Hwb Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Ik neem aan dat Veltman inmiddels overweegt zijn armen chirurgisch te laten verwijderen. Echt bizar dit. Verder zou ik denk ik Vd Beek naast De Jong gaan proberen, met Wijnaldum ervoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Op 17-11-2019 om 15:38 zei Dysproz: Als de Vrij nu niet start kan hij beter bedanken. Verder maakt het tegen Estland niet uit wie er speelt, dus ik hoop dat Stengs en Boadu minuten krijgen. Inderdaad. In iedere andere lichting sinds 2004 had hij onomstreden in de basis gestaan. Heeft nu de pech dat hij in dezelfde lichting zit als Van Dijk en dat De Ligt als een komeet is opgekomen en nu dat niveau ook benadert. Als iedereen fit is, is hij derde keuze. Je kunt hem nu niet gaan passeren imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 7 minuten geleden zei MetalMichael: Inderdaad. In iedere andere lichting sinds 2004 had hij onomstreden in de basis gestaan. Heeft nu de pech dat hij in dezelfde lichting zit als Van Dijk en dat De Ligt als een komeet is opgekomen en nu dat niveau ook benadert. Als iedereen fit is, is hij derde keuze. Je kunt hem nu niet gaan passeren imo. Is dat niet een beetje hoe je het bekijkt? Ik kijk misschien door een Ajax-bril, maar in zo'n wedstrijd als deze is Blind achterin toch altijd beter dan een De Vrij? Desalniettemin zou het voor hem een prima motivatie zijn om hem toch op te stellen en ook de sfeer beter te behouden, maar het zou absoluut niet gek zijn als hij Blind daar neerzet (gaat niet gebeuren overigens, Koeman kennende). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Nouja, zoveel boeit het Nederlands Elftal me ook weer niet. Maar het lijkt me vrij logisch dat als je 3 centrumverdedigers van een dusdanig hoog niveau hebt, dat bij afwezigheid van nummer 1 de nummer 3 inschuift. Ik vind overigens dat het verschil qua voetballend vermogen tussen Blind en De Vrij sterk overdreven wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 (bewerkt) Cillessen De Ligt, De Vrij, Aké Promes, Pröpper, Blind jr, Van Aanholt Van de Beek Weghorst, Stengs Zou zoiets wel willen zien vanavond. In ieder geval iets anders en Blind jr. uitproberen als middenvelder; daar ben ik toch het meest van onder de indruk bij hem qua posities. 19 november 2019 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 1 uur geleden zei Sophomore: Blind jr. uitproberen als middenvelder; daar ben ik toch het meest van onder de indruk bij hem qua posities. Je hebt begin dit seizoen dus geen Ajax gekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Het is maar net wat je vanavond wil doen. Als je reserves de kans wil geven, stel je lekker De Vrij met Aké op. Wil je toch nog iets neerzetten waar je op voort wil bouwen - en ervan uitgaande dat het systeem 4-3-3 is (wat niet mijn persoonlijke voorkeur is - zou ik vanavond liever aangrijpen om eens te zien of je met offensievere backs kan spelen. Aan de rechterkant heb je dan, buiten lompe Dumfries, weinig mogelijkheden. Aan de linkerkant kan je echter Van Aanholt bekijken. Op het moment dat je dan De Ligt hebt als RCV, zou mijn keuze als LCV absoluut Blind zijn. Die speelt op die positie gewoon heel goed, ook in de Champions League. Hij is ook opbouwend goed en de samenwerking met De Ligt kent hij natuurlijk al. De Vrij is voor mij de eerste optie als RCV wanneer zowel De Ligt als Van Dijk niet kunnen spelen. Wat ik hier heb gezien qua middenveldbezetting: ik zou eerder Wijnaldum naast De Jong positioneren dan Van de Beek. Wijnaldum heeft ervaring op die positie bij Liverpool, is meer een onderschepper en het verdedigende werk zit er bij hem meer ingeslepen. Vergeet niet dat Wijnaldum onder Klöpp vaak is gebruikt in een rol als balveroverende controleur. Daarnaast vind ik, ondanks Wijnaldum het ook kan en dat ook afgelopen tijd weer heeft bewezen, Van de Beek nóg genialer in het positie kiezen voor het doel en het aanvallend aansluiten. Dus hij zou mijn eerste keuze op 10 zijn. Verder heeft Blind inderdaad dit seizoen bij Ajax al bewezen een matige LCM te zijn. Zijn handelingssnelheid komt dan pijnlijk aan het licht en in de kleine ruimte maakt hij toch wel degelijk fouten. Blind is in principe een goede 6 en heeft daar in het verleden ook wel gespeeld (Ajax, United, Oranje onder Advocaat dacht ik). Maar mensen vergeten dat als 6 spelen niet hetzelfde is als LCM. Als 6 sta je dichter tegen je defensie aan, teruggetrokken dus, met meer ruimte voor je liggend en dus ook met meer tijd om de juiste beslissing te maken en de juiste pass af te leveren. Daarnaast hoef je ook niet als een haas terug te sprinten in de omschakeling, maar sta je al vrij defensief opgesteld en komt het vaker op je af. Voorts zie ik niet hoe een tweemansvoorhoede met echte spits Weghorst en flegmatieke, technisch onderlegde niet per sé heel snelle Stengs zou werken. Stengs is toch vooral iemand die moet bedienen, of vanaf rechts met zijn linkervoet naar binnen komend, of op 10 achter een spits. Weghorst als statische spits met de snelle, diepgaande Boadu eromheen zie ik dan meer in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Een tactiek met offensieve backs wil ik ook wel erg graag zien. Vrijwel overal zie je backs die langs de flanken flitsen en opkomen, bij Nederland leek het zaterdag alsof ze met een parachute op hun rug liepen en Veltman is technisch gewoon matig en speelt 9 van de 10 ballen achteruit. Rechterkant is inderdaad wel een probleem, Dumfries is enorm beperkt en Promes is verdedigend niet heel sterk, zou beter in een 3-5-2/5-3-2 passen. Van Aanholt doet het prima in de Premier League, vind dat hij ook wel weer eens een kans verdient. Middenveld zoals @Zeus zegt, De Jong, Wijnaldum en Van de Beek. Was vorig jaar nog wel eens kritisch op laatstgenoemde omdat hij veel (belangrijke) kansen niet benutte, maar zijn looplijnen en positionering in de laatste 25 meter van het veld zijn echt waanzinnig goed. Qua balans gewoon een van de sterkste linies op het EK denk ik. In de aanval graag wat vernieuwing. Steng, Boadu oid. Ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Journey Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 (bewerkt) Hoop vanavond Stengs en Boadu. Depay speelt laatste tijd veel in de spits. Maar zou Depay en Boadu beide ook wel is willen zien met Stengs. Rechtsback zal ik vanavond toch Dumfries doen. Heb je als je aanvallend speelt meer aan dan Veltman, alhoewel Veltman nooit echt de waardering krijgt. Doet het bij Ajax echt niet slecht, maar speelt dan ook centraal. Het liefst hoop ik op een nieuwe rechtsback en linksback. Alhoewel Koeman vanavond Aanholt mag laten spelen. Hoop vanavond: Cilessen / Bizot ( Voor de verandering) Dumfries - De Ligt - Ake/Blind - van Aanholt Frenkie - Wijnaldum - Donny Stengs - Boadu - Promes/Depay 19 november 2019 bewerkt door Journey Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Afgelopen zaterdag was wel heel anders voetballen dan normaal. Je mag zeker in de tweede helft ook gewoon geen risico nemen en dan krijg je een zaadpot. Na die gemiste penalty deed NI helemaal niets meer. En om dan met volledige risico de bal er in proberen te schieten met een grotere kans tegen een counter op te lopen. Mja, niet verstandig. De vorige wedstrijd tegen Noord-Ierland was niet zo best. Deze wedstrijd het begin ook niet en daarna moet je het helaas lelijk uitspelen en dat hebben ze gewoon goed gedaan. Tegen dit soort tegenstanders (Tsjechië, Ierland, IJsland) moet je gewoon dit soort lelijk voetbal spelen. Als je snel scoort wordt het zomaar 5-0, maar als dat niet gebeurt en er staat druk op moet je het lelijk uitspelen. In vorige kwalificatieperioden vielen deze wedstrijden vaak net de verkeerde kant op en nu vallen ze goed. Maar ieder team speelt wel eens poep tegen dit soort tegenstanders onder druk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Promessi dus rechtsback, Ake en PvA op de linkerkant achterin. Luuk de Jong in de basis, samen met Stengs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 (bewerkt) Koeman gaat dus inderdaad experimenteren met offensieve backs. Promes op rechts vind ik ook interessant. Pröpper naast De Jong is redelijk logisch nu, maar het ideale middenveld met De Jong, Wijnaldum en VD Beek had ik toch ook weleens willen zien. Voorin ietwat jammerlijk dat als Memphis start dat niet gewoon als spits is, maargoed, begrijpelijk dat je eens een spits de kans wil geven. Alleen vreemd dat het De Jong moet zijn en niet Weghorst of Boadu. De Jong is wat mij betreft een ideale invaller, een targetman voor als het nodig is. Stengs op rechts is leuk, al was het dus nog leuker geweest met een bewegende spits (en met Van de Beek op 10). 19 november 2019 bewerkt door Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Dat hij met de Jong start als spits is logisch. Hij is kopsterk en kan een bal vasthouden. Zeker gezien die Esten flink zullen gaan verdedigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 54 minuten geleden zei Zeus: Koeman gaat dus inderdaad experimenteren met offensieve backs. Promes op rechts vind ik ook interessant. Pröpper naast De Jong is redelijk logisch nu, maar het ideale middenveld met De Jong, Wijnaldum en VD Beek had ik toch ook weleens willen zien. Voorin ietwat jammerlijk dat als Memphis start dat niet gewoon als spits is, maargoed, begrijpelijk dat je eens een spits de kans wil geven. Alleen vreemd dat het De Jong moet zijn en niet Weghorst of Boadu. De Jong is wat mij betreft een ideale invaller, een targetman voor als het nodig is. Stengs op rechts is leuk, al was het dus nog leuker geweest met een bewegende spits (en met Van de Beek op 10). "Experminteren". De eerste beste keer als het ook maar weer ergens om gaat, grijpt hij weer terug naar zijn schijnzekerheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 10 uur geleden zei Sophomore: Cillessen De Ligt, De Vrij, Aké Promes, Pröpper, Blind jr, Van Aanholt Van de Beek Weghorst, Stengs Had Promes als rechtsback iig goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 25 minuten geleden zei RogerGarcia: "Experminteren". De eerste beste keer als het ook maar weer ergens om gaat, grijpt hij weer terug naar zijn schijnzekerheden. Het is ook nooit goed he? Je hebt altijd wat te zeveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Sowieso, dat gelul allemaal. Wat was de laatste keer dat Oranje goed aanvallend voetbal speelde? 1998-2000? Nationaal elftal is gewoon resultaatgericht, en daar is Koeman ideaal voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 1 uur geleden zei delichris: Dat hij met de Jong start als spits is logisch. Hij is kopsterk en kan een bal vasthouden. Zeker gezien die Esten flink zullen gaan verdedigen. Dat is niet per sé logisch. Je kan net zo goed kiezen voor een lastig verdedigbare spits: een constant bewegende spits die de diepte zoekt (Boadu) of een technisch zeer vaardige spits (Memphis). Maar bovenal hoef je je tegen Estland niet aan te passen. Dit is gewoon een soort oefenwedstrijdje. Een soort Ajax - Almere City. 35 minuten geleden zei RogerGarcia: "Experminteren". De eerste beste keer als het ook maar weer ergens om gaat, grijpt hij weer terug naar zijn schijnzekerheden. Die kans is groot inderdaad. Maar ergens ook weer niet heel vreemd. Promes is wel zeer offensief en Blind is toch een zeer stabiele speler. Tot nog toe vind ik vooral Aké sterk en Promes verfrissend. Pröpper ook prima. Stengs mag allemaal wel wat sneller en aan Luuk de Jong heb je dus niet veel. Memphis mag wat minder gaan zweven, moet dieper blijven staan. Maar met De Jong in de spits lever je dus ook iemand in die echt mee kan voetballen en bewegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Aké is dan ook gewoon een fantastische voetballer. Ik zou in de toekomst ook anders gaan spelen. -------Depay-----------Malen-------- ---------------VD Beek----------------- ------De Jong------Wijnaldum------ -Blind------------------------Promes- -----Aké---Van Dijk--De Ligt------- --------------Cillessen------------------ Waarbij VD Beek als "halve 9 speelt" en Aké af en toe doorschuift naar CVM. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Ik denk dat Blind en Promes op die posities nou niet echt oplossingen zijn voor de toekomst. Ik heb niet de hele wedstrijd gekeken, maar ben nog niet echt overtuigd van Proper. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Boadu valt wel lekker in trouwens. Weghorst vind ik ook wat meer toevoegen dan Luuk. Ook al is Estland natuurlijk een beetje slappe hap in deze fase natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 25 minuten geleden zei RogerGarcia: Aké is dan ook gewoon een fantastische voetballer. Ik zou in de toekomst ook anders gaan spelen. -------Depay-----------Malen-------- ---------------VD Beek----------------- ------De Jong------Wijnaldum------ -Blind------------------------Promes- -----Aké---Van Dijk--De Ligt------- --------------Cillessen------------------ Waarbij VD Beek als "halve 9 speelt" en Aké af en toe doorschuift naar CVM. Blind op die positie natuurlijk niet geweldig. Je wil daar toch ook iemand die de diepte op de vleugel kan zoeken, zeker ook omdat De Jong en Van de Beek daar niet gaan komen. Van Aanholt vind ik nu niet erg indrukwekkend. Babel zou het ook nog wel kunnen, Willems doet het in offensief opzicht nu aardig bij Newcastle. Veel meer opties heb je niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Ik vind het oprecht tof na zo'n week dat alle goals door niet-blanke spelers worden gemaakt. Mooi statement. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Ik vind Aké ook top (de Vrij ook trouwens), maar het is toch totaal niet nodig om met 3 centrale verdedigers te spelen als je al zo'n goede verdediging hebt? Gewoon deze formatie aanhouden met backs die meer drang naar voren hebben, aanvallers die veelvuldig van positie wisselen en op het middenveld Propper of vd Beek (moet je per wedstrijd bekijken denk ik). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 november 2019 Share Geplaatst 19 november 2019 Zojuist zei PJHoutman: Ik vind het oprecht tof na zo'n week dat alle goals door niet-blanke spelers worden gemaakt. Mooi statement. Doe niet zo racistisch joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten