Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is de Mol? 2024

Kelvin

Aanbevolen berichten

Poh, het is niet simpel dit jaar. Wel heb ik geen mollerig gevoel bij Jeroen of Tooske, maar de rest durf ik nog niet afschrijven. Ik blijf voorlopig bij mijn initiële gedachte Rian, met kort daarachter Fons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het ook niet makkelijk, maar toch wat bevindingen van de laatste aflevering.

Eerste opdracht in het stadion dacht ik eerst; het is als Mol gunstig om op de tribune te staan. Net doen alsof je e.e.a. niet goed hoort, beetje kloten met die borden, en het is al snel een foutief antwoord. Of er staat geen cijfer. Alleen wat ze daar ook telkens zeiden, ze hebben daar helemaal geen overzicht. Doet mij dan toch denken dat je meer invloed hebt op het veld, al moet je dan niet al te veel aan het rennen zijn. Anna, Kees, Fons, Jeroen, Tooske stonden daar. Van die mensen verdenken velen nu waarschijnlijk Fons. Liep ook erg te kloten met die briefjes, maar denk dat hij oprecht niet goed begreep (ik had bijv. zelf ook niet helemaal door wat de bedoeling was hehe). Wat hem enigszins vrijpleit, was het duidelijke gebruik van de porto. Door bijvoorbeeld te schreeuwen Leo 2. (L2). Veel beter dan bijvoorbeeld Kees deed, die maar lukraak alles achter elkaar riep.

Tweede opdracht moet je als Mol natuurlijk altijd bij het zwembadje zitten. Heb je redelijk veel invloed erop om even op te gaan staan en zodoende informatie achter te houden die tijdens de podcast niet wordt doorgegeven aan de andere deelnemers. Jeroen, Kees en Rian waren al mijn verdachten, en blijven dat zodoende ook. Tooske was daar (al kan het ook de edit zijn) het meest ervan overtuigd dat ze moesten blijven zitten. Iets wat de Mol natuurlijk niet zou willen.

Mijn verdenkingen nu: Kees (45%), Rian (35%) en Jeroen (20%)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er werd zo veel gemold dat de Mol dat zelf niet hoefde te doen.

Zagen jullie ook dat aanvankelijk de porto het niet deed, maar toen Kees moest roepen deze het eerst wel deed en Kees vervolgens dacht "oh wacht" en toen weer zonder porto ging roepen :-D best opvallend.

Zit nog steeds op Fons. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna had er al problemen mee, Kees deed het toen zonder en bij Fons werkte die ineens weer, maar die ging kloten met de kaartjes. Ging na afloop trouwens meteen vol op Anna: dat hij die kaartjes door elkaar gooide, kwam volgens hem door haar...

Vooral heel veel gezien, maar niemand die er echt uitsprong voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het opvallend hoe Jeroen bij die opdracht aan het zwembad zo druk en onstuimig was. ‘Even naar de bar’. Ik zal ernaast zitten hoor, maar de beelden van het plein toen hij voor de camera stond vond ik zijn haren enorm warrig. Alsof hij een pruik op had gehad, dat zei ik al tegen mijn vriendin voordat ik hoorde dat de mol op dat plein was. 

Enfin, altijd lastig zo de eerste afleveringen. Jeroen (40%), Fons (30%), Anna (30%)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei ElPrincipito:

Ik vond het opvallend hoe Jeroen bij die opdracht aan het zwembad zo druk en onstuimig was. ‘Even naar de bar’. Ik zal ernaast zitten hoor, maar de beelden van het plein toen hij voor de camera stond vond ik zijn haren enorm warrig. Alsof hij een pruik op had gehad, dat zei ik al tegen mijn vriendin voordat ik hoorde dat de mol op dat plein was. 

Enfin, altijd lastig zo de eerste afleveringen. Jeroen (40%), Fons (30%), Anna (30%)

Lekker gemold van Jeroen dan op de piste, bij de schilderijen en bij de vrijstellingen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het einde kon niet mooijer inderdaad. Voor de rest lijkt de regie nu gewoon de strategie te kiezen van het onnavolgbaar maken van de opdrachten, dan weten we ook niet wat verdachte acties zijn.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Kelvin:

Het einde kon niet mooijer inderdaad. Voor de rest lijkt de regie nu gewoon de strategie te kiezen van het onnavolgbaar maken van de opdrachten, dan weten we ook niet wat verdachte acties zijn.

Dit, maar ik blijf voorlopig op Rian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Kees en Jeroen met name opvallend in de topografie-opdracht. Met name aan het eind met het invullen van dat schema, zonder de gevonden kaarten te gebruiken. Ook zaten ze wel heel erg op het doorspelen bij de mariachi-opdracht, terwijl daar veel gegokt leek te worden.

Niemand voor mij nog heel overtuigend wel of niet. Regie/edit maakt het inderdaad minder goed de opdrachten echt te volgen. Zit nog steeds meest op Kees, omdat die van alle kandidaten bij de meeste opdrachten imo dingen heeft gedaan die bij een mol passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Hwb:

Ik vond Kees en Jeroen met name opvallend in de topografie-opdracht. Met name aan het eind met het invullen van dat schema, zonder de gevonden kaarten te gebruiken. Ook zaten ze wel heel erg op het doorspelen bij de mariachi-opdracht, terwijl daar veel gegokt leek te worden.

Niemand voor mij nog heel overtuigend wel of niet. Regie/edit maakt het inderdaad minder goed de opdrachten echt te volgen. Zit nog steeds meest op Kees, omdat die van alle kandidaten bij de meeste opdrachten imo dingen heeft gedaan die bij een mol passen.

Jeroen was gewoon zat bij die Mariachi opdracht. Zeer onmols wmb. Kees vond ik ook heel verdacht deze aflevering, misschien wel 'te' opvallend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Hwb:

Ik denk dat hier ook wel echt een rol speelt dat zij in de laatste opdracht in de vorige aflevering samen met Tooske en Rian 4 uur aan een zwembad moesten wachten. Dan kan ik mij voorstellen dat je bij de eerstvolgende opdracht geen zin hebt om te stoppen bij liedje 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kelvin:

Hoezo waren de opdrachten onnavolgbaar? Dat viel toch reuze mee? Ik snap die kritiek niet echt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Elano:

Vond Rian wel  opvallend passief deze aflevering, werd ook beduidend minder in beeld gebracht vergeleken met eerdere afleveringen/andere kandidaten

Dat is meestal zo met de mol hé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kelvin:

Er is toch nauwelijks te volgen wie wat wanneer doet.

Oh, ik dacht dat je bedoelde dat je de opdrachten te ingewikkeld vond voor de deelnemers, maar je bedoelt dat we als kijkers niet het wie/wat/waar/wanneer goed kunnen nagaan van deze opdrachten. Dat is dus een hele andere invalshoek dan ik dacht.

Dit is toch uiteindelijk altijd wel? Veel wordt weg gemonteerd. Dat is al jaren zo, toch? Zeker omdat het minste of geringste door de diehards fans wel wordt uitgeplozen. En als daar eenmaal een naam uit komt, dan weet al snel heel Nederland het en is de lol er helemaal af. Al snap ik wel dat het een lastige balans is, waarbij het aantrekkelijk gehouden moet worden voor de gemiddelde kijker en voor de diehard fans. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei MisterX:

Oh, ik dacht dat je bedoelde dat je de opdrachten te ingewikkeld vond voor de deelnemers, maar je bedoelt dat we als kijkers niet het wie/wat/waar/wanneer goed kunnen nagaan van deze opdrachten. Dat is dus een hele andere invalshoek dan ik dacht.

Dit is toch uiteindelijk altijd wel? Veel wordt weg gemonteerd. Dat is al jaren zo, toch? Zeker omdat het minste of geringste door de diehards fans wel wordt uitgeplozen. En als daar eenmaal een naam uit komt, dan weet al snel heel Nederland het en is de lol er helemaal af. Al snap ik wel dat het een lastige balans is, waarbij het aantrekkelijk gehouden moet worden voor de gemiddelde kijker en voor de diehard fans. 

Vorig jaar was het nochtans vrij obvious. Ze moeten inderdaad goed afwisselen en de nodige uitdaging creëren voor de diehards. Het is waarschijnlijk een hele oefening om het voor iedereen interessant te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Komt mijns inziens ook vooral doordat de opdrachten heel belabberd worden toegelicht. Begreep die opdracht met die plaatsnamen ook maar half, terwijl het eigenlijk geen ingewikkelde opdracht was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer Jeroen die opvalt voor mij. Ook dat hij bij die topografie oefening zo lang als 3e bij een tafeltje bleef staan. Mooie manier voor een mol om geen onderdeel te worden van het spel en was zeer actief op de portofoon. Kees ook verdacht, maar dat ligt er wel te dik op voor mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites