Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Kampioensgeluk dit jaar aan de kant van PSV, dat merk je aan de laatste twee competitiewedstrijden. Rode kaart op een lekker moment tegen de eerste serieuze tegenstand in de competitie. Vandaag eerste kans een goal en uit de corner daarna de 2-0. Gekmakend, maar dat PSV kampioen gaat worden is totaal niet onverdiend. 

Vandaag maak je het jezelf gewoon veel te moeilijk. En als je je standaard situaties dan ook zo beroerd uitvoert...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei PJHoutman:

Geweldenaar inderdaad. Als geen bal afgeven en dan verongelijkt kijken als je over je eigen poten struikelt attributen waren had ie een CA van 200. 

Als we Minteh en PJ in de waagschaal leggen is Minteh in ieder geval niet de enige die bij vlagen blind is. 

Ivanusec speelde weer een draak van een wedstrijd. Als je dat niet ziet, vraag ik me vooral af wat je wél van hem geobserveerd hebt. Minteh is natuurlijk een heel opportunistische speler. Daar valt genoeg op aan te merken, maar ontkennen dat hij iets extra's brengt ten opzichte van Paixao, Alireza en Ivanusec zou wel heel naïef zijn. 

Enfin, de titelstrijd is voorbij. Het is gewoon niet goed genoeg geweest en het geluk van de kampioen ligt duidelijk niet aan onze zijde. Nu is het zaak dat je de komende weken wel weer uitloopt op AZ. Een tweede plaats zou nog steeds financieel uitstekend zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch werkelijk ongelofelijk dat je Bijlow mee naar voren hebt gestuurd en dat je besluit om de laatste corner kort te nemen (en te verkloten).

Stengs mag komende week een vierkant rooster met standaardsituaties nemen krijgen. Wat waren die slecht zeg.

Verder Ivanusec onzichtbaar, Santi die 220 op zijn schoenen had staan, Stengs die laat zien niet geschikt te zijn als buitenspeler, Geertruida met een kapitale fout. Het hield allemaal niet over. Heb wel genoten van Ueda, die heeft geen kopduel verloren. 

Slot heeft ook gewoon tactisch gefaald. Zat geen enkele breedte in het spel met deze buitenspelers. Alles moest door het midden, waar het ontzettend druk was. PSV kon daardoor de ruimtes klein houden, waardoor het makkelijker verdedigen was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Urbeto:

Als we Minteh en PJ in de waagschaal leggen is Minteh in ieder geval niet de enige die bij vlagen blind is. 

Ivanusec speelde weer een draak van een wedstrijd. Als je dat niet ziet, vraag ik me vooral af wat je wél van hem geobserveerd hebt. Minteh is natuurlijk een heel opportunistische speler. Daar valt genoeg op aan te merken, maar ontkennen dat hij iets extra's brengt ten opzichte van Paixao, Alireza en Ivanusec zou wel heel naïef zijn. 

Iets anders, niet iets extra’s. Paixao, Ivanusec en zéker Alireza spelen in dienst van het team en proberen medespelers te bereiken. Minteh grossiert in slechte keuzes en egoïsme. Als daar nou nog heel veel rendement in zat (a la Berghuis) dan was het nog te billijken. Maar hij heeft vandaag zes keer de bal over de achterlijn gelopen en een keer naast geschoten. Het enige productieve was dat we twee corners kregen (waarvan een er niet eens een corner was). 

Overigens ben ik van mening dat Sauer gewoon minuten moet krijgen, dus ik vind ook helemaal niet dat we per se met de hierboven genoemde namen moeten spelen.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Iets anders, niet iets extra’s. Paixao, Ivanusec en zéker Alireza spelen in dienst van het team en proberen medespelers te bereiken. Minteh grossiert in slechte keuzes en egoïsme. Als daar nou nog heel veel rendement in zat (a la Berghuis) dan was het nog te billijken. Maar hij heeft vandaag zes keer de bal over de achterlijn gelopen en een keer naast geschoten. Het enige productieve was dat we twee corners kregen (waarvan een er niet eens een corner was). 

Hoeveel heeft dat je de afgelopen weken opgeleverd?

Paixao heeft in de Eredivisie G3A2, net als Minteh, maar heeft er véél meer basisplaatsen voor nodig gehad. Ivanusec en Alireza laten ook constant zien het als basisspeler (nog) niet te kunnen bolwerken. Minteh brengt in die vergelijking, juist door zijn speelstijl iets extra's. Je ziet toch zelf ook wel dat hij de enige is die uit een individuele actie zijn directe tegenstander voorbij komt? Dat hij in het vervolg nog meer dan eens de verkeerde keuze maakt klopt, maar hij komt tenminste ergens voorbij, meer dan eens met gevaar tot gevolg. 

De haken en ogen aan zijn spel ziet iedereen - als hij geen oogkleppen of enig egoïsme had gehad speelde hij tenslotte nu niet in Rotterdam Zuid - maar je kunt echt niet redelijkerwijs stellen dat hij niets extra's brengt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Grote Ree:

Het is toch werkelijk ongelofelijk dat je Bijlow mee naar voren hebt gestuurd en dat je besluit om de laatste corner kort te nemen (en te verkloten).

Stengs mag komende week een vierkant rooster met standaardsituaties nemen krijgen. Wat waren die slecht zeg.

Verder Ivanusec onzichtbaar, Santi die 220 op zijn schoenen had staan, Stengs die laat zien niet geschikt te zijn als buitenspeler, Geertruida met een kapitale fout. Het hield allemaal niet over. Heb wel genoten van Ueda, die heeft geen kopduel verloren. 

Slot heeft ook gewoon tactisch gefaald. Zat geen enkele breedte in het spel met deze buitenspelers. Alles moest door het midden, waar het ontzettend druk was. PSV kon daardoor de ruimtes klein houden, waardoor het makkelijker verdedigen was.

Dit inderdaad. Krijg bijna het gevoel dat je als tegenstander van Feyenoord het beste kan verdedigen door standaardsituaties weg te geven. Snap ook niet dat er zo veel wedstrijden niet een keer andere nemer wordt aangewezen:nono:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sluit me aan bij PJ. Het ligt er aan wat je van hem verwacht. In dat blok dat Feyenoord sterker was, zag je dat Ivanusec de bal veelvuldig won en bij Timber en Stengs wist te krijgen. Zeker als hij naar binnen trekt en Hartman kan eroverheen, zit daar wel veel potentie. Tegelijkertijd zat er wel (te) weinig dreiging in zijn spel, dat klopt ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Urbeto:

Hoeveel heeft dat je de afgelopen weken opgeleverd?

Paixao heeft in de Eredivisie G3A2, net als Minteh, maar heeft er véél meer basisplaatsen voor nodig gehad. Ivanusec en Alireza laten ook constant zien het als basisspeler (nog) niet te kunnen bolwerken. Minteh brengt in die vergelijking, juist door zijn speelstijl iets extra's. Je ziet toch zelf ook wel dat hij de enige is die uit een individuele actie zijn directe tegenstander voorbij komt? Dat hij in het vervolg nog meer dan eens de verkeerde keuze maakt klopt, maar hij komt tenminste ergens voorbij, meer dan eens met gevaar tot gevolg. 

De haken en ogen aan zijn spel ziet iedereen - als hij geen oogkleppen of enig egoïsme had gehad speelde hij tenslotte nu niet in Rotterdam Zuid - maar je kunt echt niet redelijkerwijs stellen dat hij niets extra's brengt. 

Dat is hij niet, Stengs doet dat namelijk ook en veel effectiever. Daarnaast is "je tegenstander voorbij komen" alleen zinvol als er ook iets uitkomt, anders heb je namelijk gewoon balbezit weggegeven. 

Het gaat mij erom dat Feyenoord veel beter is wanneer er als 'eenheid' wordt gespeeld. Ja, Paixaõ kan er op individueel vlak helemaal niets van, maar hij speelt de bal vaak op de juiste momenten af of terug, waardoor Feyenoord door kan bouwen. Met Minteh word je individueel misschien beter, maar als eenheid veel minder om twee redenen:

1. Je gaat als team veel meer proberen om Minteh te bereiken zodat hij zijn snelheid kan gebruiken. Daarmee reduceer je het aantal passes naar spelers die er voorin wél wat van kunnen (Stengs en Giménez). 

2. Je leidt vaker balverlies en moet dus vaker omschakelmomenten in, waar Feyenoord met relatief trage CV's kwetsbaar in kan zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei aron24:

2e plaats maximaal haalbare dit seizoen.

Ook knap hoe je zoveel kansen om zeep helpt en zulke slechte corners neemt. PSV was ook vrij matig, maar goed, 10 punten haal je niet meer in.

Sorry maar er zijn weinig grote kansen geweest deze pot. Geertruida in de eerste helft was de grootste. In de 2e helft heb ik ook weinig grote kansen gezien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vitesse88:

Sorry maar er zijn weinig grote kansen geweest deze pot. Geertruida in de eerste helft was de grootste. In de 2e helft heb ik ook weinig grote kansen gezien. 

Die 2 van Geertruida en die ene van Gimenez in de eerste helft moeten in dit soort duels gewoon raak zijn. Om maar eens wat te noemen. En in dit geval bedoel ook kansen die niet uitgespeeld worden. In de eerste helft gaf PSV achterin genoeg ruimte weg om van te profiteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek genoeg kan ik me er wel bij neerleggen (loser mentaliteit!). PSV is met een krankzinnig seizoen bezig. Alles valt hun kant op, en dat dwingen ze ook zelf af natuurlijk. Ligt ook aan hun manier van spelen, Bosz die even met Schouten en Boscagli centraal achterin begint. Dan ben je een grote meneer hoor.

Wie weet valt er gaandeweg nog wat terug te sprokkelen op PSV en kunnen we dan weer gaan praten over een inhaalrace. Voorlopig het woord 'kampioen' echter maar niet meer in de mond nemen en gewoon onze wedstrijdjes winnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt misschien ook cliché, maar wel de zoveelste keer dit seizoen dat je 'pech' hebt en meer had verdiend in een topwedstrijd. Als zo vaak gebeurd, denk ik alleen dat het geen pech meer is. Maar komen we misschien ook niet wat kwaliteit tekort?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat moge duidelijk zijn. Waar PSV normaliter uit Lang, Lozano en Bakayoko kunnen kiezen is bij ons toch wel armoe troef hoor. Ivanusec, Paixao, Alireza, Minteh. Niet best. Aankomende weken mogen Sauer, Zechiel en Milambo wel wat vaker opdraven wat mij betreft. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk wel dat we boffen met Slot qua trainer. Hij doet heel veel goed, maar hij is tactisch niet zo flexibel lijkt het qua plan B...

Tegen PSV en Atletico kwamen de trainers van de tegenpartij met een tactische zet die Slot "niet had verwacht", terwijl VI de opstellingen al correct had voorspeld (bijvoorbeeld Schouten achterin).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei cimbomcu:

Leuk backie die Hartman, absoluut. Maar door het gebrek aan hersencapaciteit nu al de 2de topper die hij vroegtijdig moet verlaten. Lijkt mij voor de club en vooral een trainer ook absoluut niet fijn. 

'Leuk backie'? Beste linksback van de Eredivisie en Nederlands elftal.

De rest is weer eens onzin.

bewerkt door MarcFR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MarcFR:

'Leuk backie'? Beste linksback van de Eredivisie en Nederlands elftal.

De rest is weer eens onzin.

Vind Hartman een prima back, maar zo goed als jij hem neerzet vind ik hem nou ook weer niet. Maar goed, prima back. Totaal niet mijn type speler. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei timpy00:

Vind Hartman een prima back, maar zo goed als jij hem neerzet vind ik hem nou ook weer niet. Maar goed, prima back. Totaal niet mijn type speler. 

Heeft in mijn beleving alles wat een back moet hebben. Verdedigend sterk, snelheid, ontzettend goed aan de bal en heeft inzicht.

Ik verwacht dat die jongen echt de absolute top gaat halen. Goede backs zijn schaars.

bewerkt door MarcFR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Leuk backie die Hartman, absoluut. Maar door het gebrek aan hersencapaciteit nu al de 2de topper die hij vroegtijdig moet verlaten. Lijkt mij voor de club en vooral een trainer ook absoluut niet fijn. 

Val de speler af op zijn speelstijl zo je wilt, maar dit soort opmerkingen zijn nergens voor nodig en mag je wat mij betreft wel achterwege laten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites