Vitesse88 Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 1 uur geleden zei delichris: Dat hadden Advocaat en Blind ook. Alleen de Jong was toen nog geen international. Alleen hun speelde nog een andere taktiek dan dat Koeman deed. Onder advocaat vond al wel de sportieve kentering plaats, wordt nog wel eens vergeten. Als het FdB wordt, dan hoop ik dat hij z’n imago een beetje kan opvijzelen en het tegendeel kan bewijzen. Ik vind een jonge bondscoach wel prima. Wellicht ligt het bondscoachschap FdB beter dan het zijn van een trainer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 2 uur geleden zei Zeus: Wenger geen fan van, rest is oké. Poch past inderdaad wel. Denk vooral een trainer die technisch en dynamisch voetbal kan combineren en allicht ervaring heeft met een dynamisch systeem dat op drie centrale verdedigers kan leunen. Sampaoli zou droomkandidaat zijn. Pieter Zwart, is that you? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Z'n driftkikker als Sampaoli zou je toch nooit moeten willen als bondscoach, zou lekker een tijdje met Lodeweges doorgaan, en over een half jaar kijken of er een betere optie beschikbaar is gekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Dit topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 2 uur geleden zei joostmakaay: Z'n driftkikker als Sampaoli zou je toch nooit moeten willen als bondscoach, zou lekker een tijdje met Lodeweges doorgaan, en over een half jaar kijken of er een betere optie beschikbaar is gekomen. Dat is geen argument natuurlijk. Wéér een switch is al helemaal geen goed idee met het EK volgend jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 22 september 2020 Share Geplaatst 22 september 2020 Het wordt dus Frank de Boer, jakkes. Als ie dit verprutst, dan is het einde carrière voor hem wat mij betreft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 Ach dieper dan Danny Blind kan bijna niet toch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=377533 Hou op hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 7 uur geleden zei ForzaUtreg: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=377533 Hou op hoor Jemig.. die hele blank/gekleurd discussie word inmiddels ook in alles compleet overdreven. Het gaat toch om kwaliteit en niet huidskleur, geslacht of hetero/gay.. Wat een overdreven gedoe allemaal. Over kwaliteit kan je twisten bij De Boer (), maar dit soort discussies en misplaatste verontwaardiging kan ik echt heel weinig mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Humberto heeft daar toch gewoon een punt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Bij die Tan is het ook allemaal wat te hoog naar z'n bolletje gestegen. Zieke dwaas die vent. Henk ten Cate was blijkbaar de enige optie van kleur, die is in eerder stadium, echter al hartstikke onbetrouwbaar gebleken. Meer dan voldoende reden al om niet met hem in gesprek te gaan, evenals zijn CV trouwens. Je kan bij De Boer ook twisten over de kwaliteit, maar als die gesprekken positief bevielen van 2 kanten is dat voldoende en een goede reden om hem aan te stellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 35 minuten geleden zei cimbomcu: Humberto heeft daar toch gewoon een punt? Natuurlijk, Gullit en een hoogleraren (Olfers volgens mij) waren bij op1 en die legde het ook perfect uit. Het gaat meer om de procedure, het hoeft niet een donker persoon te zijn. Maar er waren sowieso weinig geschikte kandidaten. Ik vind ten cate sowieso geen geschikte bondscoach, goede assistent geweest maar verder alleen maar geld zitten harken in het midden oosten. Dan liever fdb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 11 minuten geleden zei Regis: Bij die Tan is het ook allemaal wat te hoog naar z'n bolletje gestegen. Zieke dwaas die vent. Henk ten Cate was blijkbaar de enige optie van kleur, die is in eerder stadium, echter al hartstikke onbetrouwbaar gebleken. Meer dan voldoende reden al om niet met hem in gesprek te gaan, evenals zijn CV trouwens. Je kan bij De Boer ook twisten over de kwaliteit, maar als die gesprekken positief bevielen van 2 kanten is dat voldoende en een goede reden om hem aan te stellen. Dan nodig je Ten Cate gewoon uit voor een gesprek. Maar niet dit slappe gedoe om Rijkaard te bellen zodat je iig gebeld hebt met iemand van kleur terwijl je al weet dat die het niet gaat doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 En waarom zou je hem moeten uitnodigen als al gebleken is in het verleden dat hij onbetrouwbaar is? Dan doe je dat net zo goed voor de bühne en om alle moraalriddertjes even tegemoet te komen. Veranderd er dus helemaal niets aan. Sowieso je reinste flauwekul dat je met iemand van kleur in gesprek moet gaan. Voegt binnen je organisatie namelijk niets toe. Kwaliteit moet leidend zijn. De enige met wie je het gesprek aan moet gaan zijn de serieuze opties en vanuit daaruit maak je dan je keus. Of ze nu blank, pimpelpaars, bruin of zwart zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 8 minuten geleden zei Regis: En waarom zou je hem moeten uitnodigen als al gebleken is in het verleden dat hij onbetrouwbaar is? Dan doe je dat net zo goed voor de bühne en om alle moraalriddertjes even tegemoet te komen. Veranderd er dus helemaal niets aan. Sowieso je reinste flauwekul dat je met iemand van kleur in gesprek moet gaan. Voegt binnen je organisatie namelijk niets toe. Kwaliteit moet leidend zijn. De enige met wie je het gesprek aan moet gaan zijn de serieuze opties en vanuit daaruit maak je dan je keus. Of ze nu blank, pimpelpaars, bruin of zwart zijn. Waarom is die commissie door de KNVB dan uitgeroepen? Je kan gewoon echt niet om de feiten heen. En om antwoord te geven: omdat er andere mensen nu zijn bij de KNVB, omdat het ''onbetrouwbaar zijn'' discutabel is en iig goed om er een gesprek over te gaan voeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Zo'n hele commissie is toch ook alleen maar voor de bühne opgetuigd. Zonder die hele black lives matter protesten was die hele commissie er nooit geweest. Wanneer je zoekt naar een nieuwe bondscoach, of desnoods een nieuwe medewerker voor je bedrijf gaat het toch om passendheid voor de functie en kwaliteit. Dus als je 5 sollicitanten hebt die blank zijn, dan moet je per sé door blijven zoeken tot je ook minimaal één sollicitant hebt met een ander kleurtje? Omdat het zogenaamd evenredig zou moeten zijn. En als er vanwege kwaliteiten en passendheid alleen met Rijkaard en Ten Cate was gesproken, hadden we dan ook nog een blanke moeten uitnodigen? Vind ik echt veel te ver gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 2 minuten geleden zei Michaelinho*: Zo'n hele commissie is toch ook alleen maar voor de bühne opgetuigd. Zonder die hele black lives matter protesten was die hele commissie er nooit geweest. Wanneer je zoekt naar een nieuwe bondscoach, of desnoods een nieuwe medewerker voor je bedrijf gaat het toch om passendheid voor de functie en kwaliteit. Dus als je 5 sollicitanten hebt die blank zijn, dan moet je per sé door blijven zoeken tot je ook minimaal één sollicitant hebt met een ander kleurtje? Omdat het zogenaamd evenredig zou moeten zijn. En als er vanwege kwaliteiten en passendheid alleen met Rijkaard en Ten Cate was gesproken, hadden we dan ook nog een blanke moeten uitnodigen? Vind ik echt veel te ver gaan. Even een kanttekening omdat jij het trekt naar het algemen bedrijfsleven: het gaat er om dat er veel te vaak gedaan wordt alsof alleen blanke kandidaten een optie zijn terwijl mensen met een andere afkomst natuurlijk net zo capabel (kunnen) zijn. In deze situatie ben ik het trouwens oneens met de commissie Mijnals, hoor. Ten Cate doet al jaren niets op niveau, al kan ik wel begrijpen dat ze denken: “waarom is een trainer die overal gefaald is de enige serieuze kandidaat”, maar die kritiek hadden ze dan iets beter kunnen verwoorden zonder kleur erbij te halen. Wat wel interessant is, is waarom er al jaren zo veel voetballers van zwarte en Marokkaanse afkomst in het betaald voetbal rondlopen die dan uiteindelijk niet in het trainersvak terecht komen. Hetzelfde zie je in Engeland en Frankrijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Nja, ik snap het wel. Als je uiteindelijk dan met faalhaas en tactisch onbenul Frank de Boer aan komt zetten, had je net zo goed Bryan Roy, Royston Drenthe en Ali B de klus kunnen laten klaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 2 uur geleden zei Michaelinho*: Zo'n hele commissie is toch ook alleen maar voor de bühne opgetuigd. Zonder die hele black lives matter protesten was die hele commissie er nooit geweest. Wanneer je zoekt naar een nieuwe bondscoach, of desnoods een nieuwe medewerker voor je bedrijf gaat het toch om passendheid voor de functie en kwaliteit. Dus als je 5 sollicitanten hebt die blank zijn, dan moet je per sé door blijven zoeken tot je ook minimaal één sollicitant hebt met een ander kleurtje? Omdat het zogenaamd evenredig zou moeten zijn. En als er vanwege kwaliteiten en passendheid alleen met Rijkaard en Ten Cate was gesproken, hadden we dan ook nog een blanke moeten uitnodigen? Vind ik echt veel te ver gaan. Volgens mij was er toen nog geen BLM hoor. Het kwam ervan na het gedoe rondom Moreira bij Den Bosch. Heel veel mensen die het niet snappen, of die het niet willen snappen geven trouwens hetzelfde argument aan als jij. Juist die commissie geeft aan dat het ook hun gaat om kwaliteit en dat er nooit een donkere boven een blanke moet worden gekozen puur om een kleur. Enige wat zij zeggen is, je hebt tig kandidaten en dan ga je niet eens het gesprek aan met de enige realistische donkere trainer. Maar om die commissie maar tevreden te houden ga je wel het gesprek aan met Rijkaard die natuurlijk allang uitgesloten was eigenlijk. Als ik dat zo zeg, snappen de criticasters hier dat het dan niet klopt? Of je zegt, ik heb schijt aan die commissie en ik ga helemaal geen gesprek voeren met een donkere kandidaat, of je neemt het wel serieus en gaat het gesprek aan met iig één donkere kandidaat. Maar niet deze rare middenweg. Niemand zegt dat je vervolgens die kandidaat ook moet aanstellen, maar even een gesprekje aanknopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei Zeus: Nja, ik snap het wel. Als je uiteindelijk dan met faalhaas en tactisch onbenul Frank de Boer aan komt zetten, had je net zo goed Bryan Roy, Royston Drenthe en Ali B de klus kunnen laten klaren. Soort proteststem dan van jou om in de poll voor Frank de Boer te gaan? 24 september 2020 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Zojuist zei cimbomcu: Soort proteststem dan van jou om in de poll voor Frank de Boer te gaan? De vraag was: Wie wordt de nieuwe bondscoach? Dat is een voorspellende vraag, cim. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 5 uur geleden zei cimbomcu: Volgens mij was er toen nog geen BLM hoor. Het kwam ervan na het gedoe rondom Moreira bij Den Bosch. Heel veel mensen die het niet snappen, of die het niet willen snappen geven trouwens hetzelfde argument aan als jij. Juist die commissie geeft aan dat het ook hun gaat om kwaliteit en dat er nooit een donkere boven een blanke moet worden gekozen puur om een kleur. Enige wat zij zeggen is, je hebt tig kandidaten en dan ga je niet eens het gesprek aan met de enige realistische donkere trainer. Maar om die commissie maar tevreden te houden ga je wel het gesprek aan met Rijkaard die natuurlijk allang uitgesloten was eigenlijk. Als ik dat zo zeg, snappen de criticasters hier dat het dan niet klopt? Of je zegt, ik heb schijt aan die commissie en ik ga helemaal geen gesprek voeren met een donkere kandidaat, of je neemt het wel serieus en gaat het gesprek aan met iig één donkere kandidaat. Maar niet deze rare middenweg. Niemand zegt dat je vervolgens die kandidaat ook moet aanstellen, maar even een gesprekje aanknopen. Maar waarom zou je het gesprek aangaan met iemand die donker is als je er toch niet voor gaat kiezen? Ik zou het persoonlijk kutter vinden als ik alleen even voor de show op mag komen draven. Dat donkere mensen en vrouwen dezelfde kansen verdienen vind ik ook, maar je gaat in mijn ogen altijd voor de beste keuze. Dan doet kleur of geslacht er niet toe. Maar goed dat is een hele andere discussie haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 En Ten Cate heeft toch de vorige keer dat gesprek laten lekker aan een journalist? Staat me iets van bij dat krabbendam achter in de auto zat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Ja dat hoor je vaker, maar dat verhaal is bekend toch? Hans van Breukelen wilde Gullit en Ten Cate en ging speciaal naar de Emiraten om met Ten Cate te praten. Daarna zei die tegen Ten Cate dat hij bondscoach zou worden. Vervolgens wordt Van Breukelen teruggefloten door de anderen van de KNVB en die willen liever Advocaat. Hans moet zijn toezegging terug draaien dus, hij belt Ten Cate op en zegt dat hij afziet van de toezegging en dat hij geen bondscoach gaat worden. Hij zegt ook dat het zijn woord is tegen Ten Cate's woord en dat niemand Ten Cate zal geloven als die laatste gaat beweren dat hij eigenlijk bondscoach zou worden maar dat Hans is teruggefloten. Waarop Ten Cate besluit om Krabbendam mee te laten luisteren met het gesprek. Zo kwalijk is dat niet imo, juist kwalijk van de KNVB. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 25 september 2020 Share Geplaatst 25 september 2020 11 uur geleden zei cimbomcu: Zo kwalijk is dat niet imo, juist kwalijk van de KNVB. Wat heeft de KNVB hier fout gedaan dan? Van Breukelen had wellicht niet moeten zeggen tegen Ten Cate dat hij het zou worden, dat was niet tactisch. Maar in elk bedrijf worden wel eens toezeggingen gedaan, die uiteindelijk teruggefloten worden. Moet je dan als Ten Cate maar kinderachtig aan de media gaan lekken, omdat je niet met de teleurstellingen kan omgaan? Dat is toch direct een rood licht voor iemand? Als je niet eens je (toekomstige) medewerkers kan vertrouwen. Ja, iedereen verdient een tweede kans, maar ik begrijp heel goed dat je (in combinatie met zijn beroerde CV van de laatste jaren) die optie overslaat. Om verder in te gaan op de discussie hierboven; welke andere gekleurde opties zouden er überhaupt zijn? Rijkaard is uit de voetballerij, Kluivert heeft een prima bestuursfunctie en is behalve Curaçao volgens mij nooit hoofdtrainer geweest, Seedorf heeft geen CV (en ook niet echt een beste band met de KNVB volgens mij ), Van Bronckhorst is pas net begonnen met een avontuur in China. Enige die zo gauw ik kan bedenken is Henk Fraser, maar mag hopen dat die überhaupt niet op het lijstje heeft gestaan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten