Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

Ik wil jullie graag wijzen op de mogelijkheid een bijdrage te kunnen leveren aan de FMU Podcast! Dat willen we natuurlijk stiekem allemaal graag, maar daar hebben we niet altijd de durf, tijd of zin voor om daar ruimte te maken om een opname van 1,5 uur bij te wonen. Geen probleem, dit is jouw kans. Stuur een korte voicememo of ingesproken bericht in naar @Nom de Guerre aan de hand van dit topic en dan maken wij er een mooie aflevering van (d) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.b69a2e894d4ff790f02c14a24f90ab2a.png

Hieronder een pitch over mijn nieuwe idee voor een novelle. Schiet er er maar op. Lijkt me interessant om te horen hoe de community er over denk.

Een concept idee voor een nieuwe novelle. Arjen Robben: The othter road to Wembley. 
Mijn vorige novelle van SSC Bari kwam niet helemaal uit de verf, aangezien ik pas ben gaan schrijven na 3 gespeelde seizoenen. Het idee van deze novelle is om per maand een korte update te gaan geven. Ik weet nog niet of ik in FM22 of FM23 hiermee ga starten. Het idee jeukt me enorm, maar op dit moment zit ik nog in een SSC Bari save. De kans is dat ik het seizoen afmaak en daarna ga starten. De banner heb ik zelf gemaakt via de website visme.co. Als iemand daar nog tips voor heeft, uiteraard graag. De banner die jullie nu zien, zal na het starten uitgewerkt gaan worden.

Het idee van de save is als volgt. 

Doel van de save:

De save game start met een verhaal over het alter ego Arjen Robben. Het wordt een Europese journeyman save, waarbij op iedere trein wordt gesprongen om zo snel mogelijk bij het ultieme doel uit te komen. Het winnen van DÉ Champions League. Voor deze save heb ik mijzelf een paar regels opgelegd. 

• Er mag geen ontslag genomen worden.

• Bij interesse van een andere club mag deze alleen afgewezen worden als de club komt uitkomt in een competitie die lager aangeschreven staat dan de competitie waarin op dit moment gespeeld wordt.

• Een club die Champions League speelt mag niet worden afgewezen, tenzij er op dat moment Champions League gespeeld wordt met het huidige team. Dit geldt ook voor voorrondes. 

• Er mag tijdens een huidig dienstverband niet gesolliciteerd worden bij andere clubs. Er mag alleen interesse getoond worden in een vacature. Uitzonderingen op de regel zijn de ‘speciale’ Arjen Robben clubs. FC Groningen, PSV, Chelsea, Real Madrid en Bayern München. 

• Er zal worden gestart met geen enkele ervaring op het gebied van voetbalniveau en diploma’s. 

Nogmaals, schiet er op. Misschien kan ik dingen meenemen die ik nu over het hoofd zie. 

Alvast thanks :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste novellemakers en lezers, bij de uitkomst van FM23 wil ik graag weer een novelle starten. Nu wil ik mijzelf visueel wat dus heb ik het afgelopen uur in Publisher zitten klooien om tot een mooie lay-out te komen. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om hier feedback op te geven? De inhoud komt deels uit mijn oude novelle en is deels uit mijn duim gezogen, dus feedback op de tekst inhoudelijk is niet nodig. 

Bij voorbaat dank,
19CH98

2015951761_Testlayoutnovelle.png.c5429f2e2204356cd7f2819a677b275a.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fantasy@Srangaman, @delichris, @RubenS2, @Brattbakk@Goatruida@Kyrill, @JC14, @komodo25, @Marius@Nummerke10@MNie@ElMarcos en @RicoV1989

Als je in dit lijstje hierboven staat was je een vaste volger van mijn vorige novelle (alweer een jaar geleden gestopt). Is er een van jullie die mij kan helpen met de vraag uit de vorige post?

Bij voorbaat dank! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Willem:

@19CH98Ik sluit me aan bij wat hierboven staat. Het logo maakt het nu lastig lezen. Zelf vind ik het ook fijn als er wat enters in de tekst zitten, zorgt voor wat meer rust. 

44 minuten geleden zei Fantasy:

Dit inderdaad. Of anders op een lagere opacity, zodat de tekst beter leesbaar is/blijft  

53 minuten geleden zei delichris:

Niet dat logo zo groot in de tekst. Dat leidt in mijn ogen erg af.

Bedankt voor jullie feedback mannen, ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. De aanpassingen die ik gedaan heb zijn de witregels toegevoegd en het aanpassen van de maandindeling naar een X aantal wedstrijden. Ik denk namelijk niet dat ik een maand fijn kan verslaan met mijn schrijfstijl in zo weinig karakters als deze lay-out mij bied. 

Met betrekking tot het logo op de achtergrond heb ik 2 versies gemaakt, eentje waarin het logo nog doorschijnender is (75% ipv 50%) en eentje zonder logo. Mochten jullie nog andere tips hebben, dan graag! Visuele opmaak is niet mijn specialiteit namelijk maar ik denk dat het voor de volgers fijner is dan hele lappen kale tekst.

1684025721_layoutFMnovelle1.png.9ff89f6369adf3013276e54eae6adab9.png

227058487_layoutFMnovelle.png.1b082531737733e3bc09899373814bf9.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag dit topic aub naar FM23 Novelle board aub? @Marius @Fantasy @Jotewalvast bedankt. Ik wil wat in zijn algmeeenheid zeggen over novelle's tot dusver, kan nu nog nergens in FM23 Novelle board. Liever dit verplaatsen dan dat ik verkeerd topic open :cheer:

EDIT :Dank heren!!! 

Ga niemand mentionen maar. Wil alvast zeggen er heel veel keuze is voor aankomende IDS stemming (y)

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-11-2022 om 17:51 zei Vlonkie:

Ik zit al tijden te dubben over een soort van dagboek over FM. Dit kan veel clubs bevatten en ook delen waar ik bij het spel afsluit zonder op te slaan. Is dit een goede insteek of zijn er juist aanvullingen op dit idee?

Misschien moet je iets meer uitweiden, ik snap niet heel goed wat je dan gaat opschrijven? Vermeld je dan gewoon wat je die dag hebt gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites