Thierryvane Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 Zojuist zei Erwin.: Ongeveer net zo goed als Bassey Schrikbarende cijfers. Chico ook leuk meegedaan die eerste helft. 12 minuten geleden zei Rogier.: Poh, zie net die tackle op Brobbey terug, en dat was toch wel echt een overtreding Bal zit er amper bij (hij maait er vol overheen/naast), vol op de enkel. Prima rood kaartje kunnen/moeten zijn. 100% overtreding. Noppen vooruit, raakt amper de bal. Gek dat er niet naar gekeken werd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 Is hij al onderweg? #Schreuderout Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 36 minuten geleden zei Thierryvane: Schrikbarende cijfers. Chico ook leuk meegedaan die eerste helft. 100% overtreding. Noppen vooruit, raakt amper de bal. Gek dat er niet naar gekeken werd. Was er buiten en nooit rood, dus VAR mag daar niets doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 35 minuten geleden zei Thierryvane: 100% overtreding. Noppen vooruit, raakt amper de bal. Gek dat er niet naar gekeken werd. Werd wel naar gekeken trouwens. Spel lag even stil toen Feyenoord aan andere kant een corner kreeg en Serdar was bezig met zijn oortje. Conceicao 4 aangekomen passes....zegt ook wel genoeg over hoe Hartman speelde. Had een zwaardere 2e helft verwacht tegen de ervaren Tadic, maar hield zich knap staande. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 50 minuten geleden zei Erwin.: Ongeveer net zo goed als Bassey Beter dan Tadic... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 15 minuten geleden zei PJHoutman: Was er buiten en nooit rood, dus VAR mag daar niets doen. Als dit een overtreding is, is het ook rood. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 Zojuist zei Rogier.: Als dit een overtreding is, is het ook rood. Natuurlijk niet. Speelt eerst de bal en dat leek me ook de intentie. Dan kun je daarna kijken naar de manier van inkomen, maar dat is nooit ‘buitensporig met het risico zwaar te blesseren’. Geel is m.i. het maximum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 1 minuut geleden zei PJHoutman: Natuurlijk niet. Speelt eerst de bal en dat leek me ook de intentie. Dan kun je daarna kijken naar de manier van inkomen, maar dat is nooit ‘buitensporig met het risico zwaar te blesseren’. Geel is m.i. het maximum. Ontnemen scoringskans, en dat was het. Dan is manier van inkomen helemaal niet meer relevant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ELHenry Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 1 uur geleden zei Thierryvane: Moeten we het nog hebben over Sanchez? Ik kan me oprecht geen slechtere Ajax rechtsback herinneren. Continu die overdreven wilde tackles (die overigens zelden goed gaan), mannetjes willen passeren. Heel benieuwd naar zijn passingspercentage gisteren. Als ik Regeer zou zijn had ik allang mijn koffers gepakt. Jurgen Colin? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 1 uur geleden zei Rogier.: Ontnemen scoringskans, en dat was het. Dan is manier van inkomen helemaal niet meer relevant. Hartman raakt eerst gewoon de bal, dus van een overtreding is simpelweg geen sprake. Dan is geneuzel over de manier van inkomen helemaal niet relevant, nog los van dat ook daar niets schokkends aan de hand was. Uitstekend gezien door Gozubuyuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 @UrbetoMinuut 8:59. Kijk maar even goed naar de herhaling. Of klik jij geen Ajax-filmpjes aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 14 minuten geleden zei Urbeto: Hartman raakt eerst gewoon de bal, dus van een overtreding is simpelweg geen sprake. Dan is geneuzel over de manier van inkomen helemaal niet relevant, nog los van dat ook daar niets schokkends aan de hand was. Uitstekend gezien door Gozubuyuk. Tja, als je dit een valide tackle vindt, dan mag je wel heel veel op het veld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 16 minuten geleden zei Urbeto: Hartman raakt eerst gewoon de bal, dus van een overtreding is simpelweg geen sprake. Dan is geneuzel over de manier van inkomen helemaal niet relevant, nog los van dat ook daar niets schokkends aan de hand was. Uitstekend gezien door Gozubuyuk. Of je eerst de bal raakt of niet is juist niet relevant. Volgens de regels gaat het enkel over de manier van inkomen. Het is niet zo dat als je maar eerst de bal raakt, het verder niet uitmaakt wat je doet. Overigens vond ik dit niet de meest duidelijke. Hij trok bv Tadic een keer aan de kant, met allebei zijn armen over de schouders heen. Eerste helft kreeg een Ajacied voor zoiets geel, meen ik me te herinneren. Ook een paar keer stevig ingrijpen bij een inspeelpass. Maar werd niet herhaald, dus kan niet beoordelen in hoeverre het een overtreding was. Twijfelde wel 2-3 keer. Maar juist dat ingrijpen maakte ook dat ik hem erg sterk vond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 1 minuut geleden zei Hwb: Of je eerst de bal raakt of niet is juist niet relevant. Volgens de regels gaat het enkel over de manier van inkomen. Het is niet zo dat als je maar eerst de bal raakt, het verder niet uitmaakt wat je doet. Overigens vond ik dit niet de meest duidelijke. Hij trok bv Tadic een keer aan de kant, met allebei zijn armen over de schouders heen. Eerste helft kreeg een Ajacied voor zoiets geel, meen ik me te herinneren. Ook een paar keer stevig ingrijpen bij een inspeelpass. Maar werd niet herhaald, dus kan niet beoordelen in hoeverre het een overtreding was. Twijfelde wel 2-3 keer. Maar juist dat ingrijpen maakte ook dat ik hem erg sterk vond. Dit hoor ik nu al maanden iedereen zeggen, maar dat is natuurlijk niet helemaal waar, anders zouden scheidsrechters geen 'bal'-signaal maken. Er zijn drie gradaties van te hard inkomen: - Onvoorzichtig (waarschuwing) - Onbesuisd (geel) - Buitensporig (rood) Of je (eerst) de bal wel of niet speelt is een criterium in het bepalen welke manier van inkomen te hanteren is. Niet het criterium, maar wel één ervan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 4 minuten geleden zei PJHoutman: Dit hoor ik nu al maanden iedereen zeggen, maar dat is natuurlijk niet helemaal waar, anders zouden scheidsrechters geen 'bal'-signaal maken. Er zijn drie gradaties van te hard inkomen: - Onvoorzichtig (waarschuwing) - Onbesuisd (geel) - Buitensporig (rood) Of je (eerst) de bal wel of niet speelt is een criterium in het bepalen welke manier van inkomen te hanteren is. Niet het criterium, maar wel één ervan. En waar in de spelregels staat dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 (bewerkt) "De noodzakelijke inspanning ver overschrijden". 23 januari 2023 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 En wat zegt dat dan over wel of niet eerst de bal spelen? En geldt dat dan alleen voor een rode kaart en niet voor minder zware overtredingen? Het is bulshit. Als je een duel ondoordacht of onbezonnen aangaat, is het een overtreding. Ook als je (eerst) de bal speelt. Idem met handelen zonder gevaar of gevolgen van de tegenstander in ogenschouw te nemen. Als je dat doet, maakt het niet uit of je de bal raakt, de bal eerst raakt of wat dan ook. Dan is het een overtreding waar geel op staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 3 minuten geleden zei Hwb: En wat zegt dat dan over wel of niet eerst de bal spelen? En geldt dat dan alleen voor een rode kaart en niet voor minder zware overtredingen? Het is bulshit. Als je een duel ondoordacht of onbezonnen aangaat, is het een overtreding. Ook als je (eerst) de bal speelt. Idem met handelen zonder gevaar of gevolgen van de tegenstander in ogenschouw te nemen. Als je dat doet, maakt het niet uit of je de bal raakt, de bal eerst raakt of wat dan ook. Dan is het een overtreding waar geel op staat. Lees nu nog eens wat ik geschreven heb, dat helpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 (bewerkt) 20 minuten geleden zei PJHoutman: Lees nu nog eens wat ik geschreven heb, dat helpt. Je hebt in zoverre gelijk dat als de bal niet gespeeld wordt, dat (bijna) vanzelfsprekend van kracht is. Maar dat is niet waar Urbeto het over had. En dus ook niet waar ik op inging. Ik weet ook wel dat er in de praktijk iets anders mee omgegaan wordt, maar dat is puur kijkend naar de regels lang niet altijd correct. -edit- Als je de regels leest, gaat het steeds om de (mogelijke) gevolgen voor de tegenstander. Of en hoe je de tegenstander raakt is enorm veel belangrijker dan of en hoe je de bal raakt. 23 januari 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 27 minuten geleden zei Hwb: Je hebt in zoverre gelijk dat als de bal niet gespeeld wordt, dat (bijna) vanzelfsprekend van kracht is. Maar dat is niet waar Urbeto het over had. En dus ook niet waar ik op inging. Ik weet ook wel dat er in de praktijk iets anders mee omgegaan wordt, maar dat is puur kijkend naar de regels lang niet altijd correct. -edit- Als je de regels leest, gaat het steeds om de (mogelijke) gevolgen voor de tegenstander. Of en hoe je de tegenstander raakt is enorm veel belangrijker dan of en hoe je de bal raakt. En als de bal wordt gespeeld, is het dus mogelijk wel van kracht. Dan is toch duidelijk dat de bal een factor is in de bepaling? Dat is wat ik aangaf. Ik heb nergens gezegd dat de tackle van Hartman geen overtreding was - dat was het m.i. namelijk wel, maar dat het geen róód is, omdat hij eerst de bal speelt en daardoor geen 'buitensporige' inzet toont. Over het concept 'scoringskans ontnemen' kun je discussiëren. Persoonlijk vind ik dat hij te ver van de goal en te ver naar de zijkant staat om het over een 100% scoringskans te hebben. De bal gaat richting zijkant, waardoor het imo niet aannemelijk is dat Brobbey gelijk gaat kunnen schieten. Hancko en Geertruida kunnen (waarschijnlijk) nog snel genoeg toeschieten. Maar deze regel vind ik in alle gevallen vrij kut, omdat je dan rekent op de snelheid en de anticipatie van de spelers. Er is nogal een verschil of daar een Malacia of een Blind staat, zeg maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 37 minuten geleden zei Hwb: Je hebt in zoverre gelijk dat als de bal niet gespeeld wordt, dat (bijna) vanzelfsprekend van kracht is. Maar dat is niet waar Urbeto het over had. En dus ook niet waar ik op inging. Ik weet ook wel dat er in de praktijk iets anders mee omgegaan wordt, maar dat is puur kijkend naar de regels lang niet altijd correct. -edit- Als je de regels leest, gaat het steeds om de (mogelijke) gevolgen voor de tegenstander. Of en hoe je de tegenstander raakt is enorm veel belangrijker dan of en hoe je de bal raakt. Wist ik dus ook niet, maar Urbeto veranderd, als het zijn club betreft, in iemand die enkel onzin uitslaat. Overigens had ik deze actie helemaal gemist op Brobbey. Dit is toch schrijnend dat hier niet voor gefloten wordt? Noemen we dat schampen van die bal dan ook " eerst de bal"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 (bewerkt) 48 minuten geleden zei PJHoutman: En als de bal wordt gespeeld, is het dus mogelijk wel van kracht. Dan is toch duidelijk dat de bal een factor is in de bepaling? Dat is wat ik aangaf. Ik heb nergens gezegd dat de tackle van Hartman geen overtreding was - dat was het m.i. namelijk wel, maar dat het geen róód is, omdat hij eerst de bal speelt en daardoor geen 'buitensporige' inzet toont. Over het concept 'scoringskans ontnemen' kun je discussiëren. Persoonlijk vind ik dat hij te ver van de goal en te ver naar de zijkant staat om het over een 100% scoringskans te hebben. De bal gaat richting zijkant, waardoor het imo niet aannemelijk is dat Brobbey gelijk gaat kunnen schieten. Hancko en Geertruida kunnen (waarschijnlijk) nog snel genoeg toeschieten. Maar deze regel vind ik in alle gevallen vrij kut, omdat je dan rekent op de snelheid en de anticipatie van de spelers. Er is nogal een verschil of daar een Malacia of een Blind staat, zeg maar. Ik denk dat we het over die situatie wel eens zijn. Dat het geen rood is omdat hij eerst de bal raakt is onzin. Het is geen rood omdat hij redelijk gecontroleerd inkomt. Waar het om gaat, ik herhaal het nog maar eens, is of en hoe hij de man raakt. Als Bouaouzan eerst de bal had geraakt en daarna Kokmeijer op deze manier, was het dan geen rood geweest? Je kunt prima met buitensporige inzet inkomen en toch eerst de bal raken. 23 januari 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 Op dit soort momenten mis ik Zeussie het meest. #refereesunited Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 We kunnen het uren hebben over wel of geen rood, wel of niet er binnen of er buiten. Het feit is gewoon, dat wat ik gisteren zag, niks met ons aller Ajax meer te maken had. Wij ontstegen het niveau van RKC niet. Jorge Sanchez is een parodie op een voetballer. Alsof je een prijsvraag in de Donald Duck wint en mee mag spelen. Bassey is in niets een linksback. Daarmee zijn alle spelers voorin al bijna niet te benijden, omdat de opbouw voorspelbaar en traag wordt. En het aller ergste? We pakken een punt waarmee Schreuder zijn huid redt. Zo, daar wil ik het graag bij laten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 januari 2023 Share Geplaatst 23 januari 2023 Wat zou volgens jullie nu de basisopstelling moeten zijn volgens jullie voor het rest van het seizoen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten