bas huijsmans Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 9 minuten geleden zei timpy00: Vind een leidersfiguur wel een beetje een leeg begrip Feyenoord speelt vorig seizoen lange tijd met: Pedersen - Geertruida - Hancko - Hartman Vind ik net zo veel of weinig leidersfiguren als: Rensch/Gaaei - Sutalo - Hato - Sosa/Avila Denk dat het grote verschil gewoon is dat bij Feyenoord iedereen gewoon precies weet wat er van hun verwacht wordt als speler X een bepaalde actie inzet. Toevallig las ik gisteren dit Pro artikel over De Zerbi bij Brighton waar Dunk dit zegt: Citaat Dunk legde uit dat hij van elke speler op het veld kan vertellen waar hij op welk moment moet staan en waar de bal dan heen moet. Dat begint met een idee. Dat begint met een trainer. Ik denk ook dat dit vooral het verschil tussen Ajax en Feyenoord is en dat het wel met een leiderschapsfiguurt te maken heeft, maar dat dat vooral de trainer is en niet een individuele verdediger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 2 minuten geleden zei bas huijsmans: Denk dat het grote verschil gewoon is dat bij Feyenoord iedereen gewoon precies weet wat er van hun verwacht wordt als speler X een bepaalde actie inzet. Toevallig las ik gisteren dit Pro artikel over De Zerbi bij Brighton waar Dunk dit zegt: Ik denk ook dat dit vooral het verschil tussen Ajax en Feyenoord is en dat het wel met een leiderschapsfiguurt te maken heeft, maar dat dat vooral de trainer is en niet een individuele verdediger Eens met je conclusie. Bedoelde ook meer als voorbeeld juist te geven dat het niet op een individuele speler ligt die leiderschapskwaliteiten. Daarom vind ik de taal die nu vaak genoemd wordt ook een beetje een kul argument. Feyenoord en Slot zijn gaan bouwen met deze ploeg met meer verschillende nationaliteiten dan Ajax nu vaak speelt. Daar zie je meteen een plan wat er steeds beter in is gekomen. Dan maakt het geen reet uit of je spits een Braziliaan een Nederlander of een Georgiër is. Net als de andere posities. Redding voor Feyenoord en PSV is ook vooral dat bij Ajax nu voor tweede seizoen op rij een slechte trainer zit. Stel je voor dat Slot bij Ajax zou zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 4 minuten geleden zei timpy00: Bedoelde ook meer als voorbeeld juist te geven dat het niet op een individuele speler ligt die leiderschapskwaliteiten. Daarom vind ik de taal die nu vaak genoemd wordt ook een beetje een kul argument. Dat begreep ik hoor. Bedoelde dit ook meer op aanvulling aan jouw verhaal. Sowieso is een leiderschapsfiguur altijd een beetje zo'n loze kreet die analisten de wereld in slingeren. In de tijd dat die analisten speelden was het waarschijnlijk mogelijk dat een individuele verdediger er voor kon zorgen dat een verdediging stond of niet. Tegenwoordig met alle tactische ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden gaat het veel meer om de samenwerking tussen in ieder geval de 6 meest verdedigende spelers, maar eigenlijk om het gehele team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 2 uur geleden zei Maurice': Lees alweer de naam van Ten Cate in de T. Die man moest bondscoach worden en zou nu de verlosser moeten zijn voor dit Ajax; ik begrijp niet waarom veel mensen zo'n hoge pet op hebben van Ten Cate. Henk eet gemiddeld 1x per maand gezellig bakkie roti bij de TG in Amsterdam om ff te klessebessen. Ik snap wel waarom die naar voren geschoven wordt 45 minuten geleden zei Chiemel: En dan alsnog 3x scoren. Wat een beetje een probleem is, is dat er achterin geen leidersfiguur is. Daar heeft Mislintat dan ook wel echt een fout mee gemaakt. Dit mis je nu al 2 jaar eigenlijk. Vorig jaar was het tussen Timber en Bassey of Timber en Alvarez ook dikwijls huilen met de pet op omdat geen van beide echt de controle nam en mensen neerzette. 39 minuten geleden zei timpy00: Vind een leidersfiguur wel een beetje een leeg begrip Feyenoord speelt vorig seizoen lange tijd met: Pedersen - Geertruida - Hancko - Hartman Vind ik net zo veel of weinig leidersfiguren als: Rensch/Gaaei - Sutalo - Hato - Sosa/Avila Wat je mist qua 'leiderschap' is iemand die praat, mensen op hun plek zet. Zo'n Trauner is geen wereldtop maar is wel continu aan het praten en zie je continu wijzen. Geldt ook voor Hancko trouwens. Die doet dat ook. Dat mis je enorm bij Ajax op dit moment. Hato is een groot talent, maar daar zie je nu al aan dat die jongen vreselijk timide is in het veld en niet iemand is die dat veld op stapt en direct 'ff' alle lijnen uitzet. Gisteren zonder publiek merkte je dat echt heel goed: er is niemand achterin die praat. En ja, als je niet praat of niemand stuurt aan dan doe je allemaal maar wat. Wellicht dat Sutalo dat wel doet of kan (ken hem niet goed genoeg) maar dat vanwege de taalbarriere niet doet/kan of wil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 Nouja, dat dus. Ook iets wat je eigenlijk bij de amateurs al leert, net zoals vele andere dingen die mis gaan in de laatste wedstrijden (verkeerde kant dekken, LB vs RB, CV vs CV) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 (bewerkt) Geen idee hoe jullie hier naar zullen kijken, maar hem kennende is één iemand héél content met zijn komst, en dat is Michael zelf. Ajax begint een beetje op een gerontocratie te lijken zo. 28 september 2023 bewerkt door Urbeto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 Dat wordt interessant Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 (bewerkt) Edit: Sorry ik moest verder teruglezen. 28 september 2023 bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 Je weet dat het écht slecht gaat met Ajax wanneer Feyenoorders het laatste nieuws brengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 1 minuut geleden zei Thierryvane: Je weet dat het écht slecht gaat met Ajax wanneer Feyenoorders het laatste nieuws brengen. Dan doel je op @Urbeto hoop ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 1 minuut geleden zei Kelvin: Dan doel je op @Urbeto hoop ik Ik mag inderdaad niet aannemen dat ik hier voor Ajacied wordt uitgemaakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 (bewerkt) 54 minuten geleden zei Urbeto: Geen idee hoe jullie hier naar zullen kijken, maar hem kennende is één iemand héél content met zijn komst, en dat is Michael zelf. Ajax begint een beetje op een gerontocratie te lijken zo. Wellicht dat een rol in de RvC hem prima past. Maar vind dat sowieso altijd lastig. RvC is best een lastig orgaan om te beoordelen of iemand er goed of slecht in is. Maar opzich valt een gerontocratie best wel mee toch? Alleen deze twee mensen zijn de pensioenleeftijd gepasseerd binnen de organisatie. Steijn dacht weer ik geef een interview waarbij ik aangeef dat een jeugdspeler de nummer een op zijn positie is. Als ik ergens ongelukkig van wordt is het idee dat hij basisspeler is: 'We gaan er nu even aan voorbij dat Devyne Rensch in de week met FC Twente, Olympique Marseille en Feyenoord niet okselfris was', zo vertelde Steijn aan de aanwezige pers. 'Ik kon hem twee wedstrijden niet gebruiken. Vandaar dat Gaaei erin is gekomen, maar die heeft gewoon geen goede beurt gemaakt. Dat hebben we allemaal wel gezien.' Dat de jonge rechtsback uit Denemarken tegen Olympique Marseille en Feyenoord in de basis begon, zegt zodoende niets over een wisseling van de wacht op de positie van rechtervleugelverdediger. Vooralsnog houdt Steijn dan ook het volste vertrouwen in Rensch, het product uit de eigen jeugdopleiding. 'Het is aan Rensch om weer in zijn vertrouwde positie te komen. Hij is de nummer één. Alleen nu was hij niet beschikbaar.' 28 september 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 Van Wijk heeft het in zijn vorige periode volgens mij wel goed gedaan in de RvC. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 (bewerkt) #SteijnOut graag Wel echt ontzettend smerig hoe Mislintat erbij is gelapt zeg. Te-ring. 28 september 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 3 uur geleden zei timpy00: Wellicht dat een rol in de RvC hem prima past. Maar vind dat sowieso altijd lastig. RvC is best een lastig orgaan om te beoordelen of iemand er goed of slecht in is. Maar opzich valt een gerontocratie best wel mee toch? Alleen deze twee mensen zijn de pensioenleeftijd gepasseerd binnen de organisatie. Steijn dacht weer ik geef een interview waarbij ik aangeef dat een jeugdspeler de nummer een op zijn positie is. Als ik ergens ongelukkig van wordt is het idee dat hij basisspeler is: 'We gaan er nu even aan voorbij dat Devyne Rensch in de week met FC Twente, Olympique Marseille en Feyenoord niet okselfris was', zo vertelde Steijn aan de aanwezige pers. 'Ik kon hem twee wedstrijden niet gebruiken. Vandaar dat Gaaei erin is gekomen, maar die heeft gewoon geen goede beurt gemaakt. Dat hebben we allemaal wel gezien.' Dat de jonge rechtsback uit Denemarken tegen Olympique Marseille en Feyenoord in de basis begon, zegt zodoende niets over een wisseling van de wacht op de positie van rechtervleugelverdediger. Vooralsnog houdt Steijn dan ook het volste vertrouwen in Rensch, het product uit de eigen jeugdopleiding. 'Het is aan Rensch om weer in zijn vertrouwde positie te komen. Hij is de nummer één. Alleen nu was hij niet beschikbaar.' Lekker een Deense jongen van 20 die net er is en van een kleine club als Viborg komt zo aanpakken. Wat een ontzettende kut vent is het ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 Steijn is geen overperformer, geen tacticus en heeft geen sterke band met zijn spelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 2 uur geleden zei Rogier.: #SteijnOut graag Wel echt ontzettend smerig hoe Mislintat erbij is gelapt zeg. Te-ring. Zonder account is X echt zwaar ruk geworden. Zie alleen maar oude tweets op die tijdlijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 En ook zeggen dat Rensch niet kon starten omdat hij niet okselfris was. Als je iemand in de 32e minuut kunt laten invallen, kun je hem ook laten starten. Sowieso ben ik van de lijn: een basisspeler kan spelen (en dan staat hij in de basis, al is het maar kort) of hij kan niet spelen en dan speelt hij niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 1 uur geleden zei Chiemel: Steijn is geen overperformer, geen tacticus en heeft geen sterke band met zijn spelers. Bij Ajax. Bij Sparta en VVV zien ze dat anders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 Wel interessant btw. Een groep ereleden (waaronder Van Praag) selecteren een nieuwe bestuursraad, waarna die bestuursraad Van Praag kiest als nieuwe voorzitter van de RvC. Nu heb ik geen problemen met Van Praag, maar die gang van zaken is wel bijzonder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 Je zou het haast duister kunnen noemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 2 uur geleden zei Rogier.: #SteijnOut graag Wel echt ontzettend smerig hoe Mislintat erbij is gelapt zeg. Te-ring. Joh dit was toch al duidelijk. Als ik die keeper zie spelen bij Jong Ajax, begin ik steeds meer te begrijpen waarom die mislintat buiten zinnen op de toekomst heeft lopen razen: die zag natuurlijk voor zijn ogen dat Steijn er alles aan deed om hem foetsie te laten gaan, enkel en alleen omdat die Nick Olij en Noa lang niet gehaald heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 54 minuten geleden zei Hwb: Wel interessant btw. Een groep ereleden (waaronder Van Praag) selecteren een nieuwe bestuursraad, waarna die bestuursraad Van Praag kiest als nieuwe voorzitter van de RvC. Nu heb ik geen problemen met Van Praag, maar die gang van zaken is wel bijzonder. Van Praag schijnt benaderd te zijn door de overige RvC-leden, niet door de bestuursraad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 (bewerkt) 13 uur geleden zei Nom de Guerre: Bij Ajax. Bij Sparta en VVV zien ze dat anders Hoorde gisteren Derksen zeggen (ik weet het, ik weet het...) dat hij bij Sparta matig materiaal had en hij het goed neer kan zetten. Met andere woorden; Derksen vond dat Steijn niks te verwijten valt op dit moment en dat het een goede trainer is. Sinds een jaar of twee zit ook regelmatig met vrienden bij Sparta en die hebben serieus voor Sparta begrippen gewoon hele aardige spelers rondlopen en de resultaten vorig jaar hadden vrij weinig met Steijn te maken. Het is eigenlijk toch een godswonder dat Steijn nog bij Ajax zit? Ik snap serieus niet waarom het zo lang duurt om hem de laan uit te sturen. Elke andere trainer zou bij een topploeg worden ontslagen als ze veertiende zouden staan. 29 september 2023 bewerkt door Maurice' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 38 minuten geleden zei Maurice': Elke andere trainer zou bij een topploeg worden ontslagen als ze veertiende zouden staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten