Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eredivisie 2022 - Team Of The Season

007mark

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zoiets. Heb Ajax/Feyenoord/PSV buiten beschouwing gelaten omdat er voldoende spelers zijn die ook een prima seizoen hebben gehad. Zal ongetwijfeld nog wel wat spelers over het hoofd zien, maar ach. En Bram hoort er gewoon in thuis. Maakt me niets uit dat ie 20 kutballen per wedstrijd geeft. 

1722698583_formation_16_5_202210_49_18.png.bd260ee7871cbb8da69cd74ec0aa69b9.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.d5e8b7746058e1af64c53ff6ffe44b92.png

Uiteraard Feyenoord-bias. Je kan Karlsson er nog inzetten, uiteraard voor van Wolfswinkel (en dan Tadic dus spits). En die Braziliaan weiger ik uit principe erin te zetten (had dat ook voor Tadic willen doen, maar ja, bovenaan in de MVP-lijst, dus daar kom je niet onderuit).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed ik kijk wel een beetje door een rode bril maar Van Wolfswinkel is zowel op als buiten het veld veruit onze belangrijkste speler geweest. Niet alleen dat maar ook statistisch gezien dus ik kan mij wel voorstellen dat mensen heb in het team hebben staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statistisch gezien scoren Openda (18) en Haller (21) meer doelpunten dit jaar. Van Wolfswinkel had er 16.

Enige wat Van Wolfswinkel voor heeft op hen is assists, maar Openda mag je gezien de speelstijl daar niet echt op afrekenen en Haller heeft er zelfs maar ééntje minder slechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Socrates:

Als mensen gezien hun keuze voor Van Wolfswinkel als spits toch al aan scorebordjournalistiek doen, waarom dan eigenlijk niet voor Openda - en vooral - Haller kiezen?

Ik vind persoonlijk het niet als eerste selecteren van Antony nog een veel grotere grap eerlijk gezegd. Dan blijkt toch maar weer hoe groot de Ajax afgunst is bij sommige mensen.

Maar goed: Zoveel meningen, zoveel teams.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik vind persoonlijk het niet als eerste selecteren van Antony nog een veel grotere grap eerlijk gezegd. Dan blijkt toch maar weer hoe groot de Ajax afgunst is bij sommige mensen.

Maar goed: Zoveel meningen, zoveel teams.

met alle respect, maar Antony zijn rendement ligt daar toch echt veel te laag voor. Leuke voetballer maar 8 goals en 4 assists vind ik bij Ajax niet bijzonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Oerlie:

met alle respect, maar Antony zijn rendement ligt daar toch echt veel te laag voor. Leuke voetballer maar 8 goals en 4 assists vind ik bij Ajax niet bijzonder.

Scorebordjournalistiek dus, zoals Socrates al aangeeft. Antony is namelijk kwalitatief met afstand de beste speler van de eredivisie en de belangrijkste speler van Ajax. Het is niet voor niets dat het een stuk moeizamer ging sinds Antony er niet bij was. Dat is niet uit te drukken in doelpunten of assists. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Scorebordjournalistiek dus, zoals Socrates al aangeeft. Antony is namelijk kwalitatief met afstand de beste speler van de eredivisie en de belangrijkste speler van Ajax. Het is niet voor niets dat het een stuk moeizamer ging sinds Antony er niet bij was. Dat is niet uit te drukken in doelpunten of assists. 

kwalitatief zeker een van de beste, maar niet perse het beste seizoen gedraaid, waar het in een Team of the Season wel omdraait. Ik zeg ook niet dat Antony niet thuis hoort in dit team maar perse het als eerste selecteren van Antony is wel een tikje overdreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Oerlie:

kwalitatief zeker een van de beste, maar niet perse het beste seizoen gedraaid, waar het in een Team of the Season wel omdraait. Ik zeg ook niet dat Antony niet thuis hoort in dit team maar perse het als eerste selecteren van Antony is wel een tikje overdreven.

Uiteraard. Maar ik reageerde er op omdat dat een mooi voorbeeld van scorebordjournalistiek is. Ik weet niet of je de statistieken er bij zou kunnen pakken, maar als ik gokken moet op basis van de wedstrijden die ik gezien heb (90%) zal Antony bij 50/60% van de aanvallen betrokken zijn geweest. Kwaliteit of een goed seizoen draaien is meer dan doelpunten alleen. Ik vind bijvoorbeeld dat Tadic, voetballend gezien, helemaal geen dijk van een seizoen gedraaid heeft. Was vaak betrokken bij balverlies, te traag in zijn handelingssnelheid. Maar zijn statistieken onderstrepen dat helemaal niet, als je begrijpt wat ik bedoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites