Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Volgens mij ben ik de enige die nog een beetje positief is. Dit was voor Nederland een verheerlijkte vriendschappelijk duel, terwijl de Oostenrijkers ervoor moesten spelen. Dan krijg je gewoon zo'n duel. In de volgende ronde zal het moeten en waarschijnlijk krijg je als het niet Engeland of België wordt nog een relatief makkelijke tegenstander ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei himan:

Volgens mij ben ik de enige die nog een beetje positief is. Dit was voor Nederland een verheerlijkte vriendschappelijk duel, terwijl de Oostenrijkers ervoor moesten spelen. Dan krijg je gewoon zo'n duel. In de volgende ronde zal het moeten en waarschijnlijk krijg je als het niet Engeland of België wordt nog een relatief makkelijke tegenstander ook nog.

Wat is je houvast? Tegen bijvoorbeeld een Spanje of Engeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei himan:

Voor dit Oranje bestaan geen makkelijke tegenstanders m'n vriend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Joery:

Waarom geen slotoffensief forceren vanuit Koeman's perspectief? Wat had je nog te verliezen? Snap er geen reet van. Waardeloze coach.

Hoe dan? Z’n wisselmomenten waren op nadat Wout kwam. Of bedoel je eerder met Virgil naar voren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei joostmakaay:

Voor dit Oranje bestaan geen makkelijke tegenstanders m'n vriend

Daarom ook relatief. Oostenrijk is op dit moment top 8 Europa, gewoon echt gemeen goed. Je ziet toch hetzelfde gebeuren bij alle andere landen die al geplaatst zijn? Frankrijk? Slecht, Spanje, mwa, Engeland, tsja, Duitsland ook nog. Oostenrijk is de zwaarste tegenstander die je in zo'n wedstrijd kan treffen, die spelen ook nog eens op gegenpressing en hard rennen. Dan moet je supergeconcentreerd zijn. Dat was dit Nederlands Elftal niet, ze waren namelijk al door, waardoor je net niet helemaal 100% speelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei PJHoutman:

Ja wat moet je dan als je Gakpo en Malen naast je hebt lopen? Koningen van de verkeerde loopactie.

Beide ook geen echte wingers als je het mij vraagt, maar helaas hebben we niet beter. Zou in de volgende ronde Frimpong wel willen zien op de flank met Woutje in de punt en Memphis daar vlak achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Titan:

Gelukkig nu die zeer slechte wedstrijd gehad met meerdere spelers die totaal ondermaats speelden. Middenveld is een ramp in deze formatie. Gelukkig doet Depay het weer beter, prima wedstrijd gespeeld. Hopelijk trekt hij dat door, aangezien Koeman hem zeker niet passeert.

Pardon? Wanneer? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei himan:

Daarom ook relatief. Oostenrijk is op dit moment top 8 Europa, gewoon echt gemeen goed. Je ziet toch hetzelfde gebeuren bij alle andere landen die al geplaatst zijn? Frankrijk? Slecht, Spanje, mwa, Engeland, tsja, Duitsland ook nog. Oostenrijk is de zwaarste tegenstander die je in zo'n wedstrijd kan treffen, die spelen ook nog eens op gegenpressing en hard rennen. Dan moet je supergeconcentreerd zijn. Dat was dit Nederlands Elftal niet, ze waren namelijk al door, waardoor je net niet helemaal 100% speelt. 

Ik had hier 100% vrede mee gehad als je nog iets van aanknopingspunten had n.a.v. de wedstrijd tegen Oostenrijk, maar die waren er gewoon amper (ja Weghorst kwam erin en forceerde een doelpunt), qua werkethiek lever je gewoon niet en de koppigheid van Koeman maakt iedere tegenstander een bananschil.

Ik zie eigenlijk gewoon een identiek toernooi als met onze frons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Thierryvane:

Beide ook geen echte wingers als je het mij vraagt, maar helaas hebben we niet beter. Zou in de volgende ronde Frimpong wel willen zien op de flank met Woutje in de punt en Memphis daar vlak achter.

Frimpong zou zo veel gevaarlijker zijn met Memphis in de spits. Kan hij zijn one touch steekballetjes etaleren. 

Nu is het echt trechtervoetbal en half Nederland steekt het weer op Depay. Ongelooflijk wat die jongen nog meer moet doen om respect te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei joostmakaay:

Ik had hier 100% vrede mee gehad als je nog iets van aanknopingspunten had n.a.v. de wedstrijd tegen Oostenrijk, maar die waren er gewoon amper (ja Weghorst kwam erin en forceerde een doelpunt), qua werkethiek lever je gewoon niet en de koppigheid van Koeman maakt iedere tegenstander een bananschil.

Ik zie eigenlijk gewoon een identiek toernooi als met onze frons.

Twee doelpunten van de spelers die ze moeten maken. Maar deze wedstrijd boeit dus gewoon niet. Een team die al door is tegen een team die nog moet, maakt gewoon zo'n wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei himan:

Twee doelpunten van de spelers die ze moeten maken. Maar deze wedstrijd boeit dus gewoon niet. Een team die al door is tegen een team die nog moet, maakt gewoon zo'n wedstrijd.

Maar hoezo boeit deze wedstrijd niet dan? Waar je in deze pot juist het vertrouwen had kunnen tanken, werkt het nu juist averechts en zorgt het enkel voor twijfel. En vooral het feit dat je nu afhankelijk bent van derde voor je tegenstander, en dit dus eigenlijk zelf had kunnen bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Pardon? Wanneer? 

Vandaag. Niet dat het wereldtop was, maar absoluut niet de slechtste. Zeker goed aanspeelbaar de eerste helft, hij kan er dan niks aan doen dat Veerman niets fatsoenlijks deed of dat Malen een opgelegde kans mist na een goede loopactie van hem. Samen met Verbruggen de beste Nederlander vandaag.

Maar ja, het is makkelijk haten op hem, zijn zweetbandje, zijn muziek, noem maar op. Perfecte schooljongen Reijnders blijft al drie wedstrijden buiten schot, terwijl je daar helemaal niets aan hebt op het middenveld. Domme draver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei PJHoutman:

Nu is het echt trechtervoetbal en half Nederland steekt het weer op Depay. Ongelooflijk wat die jongen nog meer moet doen om respect te krijgen.

'Nog meer'? Heeft hij naast het imiteren van Allen Iverson, het maken van een treurig rapnummertje en een prima goal iets noemenswaardigs gedaan dit EK dan? Ik neem aan dat hij door die rare tierelantijntjes van hem ook wel doorheeft dat de verwachtingen van hem nóg iets hoger liggen dan dat ze normaal gesproken al liggen. Hij kiest daar bewust voor, dus dan is het toch niet gek dat iedereen denkt 'laat het maar eens zien op het veld i.p.v. door jezelf als een clown te gedragen en op die manier de aandacht op je te vestigen'?

Uiteraard is hij niet de enige schuldige. Sterker nog; Koeman is mijns inziens de hoofdschuldige. Echter loopt Depay erbij als David Livingstone, terwijl hij als één van de meest ervaren en (in de ogen van het publiek) kundige spelers in de selectie weinig tot niets levert. Dan ben je logischerwijs een stuk vatbaarder voor kritiek dan pakweg een Schouten of een Verbruggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben we weer een zondebok, ja? Wat verwacht men van Depay dan? Dat die bal van de keeper ontvangt en dan 5 man voorbij gaat en vervolgens scoort?

Dat Nederlandse typering weer. Jij kleedt je anders, dus bij een verlies pakken wij als eerst jou aan. Dan is het een speler die te hard speelt, dan weer eentje die arrogant is. Geloof me, een team vol met grijze muizen zoals Frenkie was er al uitgevlogen. Kijk al die kleine voetballanden. Die winnen echt niet op kwaliteit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei JanVertonghen:

'Nog meer'? Heeft hij naast het imiteren van Allen Iverson, het maken van een treurig rapnummertje en een prima goal iets noemenswaardigs gedaan dit EK dan? Ik neem aan dat hij door die rare tierelantijntjes van hem ook wel doorheeft dat de verwachtingen van hem nóg iets hoger liggen dan dat ze normaal gesproken al liggen. Hij kiest daar bewust voor, dus dan is het toch niet gek dat iedereen denkt 'laat het maar eens zien op het veld i.p.v. door jezelf als een clown te gedragen en op die manier de aandacht op je te vestigen'?

Uiteraard is hij niet de enige schuldige. Sterker nog; Koeman is mijns inziens de hoofdschuldige. Echter loopt Depay erbij als David Livingstone, terwijl hij als één van de meest ervaren en (in de ogen van het publiek) kundige spelers in de selectie weinig tot niets levert. Dan ben je logischerwijs een stuk vatbaarder voor kritiek dan pakweg een Schouten of een Verbruggen.

Ik vond hem vandaag anders een van de besten, zoniet de beste. Alleen in de eerste helft al was het aantal goede kaatsen van hem niet meer op één hand te tellen, waardoor er doorgevoetbald kon worden vanuit het middenveld en de flanken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Acquafresca:

Hebben we weer een zondebok, ja? Wat verwacht men van Depay dan? Dat die bal van de keeper ontvangt en dan 5 man voorbij gaat en vervolgens scoort?

Dat Nederlandse typering weer. Jij kleedt je anders, dus bij een verlies pakken wij als eerst jou aan. Dan is het een speler die te hard speelt, dan weer eentje die arrogant is. Geloof me, een team vol met grijze muizen zoals Frenkie was er al uitgevlogen. Kijk al die kleine voetballanden. Die winnen echt niet op kwaliteit. 

Depay was vandaag een van de betere imo, zocht daadwerkelijk naar een oplossing i.p.v. te moeilijke passes. Die goal die maakte zie ik niet veel andere binnen Oranje maken. 

Probleem is vooral dat de combi Gakpo/Memphis en een rechtsbuiten (Malen/Simons of Frimpong) gewoon niet werkt omdat de combinatie gewoon amper gezocht/gevonden kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het echt schrijnend hoe Koeman zijn spelers voor de bus gooit als het even minder gaat. Het was kut vandaag, absoluut. Maar als het goed gaat is Koeman er graag onderdeel van, nu was het vooral ‘ze hebben niet naar me geluisterd’. Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker is voor zo’n groep. Je hebt een (bonds)coach nodig die er alles aan doet om de spelersgroep uit de wind te houden, zoals bijvoorbeeld een Klopp en Mourinho dat goed kunnen. Je kan dan daarna wel zeggen dat het jouw verantwoordelijkheid is maar als je daarvoor en daarna vijf keer zegt dat jijzelf alles goed hebt gedaan maar de spelers alles fout, is dat niks waard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Acquafresca:

Met alles eens behalve het Frenkie gedeelte. Die missen we echt gigantisch dit toernooi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bizar..als Tsjechie/Georgie wint komt je tegen 1E dus. Winnar van poule Belgie. Vind ik allemaal geen hoogvliegers. En daarna mogelijk weer Oostenrijk. Of nr. 2 van poule Portugal/Tsjechie/Roemenie/Slowakije.

Scenario dat je tegen Engeland komt is iets ongunstiger, want dan krijg je erna mogelijk Italie. Beiden hebben alleen nog geen indruk gemaakt. Sowieso ontloop je nu dus wel Duitsland, Frankrijk en Spanje tot de finale. Dus zo slecht is die 3e plek nog niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Acquafresca:

Nee, want dat heeft hij nog nooit gedaan, dus het zou een beetje raar zijn om dat van hem te verwachten. Wel heeft een groot deel van de bevolking hogere verwachtingen van Depay dan wat hij tot nu toe heeft laten zien.

Vind het wel grappig dat je vervolgens over 'Nederlandse typering' begint en dan die voorbeelden gebruikt. Kan een hele uiteenzetting posten, maar dat is zonde van zowel mijn als jouw tijd. In plaats daarvan een simpele vraag: denk je dat het in een Italië, Engeland of Duitsland anders zou zijn gegaan? Ik denk namelijk dat Depay in zijn handjes mag knijpen dat hij een Nederlander is. Voetballend gezien is het Nederlands Elftal zijn top en qua cultuur zijn er ook maar weinig (Europese) landen waar hij het beter getroffen zou hebben.

Kritiek krijg je overal wel en ik denk dat het niet uitmaakt of je het nou aan Anita uit Alblasserdam, aan Phil uit Stoke-on-Trent of aan Mario uit Genua vraagt: als je daar als 30-jarige met 94 interlands achter je naam de aandacht op staat te eisen met een zweetband en een rapnummertje én je presteert niet, dan word je harder aangepakt dan iemand die het wél professioneel aanpakt. Zeker aangezien een aanzienlijk deel van het volk hem al jaren een lul de behanger vindt, lijkt me dat niet meer dan logisch. Daardoor weet je ook dat hij het bewust doet en dat we echt geen medelijden met hem hoeven te hebben.

'Geloof me, een team vol met grijze muizen zoals Frenkie was er al uitgevlogen. Kijk al die kleine voetballanden. Die winnen echt niet op kwaliteit.' - Dus Depay onderscheidt zich van de grijze muizen door rare fratsen uit te halen / de aandacht op zich te vestigen? En dat vind jij een belangrijke voorwaarde voor succes? En wat heeft dat met kleine voetballanden te maken? Heb ik iets gemist of hebben al die landen zo'n excentrieke gozer als Depay op het veld staan? Ik denk dat al die landen veel liever een Frenkie erbij hebben dan een Depay hoor, voetbalkwaliteiten daargelaten. Al zijn die wel handig om te hebben als voetballer natuurlijk.

Nogmaals: het ligt uiteraard niet alleen aan Depay en hij is ook zeker niet de hoofdschuldige. Koeman en het team (als collectief) krijgen gelukkig ook veel kritiek te verduren. Lijkt me niet meer dan terecht. Vraag me alleen af hoe mensen het gek kunnen vinden dat hij meer kritiek krijgt dan andere spelers. Naast dat hij er als een clown bij loopt, is hij één van de meest ervaren internationals en hebben mensen een hoog verwachtingspatroon van hem. Een Van Dijk en Wijnaldum liggen ook constant onder een vergrootglas en krijgen ook sneller harde kritiek over zich heen dan een Reijnders, Schouten of Verbruggen. Niet zo erg als Depay, maar dat ligt echt volledig aan Depay zelf.

1 uur geleden zei Grote Ree:

Ik vond hem vandaag anders een van de besten, zoniet de beste. Alleen in de eerste helft al was het aantal goede kaatsen van hem niet meer op één hand te tellen, waardoor er doorgevoetbald kon worden vanuit het middenveld en de flanken. 

Eens. Had een paar prima kaatsen, goede goal ook. Is wel zo'n beetje alles wat we van hem gezien hebben dit EK, op voetballend gebied dan. Heb Depay altijd een schromelijk overschatte speler gevonden, dus het verbaast me niet, maar een groot deel van Nederland heeft wel nog steeds hogere verwachtingen van hem dan dat. Denk dat hij beter tot zijn recht komt als hij om een echte spits heen speelt, maar ik vraag me af of dat het beste zou zijn voor het elftal.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat het wel heel weinig over van Dijk gaat. Die was echt slecht gisteren, en in de andere 2 wedstrijden was hij ook niet al te best. Als aanvoerder is die meer met de scheids bezig dan met zijn eigen verdediging. Als je ziet dat je verdediging zo slecht staat, zet je dat in het veld toch beter neer. Middenveld is ook los zand. Ik zou de opstelling voor het volgende duel sowieso omgooien. Niet dat je dan dit middenveld kan redden, maar toch. Slecht dan dit kan niet.

Overigens is Koeman tactisch ook waardeloos, scheelt weer dat we waarschijnlijk tegen Engeland komen. Daar hebben we nog wel kans tegen. Gewoon busje parkeren en dan 10 minuten voor tijd Weghorst inwisselen. En anders pingels, dan heb je tegen de Engelsen ook wel kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Titan:

Vandaag. Niet dat het wereldtop was, maar absoluut niet de slechtste. Zeker goed aanspeelbaar de eerste helft, hij kan er dan niks aan doen dat Veerman niets fatsoenlijks deed of dat Malen een opgelegde kans mist na een goede loopactie van hem. Samen met Verbruggen de beste Nederlander vandaag.

Maar ja, het is makkelijk haten op hem, zijn zweetbandje, zijn muziek, noem maar op. Perfecte schooljongen Reijnders blijft al drie wedstrijden buiten schot, terwijl je daar helemaal niets aan hebt op het middenveld. Domme draver.

Het is vooral heel makkelijk om het steeds maar op alle andere zaken te gooien, terwijl hij het zelf toch echt laat liggen . 

Ik vond hem dus absoluut niet goed. Hij maakt een goede goal, en dat is zon beetje het enige goede wat die gedaan heeft. Als grote vedette mag er toch ook het een en ander van hem verwacht worden? Je speelt gewoon constant met 10 man, want meneer doet gewoon niet mee in de omschakeling. Exemplarisch vond ik wel dat moment dat er een grote kans voor Oostenrijk komt omdat die lul de behanger nog op de grond ligt. 

Ik vind het ook wel grappig dat je Verbruggen noemt. Die laat zich gewoon 3 keer in de korte hoek kloppen. Dat is verdorie f-jes waar je dat al leert

Link naar opmerking
Deel via andere websites