Gert Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 3 minuten geleden zei Rogier.: Waar zou je versterking willen zien? Mijn insziens is het probleem niet de spelers die je tot je beschikking hebt, er is kwaliteit en kwantiteit genoeg, maar de manier waarop die gebruikt wordt is hetgeen waar je over kan twisten. Dat laat ik verderop in mijn post weten. Aan de rechterkant in de defensie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 1 uur geleden zei Dansmeister: Las deze naam al een paar pagina's terug en ik denk dat het goed is dat wij kritisch op Schreuder blijven. Alleen met het vervangen van de trainer zijn wij er niet. Als je een conclusie mag trekken na deze eerste periode Schreuder, is het één groot brevet van onvermogen in Amsterdam en is met het vertrek van Overmars heel duidelijk dat de Cruijff filosofie weer stof waait in een bureualade. Hoe is het mogelijk dat bij binnenkomst Schreuder er geen team staat van wereldklasse aan scouting en een goede overdracht wat eraan zit te komen van de jeugd? Alle aankopen buiten Bergwijn om, komen uit de koker van Schreuder of van zijn zaakwaarnemer. Hoe is dat mogelijk voor een miljoenenbedrijf dat zoveel succes heeft gekend de afgelopen jaren? Van Basten gaf aan bij rondo een paar weken terug dat bij het vertrek van van Geel, hij samen met zijn manager het maar moest uitzoeken die zomer. Die vlieger gaat ook op voor Schreuder. Pomp het geld wat je voor Oscampos wilde neerleggen, maar in een scoutingteam van wereldklasse dat direct bij binnenkomst van een Gallardo of een volgende kandidaat haarfijn uitlegt waar de problemen liggen en waar er max drie gerichte aankopen worden gedaan in een zomer en zorgt voor een hoger niveau in de opleiding. Regeer of Baas zijn op den duur echt niet minder dan die blinde van een Sanchez. Het is terecht dat er veel wordt geschopt tegen Schreuder, ben er zelf ook onderdeel van. Zeker om de tactische redenen(waar hij bekend om stond) mag je je vraagtekens zetten en het is wachten dat de pleuris binnen de selectie uitbreekt, want een Bergwijn gaat niet een heel jaar op rechts staan. Die begon fantastisch aan het seizoen met Brobbey naast zich. Ziet de spits veranderen en komt tot mindere prestaties. Staat de spits er weer, wordt die op rechts gezet. Daar heb je dan dertig miljoen voor neergelegd. Maar voor de volgende pipo het stokje overneemt, moet er eerst in de organisatie heel veel gebeuren. Daarom goed dat we in de CL zijn uitgeschakeld. Eens wat betreft je opmerkingen over de organisatie. Die lijkt op dit moment echt nergens op. Maar Schreuder maakt het zichzelf toch gewoon ontiegelijk lastig, door constant de verkeerde namen op de verkeerde posities te zetten? Met alle respect, maar hoezo denk je dat het een goed idee is om blind tegenover Salah te zetten? Iemand die de 100 meter in 5 seconden loopt versus iemand die dat in 5 minuten doet. Met de huidige selectie kun je toch zoveel meer dan wat hij nu doet? Een aanval met bergwijn-brobbey-berghuis/Chico, middenveld met kudus-alvarez-taylor en een verdediging met wijndal-bassey-timber-rensch lijkt me toch de ideale setting? Als je dan gaat kijken hoe Schreuder vaak speelt, dan staan er dus een man of 6 ofwel op de verkeerde positie, of er helemaal niet in. Dan komt cimmie straks weer met dat we allemaal anti Tadic zijn, maar die legt het toch gewoon af tegen Bergwijn op die positie? Ik blijf het ook nog steeds idioot vinden dat je unuvar verhuurt hebt, zeker als je kijkt naar zijn seizoen vorig jaar en de voorbereiding dit jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 (bewerkt) 3 minuten geleden zei Gert: Dat laat ik verderop in mijn post weten. Aan de rechterkant in de defensie. Maar dat is een gebruikskeuze van Schreuder. Je hebt daar 3 (!) spelers rondlopen, waarvan er 1 net voor vele miljoenen is aangekocht. Ervanuitgaande dat de technische staf de best mogelijke optie heeft aangekocht (lees: Sanchez), kun je daar niet zoveel uitrichten. Als opties 1 en 2 niet voldoen (met de kanttekening: Rensch heeft meerdere wedstrijden heel sterk gespeeld, maar is gewoon nog een jonge jongen, is dat dan een gebrek kwaliteit?), ga je naar optie 3: Regeer. En dat dát niet gebeurt, is iets waar je als technische staf de coach best op mag aanspreken. Dat dat laatste niet gebeurt is een signaal dat er in de organisatie iets niet helemaal lekker gaat. 27 oktober 2022 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 2 minuten geleden zei Rogier.: Maar dat is een gebruikskeuze van Schreuder. Je hebt daar 3 (!) spelers rondlopen, waarvan er 1 net voor vele miljoenen is aangekocht. Ervanuitgaande dat de technische staf de best mogelijke optie heeft aangekocht (lees: Sanchez), kun je daar niet zoveel uitrichten. Als opties 1 en 2 niet voldoen (met de kanttekening: Rensch heeft meerdere wedstrijden heel sterk gespeeld, maar is gewoon nog een jonge jongen, is dat dan een gebrek kwaliteit?), ga je naar optie 3: Regeer. En dat dát niet gebeurt, is iets waar je als technische staf de coach best op mag aanspreken. Dat dat laatste niet gebeurt is een signaal dat er in de organisatie iets niet helemaal lekker gaat. Eens met optie 3. Maar zolang Schreuder er is en hij stelt Baas op, waardoor Bassey rechtsback komt te spelen ipv dat je Regeer erin zet, dan lijkt het erop dat hij echt helemaal niks met Regeer heeft, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 1 minuut geleden zei Gert: Eens met optie 3. Maar zolang Schreuder er is en hij stelt Baas op, waardoor Bassey rechtsback komt te spelen ipv dat je Regeer erin zet, dan lijkt het erop dat hij echt helemaal niks met Regeer heeft, Ik moest even lachen om die zin, want dat is inderdaad echt wat er gebeurt, wat bizar eigenlijk Maargoed, dat is een inhoudelijk probleem van het functioneren van Schreuder. I Ik vraag me daarmee af of een rechtsback halen de oplossing is; dat is geld aansmijten tegen een plek waardoor je eigenlijk nóg meer miljoenen weggooit. Immers, het aankoopbedrag van Sanches en de potentiële waardes van Rensch en Regeer (al is die laatste multi-inzetbaar). Dat is in mijn ogen veel te kostbaar voor een rechtsback-positie waarbij de huidige opties net niet voldoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 1 uur geleden zei Gert: Eens met optie 3. Maar zolang Schreuder er is en hij stelt Baas op, waardoor Bassey rechtsback komt te spelen ipv dat je Regeer erin zet, dan lijkt het erop dat hij echt helemaal niks met Regeer heeft, Dit was echt heel gênant. Bassey op rechtsback. #SchreuderBall Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 Ten Hag had ook moeite met de juiste opstelling maken, maar was in elk geval nog een goede veldtrainer. Je zag nog een bepaalde ondergrens obv spelprincipes en afspraken over afstanden etc. Bij Schreuder blijft er gewoon niks over. Doet mij denken aan Barca waar hij ook assistent was. Nul logica. En ja, er ligt een grote klus klaar. Bezem door scouting, nieuwe td en nieuwe trainert. Verder zou ik nu je toch uit de CL bent stoppen met Blind en Tadic. Dat is waar het bij veel clubs misgaat: te laat doorselecteren. Ik had dat voor aanvang van dit seizoen allang gedaan. Je ziet hoe nutteloos en kwetsbaar ze waren in deze CL-campagne. Volgend jaar moeten die er niet meer bij zijn. Seizoen vervolgen met Bassey naast Timber en Wijndal of desnoods Taylor als linksback. Middenveld met Alvarez, Berghuis en Kudus en op rechtsvoor moet Portugeesje maar een reeks krijgen. Misschien anders in de winter iemand halen voor die positie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Eens wat betreft je opmerkingen over de organisatie. Die lijkt op dit moment echt nergens op. Maar Schreuder maakt het zichzelf toch gewoon ontiegelijk lastig, door constant de verkeerde namen op de verkeerde posities te zetten? Met alle respect, maar hoezo denk je dat het een goed idee is om blind tegenover Salah te zetten? Iemand die de 100 meter in 5 seconden loopt versus iemand die dat in 5 minuten doet. Met de huidige selectie kun je toch zoveel meer dan wat hij nu doet? Een aanval met bergwijn-brobbey-berghuis/Chico, middenveld met kudus-alvarez-taylor en een verdediging met wijndal-bassey-timber-rensch lijkt me toch de ideale setting? Als je dan gaat kijken hoe Schreuder vaak speelt, dan staan er dus een man of 6 ofwel op de verkeerde positie, of er helemaal niet in. Dan komt cimmie straks weer met dat we allemaal anti Tadic zijn, maar die legt het toch gewoon af tegen Bergwijn op die positie? Ik blijf het ook nog steeds idioot vinden dat je unuvar verhuurt hebt, zeker als je kijkt naar zijn seizoen vorig jaar en de voorbereiding dit jaar. Zeker. Wat ik al zei. De kritiek op de tactische zettingen van Schreuder zijn in mijn ogen terecht. Keuze over poppetjes zal je altijd houden. Persoonlijk was ik al tegen de komst van Wijndal en als ik hem nu zie denk ik vooral dat die afgelopen zomer alles heeft gedaan, behalve fit worden of fit zijn en had die bij mij een halfjaar bij jong Ajax gespeeld tot je de knop omzet om weer als een prof te leven. Grillitisch vind ik tot nu toe ook een wandelende de Roon(sorry Thier.) Je ziet nu ook steeds meer Blind gewisseld worden. Dan kan de kritiek natuurlijk zijn dat die niet opgesteld moet worden. Gepraat over poppetjes maakt natuurlijk voetbal ook gewoon leuk en dit topic ook. Alleen ik hoop echt dat Ajax de problemen binnen de organisatie gaat oplossen. Echt een schande als je mijlenvar voor hoort te liggen op de rest van Nederland, dat je op deze manier je transfers doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 Wel opmerkelijk dat bij Rensch iedereen zat te schreeuwen om Sanchez, bijvoorbeeld Thierryvane, maar hij nu ook weer Sanchez afmaakt Eens trouwens, Sanchez is niet beter dan een Klaiber. Vreselijk. We mogen blij zijn met Rensch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 16 minuten geleden zei cimbomcu: Wel opmerkelijk dat bij Rensch iedereen zat te schreeuwen om Sanchez, bijvoorbeeld Thierryvane, maar hij nu ook weer Sanchez afmaakt Eens trouwens, Sanchez is niet beter dan een Klaiber. Vreselijk. We mogen blij zijn met Rensch. Lief dat je me noemt Cimmie. Op dat moment had ik Sanchez nog niet in actie gezien, nu wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 (bewerkt) Is ook gewoon logisch, want ze zijn beide ruk. Zou nu wel eerder voor Rensch gaan ja. Die is aanvallend nog wel iets veelzijdiger. 27 oktober 2022 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 11 minuten geleden zei Chiemel: Is ook gewoon logisch, want ze zijn beide ruk. Zou nu wel eerder voor Rensch gaan ja. Die is aanvallend nog wel iets veelzijdiger. Jep, want hij is jonger, heeft vermoedelijk ook meer potentieel en meer restwaarde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 2 uur geleden zei Chiemel: Is ook gewoon logisch, want ze zijn beide ruk. Zou nu wel eerder voor Rensch gaan ja. Die is aanvallend nog wel iets veelzijdiger. Rensch heeft echt veel potentie. Ik benoem het omdat dat genoeg zegt over de opportunisme waarin we leven. Een jongen uit onze eigen jeugd, 19 jaar volledig afbranden en vragen om een Zuid-Amerikaan van 24 die we niet kennen en die vast niet zomaar tot zijn 24ste in Mexico is gebleven. Mazraoui gewoon gisteren in de basis bij Bayern he, de laatste tijd sowieso wat vaker. Echt trots. Maar moet je hem eens vergelijken met Rensch toen Nous 19 was, nou toen was die bij Jong Ajax aan het ploeteren zonder contract. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 9 minuten geleden zei cimbomcu: Rensch heeft echt veel potentie. Ik benoem het omdat dat genoeg zegt over de opportunisme waarin we leven. Een jongen uit onze eigen jeugd, 19 jaar volledig afbranden en vragen om een Zuid-Amerikaan van 24 die we niet kennen en die vast niet zomaar tot zijn 24ste in Mexico is gebleven. Mazraoui gewoon gisteren in de basis bij Bayern he, de laatste tijd sowieso wat vaker. Echt trots. Maar moet je hem eens vergelijken met Rensch toen Nous 19 was, nou toen was die bij Jong Ajax aan het ploeteren zonder contract. Ik was en ben nog altijd groot fan van de voetballer Rensch. Lijkt me daarnaast een prima jongen. Heel talentvol en veelbelovend in de jeugd. Maar die lijkt echt mentaal veel moeite te hebben als er enige druk op staat. Ook dat is een kwaliteit. Een talent heeft dan vaak een goede eerste periode en dan een terugval. Maar bij Rensch blijft dat op en neer gaan. Hoop dat ik er naast zit, want wat je zegt klopt natuurlijk. Zo'n jeugd product zou echt top zijn als die door kan groeien tot een sterkhouder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 29 oktober 2022 Share Geplaatst 29 oktober 2022 Op 27-10-2022 om 16:42 zei Gert: Ik was en ben nog altijd groot fan van de voetballer Rensch. Lijkt me daarnaast een prima jongen. Heel talentvol en veelbelovend in de jeugd. Maar die lijkt echt mentaal veel moeite te hebben als er enige druk op staat. Ook dat is een kwaliteit. Een talent heeft dan vaak een goede eerste periode en dan een terugval. Maar bij Rensch blijft dat op en neer gaan. Hoop dat ik er naast zit, want wat je zegt klopt natuurlijk. Zo'n jeugd product zou echt top zijn als die door kan groeien tot een sterkhouder. Probleem bij Rensch is vooral het niet in kunnen schatten van de urgentie bij heel veel situaties. Moet in bepaalde situaties veel strakker en eerder ingrijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 oktober 2022 Share Geplaatst 29 oktober 2022 Voor de liefhebber. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 29 oktober 2022 Share Geplaatst 29 oktober 2022 1 uur geleden zei La Pulga: Voor de liefhebber. Geert Den Ouden als scheidsrechter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 (bewerkt) Liverpool - Leeds United 1-2 Nottingham Forrest - Liverpool 1-0 Arsenal - Liverpool 3-2 Liverpool - Brighton 3-3 Everton - Liverpool 0-0 Manchester United - Liverpool 2-1 Liverpool - Crystal Palace 1-1 Fulham - Liverpool 2-2 "We kunnen wel in de Champions League spelen, maar deze poule is met Napoli en Liverpool nog te goed voor ons." - Alfred Schreuder 30 oktober 2022 bewerkt door Hakai Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 2 uur geleden zei Hakai: Liverpool - Leeds United 1-2 Nottingham Forrest - Liverpool 1-0 Arsenal - Liverpool 3-2 Liverpool - Brighton 3-3 Everton - Liverpool 0-0 Manchester United - Liverpool 2-1 Liverpool - Crystal Palace 1-1 Fulham - Liverpool 2-2 "We kunnen wel in de Champions League spelen, maar deze poule is met Napoli en Liverpool nog te goed voor ons." - Alfred Schreuder Volgens de voetballogica zijn alle tegenstanders van Liverpool dus nog beter dan Ajax Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 Nou ja, dit Ajax zou in Engeland ook zwaar rechterrijtje staan. Mist ontzettend veel organisatie, fitheid, sprints, diepte en samenhang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 oktober 2022 Share Geplaatst 31 oktober 2022 Op 29-10-2022 om 13:58 zei FlyD: Geert Den Ouden als scheidsrechter Zei nog in Derde Helft podcast dat hij het talent in deze elftallen vond tegenvallen. En dat Sjaak Swart dat ook beaamde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 31 oktober 2022 Share Geplaatst 31 oktober 2022 Bevestiging uit Amsterdam: Ajax en Ihattaren gaan uit elkaar Sneu voor alle partijen, maar wel de beste beslissing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 31 oktober 2022 Share Geplaatst 31 oktober 2022 Gaat niks meer van komen van die jongen. Jammer wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LouisPSV Geplaatst 31 oktober 2022 Share Geplaatst 31 oktober 2022 Zonde. Maar toch echt zelf gedaan. Die zien we net als Bakkali over 5 jaar ergens op de tribune bij RKC. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 31 oktober 2022 Share Geplaatst 31 oktober 2022 Mijn gevoel zegt dat hij naar Antwerp gaat. Laatste kans onder Bommeltje en Overmars. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten