Rogier. Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Omdat "in principe" niet telt op het moment dat hij het wekelijks laat zien. Vooropgesteld dat het mij redelijk om het even is of we nu met bijlow, bizot of stekelenburg komen aanzetten qua kwaliteit. Maar als basisspeler van de koploper van Nederland en met weinig alternatieven lijkt het me niet heel erg vreemd dat hij er bij zit. Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ja, hij doet het niet slecht, maar bijvoorbeeld de goal van Groningen had hij kunnen hebben. Die man durft totaal niet uit te komen bij hoge ballen. Daarnaast, maar dat is meer inhoudelijk, zie ik geen reden om ooit voor hem te kiezen boven Cillessen of Krul. En ik ben zelf wel voorstander van het meenemen van een 3e talentvolle keeper (Drommel gezien de blessures van Bijlow laatste tijd). Gelukkig is dit maar een voorselectie en gaan er nog wat spelers afvallen. De 2 opvallendste; Strootman speelt de laatste tijd weer (Genoa) en ook Babel maakt wekelijks minuten (al heeft hij de afgelopen maand veelal op de bank gezeten). En het was natuurlijk al een tijdje duidelijk dat er veel talentvolle spelers die slechts voor enkele minuten in aanmerking komen met Jong mee zouden gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 30 minuten geleden zei Zeus: En toch stuurt Frank wel al jaren de verkeerde namen met het verkeerde spelplan het veld in. Dat doe ik helemaal niet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 1 uur geleden zei Rogier.: Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ja, hij doet het niet slecht, maar bijvoorbeeld de goal van Groningen had hij kunnen hebben. Die man durft totaal niet uit te komen bij hoge ballen. Daarnaast, maar dat is meer inhoudelijk, zie ik geen reden om ooit voor hem te kiezen boven Cillessen of Krul. En ik ben zelf wel voorstander van het meenemen van een 3e talentvolle keeper (Drommel gezien de blessures van Bijlow laatste tijd). Gelukkig is dit maar een voorselectie en gaan er nog wat spelers afvallen. De 2 opvallendste; Strootman speelt de laatste tijd weer (Genoa) en ook Babel maakt wekelijks minuten (al heeft hij de afgelopen maand veelal op de bank gezeten). En het was natuurlijk al een tijdje duidelijk dat er veel talentvolle spelers die slechts voor enkele minuten in aanmerking komen met Jong mee zouden gaan. Oh ik denk ook niet dat hij spelen gaat. Ik stel alleen dat het kwalitatief niet zoveel uit maakt of je met Bijlow of een Bizot aan komt als 3e keeper. Ik vind het ook prima als Bijlow mee gaat. Een 3e keeper gaat 99/100 keer toch mee voor spek en bonen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 1 minuut geleden zei Elsjorro1990: Oh ik denk ook niet dat hij spelen gaat. Ik stel alleen dat het kwalitatief niet zoveel uit maakt of je met Bijlow of een Bizot aan komt als 3e keeper. Ik vind het ook prima als Bijlow mee gaat. Een 3e keeper gaat 99/100 keer toch mee voor spek en bonen. Steek zit nu bij als 5e keeper he, niet 3e? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 1 uur geleden zei Regis: Dat doe ik helemaal niet! Niet voor niks 17 miljoen bondscoaches Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 Zojuist zei Kyrill: Steek zit nu bij als 5e keeper he, niet 3e? Heeft Frank je dat verteld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 (bewerkt) EDIT: Oeps; gaat over jong oranje. Ook zoveel keepers. Lekker team zeg. Probeerde net een opstelling te maken. Lukt niet, alleen defensief al keiveel kwaliteit. Wel relatief weinig centrale middenvelders. 8 maart 2021 bewerkt door neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 1 minuut geleden zei Elsjorro1990: Heeft Frank je dat verteld? Ja, kan ik nog boodschap aan hem doorgeven, namens jou? Spoiler Kijk plaatje op vorige pagina maar. Staan 5 keepers namen van boven naar beneden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 3 minuten geleden zei Kyrill: Ja, kan ik nog boodschap aan hem doorgeven, namens jou? Inhoud verbergen Kijk plaatje op vorige pagina maar. Staan 5 keepers namen van boven naar beneden Je snapt zelf wel dat dat niks zegt over de "plek" die ze bezetten binnen de selectie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 1 minuut geleden zei Elsjorro1990: Je snapt zelf wel dat dat niks zegt over de "plek" die ze bezetten binnen de selectie? Ja, laat ik anders formuleren. Bij deze dan, zodra nog 3 keepers zijn, zit Steek niet meer bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 Zojuist zei Kyrill: Ja, laat ik anders formuleren. Bij deze dan, zodra nog 3 keepers zijn, zit Steek niet meer bij. Waarschijnlijk niet nee, maar die keepers staan gewoon op alfabet hoor Per linie is alles op alfabet gezet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 3 minuten geleden zei Kyrill: Ja, laat ik anders formuleren. Bij deze dan, zodra nog 3 keepers zijn, zit Steek niet meer bij. Oh die kans is aannemelijk ja. Dat was de discussie ook niet. Wel dat er kwalitatief vrijwel geen verschil zit tussen een Bizot, Bijlow of Steek als 3e keeper. Maar puur om deze reactie hoop ik dat hij er toch bij zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 Zojuist zei Elsjorro1990: Oh die kans is aannemelijk ja. Dat was de discussie ook niet. Wel dat er kwalitatief vrijwel geen verschil zit tussen een Bizot, Bijlow of Steek als 3e keeper. Maar puur om deze reactie hoop ik dat hij er toch bij zit. Fair enough. Ik kijk geen Ajax, maar ik ben iig verrast ook zonder Andre, zo goed blijft gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 6 uur geleden zei Elsjorro1990: Het is wel heerlijk dat zolang Koeman degene is die die gasten oproept er vooral ( terecht) gediscussieerd wordt over de kwaliteit ( of beter gezegd het gebrek aan) en zodra Frankie het doet zijn het "zijn Ajax Matties"... Dan zit het wel diep hè? Je gelooft toch hopelijk zelf niet dat Frank de boer expres mindere spelers mee neemt, waarmee de kans op succes NOG kleiner is, puur omdat ze een Ajax verleden hebben? Voor Frankie is het al een tijdje do or die voor zijn carrière als trainer. We kunnen hoog of laag springen maar merendeel van de jongens heeft een Ajax achtergrond. Kijk, het zal mij een rotzorg zijn bij welke clubs de jongens spelen. Ik wil de beste 25 in oranje zien en niet omdat er 1 van de boys goed thee kan zetten tijdens de rust of belangrijk in de kleedkamer is. Bijvoorbeeld; Babel is al jaren klaar, Promes sinds z’n komst bij Ajax weinig imponerende wedstrijden gespeeld. Strootman vind ik trouwens ook een achterlijke beslissing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 Typisch voor het voetbalniveau op MU dat het hier gaat over een derde of een vijfde keeper en of de bondscoach vooral Ajacieden selecteert of niet. Ook raar om dat argument nu te gebruiken met Babel en Promes. Die zijn al jaren heilig bij Oranje, ingezet door Koeman. Evenals Strootman. Wat werkelijk zou moeten gebeuren (buiten een fatsoenlijke trainer aanstellen, maar dat is al mislukt) is een systeemverandering naar een systeem met drie centrale verdedigers en dynamisch en modern voetbal. Qua selectie moet er veel meer oog zijn voor jonge spelers of spelers die dan eventueel passen bij bepaalde rollen binnen dat systeem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 5 minuten geleden zei Zeus: Typisch voor het voetbalniveau op MU dat het hier gaat over een derde of een vijfde keeper en of de bondscoach vooral Ajacieden selecteert of niet. Ook raar om dat argument nu te gebruiken met Babel en Promes. Die zijn al jaren heilig bij Oranje, ingezet door Koeman. Evenals Strootman. Wat werkelijk zou moeten gebeuren (buiten een fatsoenlijke trainer aanstellen, maar dat is al mislukt) is een systeemverandering naar een systeem met drie centrale verdedigers en dynamisch en modern voetbal. Qua selectie moet er veel meer oog zijn voor jonge spelers of spelers die dan eventueel passen bij bepaalde rollen binnen dat systeem. Moet dit per se ja?. Je kan toch ook prima 'modern' voetbal spelen vanuit een 4-2-3-1, 4-3-3 of welke formatie dan ook. Als je het al over systemen wil hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 Het is en-en. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 2 uur geleden zei Zeus: Wat werkelijk zou moeten gebeuren (buiten een fatsoenlijke trainer aanstellen, maar dat is al mislukt) is een systeemverandering naar een systeem met drie centrale verdedigers en dynamisch en modern voetbal. Qua selectie moet er veel meer oog zijn voor jonge spelers of spelers die dan eventueel passen bij bepaalde rollen binnen dat systeem. Ik vind het niet realistisch om dat van een nationaal elftal te verwachten. Die zijn zo'n 3 - 5 dagen samen, en dan heb je te maken met spelers die bij wijze van 23 verschillende systemen spelen bij hun club. Voor mij telt maar één ding bij interlandvoetbal en dat is het resultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 maart 2021 Share Geplaatst 8 maart 2021 Zie niet helemaal waar dat dan een tegenargument op moet vormen. Juist voor mij telt het resultaat ook. Denk je dat Griekenland of Portugal met diezelfde instelling over systemen een EK hadden kunnen winnen? Of dat Bielsa en Sampaoli het zo goed hadden kunnen doen met Chili? Echt niet, hoor. Een systeem hoeft ook niet vreselijk ingewikkeld te zijn. Sterker nog, een succesvolle 4-3-3 is deze dagen lastiger dan menig systeem met drie centrumverdedigers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 9 maart 2021 Share Geplaatst 9 maart 2021 16 uur geleden zei Vitesse88: We kunnen hoog of laag springen maar merendeel van de jongens heeft een Ajax achtergrond. Kijk, het zal mij een rotzorg zijn bij welke clubs de jongens spelen. Ik wil de beste 25 in oranje zien en niet omdat er 1 van de boys goed thee kan zetten tijdens de rust of belangrijk in de kleedkamer is. Bijvoorbeeld; Babel is al jaren klaar, Promes sinds z’n komst bij Ajax weinig imponerende wedstrijden gespeeld. Strootman vind ik trouwens ook een achterlijke beslissing. Omdat Ajax ook gewoon hofleverancier is voor de Nederlandse clubs qua spelers. Zoals een Malen of een Bergwijn, of een Babel. Dat is toch gewoon logisch dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 9 maart 2021 Share Geplaatst 9 maart 2021 17 uur geleden zei Vitesse88: We kunnen hoog of laag springen maar merendeel van de jongens heeft een Ajax achtergrond. Kijk, het zal mij een rotzorg zijn bij welke clubs de jongens spelen. Ik wil de beste 25 in oranje zien en niet omdat er 1 van de boys goed thee kan zetten tijdens de rust of belangrijk in de kleedkamer is. Bijvoorbeeld; Babel is al jaren klaar, Promes sinds z’n komst bij Ajax weinig imponerende wedstrijden gespeeld. Strootman vind ik trouwens ook een achterlijke beslissing. Eens. Echter hang jij het op aan "jongens met een ajax achtergrond" terwijl de vorige bondscoach, die toch ook niet bepaald die achtergrond had, deze jongens ook steevast opriep. Snap je? Toen Koeman dat deed was het alleen maar ene discussie over "Goddome, hoe kun je zulke voetballers nou oproepen". Nu Frankie het doet, is het omdat hij ajax-minded is. Dat is het verschil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 9 maart 2021 Share Geplaatst 9 maart 2021 (bewerkt) Op 8-3-2021 om 18:22 zei Vitesse88: We kunnen hoog of laag springen maar merendeel van de jongens heeft een Ajax achtergrond. Ja, misschien zegt dat wel iets over Ajax. Of kun je een andere Nederlandse club noemen waar het rijtje de laatste 5 jaar doorgebroken spelers zich kan meten met: De Ligt, Vd Beek, De Jong, Dest, Mazraoui, Gravenberch, Timber, Rensch; plus dan nog spelers die niet bij Ajax zijn doorgebroken, maar nu aan de deur kloppen in andere competities of andere clubs als Botman, Bakker, Lang, Sierhuis en Malen? Er is (de laatste jaren) geen club die zo'n steady stroom aan bovengemiddeld goede spelers levert. Natuurlijk is dat (nog?) niet allemaal Oranje-materiaal, maar dat zo'n club veel spelers levert aan de selectie van het nationaal elftal is niet gek. -Edit- +Kluivert 10 maart 2021 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 10 maart 2021 Share Geplaatst 10 maart 2021 Op 8-3-2021 om 21:39 zei Zeus: Zie niet helemaal waar dat dan een tegenargument op moet vormen. Juist voor mij telt het resultaat ook. Denk je dat Griekenland of Portugal met diezelfde instelling over systemen een EK hadden kunnen winnen? Of dat Bielsa en Sampaoli het zo goed hadden kunnen doen met Chili? Echt niet, hoor. Een systeem hoeft ook niet vreselijk ingewikkeld te zijn. Sterker nog, een succesvolle 4-3-3 is deze dagen lastiger dan menig systeem met drie centrumverdedigers. Ik begrijp dat ook niet zo goed. Zeker met jongens als Wijndal/Malacia en Dumfries/Karsdorp heb je ook wel toekomst op de backposities om met drie centrumverdedigers te spelen. Frenkie ervoor. Beetje als het Italië toen met Chiellini/Barzagli/Bonucci en Pirlo ervoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 maart 2021 Share Geplaatst 10 maart 2021 (bewerkt) Je hebt meerdere goede centrale verdedigers die ook goed op kunnen bouwen en eventueel in kunnen schuiven (Van Dijk, De Ligt, Aké, De Vrij, Blind). Je hebt weinig echt goede en complete backs. Die paar die er wel zijn, zijn vaak defensief zwak en vooral offensief sterk (Wijndal, Willems, Hateboer, Karsdorp). Profiteren dan van iets hoger staan en rugdekking krijgen. Zo'n stevige defensie geeft ook meer ruimte voor de middenvelders om wat meer risico in hun spel te leggen en vaker de diepte te zoeken, hetgeen exact is wat je zou moeten willen van je beste middenvelders (De Jong, Wijnaldum, Van de Beek). Voorin kan je kiezen voor drie of twee. Ik zou dat laatste doen. Te weinig vleugelspelers van hoog niveau die daar een hoog rendement halen. Memphis is afwisselend je aanspeelpunt/valse negen, dus moet je er iemand met diepte naast hebben. Voor die rol heb je best goede opties (Malen, Bergwijn, Gakpo, Boadu). Spelers die als vleugelspeler of eenzame spits niet snel een enorm hoog rendement halen, maar in die tussenruimtes met hun snelheid en diepte voor genoeg gevaar kunnen zorgen. 10 maart 2021 bewerkt door Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 15 maart 2021 Share Geplaatst 15 maart 2021 Selectietje hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten