Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Muziekquiz 2017

Jimmyy

Aanbevolen berichten

[CENTER] [FONT=tahoma][img]http://i1280.photobucket.com/albums/a481/Jimmy_Krugers/ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png[/img][/FONT] [/CENTER] [FONT=tahoma]Iets later dan gepland, maar hij is nu dan toch weer terug, de [B]MU Muziekquiz[/B]! In 2015 was het een groot succes en daarom dat er nu een tweede editie gespeeld gaat worden. Vorig jaar ging de overwinning en de onmetelijk grote eer naar Erwin., die uiteindelijk één punt voorsprong overhield op MetalMichael. Kan hij zijn titel dit jaar verdedigen? U bent bij deze allen uitgenodigd om de uitdaging aan te gaan om Erwin. van de troon te stoten! [SIZE=16px][B]Uitleg[/B][/SIZE] De reguliere rondes bestaan telkens uit [B]tien muziekfragmenten[/B], zogenaamde “intro’s”. Elk fragment duurt exact 20 seconden en hierna volgt direct het volgende fragment. Per fragment kun je maximaal [B]5 punten[/B] scoren indien je zowel de artiest als de titel juist hebt, wat een totaal van maximaal [B]50 punten[/B] per ronde oplevert. Daarnaast zullen er enkele bonusronden komen welke een andere puntentelling kennen, deze zal ik te zijner tijd uitleggen. Denk hierbij aan rondes met foto’s van artiesten, albumhoezen, kennisvragen of opdrachten waarbij je de link moet zoeken tussen verschillende artiesten/songs. En natuurlijk komen ook de cryptische omschrijvingen terug dit jaar! [SIZE=16px][B]Puntentelling reguliere rondes[/B][/SIZE] - 2 punten voor juiste artiest - 2 punten voor juiste titel - 1 bonuspunt wanneer beide juist zijn, wat dus op een totaal van 5 komt per fragment - Bij half goede titels/artiesten geef ik daar één punt voor (bv. wanneer je bij een duet slechts één van de artiesten weet of de titel lijkt op de juiste titel) - Voor volle punten moet je de volledige artiest en de titel helemaal juist hebben, dus bijvoorbeeld bij het nummer van het WK 2010 is dat ‘Shakira ft. Freshlyground – Waka Waka (This time for Africa)’, dan wil ik dit helemaal zien voor 5 punten. Vergeet je bijvoorbeeld Freshlyground, dan krijg je 4 punten. Spelfouten of het vergeten van kleine woordjes als ‘de’ of ‘een’ in een titel, doe ik niet moeilijk over. Elke ronde zal zijn eigen thema hebben. Deze thema’s zal ik proberen zo uiteenlopend te maken en ook in elke ronde zullen fragmenten zitten die in feite tot de basiskennis behoren (en dus iedereen wel zou moeten weten) en enkele fragmenten die het kaf van het koren zullen scheiden. Echter is voor elk fragment vijf punten te verdienen, onafhankelijk van de moeilijkheidsgraad. [SIZE=16px][B]Ronde 1[/B][/SIZE] Net als vorig seizoen begin ik deze eerste ronde zonder een specifiek thema, de zogenaamde [B]”Grabbelton”[/B]. Muziek van nu en vroeger en vele verschillende muziekstijlen. Voor ieder wat wils dus. Om vijftig punten te scoren zul je dus een hele brede smaak moeten hebben, daarentegen zal er voor iedereen wel wat herkenbaars tussen zitten.[/FONT] [yts]X6t9WGgOPiU[/yts] [FONT=tahoma]Antwoorden dien je in een privébericht naar mij op te sturen. De deadline voor deze eerste ronde is [B]zondag 29 januari 20.00 uur[/B]! Veel succes allemaal! :)[/FONT] [HR][/HR] [FONT=tahoma]Even een tag voor iedereen die vorige keer ook mee heeft gedaan, maar natuurlijk is ook ieder ander welkom om mee te doen! :) Mocht je geen tag meer willen, laat het dan ook even weten. @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @Juca @Max.V. @Kloppie @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @The Kerfts @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Chimpa @Jeroen. @Fabian. @Tom. @Niels @Yitushita @Lakigigar @Rogier. [/FONT] bewerkt door Jimmyy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 203
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wel jammer dat het veelal popu-troep is. Maar ik had ook niet bepaald anders verwacht gezien de organisator.

Maar goed, ging prima. Wist er twee niet, rest toch wel redelijk, denk ik zo. En dat Spaanse gedoe, wat vreselijk. Is dat bekend dan? Zegt wel weer veel over de huidige muziekindustrie, of in elk geval over het commerciële gedeelte ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de positieve reacties! :)

Doe mee, ondanks de cheaters en dat ik hier matig in ben :D

Ik hoop eerlijk gezegd toch dat er niet gecheat wordt. En eerlijk gezegd denk ik, wanneer je een brede muziekinteresse hebt (met een focus op het populairdere werk), dan moet je ook gewoon dichtbij een maximale score kunnen komen hier. Mijn vader heeft hem voor de fun ook even geluisterd gisteren en wist ze ook bijna allemaal, alleen de nieuwere had hij moeite mee. En laten dat nu net degene zijn die onze generatie juist wel weet waarschijnlijk.

Maar ja, je weet het natuurlijk nooit en het is onmogelijk te controleren. Dus ik hoop gewoon maar op ieder zijn eerlijkheid :)

bewerkt door Jimmyy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel jammer dat het veelal popu-troep is. Maar ik had ook niet bepaald anders verwacht gezien de organisator.

Maar goed, ging prima. Wist er twee niet, rest toch wel redelijk, denk ik zo. En dat Spaanse gedoe, wat vreselijk. Is dat bekend dan? Zegt wel weer veel over de huidige muziekindustrie, of in elk geval over het commerciële gedeelte ervan.

Ik snap dat jouw muzieksmaak net wat anders is, maar juist door het bij populaire muziek te houden trek je meer mensen voor een quiz denk ik, want nu kent iedereen er wel wat van. Als je echt specifiek op bepaalde muziekstijlen in gaat, haken een hoop mensen af denk ik omdat ze gewoon helemaal niets herkennen.

Zonder te veel weg te geven aan info, kan ik wel zeggen dat het Spaanse nummer wel vrij bekend is ja, het heeft in verschillende landen op nummer 1 gestaan in de charts ;)

bewerkt door Jimmyy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de positieve reacties! :)

Ik hoop eerlijk gezegd toch dat er niet gecheat wordt. En eerlijk gezegd denk ik, wanneer je een brede muziekinteresse hebt (met een focus op het populairdere werk), dan moet je ook gewoon dichtbij een maximale score kunnen komen hier. Mijn vader heeft hem voor de fun ook even geluisterd gisteren en wist ze ook bijna allemaal, alleen de nieuwere had hij moeite mee. En laten dat nu net degene zijn die onze generatie juist wel weet waarschijnlijk.

Maar ja, je weet het natuurlijk nooit en het is onmogelijk te controleren. Dus ik hoop gewoon maar op ieder zijn eerlijkheid :)

Ik heb een brede muzieksmaak, maar ben gewoon niet heel goed hierin. Ik herken alle nummers, maar de namen erbij...

Die cheaters kan me niet zoveel schelen, ga toch niet in de top meedoen. Vind het wel leuk om mezelf te testen.

Edit: Ik kom op zo'n 18 punten uit denk ik.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Yves']Ingestuurd, was niet zo moeilijk. De Spaanse troep die @Zeus al noemde had ik normaal nooit geweten maar ik werk op een lagere school: kids you gotta love 'em but they have the worst taste in music.[/QUOTE] [quote name='Grote Ree']Haha treffend verwoord Yves! Ik heb ook nog maar weinig leerlingen kunnen betrappen op een goede muzieksmaak[/QUOTE] Zijn jullie leerlingen toevallig actief op dit forum?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Verschillende muziekstijlen' :sorry:Is gewoon bijna allemaal pop.

Verder wel leuk initiatief hoor, wel verschrikkelijk frustrerend. Die 8 kan ik helemaal meezingen bijvoorbeeld maar artiest, werkelijk geen flauw idee. Denk dat ik rond de 30 punten zal uitkomen.

bewerkt door Hansje
Link naar opmerking
Deel via andere websites