Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

19 uur geleden zei Bolderbast:

Tijd voor een voorspelling

• Wanneer wint Ajax de eerstvolgende wedstrijd?
  • Wordt Schip ontslagen voor het einde van de competitie?
  • Wat wordt de eindpositie?

De winnaar krijgt een Ajax-badge van @Grote Ree.

Leuke vragen!

• Tegen Volendam wel gewoon denk ik weer een keer.
  • Nee sowieso niet. Ontslag nemen sluit ik dan weer niet uit.
  • 5e, ploegen onder plek 4 gaan nog genoeg punten laten liggen. 

Maar dat mensen zich positief vastklampen aan wat organisatie tegen Brighton en helftje tegen PSV vind ik dan wel weer eng.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Mijn vraag is waarom denk jij dat Ajax de nummer tien ofzo van Nederland is?

Ajax staat tien punten achter de nummer 5 met twee wedstrijden te goed, waarvan ze er eentje 3-2 voor staan. Qua selectie kun je niet zeggen van een selectie met zoveel internationals en ook afdoende spelers die al jaar(en) bij het eerste spelen dat ze er niks van kunnen toch?

Of zit je in het kamp die vind dat deze selectie niveau Volendam is? Want als ik het persoonlijk bekijk van AZ zijn er geen 6 spelers die ik bij Ajax in de basis (zou) zien spelen zelfde geld voor Twente. Waarom is de play-offs halen dan al een bizarre prestatie?

Omdat Ajax al 9 wedstrijden niet gewonnen heeft? Het spel nog steeds nergens op lijkt, ik niet het gevoel heb dat de selectie in balans is, ook mentaal niet (dan bedoel ik persoonlijkheden), Van 'T Schip niet het trackrecord heeft wat ik nou persé vindt passen bij een ploeg die achttiende staat. Volgens mij heb ik Brobbey dit weekend horen zeggen dat het wel goed komt. Dat is ook nog eens een mindset die niet goed is. Dus dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Arezo:

Omdat Ajax al 9 wedstrijden niet gewonnen heeft? Het spel nog steeds nergens op lijkt, ik niet het gevoel heb dat de selectie in balans is, ook mentaal niet (dan bedoel ik persoonlijkheden), Van 'T Schip niet het trackrecord heeft wat ik nou persé vindt passen bij een ploeg die achttiende staat. Volgens mij heb ik Brobbey dit weekend horen zeggen dat het wel goed komt. Dat is ook nog eens een mindset die niet goed is. Dus dit?

Dus iedere ploeg met een mindere reeks of slechte reeks presteert daarna automatisch niet meer?

Dat is zeker bij ploegen waar kwaliteit is toch grote onzin.

Ik vind dat je afgelopen twee wedstrijden hebt kunnen zien dat er relatief snel tactisch gewonnen kan worden. Als dat in drie trainingen en twee wedstrijden kan zegt het vooral iets over Steijn over de periode daarvoor.

En selectie niet in balans klopt maar heb je nog steeds minstens de derde selectie van Nederland.

Lijken mij allemaal vrij valide argumenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de andere kant is onderstaande wel ietwat zorgwekkend. Je hebt natuurlijk minder wedstrijden gespeeld, maar volgens deze xP benadering sta je momenteel simpelweg waar je hoor te staan; laatste. Dan begrijp ik het wel als Arezo meent dat het voorzichtige optimisme simpelweg gekleurd wordt door hoop in plaats van de realiteit. Zeker op het punt van leidersfiguren mist Ajax ook écht wel wat. Bergwijn en Berghuis brengen het niet, dus wat blijft er dan nog over? Van den Boomen heeft wel wat frustratie in z'n donder, maar is vooral druk met zelf enig niveau halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Urbeto:

Aan de andere kant is onderstaande wel ietwat zorgwekkend. Je hebt natuurlijk minder wedstrijden gespeeld, maar volgens deze xP benadering sta je momenteel simpelweg waar je hoor te staan; laatste. Dan begrijp ik het wel als Arezo meent dat het voorzichtige optimisme simpelweg gekleurd wordt door hoop in plaats van de realiteit. 

Kan aan mij liggen hoor, maar hoe meer ik dit soort plaatjes zie, hoe meer ik het wel mee vind vallen.

• 3 thuiswedstrijden
    • 2 verloren: Feyenoord, AZ
    • 1 winst: Heracles
  • 5 uitwedstrijden
    • 3 verloren: Feyenoord, Twente, Utrecht (die pot wint Utrecht slechts 2 uit 5 keer volgens de xG)
    • 2 gelijk: Fortuna, Excelsior (die pot wint Ajax 4 uit 5 keer volgens de xG)

Als je de potten tegen de top-4 niet meerekent, kom je uit op 7.6 punten (en daar zit de waarschijnlijke winst tegen RKC niet bij - hier mag je me op callen). Dan kom je gewoon uit op 50 punten aan het einde van het seizoen en doe je mee aan de play-offs; met het vertoonde spel van de afgelopen maanden (hoe realistisch is het dat je zo blijft spelen?). Dan is degraderen toch totaal nog niet aan de orde?

Verlies je donderdag en zondag is dat zeker een ander verhaal (ook beide thuiswedstrijden namelijk). Nee, het gaat niet goed bij Ajax, maar al dat geroep is wel een beetje overdreven.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Urbeto:

Aan de andere kant is onderstaande wel ietwat zorgwekkend. Je hebt natuurlijk minder wedstrijden gespeeld, maar volgens deze xP benadering sta je momenteel simpelweg waar je hoor te staan; laatste. Dan begrijp ik het wel als Arezo meent dat het voorzichtige optimisme simpelweg gekleurd wordt door hoop in plaats van de realiteit. Zeker op het punt van leidersfiguren mist Ajax ook écht wel wat. Bergwijn en Berghuis brengen het niet, dus wat blijft er dan nog over? Van den Boomen heeft wel wat frustratie in z'n donder, maar is vooral druk met zelf enig niveau halen. 

Ik ken de Xg van de wedstrijd tegen RKC niet uit mijn hoofd maar stel je speelt donderdag goed tegen Volendam en verdient 2 Xpnt en tegen RKC krijg je er ook nog 2 bij dan sta je al 6e op deze ranglijst. Achter de top 4 sta je er dus "goed" bij. Zeker als je bedenkt dat je die alle 4 al gehad hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rogier.:

Kan aan mij liggen hoor, maar hoe meer ik dit soort plaatjes zie, hoe meer ik het wel mee vind vallen.

• 3 thuiswedstrijden
    • 2 verloren: Feyenoord, AZ
    • 1 winst: Heracles
  • 5 uitwedstrijden
    • 3 verloren: Feyenoord, Twente, Utrecht (die pot wint Utrecht slechts 2 uit 5 keer volgens de xG)
    • 2 gelijk: Fortuna, Excelsior (die pot wint Ajax 4 uit 5 keer volgens de xG)

Als je de potten tegen de top-4 niet meerekent, kom je uit op 7.6 punten (en daar zit de waarschijnlijke winst tegen RKC niet bij - hier mag je me op callen). Dan kom je gewoon uit op 50 punten aan het einde van het seizoen en doe je mee aan de play-offs; met het vertoonde spel van de afgelopen maanden (hoe realistisch is het dat je zo blijft spelen?). Dan is degraderen toch totaal nog niet aan de orde?

Verlies je donderdag en zondag is dat zeker een ander verhaal (ook beide thuiswedstrijden namelijk). Nee, het gaat niet goed bij Ajax, maar al dat geroep is wel een beetje overdreven.

Begrijp me niet verkeerd; ik verwacht ook dat Ajax zich de komende tijd wel wat gaat herpakken en 'gewoon' naar die vijfde plek trekt, maar ik wilde het punt van Arezo even wat verder statistisch onderbouwen. 

Wat mij wel rest blijft het gebrek aan leidersfiguren bij Ajax. Er zijn genoeg mensen die stellen dat dit sowieso een overschat concept is, maar bij het huidige Ajax valt me op dat er echt werkelijk niemand is die de kar lijkt te willen (of kunnen) trekken. Dat zou een enorme wederopstanding best wel in de weg kunnen staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Urbeto:

In dit rijtje mist toch alsnog de twee inhaalwedstrijden toch en zegt deze 18e niet meer of minder dan de daadwerkelijke 18e plek? Je zou dan op zijn minst de gemiddelde XPTS moeten hebben toch? In het geval van Ajax 8.8/8 en bijvoorbeeld bij Vitesse 11.8/10? En inderdaad met de opmerking erbij de Ajax de top 4 al gehad heeft.

Ik ben totaal niet positief, maar de afstand richting de 5e plek is we redelijk klein. Of je moet de pech hebben dat naast een goed presterende top-4 er een andere ploeg bijzonder goed gaat presteren. Dat zouden wellicht alleen Sparta en Utrecht kunnen zijn qua naam en materiaal? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Die je had moeten verliezen, maar Noslin kan geen penalty's trappen.

Klopt, die had ik even achterwege gelaten ;c Maar inderdaad, helft van de keren had je die pot verloren.

10 minuten geleden zei Urbeto:

Wat mij wel rest blijft het gebrek aan leidersfiguren bij Ajax. Er zijn genoeg mensen die stellen dat dit sowieso een overschat concept is, maar bij het huidige Ajax valt me op dat er echt werkelijk niemand is die de kar lijkt te willen (of kunnen) trekken. Dat zou een enorme wederopstanding best wel in de weg kunnen staan. 

Ik denk overigens dat dit ook nog wel meevalt. Je hebt genoeg mannen met ervaring die in mijn ogen de kar zouden kunnen trekken. Wel eens dat bij sommigen het in de bovenkamer misschien niet helemaal lekker zit, waardoor het toch niet helemaal lukt. Maar in principe heb je wel genoeg mannen met ervaring (Van den Boomen, Berghuis, Bergwijn, Sosa), en genoeg mannen met leiderschapskwaliteiten (Van den Boomen, Berghuis, Ramaj, Hato) - zit hem meer in of dat voldoet. Het is natuurlijk een stapje terug t.o.v. Blind en Tadic, maarja om dan Klaassen erin te zetten (als 'ie er nog was geweest) ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Arezo:

Oprecht super veel waardering en respect voor het positivisme hier (nee, dit is niet provocerend bedoeld voor een ieder die meeleest). Waar is dat op gebaseerd?

Ik denk dat wanneer Ajax de Playoffs (om Europees voetbal) haalt het al best een Houdini Act is. Dan moet je wel 3 a 4 spelers in de winter naar Saoedi Arabië laten gaan en echt knallers binnenhalen qua aankopen, dat is in de winter vaak al moeilijk. 

Dat denk ik ook wel ja. Maar laten we wel zijn: Er wordt nu, niet alleen hier, maar ook in de discussies die ik wel eens met mijn vrienden heb (Die PSV Supporter zijn) net gedaan alsof er een selectie staat van het niveau FC Groningen. 

Ik denk met de juiste trainer, of in elk geval een trainer die weet hoe je voetbal speelt ( En dat wist Steijn klaarblijkelijk niet) dat deze selectie gewoon in staat moet zijn om om de bovenste 2/3 plekken mee te strijden. Uiteraard dit seizoen niet meer. Je loopt op zijn best al 19 punten achter PSV aan.

Maar het vertekend natuurlijk wel gigantisch. Ik ga er gewoon van uit dat Volendam en RKC gewonnen wordt en dan sta je in principe "alweer" 9e. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Leiders figuren missen ook zeker. Maar zelfs dan denk ik dat je gewoon een top-5 selectie hebt minimaal. Ook omdat zoals de stand ook aangeeft heel veel teams gewoon heel veel punten laten liggen.

Hierdoor zou het relatief makkelijk/mogelijk moeten zijn om (snel) richting plaats 5 te spelen. Ik ben het ook wel met die woorden van van 't Schip eens dat je gewoon eerst als doel moet hebben zo snel mogelijk naar 5 en mocht/wanneer je daar bent dan kijken of het realistisch is om naar 4 (en in extreem geval verder dan 4) te kijken.

De grafiek zegt zeker veel, maar denk dat voor de compleetheid van het feitje staat Ajax terecht 18e wel het feit van die twee wedstrijden meegenomen zou moeten worden. Nou is dat puur op basis van de statistiek. In werkelijkheid speelt Ajax tot noch toe gewoon een dramatisch seizoen en kan het beter nu 18e staan dan twee jaar aanmodderen en 3/4/5 worden want anders was er vrij weinig veranderd denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zeer benieuwd of sommige spelers nu kansen gaan krijgen en eventueel andere gaan banken.

Ook in het algemeen benieuwd hoe het eruit gaat zien.

Zijn die 6 weken van Mannsverk zijn blessure al bijna voorbij? Ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens de profielen is hij een type wat we goed kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei timpy00:

Zijn die 6 weken van Mannsverk zijn blessure al bijna voorbij? Ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens de profielen is hij een type wat we goed kunnen gebruiken.

Staat nog steeds als twijfelachtig, maar heb hem volgens mij nog niet met de groep zien trainen en kan daar ook niets over vinden online. Denk dat we hem pas ergens half november echt weer terug kunnen verwachten.

4 uur geleden zei timpy00:

Ben zeer benieuwd of sommige spelers nu kansen gaan krijgen en eventueel andere gaan banken.

Vrees dat ook Schip zal gaan blijven spelen met Taylor op 8 :classic_dry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Chiemel:

Ideale seizoen om ook jeugdspelers de kans te geven. 

Als in nieuwe jeugdspelers? Want anders gebeurd het al volop toch? Meer dan in andere jaren namelijk

35 minuten geleden zei Lazy:

Staat nog steeds als twijfelachtig, maar heb hem volgens mij nog niet met de groep zien trainen en kan daar ook niets over vinden online. Denk dat we hem pas ergens half november echt weer terug kunnen verwachten.

Jammer, ben wel benieuwd namelijk.

35 minuten geleden zei Lazy:

Vrees dat ook Schip zal gaan blijven spelen met Taylor op 8 :classic_dry:

Ja daar vrees ik ook voor. Al hoop ik dat hij positief verrast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei timpy00:

Ja daar vrees ik ook voor. Al hoop ik dat hij positief verrast.

Die hoop heb ik inmiddels al opgegeven. Zakte zondag ook weer bizar door de ondergrens tweede helft en dat gebeurt deze meneer gewoon te vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Thierryvane:

Incoming: hattrick vs Volendam.

IMG_1132.jpeg.2e8d68bcc01f648d434d79b4681f135f.jpeg

Neuh, gewoon met Brobbey blijven spelen. Natuurlijk moet het afronden beter, maar ik zie weinig reden om hem te laten banken. Met wat meer vertrouwen gaat hij er gewoon veel voor ons maken dit seizoen. 

bewerkt door ElMarcos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar stel Ajax staat 2-0 voor dan kun je best Brobbey eens eruit halen voor Mikautadze. 

• Wanneer wint Ajax de eerstvolgende wedstrijd?
    Aankomende donderdag.
  • Wordt Schip ontslagen voor het einde van de competitie?
    Nee.
  • Wat wordt de eindpositie?
    6'de.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Het is vooral belachelijk dat de voorwaardelijke straf van een wedstrijd zonder publiek uit 2022 blijft staan. Wat moet er dán gebeuren om zo'n voorwaardelijke straf doorgang te laten vinden?

Eens

Verder wilt meneer Sneijder weer iets doen voor de club. Alsjeblieft niet zeg die man heeft in afgelopen maandag wel bewezen dat hij gewoon lekker op TV moet roeptoeteren en zeker niet met club te maken moet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites