timpy00 Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 3 minuten geleden zei Thierryvane: Ook nog niet helemaal overtuigd van de wissel-skills van onze John hoor. Ja, Forbs speelde niet goed. Kwam ook continu in de bal terwijl die jongen juist diep moet gaan. Had Berghuis in ieder geval nooit van 10 gehaald, speelde in mijn ogen een zeer sterke eerste helft. Opzich kon ik er wel inkomen. Door Berghuis daar te zetten en naar binnen te laten komen hoopte hij op ruimte voor Gaaei om er overheen te komen (wat het beste werkte toen Berghuis rood had), en als Berghuis naar binnen komt dat er anders een man meer op het middenveld kwam. Doordat die back keuzes moet maken om de ruimte af te dekken of te volgen. En Hlynsson is wel iemand die ook slim is in zijn loopacties door ruimte te creëren. Wissels Akpom en Martha kan ik wel inkomen. Bij Sosa wellicht fitheid (?) Laatste twee wissels slaan nergens op, snap ook niet waarom trainers dat doen. Voor zo'n Banel toch ook niet leuk om dit als debuut te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 4 minuten geleden zei Beppu: Berghuis twijfelde zelf of het überhaupt wel geel had moeten zijn zegt hij achteraf in zijn interview. Hij bleef achter zijn sok haken, kon je vrij duidelijk zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 (bewerkt) Nog wat vergelijkingsmateriaal voor de tackle van Berghuis trouwens, op 4:07 deze tackle van Casemiro. Vond die een stukje erger, want de bal is allang weg. https://youtu.be/1F74Glrxpxg?si=0Dw7NmNP4wHAdbzJ 1 december 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Is alleen maar Bergafwaarts gegaan met Berghuis, sinds ie Feyenoord verlaten heeft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Och die Feyenoorders. Berghuis is geïrriteerd en maakt een domme overtreding. Naar mijn idee, geel waard maar ok. Vervolgens 5 verschillende Feyenoord users in dit topic die hard komen roepen dat het duidelijk rood was, dat dit weer typisch een Berghuis momentje is en dat ze dit van hem al kennen vanuit zijn periode in Rotterdam. Nou chapeau boys, na meer dan 100 wedstrijden hebben jullie eindelijk je momentje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Ik zou persoonlijk nu niet zo snel dit soort dingen roepen als ik vorig jaar kansloos was in de titelstrijd en dit jaar mag hopen dat er nog ploegen een Evertonnetje doen om Europees voetbal te kunnen halen, maar wie ben ik? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 18 minuten geleden zei PJHoutman: Ik zou persoonlijk nu niet zo snel dit soort dingen roepen als ik vorig jaar kansloos was in de titelstrijd en dit jaar mag hopen dat er nog ploegen een Evertonnetje doen om Europees voetbal te kunnen halen, maar wie ben ik? Die haat jegens Berghuis in dit topic (vooral vanuit Feyenoord-hoek) slaat ook nergens op, maar wie ben ik? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Je kunt toch moeilijk ontkennen dat dit weer een typisch Berghuisje was? Speelt een prima pot, raakt gefrustreerd (mogelijk door die situatie met de ballenjongen), en uit dat vervolgens op deze manier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 1 minuut geleden zei joostmakaay: Je kunt toch moeilijk ontkennen dat dit weer een typisch Berghuisje was? Speelt een prima pot, raakt gefrustreerd (mogelijk door die situatie met de ballenjongen), en uit dat vervolgens op deze manier. Ja, maar als Feyenoorders het zeggen, dan kun je het daar eigenlijk niet mee eens zijn. Zeker Cim niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Ben volgens mij de enige Feyenoorder die Berghuis nog wel prima kan hebben. Blijft een interessant figuur, dat mag ik wel aan hem. Daar horen die interviews, rare fratsen als bij die spelersbus vorig jaar en dit soort eigenaardigheden in het veld bij. Wees blij dat er nog een beetje een kleurrijk persoon tussen de grijze muizen zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Godts heeft zich net schijnbaar heel lelijk verstapt en moest per brancard van het veld af. Zag er niet best uit, schreeuwde het uit van de pijn. Ga je niet menen dit hè… @Thierryvane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Zojuist zei JanVertonghen: Godts heeft zich net schijnbaar heel lelijk verstapt en moest per brancard van het veld af. Zag er niet best uit, schreeuwde het uit van de pijn. Ga je niet menen dit hè… @Thierryvane Wilde het net posten. Had alles weg van een lange blessure... Knappe 3-3, dat wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 3 uur geleden zei PJHoutman: Ik zou persoonlijk nu niet zo snel dit soort dingen roepen als ik vorig jaar kansloos was in de titelstrijd en dit jaar mag hopen dat er nog ploegen een Evertonnetje doen om Europees voetbal te kunnen halen, maar wie ben ik? Laat je je nou echt zo simpel uit de tent lokken door Cim, PJ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Dat ziet er echt heel slecht uit voor Godts, man man man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 4 uur geleden zei Urbeto: Nou is een (zware) blessure overigens niet per se een argument of iets wel of geen rood is natuurlijk. 3 uur geleden zei PJHoutman: Ik zou persoonlijk nu niet zo snel dit soort dingen roepen als ik vorig jaar kansloos was in de titelstrijd en dit jaar mag hopen dat er nog ploegen een Evertonnetje doen om Europees voetbal te kunnen halen, maar wie ben ik? Ik snap eigenlijk helemaal niks van wat je bedoeld? Hoezo een Evertonnetje doen? Nederland heeft 6 tickets voor Europees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 5 minuten geleden zei timpy00: Nou is een (zware) blessure overigens niet per se een argument of iets wel of geen rood is natuurlijk. Dat lijkt me evident, maar ik probeerde met deze tweet enkel de notie hier (en bij Berghuis zelf) dat van ernstig gemeen spel en dus het risico iemand zwaar te blesseren geen sprake was te counteren. Want dat is er wel degelijk wanneer je op deze wijze een tackle inzet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 1 minuut geleden zei Urbeto: Dat lijkt me evident, maar ik probeerde met deze tweet enkel de notie hier (en bij Berghuis zelf) dat van ernstig gemeen spel en dus het risico iemand zwaar te blesseren geen sprake was te counteren. Want dat is er wel degelijk wanneer je op deze wijze een tackle inzet. Ja ik twijfel zelf over dat het rood is. Niet aan dat Berghuis een harde sliding in wilde zetten dat lijkt me duidelijk. Had het idee dat het uiteindelijk zo eindigde omdat hij met zijn voet over de bal doorgleed. Was vooral totaal onnodig omdat überhaupt een sliding in te zetten. En dat terwijl hij wel best wel prima speelde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Ik wil nog even benadrukken dat ik Hlynsson en Gaai lekker vond spelen En Brobbey twee goals en Akpom 1, jammer alleen je er weinig aan hebt uiteindelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Was Gaaei goed ja? Zag ook ergens dat hij een 4 kreeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 2 december 2023 Share Geplaatst 2 december 2023 https://www.youtube.com/watch?v=ZrbE3G1r-kg&ab_channel=ZiggoSport Even genieten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 2 december 2023 Share Geplaatst 2 december 2023 12 uur geleden zei timpy00: Nou is een (zware) blessure overigens niet per se een argument of iets wel of geen rood is natuurlijk. Als je kijkt naar de spelregels, komt het neer op 'met buitensporige inzet'. Dat wordt uitgelegd als 'dat de speler de noodzakelijke inspanning ver overschrijdt en dat hij de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt'. Een (zware) blessure is op zich wel een bewijs (geen voorwaarde) voor het in gevaar brengen van de veiligheid van de tegenstander. Niet voor het ver overschrijden van de noodzakelijke inspanning. En dan is er ook nog de categorie ernstig gemeen spel, waarbij staat: "Een tackle of het aangaan van een duel, waarbij de veiligheid van de tegenstander in gevaar wordt gebracht, moet bestraft worden als ernstig gemeen spel. Een speler die naar een tegenstander springt in een duel om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of van achteren, en dit doet met beide benen, met buitensporige inzet, of de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel." Het gekke is dat daar alleen het in gevaar brengen van de veiligheid van de tegenstander al genoeg is voor rood. Het is een in verschillende opzichten een erg slecht uitgevoerde tackle van Berghuis. Ik ben van mening dat dit een rode kaart is, maar weet ook dat die in zulke situaties lang niet altijd gegeven wordt. Dat Berghuis zelf zegt dat hij twijfelt over geel is lachwekkend en bewijs dat voetballers (net als trainers en commentatoren) de regels niet zo heel goed kennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 2 december 2023 Share Geplaatst 2 december 2023 14 uur geleden zei JanVertonghen: Godts heeft zich net schijnbaar heel lelijk verstapt en moest per brancard van het veld af. Zag er niet best uit, schreeuwde het uit van de pijn. Ga je niet menen dit hè… @Thierryvane Gaat om de hamstring, "positief" nieuws dus. Gelukkig geen kruisband. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 december 2023 Share Geplaatst 2 december 2023 17 uur geleden zei Hakai: Was Gaaei goed ja? Zag ook ergens dat hij een 4 kreeg. Ik schakelde pas vanaf 80e minuut in ofzo, vanaf daar en verder vond ik hem goed hahaha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 2 december 2023 Share Geplaatst 2 december 2023 Hoelang is Mika Godts uit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten