Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei Michaelinho*:

Wat is dit voor onzin dat we na 30 minuten al wisselen? :cab:

Waarom is dat onzin?

Het is een oefenwedstrijd waarin je meer dan 3x mag wisselen. Die jongens kunnen maar 30min spelen en in zo'n oefenwedstrijd lijkt het begin van de wedstrijd het meeste op een 'echte' wedstrijd, dus kan me voorstellen dat hij dat wil spelen met een team dat zo dicht mogelijk aansluit bij zijn beoogde basis-11.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei FlyD:

Waarom is dat onzin?

Het is een oefenwedstrijd waarin je meer dan 3x mag wisselen. Die jongens kunnen maar 30min spelen en in zo'n oefenwedstrijd lijkt het begin van de wedstrijd het meeste op een 'echte' wedstrijd, dus kan me voorstellen dat hij dat wil spelen met een team dat zo dicht mogelijk aansluit bij zijn beoogde basis-11.

Net alsof je Wijnaldum en Frenkie nog moet leren hoe een voorbereiding voor een ‘echte’ wedstrijd er uit ziet. Die hele oefenwedstrijden zijn überhaupt altijd compleet overschat. Laat die gasten lekker de laatste 30 minuten invallen als ze niet meer minuten aan zouden kunnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rogier.:

De spelers hebben echt geen idee wat ze moeten doen hè, bizar. Veldbezetting is zo zwak. Als het zo moet, dan maar terug naar 4-3-3, daar heb ik tenminste nog het gevoel bij dat we de achtste finales gaan halen.

Weghorst kan rustig zandkasteeltjes gaan bouwen, die krijgt geen bal waar hij iets mee zou kunnen.

Deze 1-2 is ook weer heerlijk :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Schotland de bal heef achterin hè, Klaassen en De Roon staan behoorlijk vaak naast elkaar niemand te dekken :-D En waarom schuift Klaassen door op die back man, waar gaat dat over, dan ben je meteen je hele balans in het midden kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Michaelinho*:

Net alsof je Wijnaldum en Frenkie nog moet leren hoe een voorbereiding voor een ‘echte’ wedstrijd er uit ziet. Die hele oefenwedstrijden zijn überhaupt altijd compleet overschat. Laat die gasten lekker de laatste 30 minuten invallen als ze niet meer minuten aan zouden kunnen. 

Dat van die voorbereiding zeg ik ook nergens. En voor het hele team is het lekker om alvast samen te spelen in de verwachte opstelling/samenstelling. Als ze laat invallen is de opstelling van NL al volledig anders, net als de dynamiek in de wedstrijd. Het is niet omdat het een 'gewoonte' is dat spelers niet vroeg worden gewisseld dat het geen goede optie is. Ik zie er in elk geval wel iets in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Chiemel:

Precies dezelfde gedachte als Rogier. 

Maar ik lees dus dat alle spelers nu al moe zijn en niet eens een helft kunnen voetballen? Wat is dat dan? 

Het idee dat spelers (zéker middenvelders) moe zijn na een vol seizoen en even rust moeten inbouwen is volledig nieuw voor je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Socrates:

Stekelenburg; Dest, De Ligt, Aké, Wijndal; Wijnaldum, De Jong; Ziyech, Van de Beek, Gakpo; Memphis.

Goh, was dat even een stuk beter om aan te gluren geweest. 

Ik denk dat het met De Boer aan het roer niets uitmaakt. Nu met 2 buitenspelers en er is eindelijk bezetting voorin. Zal Frank wel weer als argument aanbrengen waarom 5-3-2 (ga eens 3-5-2 spelen man) niet werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat je tegen Schotland normaal gesproken gewoon 4-3-3 wilt spelen net als alle wedstrijden in de groepsfase, maar dat je pas wilt veranderen in de kwartfinale of zo als de tegenstander daar naar is. Aan de andere kant wil je ideeën ook inslijpen, maar dat gaat hier niet echt goed, nu hebben ze weinig vertrouwen hier in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Typisch potje van Frank de Boer. Heel veel onnuttig heen en weer tikken, om er weinig mee te creeeren. Vervolgens weten we het niet meer, dus brengen we Luuk de Jong maar.

Nu vind ik dit elftal geen sowieso geen favoriet voor de EK-titel, maar hier kun je zoveel meer uit halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nuttig potje was dit. Niet om aan te gluren en dan ook nog de plaatselijke Gozobuyuk aan de fluit. 

Voor een systeem met vijf verdedigers speelden de centrale drie veel te smal. Met name het eerste half uur stond De Roon daardoor volledig in de weg in de opbouw. De flanken staan tegelijkertijd heel hoog, en dus onbereikbaar... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan prima tegen zo'n ploeg in een systeem als dit spelen, maar dan moeten je vleugelmiddenvelders doorkomen, je controleurs dynamisch spelen, je tien moet goed tussen de linies kunnen spelen en je twee voorste spelers moeten in de ruimtes tussen de verdedigers van de tegenstander komen. Maar dat snapt De Boer allemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites