Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #40

Urbeto

Aanbevolen berichten

MuDsuqr.png

Voor de volgende reis is het te hopen dat bij alle deelnemers van vliegschaamte geen sprake is, want we verruilen Vilnius voor de Angolese hoofdstad Luanda. Deze reis leggen we af doordat @Laki met een debuterend land een sprong in het diepe waagt. Aan de hand van zangeres Pongo probeert Angola dit verzuurde oude witte mannen deelnemersveld – de kans wordt groot geacht dat de organisator met zijn 22 lentes de jongste deelnemer is – namelijk te betoveren met haar liefde voor ritmische pop. Hoewel ik niet heel erg bekend ben de Angolese muziekwereld, lijkt me dit vooral verstookt te zijn met Latijns-Amerikaanse invloeden. Wat ook wel bijzonder is, is dat Pongo haar teksten in het Portuñol ten gehore brengt. Het Portuñol – een kruising tussen Spaans en Portugees – is een mix van twee kwaden en het is dan ook niet vreemd te noemen dat Pongo nog niet meer dan 25 punten heeft verzameld. Het is heel leuk en aardig dat ze het nummer verpakt in een boodschap van diversiteit en liefde voor de muziek, maar als het taalkundig meer weg heeft van een Uruguayaans buurtfeest in Artigas dan een optreden op een majestueus podium als hier het geval is, wordt het al snel een lastig verhaal. Desalniettemin is het wel één van de vrolijker nummers van deze editie, dus met die positieve noot sluiten we hier af.

Let op: Ik kreeg vanmiddag het heugelijke nieuws in mijn mailbox dat de site waar ik een nieuw SSL beveiligingscertificaat voor ScoreWiz had aangevraagd dit verzoek gehonoreerd heeft, waardoor iedereen weer als vanouds zijn punten (of het gebrek hieraan) via de site kan bekijken. So, without further ado.. 

De punten van Angola (17/24) zie je hier

Mentions: 

@Laki@Gert @Djurovski@Tim' @Grote Ree @Socrates @chrisje1993 @timpy00 @Fabian. @Erwin. @Bogatyr @nasje92 @aron24 @Chiemel @007mark @Keko @Platina32 @ivago @Kyrill @Titan @bas2204 @Satyr @Bolderbast@Urbeto

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ivago:

Deze atypische inzending van Laki deed het niet voor mij, gelukkig was dat niet wederzijds

De jouwe was er wel makkelijk uit te pikken denk ik. Klonk heel erg Twin Peaks (Angelo Badalementi) en Julee Cruise geïnspireerd qua instrumentele sound. Erg goede inzending. 

Mijn volgende inzending zal een stuk typischer zijn terug denk ik, ik heb een erg leuk nummer gevonden dat ik graag wil insturen als het land dat ik ervoor wil kiezen niet bezet zal zijn (maar het is zoals vaak ook weer geen super vaak genomen land).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Socrates:

Same, behalve dat laatste dan. Die 4 punten neemt 'ie maar lekker terug. 

Op 14-11-2022 om 12:57 zei Laki:

Ik ben het niet eens met de consensus hier. Ik vind het wel een zeer goede editie.

Voor mij 8 erg goede nummers. Veel middenmoot ook nog verder.

Je had wederom een erg goed nummer (voor mijn smaak), maar je hebt gewoon de pech dat ik er 6 meer punten heb gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CaAvMkS.png

Na een onverstaanbare episode in Angola trekken we – uiteraard met stationwagen en bijbehorende caravan inclusief stapelbed – door naar Frankrijk. Hier treffen we dankzij de Engelstalige plaat van Theo Lawrence & The Hearts gelukkig een begrijpbaar nummer aan. Of nouja, de woorden vallen te begrijpen. Het door @bas2204 ingezonden Sticky Icky van het album met dezelfde naam staat namelijk bol van teksten die de organisatie geschreven zou kunnen hebben aan het eind van een avond met iets te veel Delirium Tremens en Gouden Carolusjes. Of, in het geval van Sticky Icky, iets te veel cannabis.

All you people you got to know. The devil’s harvest is sweet to grow. With the blossom your troubles go. Forget about your sticky icky icky icky hydro.”

Ik heb koortsdromen gehad waarin ik zinniger teksten uitsloeg. Zoals inmiddels bekend portretteer ik hier uitsluitend mijn eigen visie op het nummer. Het is dan ook goed mogelijk dat een enkeling de beeldspraak in het nummer wel kan waarderen. Dat blijkt ook wel uit de ranglijst, want met 29 punten is Frankrijk nog een groot kanshebber om in de resterende rondes het linkerrijtje aan te vallen. Eindigen Theo Lawrence & The Hearts net zo high als hetgeen ze bezingen?

De punten van Frankrijk (18/24) zie je hier.

Mentions: 

@Laki@Gert @Djurovski@Tim' @Grote Ree @Socrates @chrisje1993 @timpy00 @Fabian. @Erwin. @Bogatyr @nasje92 @aron24 @Chiemel @007mark @Keko @Platina32 @ivago @Kyrill @Titan @bas2204 @Satyr @Bolderbast@Urbeto

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites