Lazy Geplaatst 20 september 2023 Share Geplaatst 20 september 2023 1 uur geleden zei misterhille: Vroeger was alles beter Nee Overmars heeft zeker niet alles goed gedaan. Kan me ook wel vinden in wat je zegt. Maar nogmaals er leek een plan te zijn en nu niet echt, zo lijkt het! Aan de voorkant leek het heel wat van Overmars en co. Aan de achterkant bleek het toch anders te zijn. Die heeft er samen met Sar echt een puinhoop van gemaakt en dat werd pas duidelijk nadat hij werd ontslagen. Toen bleek ineens vrijwel niets te zijn gedocumenteerd of vastgelegd, waardoor men anderhalf jaar zo goed als in het duister tastte en maar wat deed (en zich extreem liet misleiden door vriendje van Sar: Lemic). Wat dat betreft heeft Ajax daar nu wel echt stappen in gezet en staat het organisatorisch vele malen beter ervoor en wordt een toekomstig Overmarsje met de nieuwe structuur voorkomen. Niet vergeten ook dat het nieuwe scouting team onder leiding van De Lang pas net een maandje aan de slag is en dat alles wat zij moeten gaan doen op het gebied van transfers pas in januari tot uiting zal gaan komen. Wat dat betreft ligt er nu eigenlijk een veel duidelijker plan dan onder Overmars, alleen gaat daar wat tijd over heen voordat men daar de vruchten van kan plukken. Niet vergeten dat dit ook met Overmars zo was hè.. die begon ook met Tobias Sana en Danny Hoessen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 20 september 2023 Share Geplaatst 20 september 2023 Vond Overmars vooral niet sterk met contract verlengingen zoal met Mazza en Gravenberch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 20 september 2023 Share Geplaatst 20 september 2023 17 minuten geleden zei La Pulga: Vond Overmars vooral niet sterk met contract verlengingen zoal met Mazza en Gravenberch. Brobbey. En meer jeugdspelers die toen nog te boek stonden als groot talent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 20 september 2023 Share Geplaatst 20 september 2023 (bewerkt) 1 uur geleden zei timpy00: Brobbey. En meer jeugdspelers die toen nog te boek stonden als groot talent. Brobbey inderdaad vergeten. verder ook die 2 Colombianen gehaald, Marin en Bande. Maar toch moeten we hem niet onderschatten, bij Antwerp doet ie ook heel erg goed werk en kwam die goed over in de media. Ook echt een clubman maar vond zijn vriendin blijkbaar niet goed genoeg. Zijn ze eigenlijk nog wel samen? Citaat Ajax heeft woensdag een nieuwe bestuursraad gekozen tijdens de Buitengewone Algemene Ledenvergadering (BALV). De vergadering vond plaats op sportcomplex De Toekomst. Ajax laat via de officiële kanalen weten dat het nieuwe, zevenkoppige bestuur bekend is. De raad bestaat uit voorzitter Ernst Boekhorst, John Busink, Marjon Eijlers, Giovanni Fränkel, Sirik Goeman, Pim van Dord en René Zegerius. Het zevental zal de komende drie jaar als bestuursraad dienen. 'Verder is de Vereniging voornemens op korte termijn twee extra bestuursleden aan de Bestuursraad toe te voegen: Edo Ophof en Christian Visser. Zij zullen tot die tijd al als adviseur bij de Bestuursraad betrokken zijn', voegt Ajax daaraan toe. De bestuursraad gaat onder meer over de samenstelling in de raad van commissarissen. Op 24 mei van dit jaar legde de vorige bestuursraad bij Ajax de taken neer. Destijds stelde voorzitter Frank Eijken dat de raad zich niet voldoende gesteund voelde in het gevoerde beleid. De vorige bestuursraad bleef tot 1 september aan om lopende zaken af te handelen. Wat extra gasten er bij, ik ken ze allemaal niet. 20 september 2023 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 Edo Ophof is oud-speler. Pim van Dord ook, maar vooral bekend doordat hij jaren als fysio bij de club was geloof ik. Verder niet extra gasten erbij, is in plaats van de vorige bestuursraad. Allemaal op grote afstand van het voetbal. Kan wel effect hebben, maar allemaal indirect en op lange termijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 MATCHDAY #90minutenlaaaaaaaaaaaaaang Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 1 minuut geleden zei Thierryvane: MATCHDAY #90minutenlaaaaaaaaaaaaaang Spelers gooien alle schroom van zich af. Steijn maakt nog steeds tactische blunders door extra behoudend te gaan spelen, maar Gaaei en Sosa trekken zich er niks van aan gaan vol ten aanval. De rechtsbuiten (die we eigenlijk al jaren missen) missen we ineens niet meer. Brobbey werkt zicht een slag in de rondte en scoort een lelijke goal door de bal verkeerd te raken maar daardoor de keeper kansloos te laten. Ajax komt onder druk van Marseille. Gorter redt wonderbaarlijk vaak. In de omschakeling schakelt Forbs nog een versnelling erbij en is een plaag in de omschakeling. Hij maakt in de tweede helft zelfs de tweede voor Ajax. De spelers beginnen vertrouwen te krijgen en durven uit zichzelf zowaar druk te zetten op Marseille. Mikautadze begint aan de ene na de andere mooie actie maar aan zijn afronding schort het nog. Maar er zijn vlagen te zien van een handenbinder. Het is niet super, maar bij vlagen zien we iets waar Ajax voor staat en er wordt een 2 - 0 overwinning binnen gesleept. Zondag valt de puzzel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 31 minuten geleden zei timpy00: Spelers gooien alle schroom van zich af. Steijn maakt nog steeds tactische blunders door extra behoudend te gaan spelen, maar Gaaei en Sosa trekken zich er niks van aan gaan vol ten aanval. De rechtsbuiten (die we eigenlijk al jaren missen) missen we ineens niet meer. Brobbey werkt zicht een slag in de rondte en scoort een lelijke goal door de bal verkeerd te raken maar daardoor de keeper kansloos te laten. Ajax komt onder druk van Marseille. Gorter redt wonderbaarlijk vaak. In de omschakeling schakelt Forbs nog een versnelling erbij en is een plaag in de omschakeling. Hij maakt in de tweede helft zelfs de tweede voor Ajax. De spelers beginnen vertrouwen te krijgen en durven uit zichzelf zowaar druk te zetten op Marseille. Mikautadze begint aan de ene na de andere mooie actie maar aan zijn afronding schort het nog. Maar er zijn vlagen te zien van een handenbinder. Het is niet super, maar bij vlagen zien we iets waar Ajax voor staat en er wordt een 2 - 0 overwinning binnen gesleept. Zondag valt de puzzel. Een positieve grillburger! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 48 minuten geleden zei timpy00: Zondag valt de puzzel. in duizend stukjes ineen . Benieuwd of het een klein beetje gefikst is bij Ajax. Kort gezegd (er is al teveel gezegd hier) zit het bestuurlijk en technisch niet goed. Ik hoop dat Steijn het voor vanavond op de rit heeft, maar ik verwacht niet dat hij de vermogens daarvoor heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 Sean Klaiber miljonair maken, dat was pas echte fraude, hoorde je niemand over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 6 minuten geleden zei Hakai: Sean Klaiber miljonair maken, dat was pas echte fraude, hoorde je niemand over. Betere rechtsback dan Rensch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 4 minuten geleden zei neva: Betere rechtsback dan Rensch. Rasmus Kristensen ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 Lol true maar dat zegt natuurlijk niets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 Ja als Rensch vanavond alsnog in de basis staat dan moet Steijn nog voor de wedstrijd gewoon vertrekken. Ik verwacht dit: Bergwijn - Brobbey - Forbs Berghuis Mannsverk - Tahirovic Sosa - Hato - Sutalo - Rensch Gorter Ik hoop dit: Forbs - Brobbey - Berghuis Bergwijn Mannsverk - Tahirovic Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei Ramaj Niet dat Bergwijn iets van een tien heeft, maar de aanvoerder bankt niet. Maar zou mooi zijn als Berghuis een beetje van daar naar binnen komt. Bergwijn aanvallend mag zwerven en Gaaei die ruimtes induikt. Wellicht dat Avila dan een beter keuze is omdat Forbs niet per se een overlap of onderlap nodig heeft. Maar goed, gewoon aanvallen. Mocht het resultaat tegenvallen dan in elk geval signalen van druk zetten en aanvallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 Vanwaar Forbs basis? Puur voor de diepgang? @timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 (bewerkt) 8 minuten geleden zei timpy00: Ja als Rensch vanavond alsnog in de basis staat dan moet Steijn nog voor de wedstrijd gewoon vertrekken. Ik verwacht dit: Bergwijn - Brobbey - Forbs Berghuis Mannsverk - Tahirovic Sosa - Hato - Sutalo - Rensch Gorter Ik hoop dit: Forbs - Brobbey - Berghuis Bergwijn Mannsverk - Tahirovic Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei Ramaj Niet dat Bergwijn iets van een tien heeft, maar de aanvoerder bankt niet. Maar zou mooi zijn als Berghuis een beetje van daar naar binnen komt. Bergwijn aanvallend mag zwerven en Gaaei die ruimtes induikt. Wellicht dat Avila dan een beter keuze is omdat Forbs niet per se een overlap of onderlap nodig heeft. Maar goed, gewoon aanvallen. Mocht het resultaat tegenvallen dan in elk geval signalen van druk zetten en aanvallen. Ik verwacht geen Mannsverk en dat die in bescherming wordt genomen. Ik denk dat Taylor gaat spelen. Verwacht net als jij ook Forbs te zien. Gorter Gaaei - Sutalo - Hato - Sosa Tahirovic - Taylor Forbs - Berghuis - Bergwijn Brobbey Laat duidelijk zijn dat ik dit verwacht en niet hoop. Dit blijft defensieve ellende. 21 september 2023 bewerkt door Dansmeister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 1 minuut geleden zei Thierryvane: Vanwaar Forbs basis? Puur voor de diepgang? @timpy00 Ja. Zou ook nog Mikautadze erin kunnen doen dan krijg je aan beide kanten een overlap van back, maar veel mensen die naar binnen gaan. Maar Europees in deze poule verwacht ik dat je in de meeste mensen niet continu de bal hebt en dat tegenstanders ook durven voetballen waardoor er ook ruimtes komen. Maar in wat ik verwacht heb ik Forbs staan omdat ik denk dat Steijn juist meer behoudend gaat spelen en dus hij puur voor de counter is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 9 minuten geleden zei Dansmeister: Ik verwacht geen Mannsverk en dat die in bescherming wordt genomen. Ik denk dat Taylor gaat spelen. Verwacht net als jij ook Forbs te zien. Gorter Gaaei - Sutalo - Hato - Sosa Tahirovic - Taylor Forbs - Berghuis - Bergwijn Brobbey Laat duidelijk zijn dat ik dit verwacht en niet hoop. Dit blijft defensieve ellende. Deze elf maar dan hoop ik héél stiekem op Vos i.p.v. Taylor. Maar dat durft Steijn 100% zeker niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 Zojuist zei Thierryvane: Deze elf maar dan hoop ik héél stiekem op Vos i.p.v. Taylor. Maar dat durft Steijn 100% zeker niet. Ja hij heeft een aantal keer al aangegeven dat hij Vos er nog niet klaar voor vind. Dus vrees dat dat vooral hoop wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 53 minuten geleden zei Dansmeister: Gorter Gaaei - Sutalo - Hato - Sosa Tahirovic - Taylor Forbs - Berghuis - Bergwijn Brobbey Gorter linksbuiten, Brobbey in de goal. Gewaagd maar i like it! Overigens ook spanned of Svennie aanwezig is in de Arena vanavond. Volgens de Televaag is die niet meer welkom en wordt hij even uit het zicht gehouden. Kijk nu al uit trouwens naar Aubameyang met speed 327364872 tegenover een veel te hoge defensieve lijn en bizar slechte restverdediging. Dat wordt geneiten!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 44 minuten geleden zei Thierryvane: Deze elf maar dan hoop ik héél stiekem op Vos i.p.v. Taylor. Maar dat durft Steijn 100% zeker niet. Ken je ergens een goede analyse van Vos? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 (bewerkt) Wat voor soort ploeg is Marseille nu? Dat zou helpen in te schatten hoe Ajax moet spelen. Heb geen VI Pro, dus kan dat artikel niet lezen. Omdat zij bevrijd zijn van hun trainer en Ajax met een strop om de nek in een gesloten slaapzak ligt, heb ik weinig verwachtingen van het mentale vlak van de spelers in ieder geval. 21 september 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 2 minuten geleden zei Chiemel: Wat voor soort ploeg is Marseille nu? Dat zou helpen in te schatten hoe Ajax moet spelen. Heb geen VI Pro, dus kan dat artikel niet lezen. Omdat zij bevrijd zijn van hun trainer en Ajax met een strop om de nek in een gesloten slaapzak ligt, heb ik weinig verwachtingen van het mentale vlak van de spelers in ieder geval. Laat ik zeggen dat als Ajax een rode kaart pakt, Marseille dan niet per se wint. Hebben dit seizoen al gelijkgespeeld tegen 10 man uit van Nantes die na 9 minuten al direct rood kregen, en 1-1 bij Metz die na 59 minuten rood kregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 21 minuten geleden zei Kyrill: Laat ik zeggen dat als Ajax een rode kaart pakt, Marseille dan niet per se wint. De teneur was meer dat het verdedigend redelijk staat en dat ze loeren op de omschakeling, maar dat ze moeite hebben om het spel te maken. @Chiemel, check je PM. Ik ga er vanuit dat ik hier geen screenshots van het artikel mag delen. Citaat Bij Olympique Marseille wil het maar rustig worden. De bliksemsnel vertrokken Marcelino is de 21ste (!) hoofdtrainer die de Zuid-Franse formatie heeft aangesteld. Al twintig jaar lang verslijt de club dus gemiddeld één trainer per seizoen. Iets wat de stabiliteit van de grote club totaal niet heeft geholpen. Maar Ajax lijkt vanuit Frans oogpunt alsnog een gunstige tegenstander. De compacte wijze waarop Marseille in de eerste maanden van dit seizoen verdedigt en de strak georganiseerde wijze waarop het countert, doet denken aan het soort ploegen (Union Berlin, Benfica, AS Roma, Getafe) waar de Amsterdammers de laatste jaren flink mee worstelden op het internationale podium. In een zeer hectische periode lijkt Ajax op Europees front dus een mismatch te wachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 34 minuten geleden zei Chiemel: Wat voor soort ploeg is Marseille nu? Dat zou helpen in te schatten hoe Ajax moet spelen. Heb geen VI Pro, dus kan dat artikel niet lezen. Omdat zij bevrijd zijn van hun trainer en Ajax met een strop om de nek in een gesloten slaapzak ligt, heb ik weinig verwachtingen van het mentale vlak van de spelers in ieder geval. Zij zijn niet echt bevrijd van hun trainer. Zij zijn gewoon de hele technische staf plus bestuur kwijt door druk vanuit de supporters. Is niet bepaald rustig daar, maar goed dat is wel redelijk structureel daar volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten