Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Super League

cimbomcu

Super League  

48 leden hebben gestemd

1. 1. De Super League moet er komen

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei MetalMichael:

Staat toch in schril contrast met de reactie van Ajax in Nederland. Je gaat haast denken dat ze hopen op zo'n aanwijsplekje. Spreken zich in ieder geval zo diplomatiek mogelijk uit om alle opties open te houden.

Vond het persoonlijk ook een slap statement. Maar het zou best te maken kunnen hebben met de beursgang gezien alle uitingen gevoelig zijn voor de koers. Van der Sar is zelf binnen de ECA 1 van de aanvechters geweest voor de nieuwe CL opzet wat als tegenbeweging is bedacht van deze ESPL. Zegt verder natuurljk nog niks over Ajax, maar heb voor nu nog wel vertrouwen dat wij er niet in gaan stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei NicoHaak:

Vind het niet makkelijk. Het is makkelijk voor de fans. 

Wat heeft hij nu voor problemen dan? 

Zijn club is tegen, een beetje media-team snapt wel dat die gigantisch makkelijk punten scoren is voor Herrera. 

Klopp spreekt zich uit terwijl zijn werkgever voor is, dat kan hem dus zijn baan gewoon kosten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Clubs CL uit, wie weet zelfs spelers die komende zomer bij één van die 12 clubs wil vertrekken? Of dat die Super League zodra die echt komt financieel flink tegenvalt en al die clubs juist achteruit gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statement Ajax riekt naar de deur op een kier houden. Ergens wel logisch. Stel dat het wel een succes wordt kan je jezelf over vijftien jaar misschien wel voor je harses slaan. 

Of niet. 

Voordeel is dat de doelstelling van PSV om bij de beste 32 clubs van Europa te horen wel dichterbij komt zo ;c  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Goatruida:

Wat heeft hij nu voor problemen dan? 

Zijn club is tegen, een beetje media-team snapt wel dat die gigantisch makkelijk punten scoren is voor Herrera. 

Klopp spreekt zich uit terwijl zijn werkgever voor is, dat kan hem dus zijn baan gewoon kosten. 

Als publiek figuur je uitspreken heb je het denk ik nooit makkelijk. Maar qua statement is het krachtiger als iemand zich uitspreekt bij de deelnemende clubs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bommetje hoor, dit gaat wel wat betekenen. Zie immers de Founders nu ook niet zo maar terugkrabbelen na de eerste beste dreigementen van UEFA, terwijl die niet mals zijn. Betoog van Neville was prachtig, exact de vinger op de zere plek leggend. Dit heeft niets met een competitieve sport te maken, blij dat Ajax nu een standpunt inneemt dat het het ‘niets’ vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Regis:

Trots op deze reactie. Kan niet anders zeggen. Was mijn gevoel over de club toch goed. Voetbal is gelukkig nog altijd leidend bij ons.

Ze moeten nu ook wel deze reactie geven he. Heeft imo vrij weinig met voetbal nog altijd leidend te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net het interview met Perez gelezen, belachelijk mannetje.

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat ze uit de Champions League gezet worden, want hij lijkt te denken dat hij onaantastbaar is, "100% garanderen dat ze niet uit de Champions League gezet zullen worden en 100% garanderen dat hun spelers wel internationale toernooien zullen mogen spelen."

Gooi ze eruit! Laat ze beseffen dat het menens is.

De enige manier om deze Super League tegen te houden is die sancties doorvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Satyr:

Dat is het punt niet. Of het kan/mag, daar zit het probleem.

Uiteindelijk is UEFA eigenaar van de competitie. Ik hoop dat ze de ballen hebben om het te doen, zelfs al komen er achteraf rechtszaken over. Ik denk dat het belangrijk is om dat signaal te sturen, dat ze niet overal mee wegkunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Michael_RAFC:

Uiteindelijk is UEFA eigenaar van de competitie. Ik hoop dat ze de ballen hebben om het te doen, zelfs al komen er achteraf rechtszaken over. Ik denk dat het belangrijk is om dat signaal te sturen, dat ze niet overal mee wegkunnen komen.

Ik weet niet hou oud je bent, maar je zou moeten weten (of leren) dat zo'n ESL echt niet in 1 dag even bedacht en naar buiten gebracht wordt. Die hebben van te voren heel, heel, heel goed gelezen wat de mogelijke gevolgen zijn en hoe ze die gaan omzeilen.

Dus, de vraag is, mag de UEFA de clubs uit de CL gooien. Dat zal naar het CAS gaan en de uitslag zal hoe dan ook een bom betekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Michael_RAFC:

Uit de huidige CL kunnen ze ze niet meer weren. Dat is sowieso te kort dag. Maar voor de volgende seizoenen hebben ze wel de tijd om de regels aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Satyr:

Ik weet niet hou oud je bent, maar je zou moeten weten (of leren) dat zo'n ESL echt niet in 1 dag even bedacht en naar buiten gebracht wordt. Die hebben van te voren heel, heel, heel goed gelezen wat de mogelijke gevolgen zijn en hoe ze die gaan omzeilen.

Dus, de vraag is, mag de UEFA de clubs uit de CL gooien. Dat zal naar het CAS gaan en de uitslag zal hoe dan ook een bom betekenen.

Ik ben 29 jaar, met Masters in Economie en Sociologie en ik ben werkzaam bij een voetbalclub, aangenaam. 

Dit is uiteraard niet in 1 dag bedacht. En inderdaad is de vraag of dit mag. Feit is dat aangezien UEFA eigenaar is van die competitie dat ze hen kunnen verbieden mee te doen, zelfs al wordt achteraf besloten door het CAS dat dit in strijd is met de wet en er schadevergoedingen moeten betaald worden. Feit is dat zo'n rechtzaak jaren kan aanspannen, en ondertussen kunnen de clubs noch de spelers meedoen. 

Het is mogelijk dat er snelprocedures worden voorzien, maar dan nog zullen beide kanten beroep aantekenen tegen eender welke beslissing, dus ik zie dit niet op 1, 2, 3 opgelost. Belangrijk is dat om dit tegen te gaan de UEFA in de tussentijd de clubs moet verbannen. Houdt dit een risico tot grote schadevergoedingen in? Ja. Maar het zend een stevige boodschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Lazy:

Uit de huidige CL kunnen ze ze niet meer weren. Dat is sowieso te kort dag. Maar voor de volgende seizoenen hebben ze wel de tijd om de regels aan te passen.

Ze kunnen dit wel, of ze het durven is een andere zaak. 

Wanneer je de Regulations van de Champions League bekijkt zie je dat er provisies in genomen zijn om clubs 'ineligible' te verklaren, al slaan deze wel op het toelaten in de competitie. In een rechtzaak zou je kunnen argumenteren dat dit ook kan doorgetrokken worden naar lopende competities.

9 minuten geleden zei Erwin.:

Zou wel voor het eerst zijn dat de UEFA voor krachtige maatregelen kiest.

Klopt, en ik zeg niet dat dit gaat gebeuren. Maar als er een moment was voor de UEFA om te sterk te reageren is dat nu, want als ze dit laten doorgaan zijn zij gedoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind zo'n super league echt helemaal niks. Elke week een Barcelona tegen Real Madrid, dan is het al niet meer bijzonder. Kan me nog een seizoen herinneren dat ze 6 keer tegen elkaar speelde, dat werd op een gegeven moment ook een beetje saai. 

Overigens zat dit een beetje aan te komen toen het begon met die gekke voorbereidingen in Amerika en Azië waar elke topclub tegen elkaar ging oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michael_RAFC:

Ik ben 29 jaar, met Masters in Economie en Sociologie en ik ben werkzaam bij een voetbalclub, aangenaam. 

Dit is uiteraard niet in 1 dag bedacht. En inderdaad is de vraag of dit mag. Feit is dat aangezien UEFA eigenaar is van die competitie dat ze hen kunnen verbieden mee te doen, zelfs al wordt achteraf besloten door het CAS dat dit in strijd is met de wet en er schadevergoedingen moeten betaald worden. Feit is dat zo'n rechtzaak jaren kan aanspannen, en ondertussen kunnen de clubs noch de spelers meedoen. 

Het is mogelijk dat er snelprocedures worden voorzien, maar dan nog zullen beide kanten beroep aantekenen tegen eender welke beslissing, dus ik zie dit niet op 1, 2, 3 opgelost. Belangrijk is dat om dit tegen te gaan de UEFA in de tussentijd de clubs moet verbannen. Houdt dit een risico tot grote schadevergoedingen in? Ja. Maar het zend een stevige boodschap.

Er ligt al jurisprudentie over een soort geval met schaatsen. 

Die zaak is gewonnen door de schaatsers. Qua timing past die definitieve uitslag perfect. Hier hebben die clubs op gewacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei rich ruzzian:

Er ligt al jurisprudentie over een soort geval met schaatsen. 

Die zaak is gewonnen door de schaatsers. Qua timing past die definitieve uitslag perfect. Hier hebben die clubs op gewacht

Dit gaat enkel over het uitsluiten van spelers van de nationale competitie, en zelfs hierin is er twijfel dat dit geldt in deze situatie. Dat de clubs uitgesloten kunnen worden van de Champions League lijdt geen twijfel (zeker omdat ze sowieso niet meer willen meedoen aan de CL zodra de Super League in plaats is) de enige vraag is of dat dit seizoen nog kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het wel, ondanks dat ik plan zelf vrij ridicuul blijf vinden, enigzins ironisch dat UEFA/Fifa oftewel de grootste corrupte bende sinds jaren, hier zo van uit zijn plaat gaat. Als er toch iets is waar ze zich als organisatie aan zouden kunnen spiegelen is het wel list, bedrog, fraude en financieel gewin lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites