PJHoutman Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 5 minuten geleden zei Arezo: Niet doen joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 8 minuten geleden zei PJHoutman: Niet doen joh. Why? Is toch een leuk grapje. Ik ben zelf Ajacied, maar kan deze wel waarderen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 35 minuten geleden zei Arezo: Arne Slot? Verdiende overwinning lijkt me. Ajax moest 30 minuten druk zetten he, dan is het daarna klaar voor onze strijders. Sanchez en Wijndal echt gewoon mee stoppen, die kunnen er echt geen zak van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 33 minuten geleden zei Geppiej: Why? Is toch een leuk grapje. Ik ben zelf Ajacied, maar kan deze wel waarderen hoor. Afspraak was dat we niet provoceren in elkaar’s topics. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 Ach, van Arezo zijn we niet anders gewend toch inmiddels? De Ajax-haat zit dieper dan de Feyenoord-liefde. Maar ook dat is oké. Niks gezien vanmiddag, ben daar toch wel blij om Eerste competitieverlies Heitinga toch? Kan gebeuren. Vooral benieuwd wat de media ervan gaat maken en of de druk op Van der Sar toe gaat nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 48 minuten geleden zei Rogier.: Ach, van Arezo zijn we niet anders gewend toch inmiddels? De Ajax-haat zit dieper dan de Feyenoord-liefde. Maar ook dat is oké. Niks gezien vanmiddag, ben daar toch wel blij om Eerste competitieverlies Heitinga toch? Kan gebeuren. Vooral benieuwd wat de media ervan gaat maken en of de druk op Van der Sar toe gaat nemen. Een van de mooiste wedstrijd van het jaar en je hebt niets gezien?!? Voor een klassieker probeer ik de agenda toch wel vaak leeg te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 Wat een zwak elftal is dit zeg. En dan win je hem nog bijna ook Begon ook weer medelijden met Bassey te krijgen. Nu maar zorgen dat je tweede wordt en dan volgend seizoen opnieuw beginnen. Echt een beschamend slecht seizoen. Zou trouwens fijn zijn als Berghuis elke pot met deze instelling kan spelen. Die legde ze vandaag echt overal weg. Vind het wel bizar dat hij die vrije trap mocht nemen. Kudus schiet er laatst een heerlijk binnen, terwijl Tadic en Berghuis zelden tot nooit uit een vrije trap scoren. Waarom krijgt Kudus dan niet vaker de kans? Optreden van de arbitrage was overigens ook onthutsend zwak, maar daar hebben we niet door verloren. Vraag me wel af wat ze vandaag in dat VAR-hokje hebben zitten doen, want met de wedstrijd waren ze niet bezig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 Probeer ik bij elke Ajax wedstrijd. Alleen had mijn dochter 2e helft wat buurtkinderen uitgenodigd die mee gingen kijken. Heb me echt ingehouden 😅 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 2 uur geleden zei Rogier.: Ach, van Arezo zijn we niet anders gewend toch inmiddels? De Ajax-haat zit dieper dan de Feyenoord-liefde. Maar ook dat is oké. Niks gezien vanmiddag, ben daar toch wel blij om Eerste competitieverlies Heitinga toch? Kan gebeuren. Vooral benieuwd wat de media ervan gaat maken en of de druk op Van der Sar toe gaat nemen. Maar het allermeest hou ik van jou! Het hele jaar een grote mond (jij niet persoonlijk, dat moet gezegd) en dan met zulke grote woorden komen, typisch Ajax! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 Op basis van de eerste helft dacht ik dat we er vol overheen gingen, maar helaas. Wissel Bergwijn voor Brobbey heeft ook nog nooit goed uitgepakt hè? Gaan continu slechter spelen door die omwisseling. 100% kans van Kudus ook vreselijk zonde in de tweede helft. Makkelie… Oi, oi, oi. Geen tweede geel voor Hartman en geen geel voor die tackle van Idrissi op Wijndal (pas na commentaar op de leiding). Wat een zak hooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 Wat een heerlijke speler, die Salah-Eddine. Die verdient wel kansje volgend jaar gezien het spel van Wijndal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 7 minuten geleden zei Thierryvane: Op basis van de eerste helft dacht ik dat we er vol overheen gingen, maar helaas. Wissel Bergwijn voor Brobbey heeft ook nog nooit goed uitgepakt hè? Gaan continu slechter spelen door die omwisseling. 100% kans van Kudus ook vreselijk zonde in de tweede helft. Makkelie… Oi, oi, oi. Geen tweede geel voor Hartman en geen geel voor die tackle van Idrissi op Wijndal (pas na commentaar op de leiding). Wat een zak hooi. En die actie van Kudus was denk ik het meest rood toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 4 minuten geleden zei Arezo: En die actie van Kudus was denk ik het meest rood toch? Welke actie precies? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 Dat hij op het bovenbeen van Hancko gaat staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 Doet ook geen enkele moeite om hem te ontwijken. Had je echt wel kunnen geven inderdaad, zeker wanneer men Hartman wel weggestuurd had willen zien worden. Wat betreft Hartman vind ik de kritiek op Makkelie ook wel wat onzinnig hoor; die eerste gele kaart was héél goedkoop en de tweede wordt duidelijk uitgelegd door Makkelie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 Kudus moet je ook niet gek opkijken als ie t niet gezien heeft. Aangezien hij over het algemeen geen idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 19 maart 2023 Share Geplaatst 19 maart 2023 2 minuten geleden zei AjaciedBart.: Kudus moet je ook niet gek opkijken als ie t niet gezien heeft. Aangezien hij over het algemeen geen idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Nou dit ja. Aan de bal enorm fan, maar zonder bal..... Dat moet ie echt veel beter doen hoor. Staat ook altijd onnodig buitenspel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 9 uur geleden zei AjaciedBart.: Kudus moet je ook niet gek opkijken als ie t niet gezien heeft. Aangezien hij over het algemeen geen idee heeft wat er om hem heen gebeurd. Héérlijke comment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 Die actie van Kudus was wel vies ook ja. Hebben we geluk dat die geen rood heeft, want die kunnen we niet missen. In de wedstrijd van gisteren had het weinig effect want dit was al in blessuretijd. Die potentiele rode kaarten van Feyenoord waren eerder. Maargoed heeft verder weinig zin om hier op door te speculeren. Niet gegeven en zelf gewoon een waardeloze 2e helft gespeeld. Dus moeten naar onszelf kijken en vooral boos zijn op de bestuurlijke lagen die het verschrikkelijk verkloot hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 Ajax roept het keer op keer over zichzelf af. Vooral erg dom en naïef spelen en maar blijven volhouden aan dat opbouwen van achteruit. Je weet dat Bassey niet op kan bouwen en wat doe je? Alles vanaf links op laten bouwen zoals je gewend was met Blind en hem geen enkele simpele optie gunnen. Timber kan het ook niet en speelt ook alles over max 5 meter (stoomt soms wel goed op). Wijndal stond keer op keer te hoog en kon daardoor telkens eigenlijk alleen maar terug of een kansloze doorspeelpass te geven op een slapende Bergwijn, Alvarez bood geen enkele korte simpele afspeelmogelijkheid in het centrum en was veel te passief zonder bal, Taylor verstopte zich wederom te veel in de combinatie door alleen maar voorwaarts te bewegen en Bergwijn verprutste elke bal die ingespeeld werd met een man in zijn rug. De enige die liet zien hoe je óók op kunt bouwen zonder voetballende verdedigers is Berghuis. Die had op momenten een geweldige positionering zonder bal, wist als enige de bal te versnellen als hij die wel had en bood de minder voetballende goden om hem heen veel simpele oplossingen. Zo hoor je als een buitenste middenvelder te spelen Wat mij betreft wordt Berghuis - Alvarez - Grillitsch het middenveld. 3 man met de punt naar voren. Alvarez als slot op de deur naast Grillitsch, die daardoor vooral bezig kan zijn met de opbouw. Vond Ajax ook vrij simpel en niet gehaaid genoeg bij situatie Hartman. Toen die zijn eerste geel pakte had men veel meer die kant moeten zoeken en elke bal naar Kudus/Berghuis moeten sturen. Die had je zelfs na die tweede overtreding nog met gemak met een tweede gele op kunnen zadelen. Daarin zijn wij als Nederlanders toch vaak veel te lief voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 12 uur geleden zei Arezo: Dat hij op het bovenbeen van Hancko gaat staan. Als je naar het duel kijkt moet hij gewoon drie keer rood trekken. Voort Hartman, Idrissi en Kudus. Vooral bij die laatste twee vind ik het redelijk bijzonder dat een VAR niet ingrijpt en zegt; Dit is wel rood. Dat gezegd hebbende, Makkelie is niet de reden dat Ajax niet wint. Voor rust spelen we 40 minuten echt goed, maar vanaf minuut 40 voel je dat Ajax de grip kwijt raakt, dat we veel te veel fouten maken in de opbouw en het druk zetten echt nergens meer op lijkt. Op dat moment is zowel John als de spelers niet in staat om dat om te draaien. Wissels komen mijn inziens te laat en ik heb mijn twijfels of het deze keer de juiste waren. Uiteindelijk wint Feyenoord gewoon terecht. Zijn gewoon verder in hun proces. Ze spelen volwassener, stabieler en met die onverzettelijkheid die Ajax vorig seizoen had. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 Idrissi rood? Waarom zou dat in hemelsnaam zo moeten zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 Ik als neutrale kijker vond het ook rood Puur hoe de overtreding wordt gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 Ik denk dat je daar best rood kan geven, al ben ik het met de lezing van Vink/El Ahmadi eens dat er bij Idrissi (en ik denk eigenlijk ook bij Kudus) totaal geen intentie bijzat en dat ze vooral redelijk kut uitkomen met hun passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 (bewerkt) 13 minuten geleden zei Urbeto: Idrissi rood? Waarom zou dat in hemelsnaam zo moeten zijn? Van achter met zijn voet boven enkelhoogte op het been. Ik vond het rood, al is het zoals PJ zegt meer ongelukkig dan intentie. De speler van Ajax zet net op dat moment zijn been iets naar links, waardoor hij op het been terecht komt, als ik het me goed herinner. 20 maart 2023 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten