Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Rogier.:

Zie nu dat moment waar Van Dijk werd afgefloten vanuit die vrije trap van Veerman; daar verdient Aké gewoon een penalty. What the fuck doet Rice daar

Was toch Weghorst die werd afgefloten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei 007mark:

het 

@Thierryvane hoezo een discutabele aanstelling eigenlijk? Heb ik wat gemist?

Discutabele aanstelling? Ik mis nu ook iets denk ik of het ligt aan de 15 bier van zojuist.

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Was toch Weghorst die werd afgefloten? 

Wout legde daar inderdaad iemand in de ippon. Geen idee wie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Thierryvane:

Discutabele aanstelling? Ik mis nu ook iets denk ik of het ligt aan de 15 bier van zojuist.

Wout legde daar inderdaad iemand in de ippon. Geen idee wie.

Excuus, was Vitesse88 ja.

Anyway. Mijn vorige 2 posts kon ook korter haha:

Zonde, maar zo'n bijna finaleplek leidt ook wel beetje af van feit dat er enorm slecht gevoetbald is door NL dit EK. Je wint alleen van Polen, Roemenie en Turkije. Geen grote voetballanden, en 2 vd 3 potjes daarvan kom je zelfs nog achter ook.

Zou reden voor ontslag kunnen zijn, anders loop je zelfs dat WK nog mis straks. (Ok gaan inmiddels zo veel landen dat wel los loopt, maar toch).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Grote Ree:

Dumfries kwam vandaag ook weer totaal niet aan zijn eigen spel toe.

Hahaha het eigen spel van Dumfries. Dat is toch gewoon blind elk duel aan gaan en blind over de rechterkant rennen? Als we al iets als het spel van Dumfries gaan benoemen dan is het wel erg sneu gesteld met het Nederlandse voetbal.

Over de wedstrijd: Penalty vind ik zelf gewoon erg dom van Dumfries. Hij valt echt de bal aan in plaats van de bal te proberen te blokken. Daarom is het gewoon een terechte penalty. Ben het wel eens met het feit dat je dit eigenlijk niet als grote fout van een scheidsrechter moet gaan beoordelen als VAR, maar op dit moment wordt de VAR gewoon net iets anders gebruikt heb ik vaak het idee. Er wordt vaak gezocht naar een manier van ingrijpen. Grote fout is gewoon een erg discutabel begrip.

Verder kwam je er tot aan de blessure van Depay totaaaaaal niet aan te pas. Snap ook niet echt dat Koeman tot dat moment heeft gewacht om het tactisch anders neer te zetten, want het centrum lag echt volledig open daarvoor. De wissel om Simons vanuit Rice te laten spelen en Dumfries Trippier op te laten vangen zorgde ervoor dat het overal op het veld beter kwam te staan. Daarna werd het eigenlijk de wedstrijd die ik wel verwacht had. Heel veel balbezit voor beide teams rond de middellijn, maar niet de kwaliteiten of de moed hebben om heel veel meer met het balbezit te doen. Dat probeerde Nederland dan nog net iets meer dan Engeland heb ik het idee. Maar de momenten dat er ruimte lag, was Engeland ook wel direct echt gevaarlijk met die afgekeurde buitenspelgoal (hier heb ik trouwens de beelden niet van gezien, was denk ik echt op heel close of niet?) en een schot van Palmer van binnen de zestien die een metertje of 5 naast ging. De goal had ook echt in de 90ste minuut aan de andere kant kunnen vallen met het geluk dat toch beide ploegen een beetje hebben dit toernooi.

Wat nu eigenlijk blijft hangen is echt dat er, met een volledig fitte selectie, dit toernooi dus echt nóg meer in had gezeten. Het duo van Schouten en Frenkie had ik erg graag willen zien. Daarvoor had je dan meer keuze gehad met Reijnders, Koopmeiners en Simons die daar uit de voeten kunnen en denk ik allemaal wel net wat anders kunnen brengen. Ik blijf er bij dat Dumfries gewoon echt te kort komt. Hij doet zoveel domme dingen in zo'n wedstrijd, maar compenseert het dan weer door zo'n bal van de lijn te halen of zo'n kopbal op de lat wat dan weer bij veel mensen blijft hangen. En dan missen we natuurlijk nog een spits. Ik zou zeggen: Geef vanaf nu gewoon Zirkzee of Brobbey de kans in de spits, zoals in het verleden ook echt aan Janssen is gegeven, en stem je spel af op een van die twee spitsen. Beide hebben ze de potentie, maar het zijn natuurlijk wel andere type spitsen. Het vertrouwen wat een Depay heeft gekregen tot nu toe kan dan ook prima aan hun gegeven worden. Op naar het volgende toernooi. Het WK 2026 is van ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral enorm pijnlijk om het zoveelste balletje terug op Dumfries te zien, en hem dan iedere bal naar z'n rechter te zien leggen, en dan i.p.v. een voorzet te laten geven weer een balletje terug te laten geven. Schouten leek een van de weinige die de drang had om naar voren te spelen.

Echt enorm zonde dat Koeman gaat blijven, anders had je echt mooi door kunnen selecteren voor het komende WK met een zoals v/d Ven, Gakpo of Zirkzee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Djurovski:

Saka maakte trouwens hands voor het strafschop moment 

Als ik deze beelden zie dan betwijfel ik het trouwens wel hoor. Kan zijn dat die hem raakt maar heel duidelijk is het in het hele filmpje niet zichtbaar. Misschien dat hij tegen zijn elleboog en/of zijn hand komt, maar de bal behoudt wel echt dezelfde draaiing. Dus ik denk dat de bal er net voorlangs gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei joostmakaay:

Vooral enorm pijnlijk om het zoveelste balletje terug op Dumfries te zien, en hem dan iedere bal naar z'n rechter te zien leggen, en dan i.p.v. een voorzet te laten geven weer een balletje terug te laten geven. Schouten leek een van de weinige die de drang had om naar voren te spelen.

Echt enorm zonde dat Koeman gaat blijven, anders had je echt mooi door kunnen selecteren voor het komende WK met een zoals v/d Ven, Gakpo of Zirkzee.

Wijnaldum season straks in Mexico/Canada/USA ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Hahaha het eigen spel van Dumfries. Dat is toch gewoon blind elk duel aan gaan en blind over de rechterkant rennen? Als we al iets als het spel van Dumfries gaan benoemen dan is het wel erg sneu gesteld met het Nederlandse voetbal.

Draai hem nu eens om grote vriend. Waarom denk je dat ik dit zeg? Denk je dat ik zelf niet zie dat Dumfries een ontzettend beperkte voetballer is? Maar als je zo'n beperkte speler al niet in zijn kracht kan gebruiken, dan heb je er toch helemaal geen drol aan? Dát is het punt dat ik maak.

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Over de wedstrijd: Penalty vind ik zelf gewoon erg dom van Dumfries. Hij valt echt de bal aan in plaats van de bal te proberen te blokken. Daarom is het gewoon een terechte penalty. Ben het wel eens met het feit dat je dit eigenlijk niet als grote fout van een scheidsrechter moet gaan beoordelen als VAR, maar op dit moment wordt de VAR gewoon net iets anders gebruikt heb ik vaak het idee. Er wordt vaak gezocht naar een manier van ingrijpen. Grote fout is gewoon een erg discutabel begrip.

Niet mee eens. Hij probeert juist de bal te blokken door hem aan te vallen. Hij gooit zijn hele hebben en houwen erin, omdat hij anders niet op tijd zou zijn (dat was hij nu alsnog niet, maar goed). Niet elk contact is een penalty. Plus: het contact vond plaats nadat het schot plaatsvond. Daarmee probeer ik niet goed te praten dat je dus maar blind elke speler mag neersabelen zolang een bal weg is. Het gaat om de intentie en die is niet meegenomen in deze beoordeling van de VAR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelden heb ik me zo snel kunnen berusten in een uitschakeling van Nederland op een eindtoernooi. Met wat het team gemiddeld heeft laten zien, maak je wat mij betreft geen aanspraak op een titel. De halve finale was al een prachtige prestatie. Vooral weer genieten van die gezonde spanning in het land.

Het enige zure is dat je wordt uitgeschakeld door zo'n zaadploeg en er discutabele beslissingen worden genomen. Ergens maar goed dat die winnende een prima en correct doelpunt was.

Los van de goal en wat kleine kansen hebben ze gisteren bijzonder weinig afgedwongen. Terechte uitschakeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Titan:

Zelden heb ik me zo snel kunnen berusten in een uitschakeling van Nederland op een eindtoernooi. Met wat het team gemiddeld heeft laten zien, maak je wat mij betreft geen aanspraak op een titel. De halve finale was al een prachtige prestatie. Vooral weer genieten van die gezonde spanning in het land.

Het enige zure is dat je wordt uitgeschakeld door zo'n zaadploeg en er discutabele beslissingen worden genomen. Ergens maar goed dat die winnende een prima en correct doelpunt was.

Los van de goal en wat kleine kansen hebben ze gisteren bijzonder weinig afgedwongen. Terechte uitschakeling.

Hier ook. Het enige wat een klein beetje voor een zure nasmaak kan zorgen is als die Engelsen van Spanje weten te winnen met wederom een late goal:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Grote Ree:

Maar als je zo'n beperkte speler al niet in zijn kracht kan gebruiken, dan heb je er toch helemaal geen drol aan? Dát is het punt dat ik maak.

Dan ben ik het er mee eens. Aan de ene kant snap ik niet dat hij zo enorm hoog staat in de opbouw, want dan staat hij er al, maar aan de andere kant ben ik ook wel weer blij dat hij zo hoog staat in de opbouw zodat die niet mee doet in de opbouw. Denk vooral dat het probleem daar zit als je hem in een viermansverdediging gebruikt.

6 uur geleden zei Grote Ree:

Hij probeert juist de bal te blokken door hem aan te vallen. Hij gooit zijn hele hebben en houwen erin, omdat hij anders niet op tijd zou zijn (dat was hij nu alsnog niet, maar goed). Niet elk contact is een penalty. Plus: het contact vond plaats nadat het schot plaatsvond.

Zijn hele hebben en houwen er in gooien mag uiteraard, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je de speler die schiet niet raakt. Dat doet die nu wel en daarom kán je een penalty geven. De vraag is alleen of een VAR echt actief moet zoeken naar dit soort dingen en dus moet ingrijpen of dat dit een situatie is dat een VAR moet denken: Dit is geen grote fout en ik laat hem gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is geen grote fout? Wel of geen penal is namelijk wel een grote beslissing. Het gaan er dan mogelijk vooral om of de scheids de situatie al beoordeeld heeft of echt niet gezien. Maar het meest waarschijnlijke is dat de VAR op eigen houtje heeft gehandeld hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Erwin.:

Wat is geen grote fout? Wel of geen penal is namelijk wel een grote beslissing. Het gaan er dan mogelijk vooral om of de scheids de situatie al beoordeeld heeft of echt niet gezien. Maar het meest waarschijnlijke is dat de VAR op eigen houtje heeft gehandeld hier.

Het gekke is dat ik op basis van de CL het idee had dat de scheidsrechters in Europees verband echt enkel ingrepen als het een grote foute was. Dus ik vond dat de UEFA dat eigenlijk beter voor elkaar had, dan de KNVB bijvoorbeeld. Ik vond dit echt een overtreding waar de van de Kerkhofs en Manschots een scheidsrechter voor naar het scherm roepen, maar ik had echt niet verwacht dat dit tijdens een EK ook zou gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites