Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Overrated

MetalMichael

Aanbevolen berichten

Welke artiest(en) of nummers vind jij enorm overrated. Let wel, laten we uitgaan van muziek die serieus bedoeld is. Dus geen skihutmuziek, Frans Bauer, Lil' Kleine etc.

In dit topic mag je onbegrensd de muziekpurist / elitist uithangen. Niemand houd je tegen. :D Spuw je gal. En voor degenen die denken: :cry:Hij/zij haat mijn lievelingsartiest. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik trap af:

Bruno Mars. Echt alles aan deze man staat me tegen. Zijn muziek is niet origineel, hij vindt zichzelf enorm tof, heeft alles wat hij doet afgekeken van James Brown, Michael Jackson en Prince. Echt een artiest waarvoor ik van radiozender wissel. 

Dire Straits: Toppunt van saai. Slaapverwekkende zang en manier van spelen. Zo'n Brothers in Arms bijvoorbeeld: Prachtig nummer, maar door zijn manier van zingen en spelen val je toch na 30 seconde al in een diep coma?!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MetalMichael:

Bruno Mars. Echt alles aan deze man staat me tegen. Zijn muziek is niet origineel, hij vindt zichzelf enorm tof, heeft alles wat hij doet afgekeken van James Brown, Michael Jackson en Prince. Echt een artiest waarvoor ik van radiozender wissel. 

Dire Straits: Toppunt van saai. Slaapverwekkende zang en manier van spelen. Zo'n Brothers in Arms bijvoorbeeld: Prachtig nummer, maar door zijn manier van zingen en spelen val je toch na 30 seconde al in een diep coma?!?

In dit kan ik mezelf best wel vinden.

Verder luister ik buiten hardstyle en techno niet veel andere muziek dus zal ik ook wss niet verder posten hierin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kensington, over de top band die naar mijn idee leeft voor de lelijke meisjes/vrouwen, met hun irritant bombastische muziek. Goed wat echo erin om te verbloemen dat het helemaal nergens op trekt.

Coldplay. Oké, ze zijn niet slecht, maar ik heb er nooit de wereldband in gezien die het is. Irritante zang, goedkope pop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit in een vlog van Bram de Wijs gehoord dat het doel van Kensington was om de grootste band van Nederland te worden en dat ze daar hun muzikale keuzes en richting op hebben gebaseerd.

Bram de Wijs heeft de eerste demo met Kensington opgenomen op de zolder bij z'n ouders. 

Hier een stukje daarover, kon de uitspraak niet meer terugvinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coldplay. Zoals Chino Moreno ooit zei: ''The most blank sound I've ever heard''. Serieus, ik wil niet lullig zijn, maar als je fan bent van Coldplay dan heb je óf geen eelt op je ziel, óf je bent gewoon ontzettend lame en smaakloos, óf je hebt gewoon helemaal niks met muziek. Óf je bent saai en hebt een leeg gevoelsleven. Maar er moet iets aan de hand zijn. En ja, dat is dan bij redelijk veel mensen zo, inderdaad.

Verder eigenlijk vrijwel alles wat Nederlandstalig is. Nee, ook pretentieuze tryhards als Spinvis en Eefje de Visser niet. Maar die zijn natuurlijk wel minder erg tov Typhoon, Fresku en al die meuk. Dat is echt heel slecht. Niks wat in het Nederlands zingt is eigenlijk werkelijk goed. Zal vast iets met smaak te maken hebben: het Nederlands is gewoon absoluut geen muzikale, gevoelige of artistieke taal. Het Duits bijvoorbeeld ook niet. 

Heel erg veel rappers, vrijwel alles wat in de top-40 staat.

Dua Lipa, Taylor Swift en al die andere meiden die soms ineens cool zijn terwijl ze gewoon simpele schijtmuziek produceren.

Ook het gros van die mainstream folklore. Queen en ABBA enzo. Theatraal, kinderachtig en wanstaltig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beyoncé was ik nog helemaal vergeten gisteravond. Zolang het commercieel interessant genoeg is is ze volledig into de vrouwenrechten en emancipatie. Verschrikkelijke zeiknummers afgeleverd (Halo, If I were a boy, e.v.a.). Als je dan echt zo'n geëmancipeerde powervrouw bent dan was je al lang en breed weg bij Jay-Z als ik die verhalen over zijn slippertjes mag geloven. Maar nee, dat is voor de bankrekening niet zo handig.

Nog erger vind ik trouwens de muziek van Adele. Schreeuwlelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Keko:

Adele. En dan roept iedereen: maar ze heeft toch een dijk van een stem joh!

Kan wel wezen, maar dan kan je die stem nog steeds in kutmuziek verwerken.

Haha, dat vind ik ook vaak een probleem bij goede zangers of muzikanten in het algeheel. Sommige muzikanten kunnen ontzettend goed zijn, maar dat betekent niet dat hun muziek ook goed is. Het perfecte voorbeeld daarvan vind ik Van Halen, één van de beste gitaristen ooit, maar zijn muziek vind ik echt bagger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Zeus:

Coldplay. Zoals Chino Moreno ooit zei: ''The most blank sound I've ever heard''. Serieus, ik wil niet lullig zijn, maar als je fan bent van Coldplay dan heb je óf geen eelt op je ziel, óf je bent gewoon ontzettend lame en smaakloos, óf je hebt gewoon helemaal niks met muziek. Óf je bent saai en hebt een leeg gevoelsleven. Maar er moet iets aan de hand zijn. En ja, dat is dan bij redelijk veel mensen zo, inderdaad.

Verder eigenlijk vrijwel alles wat Nederlandstalig is. Nee, ook pretentieuze tryhards als Spinvis en Eefje de Visser niet. Maar die zijn natuurlijk wel minder erg tov Typhoon, Fresku en al die meuk. Dat is echt heel slecht. Niks wat in het Nederlands zingt is eigenlijk werkelijk goed. Zal vast iets met smaak te maken hebben: het Nederlands is gewoon absoluut geen muzikale, gevoelige of artistieke taal. Het Duits bijvoorbeeld ook niet. 

Dua Lipa, Taylor Swift en al die andere meiden die soms ineens cool zijn terwijl ze gewoon simpele schijtmuziek produceren.

Ook het gros van die mainstream folklore. Queen en ABBA enzo. Theatraal, kinderachtig en wanstaltig.

Eén van de allerbeste singer-songwriters in mijn ogen. Zeker dit jaar heeft zij twee kanonnen van albums uitgebracht. Beetje back to the roots.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe die muziekstroming heet, maar het gros van de TikTok filmpjes heeft het. Echt verschrikkelijk. Mijn dochter van elf mag 1x per dag vergeten dat ze het geluid van TikTok aanheeft, bij de 2e keer is het telefoon inleveren. Ja, ze heeft een koptelefoon en 2 oordoppen liggen.

En de 'Nederlands'talige rap ellende, met Famke Louise als dieptepunt. Of is dat die ellende van TikTok :classic_blush:?

Qua bands valt het wel mee, Dire Straits is inderdaad ontzettend saai en Coldplay is zó verschrikkelijk safe, maar die schrijven iig nog hun eigen  muziek en staan jaren aan een soort van top. The Scientist van Coldplay is echt wel heel erg kut trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje jongens wat zuur allemaal. Muziek moet toch ook gewoon lekker wegluisteren? Dat is toch heerlijk dat je af en toe van die popnummers aan kan zetten die niet met allemaal verschillende [.. insert allerlei muziektermen ..] in elkaar gekunsteld is, kan je prima op werken. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk.

Vind Maroon 5 en Coldplay dan ook prima (alhoewel ik naar die eerste eigenlijk nooit meer luister). Evenals Bruno Mars, Dua Lipa, Taylor Swift etc. Niet alles is top, maar over het algemeen luistert het gewoon lekker weg en is er echt niks mis mee. Tenzij je een mainstreammuziekhater bent natuurlijk.

Heb zelf juist meer wat tegen veel van die nummers 'van vroeger'. Groot gedeelte is zo vermoeiend om naar te luisteren. En dan hebben we ook nog heavy metal en hard rock, dat je daar niet doof van wordt, mijn god.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei MetalMichael:

Rogier heeft de OP niet gelezen. :D

Oh jawel hoor, maar dit valt me al langer op, en dit was een mooi moment om het even te droppen :D Aangezien ik ook hier mijn mening mag verkondigen, bij dezen vind ik dat er hier teveel nadruk gelegd wordt op dat muziek 'nieuw', 'origineel', 'doordacht etc. moet zijn. Muziek is er in mijn ogen om de mens te vermaken, en dat hoeft niet per se megadoordacht te zijn.

Tot zover de mening van een niet-muziekkenner :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rogier.:

Oh jawel hoor, maar dit valt me al langer op, en dit was een mooi moment om het even te droppen :D Aangezien ik ook hier mijn mening mag verkondigen, bij dezen vind ik dat er hier teveel nadruk gelegd wordt op dat muziek 'nieuw', 'origineel', 'doordacht etc. moet zijn. Muziek is er in mijn ogen om de mens te vermaken, en dat hoeft niet per se megadoordacht te zijn.

Tot zover de mening van een niet-muziekkenner :)

Ik ben het grotendeels met je eens en houd ook niet zo van bashen op bepaalde muziek, maar ik heb een laag tolerantiegehalte voor nummers die constant gerecycled worden op tv, radio, overal. Er is zoveel mooie, originele muziek, maar dat wordt ondergesneeuwd door dat wat makkelijk wegluistert en weinig om het lijf heeft. Dat vind ik gewoon zonde. En voor mij zijn dan Maroon 5 en Coldplay bij uitstek bands die muziek maken die naar die markt catert, onderwijl ze pretenderen muzikanten te zijn, terwijl ze niet meer zijn dan omhooggevallen entertainers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Zeus:

4 minuten geleden zei Zeus:

Wel met Rogier eens, dat bashen op muziek vind ik ook maar niks. Mag wel een onsje minder van mij.

Zegt meneer die de langste post van het topic met de meeste artiesten schrijft en het niet eens in de vorm van een mening giet :classic_rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites