Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Ik bedoel dit niet provocerend, maar vinden jullie niet dat Tadic de club hiermee gewoon behoorlijk in de steek laat? Dit is het diepste punt van de club in jaren, dan is het toch een heel makkelijk moment om met de staart tussen de benen te vertrekken? Ajacied zijn in goede tijden is makkelijk, de club trouw blijven in mindere tijden maakt de waarde van je clubgevoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

2 uur geleden zei Urbeto:

Ik bedoel dit niet provocerend, maar vinden jullie niet dat Tadic de club hiermee gewoon behoorlijk in de steek laat? Dit is het diepste punt van de club in jaren, dan is het toch een heel makkelijk moment om met de staart tussen de benen te vertrekken? Ajacied zijn in goede tijden is makkelijk, de club trouw blijven in mindere tijden maakt de waarde van je clubgevoel. 

Nee, ik gok eerder dat er een gesprek plaats gevonden heeft tussen tadic-steijn-sven waarin er duidelijk gemaakt is dat de inbreng van hem aardig gereduceerd zou worden. Dat wilde hij nog niet, dus hebben ze voor deze optie gekozen. Zeker met in het achterhoofd houdende hoe het met blind gegaan is. Dat wouden ze niet nog een keer. Want laten we wel zijn: voetballend was het afgelopen jaar wel duidelijk dat die man op zijn retour is. Met Bergwijn heb je daar, mits hij presteert, gewoon een betere optie. Dan is 6,5 mil voor een wisselspeler heel veel geld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Met Bergwijn heb je daar, mits hij presteert, gewoon een betere optie.

Zie liever Godts daar dan Bergwijn. Wat is dat een domme aankoop geweest zeg. Riep ik voor het seizoen overigens al, dus het is niet zo dat het nu makkelijk praten is omdat hij afgelopen seizoen (weer) kut speelde. Middelmatige speler die bovendien niet fit is. Dat je daar dan zo'n transfersom + salaris voor uit durft te trekken, is echt van de zotte.

Heb een beetje gemixte gevoelens wat betreft Tadic. Zijn statistieken zijn fantastisch, hij is een geweldige aanvoerder, hij heeft nog steeds soms potten waarin hij echt goed speelt (worden er wel elk seizoen minder) en hij is natuurlijk enorm geliefd onder de supporters. Toch vind ik het ergens ook wel goed zo. Gaan vooral zijn rendement en leiderschapskwaliteiten missen, dus hopelijk worden er nog spelers gehaald om die dingen op te vangen. Berghuis is nu namelijk de meest geschikte aanvoerder die in de basis hoort te staan, maar dat vind ik geen echte leider. Verder heb je helemaal niemand, tenzij je Klaassen graag in de basis ziet. Dat hoeft van mij niet.

Lang geleden dat ik zo weinig vertrouwen en zin had in het nieuwe seizoen. Heb geen hoge pet op van de aankopen, er staat totaal geen kampioenswaardige selectie en Steijn kan me ook niet echt bekoren. Maar goed, laat me graag positief verrassen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Hakai:

En deze met Mislintat:

Sven komt nog altijd op mij over als een man die weet wat hij doet. Kom maar op met die nieuwe namen.

Over Tadic: beste Ajacied die ik ooit heb meegemaakt. In alles een geweldenaar. Hoop hem over een aantal jaartjes terug te zien bij Ajax in een andere rol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Tadic ook dit jaar gewoon belangrijk was geweest. Ik denk dat het goed is voor beide partijen en gun Tadic het beste. Er zijn zo weinig spelers waarmee ik mij op een onverklaarbare reden zo emotioneel betrokken voelde als bij Dusan.

Ik ga hem in iedergeval missen.

Nog een keer on fire dan maar.. Dit filmpje zegt mij veel, 1 met zijn fans, 1 met zijn spelersgroep.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een prachtig interview van Dusan. Och wat ga ik hem missen zeg. Heeft ontegenzeggelijk veel betekent voor de club, een echt icoon.

Goed interview van Mislintat ook. Weet alles precies op de juiste manier te verwoorden, dat is ook een talent. Gegeven de verhalen die wél naar buiten komen, alle vertrouwen dat het goed gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Thierryvane:

Geen idee of onze grote vriend Mike nog betrouwbaar is. Maar dit is een leuke naam!

FM held. Zie 'm graag komen. 

Is er nog wat nieuws over onze Mexicaanse vrienden? Hebben ook nieuwe rechtsback nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei La Pulga:

Haha die Tadic is ook wel echt een eng mannetje hoor, heeft vandaag nog even individueel getraind voor de laatste foto's en zo. Allemaal om wat zieltjes nog te winnen.

Of om afscheid te nemen. Ik weet niet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei himan:

Of om afscheid te nemen. Ik weet niet hoor.

Als die nou met de groepstraining meedeed kon ik het me wat meer voorstellen, wanneer ik bij me werk weg ga dan ga ik ook niet nog in me eentje aan het bureau zitten terwijl me contract is verscheurd :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei La Pulga:

Als die nou met de groepstraining meedeed kon ik het me wat meer voorstellen, wanneer ik bij me werk weg ga dan ga ik ook niet nog in me eentje aan het bureau zitten terwijl me contract is verscheurd  

Wat een onzin. Tadic wil altijd fit zijn en staat erom bekend dat hij veel voor zichzelf traint. Dat betekent toch niet dat hij nu weg is dat hij dat opeens niet meer gaat doen? Alleen ipv ergens in een gym, maakt hij nog één keer gebruik van de faciliteiten. Denk eerder dat de media afdeling kwamen met foto's dan dat hij zelf zou denken van hee maak even foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mislintat na bekendmaking vertrek Tadic 👉 ‘Het is niet zo dat hij al een andere club heeft’

Tadic nog geen 24 uur later 👉 arriveert in Istanbul voor een medische keuring en dik contract + vette tekenbonus bij Fenerbahçe.

:t:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Beppu:

Ajax is hier gewoon keihard gepiepeld door het team van Tadic natuurlijk

Hoezo dan? Joh, dit is toch zo duidelijk als wat: Er is duidelijk gecommuniceerd naar Tadic dat zijn positie zou gaan veranderen. Van de man die nooit gewisseld werd, waarschijnlijk naar de man die wat vaker moet banken. Tadic heeft aangegeven dat niet te zien zitten en om gedoe zoals met Blind te voorkomen, los je het op deze manier op.

Win-win situatie: Tadic vertrekt als de held die die was de afgelopen seizoenen en Ajax is verlost van zijn gigantische salaris. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Hoezo dan? Joh, dit is toch zo duidelijk als wat: Er is duidelijk gecommuniceerd naar Tadic dat zijn positie zou gaan veranderen. Van de man die nooit gewisseld werd, waarschijnlijk naar de man die wat vaker moet banken. Tadic heeft aangegeven dat niet te zien zitten en om gedoe zoals met Blind te voorkomen, los je het op deze manier op.

Win-win situatie: Tadic vertrekt als de held die die was de afgelopen seizoenen en Ajax is verlost van zijn gigantische salaris. 

Denk niet dat het contract gratis is verscheurd. Communicatie dat Tadic nog geen nieuwe club heeft (vanuit Ajax) en dan een dag later in het vliegtuig naar Turkije zitten om een lekkere tekenbonus op te strijken. 

Mag hopen dat Ajax heeft bedongen om een bepaald bedrag van dat tekengeld te ontvangen als hij binnen x tijd ergens tekent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MetalMichael:

Denk niet dat het contract gratis is verscheurd. Communicatie dat Tadic nog geen nieuwe club heeft (vanuit Ajax) en dan een dag later in het vliegtuig naar Turkije zitten om een lekkere tekenbonus op te strijken. 

Mag hopen dat Ajax heeft bedongen om een bepaald bedrag van dat tekengeld te ontvangen als hij binnen x tijd ergens tekent.

Jij denkt dat Tadic geld meegekregen heeft? Die kans acht ik erg klein. 

Maar het laat wel weer zien hoe hypocriet en anti-ajax sommige van die sneue types zijn. Situatie Blind, dan loopt iedereen weer te eikelen over hoe zon koude club Ajax is. Nu wordt het netjes opgelost, en zijn ze achterlijk. Grappig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Jij denkt dat Tadic geld meegekregen heeft? Die kans acht ik erg klein. 

Maar het laat wel weer zien hoe hypocriet en anti-ajax sommige van die sneue types zijn. Situatie Blind, dan loopt iedereen weer te eikelen over hoe zon koude club Ajax is. Nu wordt het netjes opgelost, en zijn ze achterlijk. Grappig. 

Heb je het nou over mij?

Goed, andere vraag dan: als het Tadic geen geld mee heeft gekregen, waarom dan geen normale transfer? Kan ook zonder transfersom natuurlijk.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei MetalMichael:

Heb je het nou over mij?

Goed, andere vraag dan: als het Tadic geen geld mee heeft gekregen, waarom dan geen normale transfer? Kan ook zonder transfersom natuurlijk.

Nee, dat was meer de algemene tendens die ik zo op verschillende kanalen zie langskomen.

Voor wat betreft je vraag, geen idee. Maar denk je echt dat ze bij Ajax zo dom zijn dat de MVP van de afgelopen 4/5 seizoenen geen interesse wekt bij andere clubs? Ze hebben gewoon zijn contract ontbonden om verder gezeik te voorkomen. Wegwezen, salaris van de lijst af en kijk maar waar je heen gaat. 

Waarom, in hemelsnaam, zou je een speler geld mee doen om van zijn contract af te komen, als de speler zelf aan komt zetten met contractontbinding? Dan zeg je toch gewoon: Gaan we niet doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Nee, dat was meer de algemene tendens die ik zo op verschillende kanalen zie langskomen.

Voor wat betreft je vraag, geen idee. Maar denk je echt dat ze bij Ajax zo dom zijn dat de MVP van de afgelopen 4/5 seizoenen geen interesse wekt bij andere clubs? Ze hebben gewoon zijn contract ontbonden om verder gezeik te voorkomen. Wegwezen, salaris van de lijst af en kijk maar waar je heen gaat. 

Waarom, in hemelsnaam, zou je een speler geld mee doen om van zijn contract af te komen, als de speler zelf aan komt zetten met contractontbinding? Dan zeg je toch gewoon: Gaan we niet doen. 

Menig 34/35 jarige speler wiens contract wordt ontbonden zal bij een nieuwe club niet het salaris verdienen dat hij anders had gekregen, dan willen ze dat verschil gecompenseerd zien. Maar las het uitgelekte salaris zojuist, dus wellicht heb je gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites