Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Op 8-6-2022 om 13:48 zei W00t:

Dit dus. Als je kijkt wat Real heeft betaald voor een vergelijkbaar talent Camavinga (31mil) aan met alle respect Stade Rennes. Heeft zoveel wedstrijden al gespeeld, CL en het aanzien wat Ajax heeft qua talenten. Weet alleen niet hoe het zit met zijn contract? Had die nog maar 1 jaar oid?

Ik zeg nu niet dat Gravenberch verder is dan Camavinga, maar op het moment dat Camavinga naar Real ging had die 70 wedstrijdjes gespeeld en 4 wedstrijden CL was het talent vergelijkbaar. 

Camavinga is wel hele andere categorie talent dan Gravenberch hoor. Wel erg Nederlands georiënteerde bril heb je dan... 

Daarnaast loopt Ryan zijn contract zomer 2023 af en staat ie eigenlijk al vrij lang stil. Lool iedereen hier heeft weet ik niet hoevaak kritiek op hem geleverd.. M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1892

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

11 minuten geleden zei Kyrill:

Camavinga is wel hele andere categorie talent dan Gravenberch hoor. Wel erg Nederlands georiënteerde bril heb je dan... 

Daarnaast loopt Ryan zijn contract zomer 2023 af en staat ie eigenlijk al vrij lang stil. Lool iedereen hier heeft weet ik niet hoevaak kritiek op hem geleverd.. M

Je kan wel lezen hoop ik toch? Op het moment dat Camavinga naar Real Madrid ging vond ik hem niet van een andere categorie dan Gravenberch. Dat Camavinga zich zo stormachtig heeft ontwikkeld heeft niks met mijn punt te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei W00t:

Je kan wel lezen hoop ik toch? Op het moment dat Camavinga naar Real Madrid ging vond ik hem niet van een andere categorie dan Gravenberch. Dat Camavinga zich zo stormachtig heeft ontwikkeld heeft niks met mijn punt te maken.

Ik dus wel. Camava is pas 19 en speelt 2019 dus al sinds zijn 16e basis bij Rennes....

En daar al zo jong tot 71 duels gekomen....

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-6-2022 om 16:18 zei Kyrill:

Ik dus wel. Camava is pas 19 en speelt 2019 dus al sinds zijn 16e basis bij Rennes....

Gravenberch is 20, speelde 103 duels voor Ajax, waarvan 20 in de CL en EL. Is ook 10 voudig international. Dus wat dat betreft zit daar niet veel verschil. :classic_wink:

Niet dat ik wil zeggen dat ik hem 100 miljoen waard vind, want dat is hij op dit moment nog niet. Maar is deze Touchemani dat wel? Alleen 25 miljoen voor een speler met de potentie van Gravenberch is gewoon niet heel veel in de huidige transfermarkt. Als hij enigszins zijn potentie waard maakt, dan is hij echt het koopje van het decenium voor Bayern.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat prijs bij Camavinga en Touchemani wordt opgevoerd door (1) de aanwezigheid van PSG die de beste Franse spelers wil hebben en (2) dat de Ligue 1 toch wel hoger aangeschreven staat dan de Eredivisie? Vooral dat eerste punt lees je nu wel bij Touchemani. 

Eens dat 't voor Gravenberch verder niet uitmaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het prijsverschil tussen camavinga en gravenberch is toch ook niet zoveel? 

Op 10-6-2022 om 16:18 zei Kyrill:

Gravenberch, zoals aangegeven, is 1 jaar ouder en speelde dan ook meer dan 100 duels zoals al aangegeven is. Qua statistieken dus absoluut niet in het nadeel.

Wie de betere speler is laat ik dan maar even in het midden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lazy:

Was het bij Camavinga ook niet zo dat die nog langer vast lag bij Rennes in tegenstelling tot Gravenberch.

Ben bang dat inderdaad vooral dat laatste feit zijn transfersom enorm drukt. Een mooie stap hoop ik voor hem, maar dat hij niet bij de vijf duurst verkochte Ajacieden zit voelt ergens wel een tikkeltje zuur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElMarcos:

Ben bang dat inderdaad vooral dat laatste feit zijn transfersom enorm drukt. Een mooie stap hoop ik voor hem, maar dat hij niet bij de vijf duurst verkochte Ajacieden zit voelt ergens wel een tikkeltje zuur. 

Ja, zoals Lazy al aangeeft speelt de contractduur een belangrijke rol. Het was dit of binnen een jaar gratis de deur uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22/23 april: PSV - Ajax
6/7 mei: Ajax - AZ
13/14 mei: FC Groningen - Ajax
21 mei, 14.30 uur: Ajax - FC Utrecht
28 mei, 14.30 uur: FC Twente - Ajax

Dat zijn geen misselijke laatste 5 wedstrijden :cab: 7 uit 15 zou hier zomaar kunnen gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rogier.:

22/23 april: PSV - Ajax
6/7 mei: Ajax - AZ
13/14 mei: FC Groningen - Ajax
21 mei, 14.30 uur: Ajax - FC Utrecht
28 mei, 14.30 uur: FC Twente - Ajax

Dat zijn geen misselijke laatste 5 wedstrijden :cab: 7 uit 15 zou hier zomaar kunnen gebeuren.

Ja, als dat de laatste serie is, dan hebben we een aardige voorsprong nodig om een titel binnen te slepen als ik naar de laatste jaren kijk. :classic_blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-6-2022 om 10:43 zei NicoHaak:

:D 

Ik heb overigens deze jongen niet live zien spelen, dus laat me graag bijpraten door iemand die daar wel wat zinnigs over kan zeggen?

Ik had niet zoveel tijd om er wat zinnigs over te schrijven, was te druk in het DBT.

Maar Moriba is echt een speler dat echt een gebruiksaanwijzing nodig heeft. Barcelona heeft hem een goed contract aangeboden maar wilde als 18 jarige toch wat meer speeltijd krijgen en daardoor naar Leipzig vertrok. Daar heeft hij was aanpassingsproblemen gehad (vergelijkbaar met Brobbert) en daardoor verhuurd aan Valencia. Sindsdien heb ik hem eigenlijk niet gevolgd.

Qua kwaliteit, Moriba is een fysiek sterke middenvelder en heeft een redelijk goed techniek. Ik denk een waardige vervanger van Gravenberch, mits hij de juiste begeleiding krijgt. Als 6je vind ik em verdedigend te zwak en is hij zeker daarin minder dan Alvarez maar op een 8 moet het wel kunnen. Ik zou het wel toejuichen al zie ik liever dat Taylor wat meer speeltijd krijgt.

Ajax moet zich meer druk maken om een fatsoenlijke rechtsachter, tweede spits (als Brobbey niet komt) en een vervanger voor Nico dat Blind er uit kan concurreren (wellicht Balde?) De voorbereiding gaat ook alweer bijna van start en het lijkt mij goed dat er snel wat duidelijkheid komt over hoe de selectie er uit komt te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag 18 juni
'Ajax en Spurs akkoord over transfersom van 20 miljoen pond voor Bergwijn'
Ajax en Spurs zouden een akkoord hebben bereikt over de transfer van Steven Bergwijn. Transferjournalist Ekrem Konur, meldt zaterdag op Twitter dat het gaat om een bedrag van zo'n 20 miljoen pond, omgerekend ruim 23 miljoen euro. Dat bedrag past binnen de eerdere claims van De Telegraaf, waarin gesteld werd dat Spurs een bod van zo'n 22 miljoen euro plus 3 miljoen aan bonussen zou accepteren. Vooralsnog is Konur echter de enige die het akkoord meldt.

Sorry, dubbelpost maar ik vind het wel even waard om te melden :D Het is nog geen here we go maar het is in ieder geval iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het wel bijzonder dat het blijkbaar te veroorloven is om dat bedrag neer te leggen. Dan lijkt het me dat ze vertrouwen hebben in minstens één goede verkoop, dat zal Timber, Antony of Haller wel zijn.

Ben verder wel benieuwd. Zal in de topwedstrijden wel echt een fantastische zet zijn, tegen de kleintjes moeten we het nog maar even afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites