Djurovski Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Mooi stukje hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Leuke achtergrondinfo over een competitie die nauwelijks bekend is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 20 oktober 2023 Share Geplaatst 20 oktober 2023 Ben benieuwd wat je er van gaat maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 23 oktober 2023 4. Campeonato Ecuatoriano de Fútbol (LigaPro) (Deel 2) Structuur De huidige structuur is meer zoals we die in Zuid-Amerika gewend zijn. Het seizoen wordt opgedeeld in twee kampioenschappen, de Apertura loopt doorgaans van februari tot en met juni en de Clausura start meestal weer in augustus en loopt dan door tot in december. De winnaars van de Apertura en Clausura kwalificeren zich voor de finale om uit te maken wie zich landskampioen mag noemen. Wint een team beide kampioenschappen waarin één keer tegen elkaar gespeeld wordt, is deze automatisch landskampioen. De winnaars van de Apertura en Clausura kwalificeren zich ook voor de groepsfase van de Copa Libertadores. Naast de gespreide ranglijsten, wordt er ook een ranglijst bijgehouden die beide fases van de competitie samenvoegt. De nummer één van de gecombineerde ranglijst kwalificeert zich ook voor de groepsfase van de Copa Libertadores. De nummer twee begint in de Tweede Ronde en de nummer drie begint in de Eerste Ronde van de Zuid-Amerikaanse Champions League. De nummers vier tot en met acht kwalificeren zich voor de eerste fase van de Copa Sudamericana, het Zuid-Amerikaanse equivalent van de Europa League. De twee teams onderaan deze ranglijst degraderen naar de Serie B. Selectieregels De regels zijn in Ecuador op zich niet zo heel streng maar er wordt wel degelijk gebruikgemaakt van een buitenlander-regel om de ontwikkeling van Ecuadoraanse spelers te stimuleren. Elke speler die deelneemt aan een LigaPro-wedstrijd moet binnen de window geregistreerd zijn. Een selectie mag uit maximaal 50 geregistreerde spelers bestaan. Van die 50 spelers mogen er maximaal zes uit het buitenland komen. Elk land anders dan Ecuador wordt als buitenlands gezien Maximaal acht huurspelers vanuit het buitenland (boven 22 jaar) Maximaal acht huurspelers naar het buitenland (boven 22 jaar) Copa Ecuador Dan nog even gauw het nationale bekertoernooi want hieraan kunnen we zien dat het Ecuadoraanse voetbal bezig is aan een opmars en alle zeilen bijzet om het niveau in het land te verhogen. Voorheen werden er namelijk twee beker toernooien georganiseerd; één voor de Serie A clubs en één voor de Serie B clubs. Sinds 2019 is hiermee gestopt en wordt er een heuse nationale bekercompetitie gespeeld! De Copa Ecuador, officieel Copa FEF Ecuador, werd in 2018 in het leven geroepen door de Ecuadorian Football Federation en zou in 2019 van start gaan. De redenen om een nationaal bekertoernooi op te zetten waren als volgt: De reikwijdte van het Ecuadoraanse voetbal uitbreiden naar meer plaatsen in het land. Nieuwe economische middelen genereren voor de FEF. Nieuwe economische middelen genereren voor de lagere lagen van het binnenlandse voetbal. De eerste editie van dit toernooi werd gewonnen door LDU Quito, waarna er in 2020 en 2021 geen bekercompetitie werd georganiseerd vanwege de COVID-pandemie. Independiente del Valle is het team dat het toernooi - in een nieuwe opzet - in 2022 wist te winnen. De eerste ronde van het toernooi wordt gespeeld door de tien Serie B clubs en 20 provinciale kampioenen, daarnaast worden de kampioenen en nummers twee van de amateurcompetities ingevoegd. De uitslag wordt bepaald over een heen- en terugwedstrijd. De zestien winnaars worden vervolgens geloot aan de zestien clubs uit de Serie A. In de tweede ronde wordt er over een enkele wedstrijd bepaald wie er doorgaat. Het laagst geklasseerde team organiseert de wedstrijd. De achtste- en kwartfinales worden ook over één wedstrijd bepaald. De vier halve finalisten spelen vervolgens een competitie waarbij iedereen twee keer tegen elkaar speelt. De bovenste twee teams plaatsen zich vervolgens voor de finale, waarin één wedstrijd beslist wie het toernooi wint. De winnaar van de Copa Ecuador plaatst zich voor de eerste ronde van de Copa Libertadores én neemt het op tegen de landskampioen in de strijd om de Supercopa de Ecuador in het volgende seizoen. Taglijst Spoiler @Steels @Boyzone @Willem @Urbeto @KayDeManaager @keano77 @neva @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Satioz Wil je van deze lijst af of toegevoegd worden? Laat het gerust weten! Reacties Spoiler Op 20-10-2023 om 15:09 zei 19CH98: Mooi stukje over de geschiedenis van de Ecuadoraanse competitie. Je ploeg heeft al een landstitel maar ik kan mij niet voorstellen dat het daar bij blijft. Ik hoop dat het daar niet bij blijt, zal toch niet? Op 20-10-2023 om 15:12 zei MNie: Het ziet er weer enorm gelikt uit hoor en bevat een hoop informatie! Chapeau. Bedankt! Op 20-10-2023 om 15:18 zei Arezo: Een land waar ik elke save wel wat talentjes oppik. Met name bij deze club en bij Barcelona. Ben benieuwd Succes! Ik ben ook heel benieuwd wat we voort kunnen gaan brengen maar als Caicedo, Hincapié en Páez de standaard wordt gaan we een leuke save tegemoet! Op 20-10-2023 om 15:39 zei Marius: Leuk zo wat achtergrond. Net zoals de meesten hier ben ik verre van bekend met deze competitie. Benieuwd of het je ook gaat lukken om hier een ganse carrière uit te bouwen. In Europa zijn er altijd wel bepaalde aanknopingspunten om de motivatie terug op te prikken indien nodig, in zo'n onbekende competitie schrikt het eventuele ontbreken daarvan mij persoonlijk wat af. Ik ga er vanuit dat dat wel kan, de doelstellingen zijn natuurlijk anders dan kampioenschappen pakken, etc. Deze save draait om het klaarstomen van talenten voor de Europese velden. Hopelijk kan ik op den duur ook bondscoach worden van Ecuador en zo het hele land omhoog proberen te stuwen. Daarnaast wil ik actief bezig zijn met tactieken dus we gaan ons zeer zeker wel vermaken. Op 20-10-2023 om 15:47 zei Keeza: Leuke inzichten wat betreft het Ecuadoriaans voetbal. Ik ken een aantal spelers van weleer, maar that's it. Ik weet ook niet veel van het Ecuadoraanse voetbal maar dat maakt het des te interessanter! Op 20-10-2023 om 16:54 zei Mordurette: Mooi overzicht van de geschiedenis. Bedankt! Op 20-10-2023 om 18:51 zei Tim': Leuk om te lezen over deze competitie. Er vliegen qua clubs wat bekende namen voorbij, maar ook genoeg die absoluut geen belletje doen rinkelen. Dat viel mij ook mee ja, wat betreft de clubnamen. En dat terwijl ik nooit bewust naar het Ecuadoraanse voetbal gekeken heb. Op 20-10-2023 om 18:55 zei Djurovski: Mooi stukje hoor Bedankt! Op 20-10-2023 om 20:12 zei DGremlin: Leuke achtergrondinfo over een competitie die nauwelijks bekend is. Bedankt! Op 20-10-2023 om 22:32 zei Urbeto: Ben benieuwd wat je er van gaat maken Ik ben even benieuwd denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Puike uiteenzetting weer zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Mooie opsomming van de competities en goed om een inkijkje te geven in de regels. Er zijn in elk geval genoeg ploegen die zich voor een continentaal toernooi kwalificeren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Kan je ook naast continentaal voetbal pakken? Want het aantal plekken dat daar recht op geeft, valt toch wel op als je dit overzicht doorneemt. Verder viel mij ook op dat er relatief weinig buitenlanders kunnen gebruikt worden, maar dat hoeft niet per sé een nadeel te zijn natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Wat een prachtige novelle, is dit nu al. Ik ontvang graag een tag en hoop dat je dit heellang kan gaan volhouden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Die beker is wel heel complex opgezet om eerlijk te zijn. Wordt er in de competitie trouwens 1x tegen elkaar gespeeld (dus 15 wedstrijden) of is dat ook weer onnodig complex gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Weer een hele mooie informatieve update. Ik vind de competitie opbouw in die landen wel verschrikkelijk moet ik zeggen, maar goed.. de buitenlander regel vind ik dan wel weer top, want dat aantal ligt laag, waardoor je verplicht bent om spelers op te leiden of jong naar de club te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 24 oktober 2023 Share Geplaatst 24 oktober 2023 Ohja die opsplitsing van de competitie, dat is in veel landen in Zuid-Amerika. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden eigenlijk. Hoe zit het eigenlijk met de Copa Libertadores? Ook minimaal 8 HG spelers die je moet registreren? Of zijn dat andere regels? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 oktober 2023 Share Geplaatst 24 oktober 2023 Leuke informatieve info weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larrie Geplaatst 25 oktober 2023 Share Geplaatst 25 oktober 2023 Ik ben zeer benieuwd naar je vervolg van deze novelle…. Ik volg Ozil al heel lang op het SI Games forum en op Twitter (nu X). Ook een zeer opvallende keus qua competitie, maar zeker een mooie club waar heel veel talenten vandaan komen. ik zou graag een tag willen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 26 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 26 oktober 2023 5. Independiente del Valle (Deel 1) Zoals inmiddels bij velen al bekend is, is mijn club keuze gevallen op Independiente del Valle. Voorafgaand aan mijn keuze had ik een lijst samengesteld met twintig interessante clubs - van over de hele wereld - die bekend staan om hun jeugdopleiding. Het verhaal van Los Negriazules sprak mij uiteindelijk het meeste aan. Het feit dat ze actief zijn in Zuid-Amerika (Ecuador) gaf hen een extra voordeel. In de update van vandaag wil ik jullie voorstellen aan deze bijzondere club. Nou kan ik een hele update weiden aan de informatie die op Wikipedia staat maar die kunnen jullie ook zelf opzoeken. Een geschiedenisles vol met jaartallen zit volgens mij niemand op te wachten. Ik doe het dan ook lekker op mijn eigen manier! Geschiedenis Het echte verhaal van deze club begint pas in 2006 maar voordat we daar aankomen gaan we iets verder terug en stop ik stiekem toch een klein beetje Wikipedia in deze update. Ik zal dit deel echter kort en bondig houden: Opgericht op 1 maart 1958 als Club Deportivo Independiente, door Jose Terán In 1977, twee jaar na de dood van Terán, veranderde de club van naam: Club Social y Deportivo Independiente José Terán Naam en clubkleuren (rood-wit) gebaseerd op Club Atlético Independiente uit Argentinië In 1995 werd voor de tweede keer de Segunda Categoria (derde niveau) gehaald Na het winnen van de Segunda Categoria in 2007 werd de clubnaam opnieuw veranderd naar Independiente del Valle en veranderden de clubkleuren naar zwart-blauw Twee jaar later werd promotie naar het hoogste niveau afgedwongen Inmiddels zullen jullie wel merken dat het Ecuadoraanse voetbal aan verandering onderhevig is en met grote stappen vooruit gaat. Eén club in het bijzonder heeft een grote invloed gehad op de recente wijzigingen binnen het domestieke voetbal; Independiente del Valle. Ik gaf eerder al aan dat het verhaal van deze club pas écht in 2006 begint. Illustraties van Michell Deller die Independiente del Valle koopt Independiente bevond zich in financiële moeilijkheden en had moeite om het hoofd boven water te houden. Dat is waar Michell Deller in beeld komt, een rijke zakenman met een uitgebreide portefeuille van bedrijven nam de club over. Een jaar later won de club de Segunda Categoria en promoveerde naar de Serie B. Twee jaar later werd ook de Serie B gewonnen en promoveerde Independiente voor het eerst in haar historie naar het hoogste niveau in Ecuador. Sindsdien gaat het hard met de club uit Sangolqui. Independiente Formativa & Infrastructuur In 2009 werd het project, dat vandaag de dag buitengewone resultaten oplevert, van start gegaan. Na de allereerste promotie van de club naar de top van het Ecuadoriaanse voetbal, werd Independiente Formativa geboren. Het doel was om de nadruk te leggen op de jeugdopleiding en zo veel mogelijk spelers van eigen bodem te promoveren naar het eerste elftal. Independiente tekende ook een samenwerkingsovereenkomst met de Qatarese academie, ASPIRE, die wereldwijd jonge talenten wilde aantrekken. In Ecuador doen ze dat via Independiente. In het hele land werden voetbalacademies geopend met een specifiek doel: deze jonge talenten dezelfde filosofie bijbrengen en het eerste elftal versterken. Independiente heeft nu meer spelers van eigen bodem dan elke andere club in de afgelopen tien jaar. Om de focus op het ontwikkelen van jong talent verder te vergroten kwam Independiente del Valle tot een overeenkomst met Alianza Cotopaxi SC om als hun reserve elftal te gaan fungeren. Zij waren het jaar daarvoor gepromoveerd naar de Serie B. De naam van die club werd veranderd naar Club Deportivo Independiente Juniors en op het moment van schrijven, met nog drie wedstrijden te gaan, staat het team vijfde in de Serie B en maakt het nog altijd kans op de tweede plaats. Thuis, uit en derde shirt van Independiente del Valle (2023) In 2021 werd het nieuwe stadion, Estadio Banco Guayaquil, geopend. De club is zo snel gegroeid dat ze wel een nieuw stadion moesten bouwen. Het oude theater voldeed niet aan de eisen van de FIFA en daar mochten dus geen internationale wedstrijden georganiseerd worden. Het stadion biedt plaats aan twaalfduizend mensen en kostte zo’n twaalf miljoen Dollar om te bouwen. Bovendien beschikt de club over een zeer modern trainingscentrum, vooral naar Ecuadoriaans niveau. Hun toonaangevende infrastructuur op het continent is een indicatie van hun succes op en buiten het veld. Het Centro de Alto Rendimiento is uitgerust met zeven voetbalvelden, waarvan één met kunstgras. Een kantine, fitnessruimte, een binnenzwembad en administratieve kantoren zijn ook aanwezig op het complex. Tevens zijn er slaapzalen aanwezig, waar jeugdspelers worden ondergebracht en verzorgd - een typisch voorbeeld van het Zuid-Amerikaanse voetbal. Illustraties van het hypermoderne complex Centro de Alto Rendimiento Bovendien wordt naast hun voetbalontwikkeling ook academisch onderwijs aangeboden. Jeugdspelers gaan naar school in de Escuela IDV Valderon, die in 2021 werd geopend. Een dergelijke innovatie is niet alleen baanbrekend voor het Ecuadoraanse voetbal, maar voor heel Zuid-Amerika. Het project, getiteld ReinventED IDV, wordt aangestuurd door Michel Deller. Reacties Spoiler Op 23-10-2023 om 10:57 zei Urbeto: Puike uiteenzetting weer zo Bedankt man, leuk dat het in de smaak valt! Op 23-10-2023 om 12:03 zei Tim': Mooie opsomming van de competities en goed om een inkijkje te geven in de regels. Er zijn in elk geval genoeg ploegen die zich voor een continentaal toernooi kwalificeren! Klopt inderdaad. Moeten even gaan zien hoe het precies verdeeld wordt want de landskampioen is natuurlijk al geplaatst door één van de rondes te winnen. De bekerwinnaar zal veelal ook bovenin de tabel eindigen dus ik ben benieuwd hoe dat allemaal werkt dan. Op 23-10-2023 om 12:52 zei Marius: Kan je ook naast continentaal voetbal pakken? Want het aantal plekken dat daar recht op geeft, valt toch wel op als je dit overzicht doorneemt. Verder viel mij ook op dat er relatief weinig buitenlanders kunnen gebruikt worden, maar dat hoeft niet per sé een nadeel te zijn natuurlijk. We willen veelvuldig gebruik maken van eigen jeugd dus dat zou geen problemen moeten opleveren. Wat betreft de kwalificaties voor het continentale voetbal verwijs ik je graag naar mijn reactie hierboven (op Tim'). Op 23-10-2023 om 13:12 zei Kyrill: Wat een prachtige novelle, is dit nu al. Ik ontvang graag een tag en hoop dat je dit heellang kan gaan volhouden Bedankt Karel, ik neem je mee! Op 23-10-2023 om 15:19 zei 19CH98: Die beker is wel heel complex opgezet om eerlijk te zijn. Wordt er in de competitie trouwens 1x tegen elkaar gespeeld (dus 15 wedstrijden) of is dat ook weer onnodig complex gemaakt. Ja, in beide fasen speel je 1x tegen alle andere teams. Op 23-10-2023 om 23:23 zei MNie: Weer een hele mooie informatieve update. Ik vind de competitie opbouw in die landen wel verschrikkelijk moet ik zeggen, maar goed.. de buitenlander regel vind ik dan wel weer top, want dat aantal ligt laag, waardoor je verplicht bent om spelers op te leiden of jong naar de club te halen. Het valt hier op zich wel mee. Je hebt gewoon het eerste seizoensdeel en een tweede en dat zijn dan aparte tabellen, die aan het eind ook nog weer samengevoegd worden. In principe is het dus gewoon een Europees seizoen en spelen de winnaar van de eerste helft tegen de winnaar van de tweede helft om de landskampioen te bepalen. Dat laatste is nou net de bedoeling van deze save Op 24-10-2023 om 08:55 zei Mordurette: Ohja die opsplitsing van de competitie, dat is in veel landen in Zuid-Amerika. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden eigenlijk. Hoe zit het eigenlijk met de Copa Libertadores? Ook minimaal 8 HG spelers die je moet registreren? Of zijn dat andere regels? Ik moet je een antwoord verschuldigd blijven, helaas. Ik ben nog niet echt in de Copa Libertadores gedoken... Kom ik op terug! Op 24-10-2023 om 18:50 zei Djurovski: Leuke informatieve info weer Bedankt! 16 uur geleden zei larrie: Ik ben zeer benieuwd naar je vervolg van deze novelle…. Ik volg Ozil al heel lang op het SI Games forum en op Twitter (nu X). Ook een zeer opvallende keus qua competitie, maar zeker een mooie club waar heel veel talenten vandaan komen. ik zou graag een tag willen Kijk, dit vind ik nou leuk! Mensen die reageren op mijn novelle die verder niet heel actief zijn op het forum. Tof dat je me hier gaat volgen en bedankt voor jouw reactie! Taglijst Spoiler @Steels @Boyzone @Willem @Urbeto @KayDeManaager @keano77 @neva @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Satioz @Kyrill @larrie Wil je van deze lijst af of toegevoegd worden? Laat het gerust weten! Volgende update: Investeringen, filosofie, record sales en de volgende generatie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Leuk om je geschiedenis zo in te steken dat je je vooral kan richten op Deller en de club sinds zijn overname. Dit klinkt als een interessant verhaal. Haalt ASPIRE eigenlijk ook Ecuadoraanse talenten naar Qatar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Wederom een mooie update met prachtige illustraties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Alles lijkt in orde om meteen successen te boeken. Ben mede daarom ook zeer benieuwd naar de eerste wedstrijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 ASPIRE was toch ook een tijdje actief bij Eupen, nee? Het klinkt in ieder geval wel veelbelovend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Ik vind het clublogo erg mooi moet ik zeggen, kijk ik soms ook nog weleens naar bij het uitzoeken van een club. De AI plaatjes zijn ook echt top gelukt zeg. En zoals altijd is het inhoudelijk ook nog een sterk. Ik voel een IDS aankomen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Interessant verhaal wederom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Mooie club keuze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larrie Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Zo word ik wel wat wijzer over de club. Al ben ik ook benieuwd naar de filosofie van de club en zeker hoe jij het gaat neerzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 Altijd fijn om zo'n onbekende club wat beter te leren kennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Heel leuk concept / leuke insteek! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 29 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 29 oktober 2023 6. Independiente del Valle (Deel 2) Investeringen betalen zich uit Al het werk en investeringen beginnen zich in de laatste jaren uit te betalen. In 2016 was Independiente in staat om heel Zuid-Amerika in shock te brengen door onder andere Boca Juniors en River Plate te verslaan op weg naar de finale van de Copa Libertadores, waarin zij 3-1 verloren van het Colombiaanse Atlético Nacional. Tijdens dit avontuur werden verscheidene zelf opgeleide spelers opgesteld. Drie jaar later, in 2019, werd voor het eerst een grote prijs gepakt door onder andere Corinthians en CA Independiente te verslaan en uiteindelijk de Copa Sudamericana te winnen. De Ecuadorianen wisten CA Colón met 3-1 te verslaan in de finale, opnieuw werd dat team gedefinieerd door een kern van zelf opgeleide spelers. Afgelopen jaar wisten ze dit kunstje te herhalen. Op weg naar de finale werden onder andere Lanús, Deportivo Táchira en FBC Melgar voorbijgestreefd terwijl er opnieuw een flink aantal jeugdproducten werd opgesteld: Moisés Ramírez, Luis Segovia, Jhoanner Chavez, Marco Angulo en Junio Sornoza. Een groot deel van deze spelers was ook belangrijk in het voorgaande seizoen, waarin zij voor het eerst in de geschiedenis landskampioen wisten te worden. Independiente del Valle’s filosofie Al het succes van Independiente del Valle begon met het belang hechten aan hun jeugdopleiding, maar hun uitstekende scouting mag ook niet ondergewaardeerd worden. Ze concentreerden zich op de twee hoogste divisies van het Argentijnse voetbal en contracteerden een aantal uitstekende spelers uit die markten. Lorenzo Faravelli, Lautaro Diaz, Jonathan Bauman, Mateo Carabajal en Nicolas Previtali zijn slechts enkele voorbeelden. Cruciaal is dat de club de laatste tijd ook een overvloed aan spelers heeft verkocht voor relatief hoge transfersommen. Er moet echter worden benadrukt dat het geen ‘rijke’ club is die grote bedragen en salarissen investeert in nieuwe spelers. Opleiden, verkopen, investeren in de jeugd Alleen al vorig jaar hebben een aantal jeugdspelers hun debuut gemaakt voor het eerste elftal. Ondanks een coachwissel – toen de Portugees Renato Paiva naar Club Léon vertrok en werd vervangen door de Argentijnse Martín Anselmi – bleef het traject bestaan. Joel Ordóñez (17), Yaimar Medina (17), Orlando Herrera (18), Patrik Mercado (19), Anthony Valencia (18) en Garis Mina (19) maakten allemaal hun debuut voor het eerste elftal. Om de hegemonie van eigen bodem verder te versterken, waren alle bovengenoemde namen belangrijke onderdelen van het IDV-jeugdteam dat op de laatste hindernis viel in de U-20 Copa Libertadores van 2019, nadat het het hele toernooi had gedomineerd. Het is niet verwonderlijk dat Independiente del Valle altijd goed presteert in jeugdtoernooien. Ze hebben inmiddels drie keer op rij de finale van de U-20 Copa Libertadores bereikt. Tegen Nacional en Peñarol, beide Uruguayaanse partijen, verloren ze. Maar in 2020 wonnen ze het prestigieuze jeugdtoernooi door River Plate te verslaan en alles te winnen. Tot dat triomfantelijke team van 2020 behoorden Moisés Caicedo en Piero Hincapié, die nu regelmatig spelen voor respectievelijk Chelsea en Bayer Leverkusen. Record Sales Zoals eerder aangegeven heeft het succes van Independiente del Valle op het veld – het ontwikkelen van een competitief team dat bestaat uit talent van eigen bodem – aanzienlijke winsten buiten het veld opgeleverd. Alleen al sinds 2020 heeft de club ruim zeven door de jeugdopleiding geproduceerde jonge spelers verkocht aan Europese clubs voor vergoedingen van meer dan € 2 miljoen. Alan Franco Atlético-MG €2,1M Angelo Preciado KRC Genk €3M William Pacho Royal Antwerp €2,87M Moisés Cacedo Brighton & Hove Albion €5M Pedro Vite Vancouver Whitecaps €2,27M José Hurtado RB Bragantino €3,1M Joel Ordóñez Club Brugge €3,9M Jhoanner Chávez EC Bahia €3,25M Marco Angulo Cincinnati €2,83M Alan Minda Cercle Brugge €2M Kendry Páez Chelsea N.N.B. (2025) Moisés Caicedo is de meest opvallende van allemaal. Hij brak in 2021 op grote schaal door en vestigde zich als een van de meest opwindende jonge talenten in heel Amerika. Brighton & Hove Albion versloeg de concurrentie door hem te contracteren, en na een korte periode op huurbasis in België laat de Ecuadoraanse international nu zijn potentieel op hoog niveau zien op het middenveld van de Premier League. Belgische clubs hebben zich snel op Independiente del Valle gestort als een vruchtbare opkomende markt. Angelo Preciado was de eerste die naar KRC Genk verhuisde, en William Pacho en Joel Ordóñez zaten hem op de hielen. Niet lang daarna vertrok ook Alan Minda naar België. Bovendien kijken clubs in de sterkste competities van Amerika – Série A in Brazilië, Primera División in Argentinië, MLS in de VS – steeds meer naar Independiente del Valle om hun volgende winstgevende speler op te halen. De overstap naar een van die competities betekent een beter beheersbare stap voorwaarts voor spelers, met een zachtere assimilatie van culturen. Een voorbeeld hiervan was de eerder genoemde Piero Hincapié, die naar CA Talleres in Argentinië verhuisde. Minder dan een jaar nadat hij bij hen kwam spelen, werd hij voor een bedrag van € 6,35 miljoen verkocht aan Bayer Leverkusen, wat hun initiële investering bijna verzesvoudigde. Sindsdien is hij een vaste waarde in de Bundesliga. De volgende generatie Naast dat spelers uit het eerste elftal worden opgehaald, worden er steeds vaker spelers aangetrokken van de jeugdteams van Independiente del Valle – een zeker teken van een sterke jeugdopleiding. Door hun eigen succes krijgt de club nu te maken met veel concurrentie van Europese clubs om hun beste opkomende talenten te behouden voordat ze spelers in het eerste elftal worden. Patrickson Delgado en Anthony Valencia gingen respectievelijk naar AFC Ajax en Royal Antwerp voordat ze wekelijks voor de senioren speelden. Tevens werd in juli 2023 bekend dat Chelsea het grote talent Kendry Páez gaat overnemen van de club, wanneer hij eenmaal achttien jaar is geworden (zomer van 2025). Naar verluidt betaalt de club uit Londen een bedrag van € 20 miljoen. Nu zal ik enkele van de beste opkomende spelers belichten die de komende jaren zouden moeten doorbreken in het eerste elftal. Kendry Páez is het grootste talent in de jeugdopleiding van Independiente del Valle. Het talent kwam vorig jaar nog steeds in aanmerking voor het U-15-team, was de beste speler van hun U-17-ploeg en is onlangs gepromoveerd naar het U19-team. Hij werd vorig jaar gekroond tot Speler van het Toernooi tijdens de Next Generation Trophy; hij was de belangrijkste speler van Independiente del Valle U-18s in de Copa Milo; hij is nu basisspeler voor de oudste leeftijdsgroep van de academie. Páez beschikt over een uitstekende techniek en kan vrijwel alles met zijn linkervoet. Hij is ongelooflijk gevaarlijk vanuit spelhervattingen en heeft bewezen dat hij vrije trappen kan scoren vanaf grote afstand. Páez is erg snel aan de bal en beschikt over uitstekende richtingsveranderingen en balans. Hij is ook behoorlijk lang voor zijn leeftijd en zal de komende jaren waarschijnlijk nog een paar centimeter verder groeien. Hij heeft een sterk dribbelvermogen, ondersteund door zijn atletisch vermogen en balcontrole, en heeft een zeer goed inzicht. Páez heeft veel aanvallend vermogen en creëert meerdere kansen per wedstrijd op jeugdniveau. Páez vertrekt in de zomer van 2025 naar Chelsea. José Klinger is een ander groot talent in het jeugdsysteem van Independiente del Valle. Als rechtsbenige linksbuiten zal hij in de toekomst misschien moeite hebben om in het eerste elftal te komen, omdat ze niet in een formatie spelen die bij hem past. Klinger doet het echter heel goed op minderjarig niveau en is de belangrijkste speler voor de U-19-ploeg. De Ecuadoriaan heeft een goede variatie in zijn speelstijl, waarbij hij zijn bewegingen in vast balbezit afwisselt en zijn acties goed timed. Hij is gevaarlijk met runs van achteren, maar kan de bal ook naar gevaarlijke gebieden dribbelen voordat hij van afstand probeert te schieten. Klinger heeft een goede traptechniek, maar schiet soms van te ver. Het talent dribbelt graag met de bal naar binnen, alvorens het spel naar de andere kant te verleggen. Zijn lange passes zijn van een heel hoog niveau. Klinger speelt met volwassenheid en weet wanneer hij het tegen tegenstanders moet opnemen en wanneer hij het spel moet vertragen. Hij is sterk in schouder-aan-schouder duels en is behoorlijk atletisch, verandert snel van richting en ziet er snel uit. De mix van fysiek vermogen, atletisch vermogen en technisch vermogen maakt hem tot een zeer interessante speler voor onder andere Belgische ploegen. Jean Paul Herrera is een typische rechtsback van Independiente del Valle. Net als Angelo Preciado en Juan Hurtado is hij niet de langste en heeft hij een vrij slank postuur, maar hij is erg goed aan de bal en heeft de drive om naar voren te komen. De Ecuadoraanse rechtsback is snel en beschikt over een goed atletisch vermogen. Hij beweegt zeer vloeiend als hij één-tweetjes speelt met teamgenoten en brengt het spel met die combinaties naar voren. Herrera is ook uitstekend in kleine ruimtes en houdt altijd zijn kalmte onder druk. Hij beschikt over goede richtingsveranderingen en behendigheid bij het aanvallen van 1-v-1-duels, waarbij hij de hele wedstrijd op en neer langs de vleugel loopt. Herrera heeft over het algemeen een uitstekende techniek; soms toonde hij zelfs zijn vaardigheden aan de bal op het verdedigende middenveld. Hij heeft een goed positiegevoel en is met zijn goede passtechniek en vloeiende beweging erg belangrijk in de opbouw. Zijn voorzet is goed en hij ziet zijn teamgenoten altijd in de ruimte, waarbij hij goede besluitvorming laat zien en kansen creëert voor teamgenoten. Steven Rai Heras is een Ecuadoraans centrale verdediger die vrij snel promoveerde naar de U-17, en de verdediger was ook een belangrijk onderdeel van het team dat de finale van de U-16 Next Generation Trophy bereikte. Met een lengte van ongeveer 1,78m, met de kans dat hij de komende jaren nog verder zal groeien, heeft Heras een goede bouw voor een centrale verdediger. Hij heeft ook een goede snelheid op zowel korte als lange afstanden, wat aantoont dat hij in staat is om veel afstand af te leggen achterin en te spelen in het systeem van Independiente del Valle. Hij moet zijn defensieve positionering verbeteren, maar zijn goede tackles en snelheid maken dit ruimschoots goed. In balbezit beschikt Heras over een goede passtechniek en kalmte onder druk. Ook al maakt hij nog steeds fouten in balbezit, hij heeft de potentie om een balspelende centrale verdediger te worden. Op zijn jonge leeftijd is het belangrijk dat hij fouten mag maken, maar zijn visie en besluitvorming in balbezit zijn echt goed. Jairo Reyes is een andere speler die naam heeft gemaakt voor de U-17-ploeg. Hij maakte ook deel uit van de U-18-selectie die vorig jaar de Copa Milo won. De middenvelder is zo'n 1,75 meter lang en heeft een gemiddeld postuur, dat waarschijnlijk nog een paar centimeter zal groeien. Hij heeft een goede snelheid, zowel op korte als lange afstanden. Hij is ook erg atletisch; Reyes beweegt vloeiend en verandert snel van richting. Net als Marco Angulo een paar maanden geleden moet Reyes zijn intensiteit verhogen en zijn atletische vaardigheden vaker laten zien. De middenvelder beschikt over goede balaanname en vertrouwt op krachtige passes in de eerste fase van de opbouw. De jongeling heeft een goede balcontrole bij het dribbelen en dicteert graag het spel. Verder is Reyes zowel aan als zonder de bal een intelligente speler. Hij lijkt een goede mentaliteit te hebben en is duidelijk zeer getalenteerd. Hij zou een heel goede verdedigende middenvelder kunnen worden in de opstelling van Independiente del Valle. Er zijn nog tal van andere getalenteerde spelers uit de generaties 2005, 2006, 2007 en 2008 bij Independiente del Valle. Justin Lerma (2008), Carlos Mejia (2007), Gerald Mora (2005), Keny Arroyo (2006), Michael Ayovi (2005), Darwin Guagua (2007) en Youri Ochoa (2005) kunnen allemaal het eerste elftal bereiken, samen met de vijf hierboven geprofileerde spelers. Reacties Spoiler Op 26-10-2023 om 11:00 zei Tim': Leuk om je geschiedenis zo in te steken dat je je vooral kan richten op Deller en de club sinds zijn overname. Dit klinkt als een interessant verhaal. Haalt ASPIRE eigenlijk ook Ecuadoraanse talenten naar Qatar? Volgens mij was het voor ASPIRE voornamelijk financieel gewin. Zij kregen transferrechten van bepaalde spelers en zouden dus aan diens transfers verdienen. Op 26-10-2023 om 12:47 zei Mordurette: Wederom een mooie update met prachtige illustraties Bedankt Jorn! Op 26-10-2023 om 13:26 zei 19CH98: Alles lijkt in orde om meteen successen te boeken. Ben mede daarom ook zeer benieuwd naar de eerste wedstrijden Oh, anders ik wel! Focus zal echter voornamelijk op tactiek en training liggen in mijn updates. Op 26-10-2023 om 14:45 zei Marius: ASPIRE was toch ook een tijdje actief bij Eupen, nee? Het klinkt in ieder geval wel veelbelovend! Geen idee, denk dat @FlyD daar misschien meer over weet? Op 27-10-2023 om 12:49 zei MNie: Ik vind het clublogo erg mooi moet ik zeggen, kijk ik soms ook nog weleens naar bij het uitzoeken van een club. De AI plaatjes zijn ook echt top gelukt zeg. En zoals altijd is het inhoudelijk ook nog een sterk. Ik voel een IDS aankomen! Dat vond ik ook en kijk ik ook zeker naar! Mwah, ik hoop dat de IDS toch eerst naar mensen gaat die al wat verder zijn in-game. Dit zijn eigenlijk alleen nog maar warm makertjes Toch bedankt voor het compliment! Op 27-10-2023 om 16:52 zei Urbeto: Interessant verhaal wederom! Bedankt! Op 27-10-2023 om 21:13 zei Djurovski: Mooie club keuze Vond ik ook! Op 27-10-2023 om 21:33 zei larrie: Zo word ik wel wat wijzer over de club. Al ben ik ook benieuwd naar de filosofie van de club en zeker hoe jij het gaat neerzetten. Bij dezen meer over de filosofie, zal in-game niet anders zijn 20 uur geleden zei DGremlin: Altijd fijn om zo'n onbekende club wat beter te leren kennen. Nou, hier nog wat meer info! 2 uur geleden zei Rykjvk1: Heel leuk concept / leuke insteek! Bedankt en welkom bij mijn novelle! Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten