen hierbij aan bod: Trainingen, ontwikkeling van spelers, het maken van tactieken, het idee achter die tactieken, squad building, squad management en op de laatste plaats waanzinnige resultaten! Ik heb een geweldige competitie en club gevonden waarmee ik dit wil gaan doen, we vertrekken hiervoor naar Zuid-Amerika en gaan aan de slag in de Ecuadoraanse competitie! Deze zit niet standaard in de database van FM dus we zullen even moeten wachten op een custom database. Vorig jaar werd deze competitie rond 28 november vrijgegeven. Toen kwam het spel uit op 7 november, dit jaar is dat 6 november dus de verwachting is dat we eind november aan deze savegame kunnen beginnen! Tot die tijd zal ik 1 á 2 updates per week plaatsen. Het type posts dat ik jullie ga voorschotelen zal voornamelijk te maken hebben met de ontwikkeling van de spelers en het maken en/of bijschaven van tactieken. Hierbij kun je denken aan wat ik doe om mezelf voor te bereiden op wedstrijden, hoe ik onze speelwijze aanpas aan (sterke) tegenstanders, waarom ik kies voor bepaalde training regimes, hoe ik de scouting gebruik, etc. Enkele voorbeelden van eerdere posts: Aanpassen aan tegenstanders Recruitment Strategy Teamtraining Game Setup Ontwikkeling van een tactiek Ontwikkeling van spelers Tactiek Ontwikkeling van spelers (2) Tactiek 18 oktober 2023 bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Nog weinig informatie, maar met die vette AI-plaatjes ga ik deze zeker volgen! Ben erg benieuwd wat je ons gaat voorschotelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 18 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 18 oktober 2023 1 minuut geleden zei Tim': Nog weinig informatie, maar met die vette AI-plaatjes ga ik deze zeker volgen! Ben erg benieuwd wat je ons gaat voorschotelen Zie bijgewerkte eerste post, je was iets te snel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Deze ga ik ook zeker volgen. Hopelijk werkt deze manier van een Novelle erg goed voor je zodat je ver kan komen in de save/novelle! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 De award voor de eerste FM24 novelle gaat alvast naar jou! Heel erg benieuwd met welk lekkers je ons gaat verrassen, want aan jouw boeiende schrijfstijl en interessante content waarmee je ons gaat verblijden, twijfelt natuurlijk al lang niemand meer. Maar je schept zeker ook hoge verwachtingen met je plan van aanpak dat al helemaal voorbereid is en klaarligt. Succes in ieder geval! PS: die AI-plaatjes vind ik persoonlijk geweldig. Ik ontdekte vanochtend net jouw andere topic daarover. Ik sluit niet uit dat ik die werkwijze af en toe schaamteloos ga kopiëren voor mijn eigen novelle, maar ik zal wellicht lang niet de enige zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Kijk, nu kan ik gewoon schaamteloos nog een keer reageren Een erg leuke opzet en vooral een waarvan ik ook veel hoop te leren. Ook interessant dat je naar Ecuador gaat, want dat is ook compleet nieuw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Nice man, goede opening! Mag ik de volgende keer een tag ontvangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Hier wil ik ook zeker een tagje bij krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Heel erg benieuwd wat dit gaat worden. Als je ook nog maar in de buurt komt van het topic van Özil to the Arsenal komt, ben je wat mij betreft al kandidaat voor novelle van het jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Heerlijke opening en ook met zelfkennis geschreven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Veel plezier en succes! Ben benieuwd hoe je de ruime maand tot het begin van het spel gaat volmaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Heel veel plezier Daniel, dit is op jouw lijf geschreven (letterlijk en figuurlijk). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Je hebt in ieder geval mijn interesse gewekt! Hou wel van zulke updates ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 12 uur geleden zei Mordurette: Heel veel plezier Daniel, dit is op jouw lijf geschreven (letterlijk en figuurlijk). Had het niet beter kunnen verwoorden! Tagje aub Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Zoals altijd ga ik ook deze novelle weer van je volgen. Ik ben zeer benieuwd naar deze niet insteek en hoop oprecht dat je hier een mooie en lang lopende novelle van kunt maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 34 minuten geleden zei Jotew: Had het niet beter kunnen verwoorden! Tagje aub Zeg me alsjeblieft dat hij een FM tattoo heeft?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 20 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 20 oktober 2023 3. Campeonato Ecuatoriano de Fútbol (LigaPro) (Deel 1) Zoals aangegeven vertrek ik dit jaar dus naar Zuid-Amerika. De meesten zullen dan denken aan de Braziliaanse en Argentijnse competities maar niets is minder waar. We zullen (vermoedelijk het hele FM jaar) actief zijn in Ecuador. Voor mijzelf is dit een hele stap aangezien ik normaliter alleen in Europa speel. Nu ik toch heb besloten om het allemaal anders te gaan doen dacht ik, waarom ook niet? Omdat ik (en ik kan het mis hebben) nog nooit een novelle heb gezien over een save in Ecuador, leek het me goed om de competitie in deze update even door te nemen. Geschiedenis Pas in 1951 werd er in Ecuador professioneel voetbal gespeeld. Het eerste officiële professionele voetbal toernooi werd georganiseerd door de Guayas Football Association (Spaans: Asociación de Fútbol del Guayas, afgekort AFG), dat een jaar eerder zelf professioneel was geworden. Het toernooi was alleen toegankelijk voor aangesloten clubs en doordat dat enkel clubs uit Guayaquil waren, kreeg het toernooi de naam ‘The Professional Football Championship of Guayaquil’. De eerste editie werd gewonnen door de club Río Guayas. Enkele jaren later, in 1954, besloot de associatie uit Pichincha (Asociación de Fútbol No Amatur de Pichincha, afgekort AFNA) haar eigen professionele toernooi voor haar aangesloten clubs te organiseren. Hieraan mochten clubs uit de regio’s Quito en Ambato deelnemen. Dit toernooi werd de ‘Campeonato Professional Interandino’ genoemd. Het eerste Inter-Andeaanse professionele kampioenschap werd gewonnen door LDU Quito. Door de constructie met de twee regionale competities, was er nooit een club die zich echt landskampioen kon noemen. Dit veranderde in 1957, toen er een nationaal voetbal toernooi werd opgezet voor de winnaars van beide eerder genoemde competities. De eerste editie werd uitgevochten door de kampioen en nummer twee van de Campeonato Professional de Fútbol de Guayaquil (Emelec & Barcelona) en de kampioen en nummer twee van de Campeonato Professional Interandino (Deportivo Quito & Aucas). Emelec wist dit korte toernooi te winnen en schreef geschiedenis als eerste officiële landskampioen van Ecuador. Hoewel er in 1958 en 1959 geen kampioenschap werd gehouden, kwam het korte toernooi in dezelfde vorm terug in 1960 maar werd het kampioenschap uitgebreid naar acht teams. Deze vorm werd tot aan 1967 uitgevoerd. Hierna veranderden er een aantal zaken: Na 1967 werden de regionale toernooien stopgezet. Teams die strijden om het nationale kampioenschap vanaf 1968 behoren nu tot de Primera Categoria. Een tweede niveau van Ecuadoraans voetbal werd georganiseerd, de Segunda Categoria. Promoveren en degraderen was vanaf nu mogelijk. In 1971 werd de Primera Categoria opgedeeld in twee series: Serie A en Serie B. Door deze splitsing werd de Serie A als hoogste niveau gezien, de Serie B werd als tweede divisie gezien en de Segundo Categoria als derde niveau. Tussen 1983 en 1988 werd de Serie B weer samengevoegd met de Segundo Categoria maar kwam in 1989 opnieuw tot leven. Sindsdien is de Serie B als tweede niveau gebleven. Clubs Sinds het eerste seizoen van de Serie A in 1957, hebben er in totaal 55 clubs deelgenomen aan de competitie. Barcelona is de enige club die nog nooit gedegradeerd is, geen enkele club heeft aan elk seizoen deelgenomen. Dit komt doordat teams uit Guayaquil weigerden deel te nemen aan het seizoen 1964. De volgende zestien clubs zullen in het seizoen 2023 deelnemen aan de Serie A: Loja teams: Libertad Quito teams: Aucas, Cumbayá, LDU Quito, Universidad Católica, El Nacional Ambato teams: Mushuc Runa, Tècnico Universitario Guayaquil teams: Barcelona, Emelec, Guayaquil City Overige teams: Independiente del Valle, Delfin, Deportivo Cuenca, Gualaceo, Orense Barcelona is recordhouder wat betreft nationale titels en voert met zestien stuks nog altijd de lijst aan. Op plek twee staat Emelec met veertien kampioenschappen, El Nacional werd dertien keer landskampioen. LDU Quito(11), Deportivo Quito(5), Deportivo Cuenca(1), Olmedo(1), Delfin(1), Everest(1) en Independiente del Valle(1) maken de lijst van kampioenen compleet. Elke club die meerdere keren kampioen wist te worden, lukte het ook om dit tweemaal op rij te doen. El Nacional en Emelec zijn de enige twee clubs die drie titels op een rij wisten te pakken. Reacties Spoiler Op 18-10-2023 om 14:28 zei bas huijsmans: Deze ga ik ook zeker volgen. Hopelijk werkt deze manier van een Novelle erg goed voor je zodat je ver kan komen in de save/novelle! Ik hoop het ook, Bas! Ik zit momenteel in ieder geval vol goede moed Op 18-10-2023 om 14:35 zei Marius: De award voor de eerste FM24 novelle gaat alvast naar jou! Heel erg benieuwd met welk lekkers je ons gaat verrassen, want aan jouw boeiende schrijfstijl en interessante content waarmee je ons gaat verblijden, twijfelt natuurlijk al lang niemand meer. Maar je schept zeker ook hoge verwachtingen met je plan van aanpak dat al helemaal voorbereid is en klaarligt. Succes in ieder geval! PS: die AI-plaatjes vind ik persoonlijk geweldig. Ik ontdekte vanochtend net jouw andere topic daarover. Ik sluit niet uit dat ik die werkwijze af en toe schaamteloos ga kopiëren voor mijn eigen novelle, maar ik zal wellicht lang niet de enige zijn. Ha, bedankt, hebben we de eerste prijs al te pakken! Bedankt voor de complimenten, ik hoop dat ik het allemaal waar kan maken. Ik denk inderdaad dat er dit jaar meerdere mensen gaan zijn die gebruik gaan maken van AI, wat ook helemaal prima is natuurlijk. Denk wel dat ik hierin heel erg mijn eigen stijl heb, hoop wel dat mensen daar rekening mee houden. Op 18-10-2023 om 14:49 zei Tim': Kijk, nu kan ik gewoon schaamteloos nog een keer reageren Een erg leuke opzet en vooral een waarvan ik ook veel hoop te leren. Ook interessant dat je naar Ecuador gaat, want dat is ook compleet nieuw. Bedankt man! Ik hoop dat je er wat van kan oppikken dan. Een van de redenen waarom ik voor Ecuador heb gekozen is inderdaad de originaliteit. Heb het zelf nog niet eerder gezien namelijk! Op 18-10-2023 om 15:26 zei Keeza: Nice man, goede opening! Mag ik de volgende keer een tag ontvangen? Bedankt, dat mag zeker! Op 18-10-2023 om 15:39 zei chrisje1993: Hier wil ik ook zeker een tagje bij krijgen. Dat kan! Op 18-10-2023 om 16:08 zei DGremlin: Heel erg benieuwd wat dit gaat worden. Als je ook nog maar in de buurt komt van het topic van Özil to the Arsenal komt, ben je wat mij betreft al kandidaat voor novelle van het jaar. Ik ben minstens zo benieuwd, denk ik! Ik denk wel dat ik de kennis en skills in huis heb om er bij in de buurt te komen, volhouden is de grootste uitdaging Op 18-10-2023 om 16:17 zei MNie: Heerlijke opening en ook met zelfkennis geschreven Bedankt Martijn! Op 18-10-2023 om 16:58 zei 19CH98: Veel plezier en succes! Ben benieuwd hoe je de ruime maand tot het begin van het spel gaat volmaken. Bedankt! Nou, met updates zoals deze Op 18-10-2023 om 20:36 zei Mordurette: Heel veel plezier Daniel, dit is op jouw lijf geschreven (letterlijk en figuurlijk). Bedankt Jorn! Laten we het maar bij figuurlijk houden Op 19-10-2023 om 00:23 zei Steels: Je hebt in ieder geval mijn interesse gewekt! Hou wel van zulke updates ook! Top! Op 19-10-2023 om 09:13 zei Jotew: Had het niet beter kunnen verwoorden! Tagje aub Bij dezen! Op 19-10-2023 om 09:37 zei ElMarcos: Zoals altijd ga ik ook deze novelle weer van je volgen. Ik ben zeer benieuwd naar deze niet insteek en hoop oprecht dat je hier een mooie en lang lopende novelle van kunt maken. Ik hoop hetzelfde! Op 19-10-2023 om 09:47 zei Arezo: Zeg me alsjeblieft dat hij een FM tattoo heeft?! Nee, nog niet.. Gaat er nog wel een keer komen dus als je goede ideeën hebt Taglijst Spoiler @Steels @Boyzone @Willem @Urbeto @KayDeManaager @keano77 @neva @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo Wil je van deze lijst af of toegevoegd worden? Laat het gerust weten! Volgende update: Campeonato Ecuatoriano de Fútbol (LigaPro) (Deel 2) (Structuur, selectieregels en Copa de Ecuador) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Mooi stukje over de geschiedenis van de Ecuadoraanse competitie. Je ploeg heeft al een landstitel maar ik kan mij niet voorstellen dat het daar bij blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Het ziet er weer enorm gelikt uit hoor en bevat een hoop informatie! Chapeau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Een land waar ik elke save wel wat talentjes oppik. Met name bij deze club en bij Barcelona. Ben benieuwd Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Leuk zo wat achtergrond. Net zoals de meesten hier ben ik verre van bekend met deze competitie. Benieuwd of het je ook gaat lukken om hier een ganse carrière uit te bouwen. In Europa zijn er altijd wel bepaalde aanknopingspunten om de motivatie terug op te prikken indien nodig, in zo'n onbekende competitie schrikt het eventuele ontbreken daarvan mij persoonlijk wat af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Leuke inzichten wat betreft het Ecuadoriaans voetbal. Ik ken een aantal spelers van weleer, maar that's it. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Mooi overzicht van de geschiedenis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Leuk om te lezen over deze competitie. Er vliegen qua clubs wat bekende namen voorbij, maar ook genoeg die absoluut geen belletje doen rinkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten