Jump to content

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

Advocaat van de duivel: de still van de overtreding laat het veel heviger lijken dan het was. Het risico op blessures is met zo'n schamptrap wel wat minder dan bij de schaartackle van Berghuis. Kortom; op basis van de still kan je hier rood voor geven, maar op basis van de hele herhaling begrijp ik best dat de scheidsrechter hiervoor niet naar het scherm geroepen wordt.

6 minuten geleden zei Urbeto:

Advocaat van de duivel: de still van de overtreding laat het veel heviger lijken dan het was. Het risico op blessures is met zo'n schamptrap wel wat minder dan bij de schaartackle van Berghuis. Kortom; op basis van de still kan je hier rood voor geven, maar op basis van de hele herhaling begrijp ik best dat de scheidsrechter hiervoor niet naar het scherm geroepen wordt.

Dus noppen naar voren hoger dan de bal, zonder intentie een bal te spelen is minder erg dan sliding op de bal waarbij been doorschiet op tegenstander? Helder.

14 minuten geleden zei timpy00:

Dus noppen naar voren hoger dan de bal, zonder intentie een bal te spelen is minder erg dan sliding op de bal waarbij been doorschiet op tegenstander? Helder.

Zoals ik al zei, ik speelde advocaat van de duivel. Jij vindt het rood, ik vind het er op de still heftiger uitzien dan het in de beweging was, aangezien hij hem schampt en niet met volle intensiteit trapt. Dat wil verder helemaal niet zeggen dat het pertinent geen rood is of zelfs dat ik het geen rood vind. De denigrerende toon van je bericht mag je bij dit soort tegengeluiden dan ook wel achterwege laten. 

13 minuten geleden zei Urbeto:

Zoals ik al zei, ik speelde advocaat van de duivel. Jij vindt het rood, ik vind het er op de still heftiger uitzien dan het in de beweging was, aangezien hij hem schampt en niet met volle intensiteit trapt. Dat wil verder helemaal niet zeggen dat het pertinent geen rood is of zelfs dat ik het geen rood vind. De denigrerende toon van je bericht mag je bij dit soort tegengeluiden dan ook wel achterwege laten. 

Je vergeet wel een belangrijk punt. Het gaat namelijk niet om de still.

Het gaat er om dat hij een overtreding maakt met geen intentie de bal te spelen met zijn noppen vooruit. Waarbij zijn been ook van de grond is. Op het moment dat de still dan een dubbelklappende enkel zou laten zien, dan zou idederen het zeker eens zijn over rood. Een overtreding gaat niet om het resultaat, daarmee bedoel ik (eventuele) blessure, maar ok de overtreding an sich.

Zojuist zei timpy00:

Je vergeet wel een belangrijk punt. Het gaat namelijk niet om de still.

Het gaat er om dat hij een overtreding maakt met geen intentie de bal te spelen met zijn noppen vooruit. Waarbij zijn been ook van de grond is. Op het moment dat de still dan een dubbelklappende enkel zou laten zien, dan zou idederen het zeker eens zijn over rood. Een overtreding gaat niet om het resultaat, daarmee bedoel ik (eventuele) blessure, maar ok de overtreding an sich.

Ik heb het los van net in de wedstrijd niet meer terug gezien, maar in de wedstrijd had ik het idee dat hij het balverlies wilde herstellen en daarbij, zoals dat op dit niveau nog wel eens voorkomt, simpelweg te laat was. Van een bewust buitensporige inzet leek me dan ook geen sprake. Ik weet dat dat voor het resultaat niet uitmaakt, maar ik vind dat in de vergelijking die jij zelf met Berghuis trok wel een significant verschil. 

Nogmaals, ik speelde enkel advocaat van de duivel omdat ik het niet zó overtuigend rood vond als jullie hier, al had ik er ook weinig op tegen gehad wanneer de scheids wel naar het scherm was geroepen. Enfin, mijn punt is wel duidelijk. 

21 minuten geleden zei Thierryvane:

Waarom haalt John nou de beste twee spelers van vanavond eraf?

Bizar hè. Wat een zwakke tweede helft zeg. Gebrek aan kwaliteit op bepaalde posities komt weer erg duidelijk naar voren en dan heb je ook nog een coach die de juiste keuzes niet weet te maken. Tactisch is het nog steeds ondermaats. Heb veel sympathie voor Van 't Schip, maar ik hoop dat hij na dit seizoen een andere functie bij de club gaat bekleden en dat we een kundige trainer aanstellen.

Zegt genoeg dat we de pot eindigen met ... en ... op de flanken. De Portugese kloon van Lesly de Sa en een speler die qua potentie meer in de buurt komt van het niveau subtop/middenmoot Eredivisie. Dan heb je als Bergwijn ook gewoon 0,0 te vrezen van je concurrentie.

20 minuten geleden zei cimbomcu:

Wat een negativiteit weer hier :-D

Eerlijkheidshalve was ik ook wat minder positief toen ik het live keek gisteren, zojuist de samenvatting gezien. 5-1 rust stand was eerlijker geweest. 

Tweede helft was schandalig Cim. Had zomaar 2-2 kunnen worden. Goed: belangrijkste zijn nu de drie punten. Donderdag AEK-thuis, zondag PEC-thuis en dan nog een bekerpotje uit bij Hercules. Winnen we ze alle drie dan mogen we God op onze blote knietjes bedanken dat we rond plekkie 5 staan + Conference League.

Banel trouwens 'ff niet meer inbrengen. Laat die maar minuten bij Jong maken. Zag dat Van Axel Dongen weer meetraint dus laat die maar weer minuutjes maken. Misehouy trouwens ook weer zo goed als fit. (y)

5 uur geleden zei cimbomcu:

Wat een negativiteit weer hier :-D

Eerlijkheidshalve was ik ook wat minder positief toen ik het live keek gisteren, zojuist de samenvatting gezien. 5-1 rust stand was eerlijker geweest. 

Dit dus. Alsof we nu alle teams wel even van de mat spelen. Zeker als je ziet waar we vandaan komen. Eerste helft was echt prima en had je eigenlijk met drie of vier doelpunten verschil de rust in moeten gaan. En tweede helft was slecht, zonder dat Sparta nou echt veel kansen kreeg. Denk dat we gewoon blij moeten zijn met de punten en dan kijken we na de winterstop wel weer naar het spel.

En dan zeuren over het feit dat Brobbey gewisseld werd... Ik was gisteren op uitnodiging van Ziggo in de Arena en na afloop kwam Maduro netjes vertellen dat het afgesproken was dat Brobbey maximaal een uur zou spelen vanwege lichte klachten en de wedstrijd van donderdag. 

25 minuten geleden zei Geppiej:

En dan zeuren over het feit dat Brobbey gewisseld werd... Ik was gisteren op uitnodiging van Ziggo in de Arena en na afloop kwam Maduro netjes vertellen dat het afgesproken was dat Brobbey maximaal een uur zou spelen vanwege lichte klachten en de wedstrijd van donderdag. 

Ah ja Maduro was Thierry en mij gister vergeten te appen dus vandaar dat we niet op de hoogte waren. Mijn welgemeende excuses.

Edited by JanVertonghen