Spring naar bijdragen

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

De voetballer Dost verdient het dan ook geminacht te worden, speler van helemaal drie keer niks. Ben er van overtuigd dat iedereen op dit forum (inclusief Lennard) minimaal 1 goal per wedstrijd moet kunnen maken tegen Belenenenses en Rio Ave.

Hahahahah ja vast :D competitie staat gewoon 7e op de UEFA ranking (zie https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_coefficient FYI Nederland staat 13e hier), kan je vertellen dat t niveau aardig hoog ligt. Al dat commentaar ten opzichte van landen en competities waar jullie geen verstand van hebben is pas serieuze minachting en zelfverheerlijking hier in NL. Is precies hetzelfde als dat er een tegenstander word geloot uit Oost-Europa om nadien te zeggen dat het een eitje word, of zaken roepen zoals makkelijkste loting mogelijk oid. Puur omdat de naam niet bekend is in t hoofd. En dan met 4-1 afgaan tegen Rostov. Bah bah.

Ik vind Dost overigens een serieuze optie als bassispeler voor dit elftal, word erg gecharmeerd in heel Portugal. Is ook gebleken uit interviews met Dost dat Jorge Jesus het uiterste uit hem wil halen door hem zo optimaal mogelijk te gebruiken. Genoeg/juiste toevoer en dergelijke, iets wat hier in NL ook ontbreekt. Heb je een goede spits staan, zet je twee van die ego's op de flanken zonder duidelijk instructies.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahah ja vast :D competitie staat gewoon 7e op de UEFA ranking (zie https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_coefficient FYI Nederland staat 13e hier), kan je vertellen dat t niveau aardig hoog ligt. Al dat commentaar ten opzichte van landen en competities waar jullie geen verstand van hebben is pas serieuze minachting en zelfverheerlijking hier in NL. Is precies hetzelfde als dat er een tegenstander word geloot uit Oost-Europa om nadien te zeggen dat het een eitje word, of zaken roepen zoals makkelijkste loting mogelijk oid. Puur omdat de naam niet bekend is in t hoofd. En dan met 4-1 afgaan tegen Rostov. Bah bah.

Ja ik sta er wel bekend dat ik het Nederlandse voetbal te hoog inschat, inderdaad. Portugal draait qua coefficiënt, net als Nederland, al jaren op dezelfde drie clubs, met heel sporadisch een Braga erbij. Dus dat is natuurlijk een argument van likmevestje, ik heb het juist erover dat die kleine kutclubjes er niks van kunnen. Net als dat we Weghorst gaan afrekenen op goals tegen Excelsior en Go Ahead. Enige reden dat die competitie daar enig aanzien heeft is dat er 600 jaar geleden iemand op het lumineuze idee kwam dat Brazilië wel een leuke plek zou zijn om een kolonietje op te bouwen en ze daarom spotgoedkoop aan Brazilianen kunnen komen, verder lijkt de hele competitie helemaal nergens op.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik sta er wel bekend dat ik het Nederlandse voetbal te hoog inschat, inderdaad. Portugal draait qua coefficiënt, net als Nederland, al jaren op dezelfde drie clubs, met heel sporadisch een Braga erbij. Dus dat is natuurlijk een argument van likmevestje, ik heb het juist erover dat die kleine kutclubjes er niks van kunnen. Net als dat we Weghorst gaan afrekenen op goals tegen Excelsior en Go Ahead. Enige reden dat die competitie daar enig aanzien heeft is dat er 600 jaar geleden iemand op het lumineuze idee kwam dat Brazilië wel een leuke plek zou zijn om een kolonietje op te bouwen en ze daarom spotgoedkoop aan Brazilianen kunnen komen, verder lijkt de hele competitie helemaal nergens op.

Maar die clubs presteren dus wel beter dan de Nederlandse clubs. Sterker nog, 1 van die 3 clubs is dost dus topscorer van. Belachelijk dat die geen kans krijgt en je doet hem echt belachelijk te kort met die gare opmerking. Dost is qua vorm de allerbeste spits die je hebt op het moment. Of hij ook daadwerkelijk qua kwaliteiten/potentie de beste is laat ik in het midden, maar het is cht niet de domme kracht die sommigen hoe them laten lijken. Heeft verbazingwekkend veel techniek voor zijn lengte en is echt niet alleen maar iemand die goals maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selectie bekend:

Doel: Jasper Cillessen (Barcelona), Maarten Stekelenburg (Everton), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Nathan Aké (AFC Bournemouth), Daley Blind (Manchester United), Wesley Hoedt (Southampton), Daryl Janmaat (Watford), Matthijs de Ligt (Ajax), Karim Rekik (Hertha BSC), Kenny Tete (Olympique Lyon), Joël Veltman (Ajax)

Middenveld: Donny van de Beek (Ajax), Marco van Ginkel (PSV), Davy Klaassen (Everton), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Kevin Strootman (AS Roma), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Aanval: Ryan Babel (Besiktas), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting Lissabon), Vincent Janssen (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Besiktas), Jürgen Locadia (PSV), Arjen Robben (Bayern München)

Kunnen we dus ongeveer de volgende opstelling verwachten (?):

Cillessen

Tete - de Ligt (?) - Hoedt - Blind

Wijnaldum - Propper (?) - Strootman

Robben - Janssen - Depay (?)

Tja..WK was toch al kansloos :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben toch een ietsje benieuwder hoe het achterin komt te staan...

Ik totaal niet eerlijk gezegd. Wil je nog een enkele kans maken zul je ziek wat doelpunten moeten scoren tegen wit-Rusland. Mocht Luxemburg onverhoopt een stuntje halen tegen Zweden kun je daarna kijken wat je tegen Zweden doet. Maar tegen wit-Rusland is het devies: zo ruim mogelijk winnen. Dan is de aanval+ middenveld wel wat belangrijker. Daarom snap ik de keuze van advocaat om Sneijder buiten de selectie te laten niet helemaal. Juist in een heel aanvallend opgesteld elftal kan ook een niet fitte Sneijder volgens mij wel wat toevoegen. Nu heb je niet echt een alternatief. Win je maar met 1/2-0 van wit Rusland en Zweden doet wat het moet doen, dan is die laatste wedstrijd toch al wel om des keizers baard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bizar dat je eigenlijk geen enkele fatsoenlijke controleur in je selectie hebt. Al tijden niet. Vilhena en Strootman zijn dat allebei toch niet echt. Had het daarom niet gek gevonden als desnoods Vormer (al speelt die tegenwoordig meer naar voren), Schaars of Hendrix opgeroepen was ipv Vd Beek ofzo.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bizar dat je eigenlijk geen enkele fatsoenlijke controleur in je selectie hebt. Al tijden niet. Vilhena en Strootman zijn dat allebei toch niet echt. Had het daarom niet gek gevonden als desnoods Vormer (al speelt die tegenwoordig meer naar voren), Schaars of Hendrix opgeroepen was ipv Vd Beek ofzo.

Vormer speelt daar echter juist meer als 8 dan 6. Weet niet of Clasie al minuten heeft gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vormer speelt daar echter juist meer als 8 dan 6. Weet niet of Clasie al minuten heeft gemaakt.

Dat van Vormer is toch precies wat ik zeg?

Clasie zou inderdaad goed zijn, maar die heeft ook niet de stappen gezet die je hoopte. Verder natuurlijk De Roon nog, en Anita, maar vrees dat dat over is.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me voorstellen dat je nog niet helemaal fit bent maar wel een beetje kan spelen (Heeft ook geen hele wedstrijd gespeeld). En dat je dan ook een interlandperiode laat schieten omdat je voelt dat je niet alles kan geven. Vergeet ook niet dat hij al redelijk wat blessureleed heeft gekend. Al komt het zo wel wat apart over.

Je stelt in een belangrijke wedstrijd toch ook niet graag iemand op die je bijna zeker moet wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand gister Natafelen gezien? Wat een kippenhok. Maar het stuk over dat we een ruime overwinning nodig hebben vond ik wel terecht. Advocaat zegt alleen 'winnen' en van daaruit proberen zoveel mogelijk te scoren. Nee, je moet gaan voor een dikke overwinning. Spreek dat gewoon uit dan. Volledig eens met de heren Driessen en Jansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites