Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Rogier.:

Ja, want met zooi gooien naar familie en vrienden van de spelers van de tegenpartij is absoluut prima om te doen. Ongeacht wat Getafe op het veld doet, daarbuiten hoort iedereen zich gewoon te gedragen. Die voorzitter zet het veel te sterk aan, maar hij heeft wel een punt wat mij betreft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

9 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ja, want met zooi gooien naar familie en vrienden van de spelers van de tegenpartij is absoluut prima om te doen. Ongeacht wat Getafe op het veld doet, daarbuiten hoort iedereen zich gewoon te gedragen. Die voorzitter zet het veel te sterk aan, maar hij heeft wel een punt wat mij betreft. 

Als het waar is dan is dat zeker een schande. Maar die lui van Getafe hebben zoveel toneel gespeeld, dat ik hier ook aan twijfel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo gek is het helemaal niet dat Ajax geen fatsoenlijke vervangers voor de Jong en de Ligt kon aantrekken? Die vinden Ajax, en met name de Eredivisie, helemaal niet interessant. Het kan af en toe goed uitpakken met een Zuid-Amerikaans talent of iemand als Tadic. Maar normaal gesproken is het vrijwel onmogelijk voor Ajax om een speler van het kaliber de Jong, de Ligt of Ziyech goed te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Dat ben ik met je eens hoor, maar ik zag gisteren in het stadion al dat er een kolonnetje stewards zich had verzameld op die plek. Ik heb daar een seizoenskaart gehad, en daar zitten vrij decent mensen normaal gesproken, dus het is vrij waarschijnlijk dat hij het zeer overdrijft. Mochten ze het zelf niet al een beetje uitgelokt hebben, zou het me niet verbazen als het gewoon bier was van de goals en/of andere frustratiemomenten die gewoon weggegooid werden. Wordt regelmatig vanaf tribunes gestreept, dusja. Gaat me ook meer om het feit dat ze gewoon al dat theater goedlullen en doen alsof zij geweldig zijn en het voetbal hebben uitgevonden. Man man man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ja, maar durf wel met zekerheid te zeggen dat er niks gegooid is. Zeker niet vanuit dat vak.  Tering clown die voorzitter man.     Misselijke club, maar verwacht ook niet anders van Spanjaarden.  

22 minuten geleden zei Dysproz:

Zo gek is het helemaal niet dat Ajax geen fatsoenlijke vervangers voor de Jong en de Ligt kon aantrekken? Die vinden Ajax, en met name de Eredivisie, helemaal niet interessant. Het kan af en toe goed uitpakken met een Zuid-Amerikaans talent of iemand als Tadic. Maar normaal gesproken is het vrijwel onmogelijk voor Ajax om een speler van het kaliber de Jong, de Ligt of Ziyech goed te vervangen.

Maar je had wel spelers van een hoger niveau kunnen halen dan je nu gedaan hebt.  Al zit er zo nu en dan gewoon een misser of 2/3 tussen dat hoort er nu eenmaal bij.   Maar nu is er gewoon voor gekozen om helemaal geen controleur te halen, dat is wel erg pijnlijk.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens even kijken naar een stelletje aankopen van de afgelopen 5 jaren:

- Milik

- Younes

- Sanchez

- Neres

- F. de Jong

- Onana

- Blind

- Tagliafico

- Martinez

- Promes

- Tadic

- (Antony)

Er is geen Eredivisieclub die daar de afgelopen 5 jaar ook maar bij in de buurt komt. En natuurlijk staan er missers tegenover en moet je kritisch blijven om te blijven verbeteren. Er zijn ook zeker terechte punten gemaakt hier. Maar met zo'n lijstje doen alsof de scouting/het aankoopbeleid niet deugt is imo totaal misplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja, ik lees "scouting in de spiegel kijken" en "schop onder hun kont geven". Ik vind het werkelijk van een enorme kortzichtigheid. Zoals ik eerder al zei: je moet scouting/aankoopbeleid niet beoordelen op 1 seizoen. Je moet altijd proberen lessen te trekken uit missers, maar het is echt bullshit om te zeggen dat het niet deugt omdat Alvarez en Marin niet renderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Hwb:

Nouja, ik lees "scouting in de spiegel kijken" en "schop onder hun kont geven". Ik vind het werkelijk van een enorme kortzichtigheid. Zoals ik eerder al zei: je moet scouting/aankoopbeleid niet beoordelen op 1 seizoen. Je moet altijd proberen lessen te trekken uit missers, maar het is echt bullshit om te zeggen dat het niet deugt omdat Alvarez en Marin niet renderen.

En het is net zon grote bullshit om een vergelijking te willen maken tussen Ajax en de rest van de eredivisie.

na het vorige seizoen wil je, althans als we van der sar moeten geloven, blijkbaar structureel mee doen in Europa. Ik heb zaken gelezen als top 16.

Dan doet het er toch niet toe dat je een paar goede aankopen gedaan hebt? Je wilt door en je zult je moeten ontwikkelen. Met alle respect hoor, maar dan zijn de younesjes en milikjes van deze wereld echt niet goed genoeg.

maar om dan maar even een lijst te maken, net zoals jou:

- schuurs

- varela

- alvarez

- marin

- pierie

- bande

Ook een lekker nietszeggend lijstje. Als jij 150 mil binnen haalt met 2 spelers, kun je mij niet wijs maken dat je daar niet wat beters voor terug kunt halen dan alvarez en marin. En dan noem jij nog martinez als een goede aankoop, van den zotte dat je die scout als verdediger en dan uit gaat spelen als middenvelder uit noodzaak.

@Dysproz dat is natuurlijk een vreselijk non argument. Geld is bij 90% van die gasten gewoon de drijfveer. Kijk maar naar die richarlison, gaat naar watford omdat Ajax niet die extra 2/3 miljoen wou betalen. En zo zijn er legio voorbeelden. Je bent nu met Ajax juist in een positie waar je een voordeel hebt ten opzichte van een heleboel clubs. Je hebt een gigantisch eigen vermogen en als club nog steeds een naam in veel landen. Dan moet je gewoon je standaard gaan verhogen en die flappen eens uitgeven. Zoals ze nu met die Antony gedaan hebben ( wat ook weer een gigantische faal is, hoezo rond je dat niet in de winterstop af) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Hwb:

Maar ik had het toch nu juist over het huidige seizoen? Wat is dan de relevantie van een aankoop van vier jaar terug? Volgens mij was ik toch heel duidelijk: de gehaalde spelers dit jaar om de gaten op te vullen die anderen achterlieten (De Ligt, De Jong, Schöne) voldoen niet. En dan heb ik het nog niet eens zozeer over niveau, maar over hun spelwijze; het type speler dat ze zijn en de kwaliteiten waarin ze wel of niet uitblinken. Dat is mijns inziens reden voor de scouting om zich achter de oren te krabben. Ik zeg daar niet mee dat ze er niks van kunnen en dat ze nog nooit een keer een fatsoenlijke speler hebben ontdekt. 

Als het dan over het aankoopbeleid gaat, vind ik met name dat de selectie van Ajax niet breed genoeg is. Zowel vorig als het huidige seizoen, waarbij in het huidige seizoen je dat ook daadwerkelijk opbreekt. En dan doel ik niet alleen precies op directe breedte, maar ook langetermijn-breedte: het beschikken over een relatief jonge back-up die niet alleen in het heden iemand kan vervangen, maar ook binnen ëén tot twee seizoenen iemand kan opvolgen als basisspeler in diens positie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jespresso:

Feit is toch gewoon dat er dit seizoen geen waardige vervangers zijn gehaald? Zijn natuurlijk spelers die niet direct vervangbaar zijn, maar wat er nu voor in de plaats komt is gewoon een aanfluiting. 

Dit inderdaad. En laten we wel zijn: je het gewoon in de breedte ook niet genoeg kwaliteit zitten. Dat je nu in de EL gedwongen moet spelen met 3 spelers waarvan je niet kunt verwachten dat ze het laten zien in zulke wedstrijden ( eiting, gravenberch en Danilo) is te zot voor woorden. Dat je niet 17 basisspelers in je selectie kan hebben lijkt me logisch, maar als je echt richting die top 16 wilt zul je toch qua breedte ook meer kwaliteit moeten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Zeus:

Maar ik had het toch nu juist over het huidige seizoen? Wat is dan de relevantie van een aankoop van vier jaar terug? Volgens mij was ik toch heel duidelijk: de gehaalde spelers dit jaar om de gaten op te vullen die anderen achterlieten (De Ligt, De Jong, Schöne) voldoen niet. En dan heb ik het nog niet eens zozeer over niveau, maar over hun spelwijze; het type speler dat ze zijn en de kwaliteiten waarin ze wel of niet uitblinken. Dat is mijns inziens reden voor de scouting om zich achter de oren te krabben. Ik zeg daar niet mee dat ze er niks van kunnen en dat ze nog nooit een keer een fatsoenlijke speler hebben ontdekt. 

Als het dan over het aankoopbeleid gaat, vind ik met name dat de selectie van Ajax niet breed genoeg is. Zowel vorig als het huidige seizoen, waarbij in het huidige seizoen je dat ook daadwerkelijk opbreekt. En dan doel ik niet alleen precies op directe breedte, maar ook langetermijn-breedte: het beschikken over een relatief jonge back-up die niet alleen in het heden iemand kan vervangen, maar ook binnen ëén tot twee seizoenen iemand kan opvolgen als basisspeler in diens positie. 

In je eerste post van maandag had ik het niet duidelijk dat je het exclusief over dit seizoen had mbt de scouting. Sowieso (en dat geef ik steeds aan) vind ik het vreemd om obv 1 seizoen uitspraken te doen over de scouting.

Daarnaast heb ik sterk het idee dat het niet de bedoeling is geweest om met name Frenkie de Jong 1-op-1 te vervangen, ook niet qua type. Volgens mij is de bedoeling geweest om aanpassingen te doen in de speelwijze en dus ander type spelers nodig te hebben. Marin is daar in eerste instantie voor gehaald vermoed ik.

Wat je zegt over de breedte van de selectie ben ik erg met je eens. Achterin ben je (vooral centraal) ruim voorzien, maar verder houdt het niet over. Op het middenveld kom je 1-2 spelers te kort. Met Neres en Promes heb je ook niet genoeg buitenspelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Hwb:

In je eerste post van maandag had ik het niet duidelijk dat je het exclusief over dit seizoen had mbt de scouting. Sowieso (en dat geef ik steeds aan) vind ik het vreemd om obv 1 seizoen uitspraken te doen over de scouting.

Daarnaast heb ik sterk het idee dat het niet de bedoeling is geweest om met name Frenkie de Jong 1-op-1 te vervangen, ook niet qua type. Volgens mij is de bedoeling geweest om aanpassingen te doen in de speelwijze en dus ander type spelers nodig te hebben. Marin is daar in eerste instantie voor gehaald vermoed ik.

Wat je zegt over de breedte van de selectie ben ik erg met je eens. Achterin ben je (vooral centraal) ruim voorzien, maar verder houdt het niet over. Op het middenveld kom je 1-2 spelers te kort. Met Neres en Promes heb je ook niet genoeg buitenspelers.

Dan is het wel lekker als je voor dat geld

iemand haalt die daadwerkelijk iets kan. Met alle respect hoor, maar we hebben die marin nu hoe vaak zien spelen? Grossiert in balverlies, maakt constant de verkeerde keuzes, schijnt een goed schot te hebben ( nog niet gezien), is niet snel, niet technisch, heeft niet een fantastische steekpass in de benen. Moet ik nog door gaan? Vooropgesteld: als marin ineens de pannen van de daken gaat spelen, ben ik de eerste die zal zeggen dat ik het mis had. Maar de voortekenen zijn belabberd.

”achterin ruim voorzien” in middelmaat ja. Blind is een uitstekende cv, met een type sanchez/de ligt naast zich. Iemand die het vuile werk opknapt zodat blind zich nadrukkelijk kan bemoeien met de opbouw. Verder is het gewoon pure middelmaat. Ik noem op, in willekeurige volgorde: veltman, schuurs,alvarez, pierie , martinez. Van die 5 is er 1 die min of meer voldoet en dat is martinez. Hoewel die verdedigend ook echt wel zijn steekjes laat vallen na de winterstop, was hij voor de winterstop vrij degelijk.

Dan kun je wel lekker ruim in de centrale verdedigers zitten, het is niet het niveau wat je nodig bent als jij verkondigd top 16 Europa wilt worden. In de eredivisie tegen spelers als damascan, kramer etc. Is het idd prima ja, dan zou je zelfs huntelaar nog wel cv kunnen zetten.

en dat is prima hoor. Als dat het niveau is wat we graag willen zien, dan is dat maar zo. Maar dan aub niet meer lopen zeuren over Europa of nog erger: de top 16, want daar ben je dan echt wel lichtjaren van verwijderd.

middenveld geld min of meer hetzelfde voor. Heb je 2 spelers( van de beek en ziyech als promes en neres fit zijn) die echt goed zijn. 3e positie is al

het hele seizoen een zorgenkindje en de wissels voldoen (nog) niet. 

ik vind dat matig, zeker als je bedenkt dat Ajax absoluut de mogelijkheden heeft daar iets aan te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat het gemis van Schone, De Jong en de Ligt matig is opgevangen. Ik ben het niet eens met het feit dat Alvarez, Marin en Schuurs al miskopen worden genoemd. Ze zijn met een reden gehaald, wellicht hebben zij aanpassingsproblemen. Ik vind ook dat Ten Hag geen spelers echt vertrouwen geeft, hij wisselt wekelijks van opstelling tussen Gravenbergh, Eiting, Alvarez, Schuurs, laat ze even staan! 

Alvarez kan echt wel ballen, ik vind hem achterin sterk spelen, vergeet niet dat hij alleen in Nederland is en zijn vrouw en kind niet bij hem heeft, dat doet veel met een speler. Aan Marin kan je tevens wel zien dat hij erg goed was bij Standard Luik, toen had hij echt wel wat weg van een 8 bij Ajax, zocht makkelijk de diepte in de passing, was aanwezig in de 2e lijn voor een schot. Wellicht is nu de druk te hoog. 

Ik ben het ermee eens dat de speling te dun is voorin, als je Danilo moet opstellen dan heb je wat fout gedaan, ondanks blessures. Je wist op voorhand dat je op verschillende fronten ging meedoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het interessante is dat iedereen die Marin bekritiseert dat doet obv zijn presteren bij Ajax. Terwijl hij natuurlijk daarop niet gehaald is. Wat liet hij zien in België? Ik weet het niet, maar dáár moeten we het over hebben om iets te kunnen zeggen over in hoeverre dat een goede/verstandige/logische aankoop is.

Verder vind ik Martinez, Veltman en Alvarez/Schuurs (beiden wil ik bovendien nog wel tijd geven) niet te slecht voor Ajax. Zijn (in potentie) prima spelers. Niet als uitblinkers, maar wel als aanvullende spelers en/of back-ups. Ajax barst van de kwaliteit en heeft verdedigend redelijk solide back-ups, voor het niveau dat je van Ajax mag verwachten.

Het probleem ligt imo vooral op het middenveld en bij de buitenspelers. Voldoende kwaliteit, maar te weinig in de breedte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jullie het niet erg vinden ga ik niet mee in deze negativiteit.

Ik ben dan ook voor team Onana, zowel zijn gedrag in het veld gisteren als zijn interview na afloop.

"Soms win je, soms verlies je"

"Het is te makkelijk om alleen maar naar de slechte dingen te kijken. Jullie (de journalisten, red.) hebben jullie meningen en mogen zeggen wat jullie willen, ik respecteer de mening van iedereen. Maar zo zit het niet. Soms spelen we goed, en soms shit."

Het woord ‘crisis’ komt dan ook niet voor in het woordenboek van Onana. "Nee, nee", benadrukt de Ajacied. "Ik kan niet voor de trainer praten, natuurlijk. Ik vind het geen crisis, nee. We hebben veel geblesseerden, er zijn een hoop jongens afwezig. Dat moet je ook meenemen",

Onana kan de situatie naar eigen zeggen goed inschatten. "Ik ben een van de leiders van deze ploeg en ik merk de spirit en de mentaliteit. We zijn calm and cool. Nogmaals: jullie moeten maar met de trainer gaan praten. Misschien heeft hij dat gevoel, maar ik niet."

Het kan weleens een zware week worden voor de Amsterdamse club, weet ook Onana. "Tja, dat is mogelijk. Maar weet je? Als je het mij vraagt, dan slopen we iedereen. Dus misschien ben ik niet de juiste speler om dit soort vragen aan te stellen, haha", besluit de doelman met een kwinkslag

King Andre _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Zeus:

Leuk ja. Dit is Managers United, niet Open Doors United. Natuurlijk zal een keeper niets over beleid gaan zeggen.

Wel grappig overigens: het verschil tussen @Regis en @cimbomcu. Twee uiterste van fans die omgaan met een pijnlijke afgang van hun club. 

Ja maar ik vind het dus geen afgang. Zolang Barcelona met Messi met alle moeite van deze ploeg wint vind ik het geen afgang wanneer Ajax zonder beste spelers hier tegen eruit gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Barca wint sowieso vrijwel elke wedstrijd met moeite, als ze al winnen. Maar ja, deels eens. Anderzijds had ik toch voor een andere tactiek met andere accenten gekozen, zeker uit bij Getafe. Het falen zit hem vooral in het ontbreken van de breedte die je mag verwachten bij een club die wil aansluiten bij de Europese (sub)top. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Zeus:

Leuk ja. Dit is Managers United, niet Open Doors United. Natuurlijk zal een keeper niets over beleid gaan zeggen.

Wel grappig overigens: het verschil tussen @Regis en @cimbomcu. Twee uiterste van fans die omgaan met een pijnlijke afgang van hun club. 

Verschil tussen de fox supporter en de stadion bezoeker. Emotionele betrokkenheid.  En een flink stuk voetbalverstand  ;)   

Die reactie van Onana is ook niets bijzonders aan. Kan zo 10000 interviews vinden van spelers van iedere willekeurige club na een paar verlies partijen die ongeveer hetzelfde zeggen.    Liever altijd kritisch blijven rii de club, of er nu wordt gewonnen of verloren.    Ben de eerste die toegeeft en ook door kan slaan zodra het goed gaat.   Als er zoals nu aantoonbaar dingen fout gaan en we daardoor onder andere waardeloos voetbal op de mat liggen icm puntverlies en Europese uitschakeling ben ik daar pissed over. 

Maar goed die cimbocu is ook 1 grote act joh.   Beetje geforceerd de positivo en professor uit willen hangen. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Nou, Barca wint sowieso vrijwel elke wedstrijd met moeite, als ze al winnen. Maar ja, deels eens. Anderzijds had ik toch voor een andere tactiek met andere accenten gekozen, zeker uit bij Getafe. Het falen zit hem vooral in het ontbreken van de breedte die je mag verwachten bij een club die wil aansluiten bij de Europese (sub)top. 

Oh maar ik snap ook wel dat er een boel niet goed gaat, maar goed dat heb je wel eens een periode. Je had met heel slecht spel en een beetje geluk daar met 1-0 verloren. Tot dat Schuurs een belachelijke fout maakte, de bal via een van richting veranderde schot erin gaat je dus tegen zo'n lastige tegenstander opeens minimaal 2/3 goals nodig hebt ipv 1. Het zit gewoon zo dichtbij elkaar. Schuurs moet daar trouwens mee kappen, was gisteren ook vreselijk slecht.  Dat de aankopen niet renderen, dat kan ik moeilijk oneens zijn met je.

1 uur geleden zei Regis:

Verschil tussen de fox supporter en de stadion bezoeker. Emotionele betrokkenheid.  En een flink stuk voetbalverstand  ;)   

Die reactie van Onana is ook niets bijzonders aan. Kan zo 10000 interviews vinden van spelers van iedere willekeurige club na een paar verlies partijen die ongeveer hetzelfde zeggen.    Liever altijd kritisch blijven rii de club, of er nu wordt gewonnen of verloren.    Ben de eerste die toegeeft en ook door kan slaan zodra het goed gaat.   Als er zoals nu aantoonbaar dingen fout gaan en we daardoor onder andere waardeloos voetbal op de mat liggen icm puntverlies en Europese uitschakeling ben ik daar pissed over. 

Maar goed die cimbocu is ook 1 grote act joh.   Beetje geforceerd de positivo en professor uit willen hangen. ;c

Ja maar kom op, jij hebt het over Ten Hag eruit en shit en dan heb je het over voetbal verstand. Ik ben zeker emotioneel betrokken, maar probeer het altijd niet te veel door te laten slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Hwb:

Het interessante is dat iedereen die Marin bekritiseert dat doet obv zijn presteren bij Ajax. Terwijl hij natuurlijk daarop niet gehaald is. Wat liet hij zien in België? Ik weet het niet, 

Bleek ruim een jaar nodig te hebben om een uitblinker bij Luik te worden  . Zal hem nog niet afschrijven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites