Keko Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 (bewerkt) Menig muziek purist barft in zijn mond door deze uitgemolken trend, maar ik ben daar niet één van en ik ga er eerlijk over uitkomen: ik ben dol op covers! Nou verwacht ik niet van heel MU dezelfde mening, maar MU houdt wel van spellen weet ik en dan maakt het niet meer uit of het goede of slechte covers zijn. Ik post één keer in de zoveel tijd (wekelijks denk ik) een filmpje met daarin 6 liedjes die door een artiest worden gecoverd. Het is aan jullie om per audiofragment 3 elementen te ontleden, namelijk: Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: Dus als de Gebroeders Ko een cover doen van Bohemian Rhapsody, vul je het als volgt in: Uitvoerend artiest: Gebroeders Ko Titel nummer: Bohemian Rhapsody Oorspronkelijke artiest: Queen Deze stuur je in zesvoud (één per audiofragment) naar mij via een PM en ik zorg uiteraard voor een mooie overzichtelijke stand. Regels: - Voor de uitvoerend artiest krijg je 3 punten per goed antwoord (dit is doorgaans het moeilijkste) - Voor de titel van het nummer krijg je 1 punt per goed antwoord - Voor de oorspronkelijke artiest krijg je 1 punt per goed antwoord - Ik ben doorgaans niet streng met frontman/band. Dus als de cover door Eddie Vedder is gezongen en jij zegt Pearl Jam, reken ik het gewoon goed en andersom ook. Wordt de cover alleen door Simon Keizer gezongen en jij zegt Nick & Simon, dan ga ik het niet goed rekenen. - Google gebruiken is voor sukkels. Het valt niet te controleren dus verbieden is een beetje zinloos, maar vraag jezelf af waarom je het dan leuk vindt om mee te doen. Ik zal wat variëren in moeilijkheidsgraad, voor de eerste ronde vermoed ik dat deze in het algemeen niet al te lastig is. Voor jullie zes covers om te raden, met een absolute draak als afsluiter: Mijn video-edit skills zijn belabberd en ik ontdek nu net na het posten de infade en uitfade optie, maar dat hoeft de pret niet te drukken. Voor de volgende keer. Deadline gooi ik vooralsnog op maandag 7 september 20:00 Verzoekjes: - Sticky zou lief zijn (L) - Als iemand een mooie banner wilt maken krijgt 'ie een bonuspunt 8 september 2020 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Leuk idee, maar lastig zat. Weet maar 1 opgave in totaliteit (denk ik) en daarnaast ook maar 1 uitvoerende artiest. Zal dus geen topscore worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Heb er één compleet, twee waarbij ik het origineel weet en eentje waar ik de uitvoerende artiest ken. Nog geen al te beste ronde dus. Wel een tof initiatief! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Ik vind covers ook tof, ga straks een poging wagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Ik zal ook kijken of ik een poging kan wagen. Leuk initiatief in ieder geval Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Leuk spel! Wel heel lastig hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Wat vet! Weet er 4 denk ik, wist niet eens van de 1e en 5e cover af. Lachen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 5 september 2020 Share Geplaatst 5 september 2020 Tof hoor! Ik ga er eens naar luisteren en hopelijk herken ik dan iets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 6 september 2020 Share Geplaatst 6 september 2020 Aantal werkelijk geen idee wie de uitvoerend artiest is. Doorgaans ging titel nummer en oorspronkelijke artiest nog wel goed. Zaten wel een aantal leuke covers tussen trouwens! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 6 september 2020 Share Geplaatst 6 september 2020 Ik denk redelijk wat herkend te hebben gisteravond. Zojuist Shazam op eentje losgelaten die me zo bekend voorkwam, maar waar ik niet op kon komen (#1). Grote 'oja' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 6 september 2020 Share Geplaatst 6 september 2020 Erg leuk initiatief! Ik houd altijd van muziekrondes in pubquizzen en dit is dus helemaal aan mij besteed. Heb er vijf compleet en van eentje weet ik de titel niet en twijfel ik aan de oorspronkelijke artiest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 6 september 2020 Auteur Share Geplaatst 6 september 2020 Dank voor de positieve reacties! Heb inmiddels al 8 inzendingen binnen dus daar valt wel een ranglijstje van te maken. Ik tag nog even een zooi mensen die nog niks hebben ingestuurd en waarvan ik vermoed dat die het mogelijk wel leuk vinden om mee te doen: @Chiemel @MetalMichael @Zeus @bas2204 @Rogier. @MisterX @Tim' @ElPrincipito @Kowet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 6 september 2020 Share Geplaatst 6 september 2020 Pff best pittig. Alle originele artiesten en titels heb ik denk ik wel. Uitvoerende artiesten schiet ik echt te kort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 7 september 2020 Share Geplaatst 7 september 2020 Net ingezonden, inderdaad best pittig. Veelal als hierboven: links en rechts flink wat in kunnen vullen, maar uitvoerende artiesten is veruit het latigste en eentje heb ik überhaupt geen idee wie of wat het is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 7 september 2020 Share Geplaatst 7 september 2020 Een paar gokjes en een paar zekerheidjes (denk ik, haha!) Leuk concept, vergt wel wat tijd. Dik een halfuur bezig geweest, maar met alle plezier gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 7 september 2020 Auteur Share Geplaatst 7 september 2020 (bewerkt) Eerste ronde kan ik denk ik wel als een succesje beschouwen. 14 users hebben een gok gewaagd, waarbij een ieder tussen de 2 en 28 punten heeft weten te scoren. Een shoutout naar Satyr dat hij, ondanks maar 1 nummer überhaupt te kennen, alsnog de moeite nam om deel te nemen. Het eerste nummer kom van het succesalbum Rumours van Fleetwood Mac. Veel users herkenden hierin het nummer Dreams correct en een groot aantal wist ook de fragiele stem van London Grammar te herkennen. Door naar het tweede nummer. De tekst van Piano Man van Billy Joel kan door iedereen meegelald worden, flink wat mensen wisten hierbij ook de uitvoerende artiest Tom Odell te herkennen. Het derde nummer was naar mijn inziens het lastigste, en dat vonden jullie ook. Het nummer Twenty Flight Rock van Eddie Cochrane behoort blijkbaar niet bij de bekendste. Deze werd niet door Elvis gecoverd, maar door onze eigen Huub van der Lubbe (De Dijk). Bijna iedereen wist wel dat dat Daar gaat ze van Clouseau is en ook de artiest die deze worden zong (of zei) werd door de velen wel herkend: Spinvis Het vijfde nummer kennen de meeste mensen beter als Feel Good Inc. van de Gorillaz, en wie een beetje naar de Editors luistert had meteen de stem van Tom Smith hierin herkend. Het laatste nummer hadden jullie van mij echt niet hoeven afluisteren. The Killers deden hun naam eer aan met deze meedogenloze moord op Starlight van Muse. Dat brengt ons bij de stand. Met 28 punten kunnen we Grote Ree als grote winnaar van deze ronde uitroepen. Hij wordt op de voet gevolgd door Erwin. (25 punten) en kowet (24 punten). De eerste rondestand is uiteraard gelijk aan het totaalklassement, die er als volgt uitziet: Totaalklassement: @Grote Ree 28 @Erwin. 25 @Kowet 24 @MetalMichael 23 @Titan 21 @Juca 20 @The Saint 20 @nasje92 14 @bas2204 14 @007mark 12 @Richarð. 12 @StanleyW11 @chrisje1993 8 @Satyr 2 Spoiler En dan rollen we de tweede ronde in, maar niet voordat we hebben gekeken naar... tips! - Als je de artiest niet weet, gok gewoon! Heb erg veel blanco's gekregen en je krijgt geen minpunten voor een foute gok - Bedenk je dat Engelstalige liedjes ook door Nederlandse artiesten gecoverd kunnen worden - Ik doe mijn best om in moeilijkheid en muzieksoort een beetje te variëren, laat het me weten als je het te eenzijdig vindt naar een bepaalde kant toe. Genoeg geluld, ronde 2! Zes covers voor jullie om te raden: Deadline gooi ik op Vrijdag 11 september 15:00. Antwoordopmaak: Spoiler #1 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #2 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #3 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #4 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #5 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #6 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: 8 september 2020 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 7 september 2020 Share Geplaatst 7 september 2020 Oef, dat was toch minder dan ik hoopte... Komende dagen maar eens buigen over ronde 2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 7 september 2020 Share Geplaatst 7 september 2020 Alles wat ik in had gevuld, was in ieder geval goed. Nu proberen in de volgende ronde ook nog wat meer in te kunnen vullen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 september 2020 Share Geplaatst 7 september 2020 Fijnere ronde dit. Weet een stuk meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 7 september 2020 Share Geplaatst 7 september 2020 Ik ga vannacht even een banner voor je fixen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 7 september 2020 Share Geplaatst 7 september 2020 Aiii! Had eerst de Dijk staan, helaas op laatste moment gewijzigd. Nooit meer doen, haha! Ga komende dagen eens ff bezig met ronde 2! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 september 2020 Share Geplaatst 8 september 2020 Oh, Piano man had ik moeten weten, waren toch twee extra punten geweest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 8 september 2020 Share Geplaatst 8 september 2020 Kende Piano Man en die van Clouseau van vorige ronde, maar vergeten in te sturen. Hiervan ken ik er 4 volgens mij, toch wel een stukkie beter al (alleen originele artiesten overigens ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 8 september 2020 Share Geplaatst 8 september 2020 Nummer 3 van Ronde 2 luister ik nog regelmatig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 8 september 2020 Share Geplaatst 8 september 2020 Oei, lastig deze. Jammer dat ik de eerste ronde gemist heb. De nummers herkennen lukt nog wel maar man, wat ben ik slecht in het herkennen van stemmen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten